Rīga pretendēs uz Eiropas Zaļās galvaspilsētas titulu 2026.gadā 5

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 2.maijs 2024 12:42

Rīgas pašvaldība aprīļa beigās iesniegusi pieteikumu konkursā, lai pretendētu uz Eiropas Zaļās galvaspilsētas titulu 2026.gadā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Nosaukums "Eiropas Zaļā galvaspilsēta" katru gadu tiek piešķirts Eiropas pilsētai, kurā ir vairāk nekā 100 000 iedzīvotāju un kura ir pierādījusi līderību vides ilgtspējas jomā.

Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Viesturs Zeps (LA) norāda, ka Rīgas pašvaldība ir ieguldījusi daudz darba pilsētas zaļināšanā un gaisa kvalitātes uzlabošanā ar mērķi veidot labāku vidi rīdziniekiem un arī pilsētas viesiem. Investīcijas un uzlabojumi Rīgas vides kvalitātes pasākumos ļauj padarīt pilsētu gan kā pievilcīgu galamērķi tūristiem, gan arī pievilcīgu mērķi uzņēmējiem un investoriem. Tāpēc nolemts spert soli tālāk un šogad pretendēt uz Eiropas Zaļās galvaspilsētas titulu. Pieteikšanās process dod iespēju salīdzināt sevi ar citām līdzvērtīgām pilsētām.

Saņemto pieteikumu tehnisko novērtējumu veiks neatkarīgu ekspertu grupa. Pēc tam Eiropas Komisija noteiks izvēlēto pilsētu skaitu, un tām būs iespēja iesniegt savu pieteikumu un rīcības plānu žūrijai. 

Žūrija, kuru vada Eiropas Komisija, izvēlēsies uzvarētāju, pamatojoties uz vairākiem balvas piešķiršanas kritērijiem: pilsētas saziņas stratēģija un pasākumi Eiropas Zaļās galvaspilsētas lomai; pilsētas vispārējā stratēģija, redzējums un apņemšanās nodrošināt ilgtspēju, īstermiņa un ilgtermiņa īstenošanu praksē; pilsētas ekoloģisko raksturlielumu tehniskais novērtējums. Tituls tiks piešķirts 2024.gada oktobrī svinīgā ceremonijā Valensijā.

Finālisti un uzvarētāji tiks iekļauti vadošo pilsētu tīklā, kas apmainās ar zināšanām un paraugpraksi. Eiropas 2026.gada Zaļās galvaspilsētas titula saņēmējam piešķirs 600 000 eiro lielu naudas balvu, lai atbalstītu vides pasākumus uz vietas un radītu vēl vērienīgāku vīziju.

Balva palīdz veicināt un izplatīt videi draudzīgu rīcību Eiropas pilsētās, cita starpā pievienojoties ES mērķiem attiecībā uz Eiropas Zaļo kursu, Jauno Eiropas "Bauhaus" un Nulles piesārņojuma rīcības plānu. Tas papildina NetZero pilsētu misiju ar taustāmiem rezultātiem iedzīvotājiem redzamajās jomās.

Eiropas Zaļās galvaspilsētas goda nosaukums radies no iniciatīvas, kuru izveidoja pilsētas ar "zaļo redzējumu". Ideja sākotnēji radās 2006.gadā sanāksmē Tallinā. Par pirmajām uzvarētājām 2010. un 2011.gadā kļuva Stokholma un Hamburga. 2023.gadā šo titulu ieguva Tallina, bet 2025.gada Eiropas Zaļā galvaspilsēta būs Viļņa.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 2.maijs 2024 14:43
5 0 Atbildēt

Vienīgais kur Rīga var pretendēt ir uz eiropas bedraināko ielu galvaspilsētu

Krotow 2.maijs 2024 15:37
1 0 Atbildēt

Mhm, Rīga būs bez auto tikai tāpēc, ka tur būs iespējams braukt tikai ar kāpurķēžu tehniku.

0pis 3.maijs 2024 9:54
1 0 Atbildēt

Varbūt tikai uz akmeņainākās un smilšainākās pilsētas statusu 😄

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 vienībās - Range Rover Sport satīna versija 1

Britu autobūves uzņēmums iepriecinās savas tehnikas cienītājus ar krosovera Range Rover Sport īpašo versiju Satin Edition, kas paredzēta Eiropas tirgum un tiks saražota 100 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Tesla Cybertruck sānu “triecientests” reālos apstākļos (+ FOTO) 7

Spēcīgo sadursmi ar Ford Edge Tesla elektriskais pikaps pārdzīvojis ar salīdzinoši nebūtiskiem bojājumiem. Lasīt vairāk

 

44 505 eiro - Volkswagen Golf GTI pieejams pasūtīšanai 4

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen atklājis pieteikšanos modernizētā Golf sportiskā modeļa GTI iegādei. Cena par bāzes versiju – 44 505 eiro. Lasīt vairāk

 

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti