Suzuki Swift auto tests, atsauksmes 2018/2019

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Jaunais Suzuki Swift 2018 / 2019, kāda pieredze?

 
Atis_Jansons Reģ.: 18.11.2012
8 0 Atbildēt

Vispirms atgādinu – tas ir mazās klases (garums nedaudz zem četriem metriem) auto. Ar visu riteņu piedziņu. Ar nelielu elektrojaudas papildinājumu iekšdedzes 100 zirgspēkiem (hibrīds!). Un tas viss (jauns!) tikai par 14 990 eiro.

Mežā

Par “Swift” potencēm šaubīdamies, nolēmām sīci mežā vienu nelaist. Un tā – braucu šim pa priekšu ar krietni niknāku vāģi, ar trosēm, domkratiem, lāpstu bagāžniekā. Mazais seko. Ja kas – izvilksim. Smilšainais ceļš pāri Bolderājas kāpai ir tiešām grūts. Pat tajā niknākajā sēžot, prasa zināmu piepūli un brīžiem pat šķiet uz iespēju robežas. Kur mazais? Tepat spoguļos.

Apstājamies nedaudz atdzist. Nu kā – jautājam “Swift” pilotam? Smaids un īkšķis uz augšu. Pavisam jaunais (300 km uz odometra) auto pēc pārslodzes nesmird. Priekšējā spoilera pagarā apakšējā lūpa (viens no starta šaubu iemesliem) nav smiltis saēdusies. Labi! Šis neceļos spēs visai daudz.

Vēlāk pa mežu ar “Swift” ¬pabraucu arī pats. Viens pats. Bez potenciāliem izvilcējiem. Tādēļ spēka testu izvēlējos klasiski drošu – pret kalnu. Atkal jāsaka – labi. Pat pusceļā apstājoties, spēka un saķeres ceļa turpināšanai pietika. Kur noslēpums? Vienkārši – šis auto ir viegls. Tikai tonna, nevis pusotras kā populārajiem krosoveriem vai divas kā sapņu diždžipiem. Turklāt pilnvērtīgi izmantot šīs potences varēs arī diletants. Te nav nekādu “2WD”, “4WD low”, “lock” utt. pārgudru opciju, kurās ne tikai diletanti mēdz apmaldīties. Vadība vienkārša kā grābeklis. Pastāvīga visu riteņu vilkme ar elektronisku buksēt sākušā riteņa piebremzēšanu.

Pilsētā

No “Andre Motors” draivera “Swift” vadību pārņēmu uz asfalta. Rīgas nomalē. Un – atzīstos – biju tīkami pārsteigts, kad neatradu ne miņas no meža spēka iespaidā gaidītā smagnējuma vai diskomforta. Auto asfalta līkločos, taisnleņķa krustojumos ir viegls, precīzs, būtiski neatpaliek no pilsētā tik tīkamajiem divriteņu piedziņas mazās klases līderiem (“Fiesta”, “Corsa”. “Polo” un citi). Ar šo var braukt uz darbu. Ar baudu.

Un, kā dziesmiņā dzied – labākais vēl tikai nāks. Jau nāk, jo ieraugu vidējā degvielas patēriņa rādītājā skaitli 5,2. Tikai?!

Pēc šitām smilšu atrakcijām? Nevar būt! Slēdzu displeju uz nullēm. Braucu no Bolderājas caur Imantu uz Mārupi. 3,8… Labi – tā ir nomale. Tur nav sastrēgumu. Nākamajā dienā, pašā bargākajā sastrēgumu laikā braucu no tās pašas Boldžas uz centru, uz Purvciemu un atpakaļ. Četrdesmit kilometri pusotrā stundā. Nepārtrauktas apstāšanās un ieskrējieni. 5,4… Vidējo krosoveru klases populārākajam “Nissan Qashqai” ar benzīna motoru šādā testā būtu vismaz 8 l/100 km. Un, ja šis simts tiek braukts regulāri, katru darbdienu, tad 3 litru ekonomija dod ap 70 litriem mēnesī vai veselu tūkstoti eiro gadā… Piedevām – šajā auto izcili maigi, klusi, tīkami darbojas nu jau gandrīz par standartu kļuvusī “start/stop” sistēma. Iekšdedzes motors tiek izslēgts agri – vēl ripojot. Starts – nevis ar parasto starteri, kā daudziem citiem, bet ar krietni jaudīgāko elektromotoru.

Ko teiks viņa?

Kāds varētu būt “Swift” ¬liktenis šajā konkursā? Nezinu. Šķērslis, protams, būs mazie gabarīti un savdabīgais “Suzuki” markas tēls Latvijā. Dažiem tas gana labs. Pat ļoti labs (tiem, kas šīs tehnikas izturību praksē un ilgāk pamēģinājuši). Dažiem… “Būtu labāk pie saviem močiem palikuši” – tā saka skeptiķi.

Par “Swift” jaunākās versijas izskatu tā pa īstam balsos pircēji. Strīdēsies viņi un viņas. Jo par viennozīmīgi skaistu šo dizaineru veikumu nez vai var saukt. Iespaidu piedevām bojā demoauto baltā krāsa (otrs divkrāsu eksemplārs salonā man patīk labāk), milzīgie reklāmas uzraksti. Bet brauc fiksais ļoti labi. Pietiekami ātri un taupīgi jebkuros ceļa apstākļos. Un salons nemaz tik dikti maziņš nav. Sevišķi, ja tos ikdienas 100 km mēro viens vai divatā.

felix65 Reģ.: 13.01.2017
0 0 Atbildēt

Pašam smiekli nenāk/ Te jau skatos- daži pat pavilkās.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
2 0 Atbildēt

Apraksts tāds, ka pilnīgi rodas kārdinājums šo Suzuki nopirkt...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Atim ir rakstnieka talants

AgnarsJundass Reģ.: 01.02.2018
4 0 Atbildēt

Kad apsēdos pie Swift stūres, Jansona k-ga rakstu vēl nebiju izlasījis. Toties tikko biju braucis ar jauno Fabia. Ar Swiftu veicu apmēram to pašu maršrutu, ko iepriekš ar Fabia - pilsēta, piepilsēta, nedaudz arī šosejas režīmā. Sajūta - kā diena pret nakti. Diemžēl, tā diena izrādījās Fabia... Ko lai saka - katram auto ir savs lietotājs. Swift acīmredzot nav priekš manis.

Tomēr, divas lietas Swiftam ir jāatzīmē ar treknu plus zīmi - degvielas ekonomija un pārsteidzošās spējas bezceļos. 333 apvidus poligonā Swift spēja izbraukt trasi, kurā tikai īstie bezceļnieki Duster un Rexon brauca smiedamies, bet kompaktie pilnpiedziņas krosoveri - ar zināmu piepūli un piesardzību. Nudien, šādus varoņdarbus no mazā Swiftiņa neviens nebija gaidījis!

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Prieks dzirdēt, ka Fabija ir forša.

Ivars_Caune Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Mazais Swiftiņš īpaši pārsteidza! Gan ar to, kad braucienā no Upesciema līdz jaunajai bibliotēkas mājai Pārdaugavā, uz aizmugurējā sēdekļa atradās trīs liela auguma vīri un vietas viņiem pilnībā pietika. Gan ar šī mazā automobīļa izbraukšanas spējām bezceļa apstākļos. Tas tiešām bija fantastiski, kā Swiftiņš bez piepūles 333 trases kalna poligonā turēja līdz visiem lielajiem bezceļniekiem. Un kad vēl ieskatāmies cenu lapā...!

martinslusis Reģ.: 11.12.2013
0 0 Atbildēt

AgnarsJundass rakstīja: Kad apsēdos pie Swift stūres, Jansona k-ga rakstu vēl nebiju izlasījis. Toties tikko biju braucis ar jauno Fabia. Ar Swiftu veicu apmēram to pašu maršrutu, ko iepriekš ar Fabia - pilsēta, piepilsēta, nedaudz arī šosejas režīmā. Sajūta - kā diena pret nakti. Diemžēl, tā diena izrādījās Fabia... Ko lai saka - katram auto ir savs lietotājs. Swift acīmredzot nav priekš manis.

Tomēr, divas lietas Swiftam ir jāatzīmē ar treknu plus zīmi - degvielas ekonomija un pārsteidzošās spējas bezceļos. 333 apvidus poligonā Swift spēja izbraukt trasi, kurā tikai īstie bezceļnieki Duster un Rexon brauca smiedamies, bet kompaktie pilnpiedziņas krosoveri - ar zināmu piepūli un piesardzību. Nudien, šādus varoņdarbus no mazā Swiftiņa neviens nebija gaidījis!

Piekrītu par Fabia.

Swift ir savs pircējs, protams, jo ir caurgājamība un laba cena. Tomēr ikdienas vajadzībām šajā klasē salīdzinoši izvēlētos Fabia noteikti.

GuntisViksna Reģ.: 02.08.2016
0 0 Atbildēt

Nesen firmas Andre Motors rīkotajos auto testos Bolderājā starp žurnālistiem piedāvātajiem pilnīgiem svaigumiem bija arī jaunais mazās klases automobilis Suzuki Swift – interesantā versijā ar 4x4 piedziņu un hibrīda dzinēju. Komplektācijā GLX ar 1,2 litru benzīna dzinēju, kuram 90 zirgspēku jauda, ar mehānisko 5 ātrumu kārbu šis automobilis ielien 16 tūkstošos eiro! Tā kā Suzuki joprojām ir neliels auto ražotājs, kas nav iepinies milzu koncernos kopā ar pusbrāļiem un pusmāsām, tad katrs šis auto ir pašu japāņu gudrots un gatavots. Bez it kā šodienai jau ierastas 6 ātrumu manuālās ātrumkārbas vai automāta komplektācijā, toties ikdienā uzticams un par saprotamu cenu. Papildu aprīkojums jāpiepērk klāt, piemēram, kruīza kontrole par 699 eiro. Toties atpakaļgaitas kamera, kas lieti noder pilsētā parkojoties, šeit jau standarta aprīkojumā. Benzīna vidējo tēriņu šim hibrīdam sola 4,5 litrus benzīna uz 100 kilometriem. Ražotājs dod šim automobilim 3 gadu jeb 100 tūkstošu kilometru garantiju.

Vizuāli jaunais Swift noteikti ir apaļīgāks par savu priekšgājēju, kas bija tāds robustāks aprisēs. Pilsētā šī mazauto priekšrocība noteikti būs. Nekā ultramoderna auto salonā nav, taču viss nepieciešamais savās vietās.

Braukšanas izjūtām šoreiz nopietns pārbaudījums – neliels aplis smilšainā kāpā, kur jau sēdējis špūrē uz vēdera korejiešu milzis ar automātisko kārbu un pārsimt zirgu dīzeli SsongYong Rexton... Ārā rakšana un vilkšana bija ne pa jokam! Tā kā neesmu nekāds pieredzējušais purva bridējs, tad labāk smiltīs justos ar automātu. Taču Swift ir parastā ātrumkārba, un ar to tad nu man jāpietiek. Atzīšos godīgi, pāris reizes, pašās dziļākajās špūrēs atrodoties, auto kļuva nedaudz domīgs, taču līdz situācijai iekšā esam, ārā netiekam abi tomēr netikām. Abas reizes pakāpināju auto atpakaļgaitā līdz cietākam pamatam un tad – ar visu niknumu cauri gan! Tā ka, manuprāt, Suzuki Swift tiešām sniedz to, ko sola.

Ja pircējs pieturas pie tradicionālām vērtībām, tad 4x4 versija GL ar parasto 1,2 litru benzīna dzinēju (sola vidējo tēriņu 4,9 litri uz simtiņu) maksās bez viena 14 tūkstošus eiro. Varbūt tomēr ir vērts par pilnpiedziņu piemaksāt 1,4 tūkstošus eiro (versija 2WD par 12,6 tūkstošiem eiro), nu, ir reizes, kad četri vienā var noderēt!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti