GWM jeb Great Wall Motor nu jau nav mazs uzņēmums – 2024.gadā tika pārdoti 1.23 mlj. transportlīdzekļu un no tiem 0.453 mlj. eksportēti – dienvidaustrumāzija, Dienvidāfrika, Pakistāna, Irāna, Eiropa un diemžēl arī Krievija! Pēdējās valsts dēļ Ukrainas valdība GWM ir iekļāvusi kara sponsoru sarakstā…
Atšķirībā no korejiešiem, kas sākotnēji ražoja licenzētus modeļus, GWM izvēlējās ražot Nissan, Toyota un Fiat automašīnām līdzīgus jeb kopētus modeļus – ir bijušas pat tiesvedības šajā sakarā…
Kaut GWM (tāpat kā citi “ķīnieši”) piesaistījuši vairākus Eiropas dizainerus, neslēpšu – no ārpuses dizains mani neuzrunā – pie vainas mazliet pārspīlēts hroma līstīšu lietojums un milzīgā radiatora reste! Interjers ir jau patīkamāks – kvalitatīvi materiāli un izpildījums, bet šķiet bez kopēšanas nav iztikts arī šeit – viduskonsoles klimata papildekrāns man atgādina Audi risinājumu…

Tehniskais izpildījums šķietami ir labs – divu litru benzīna turbomotors ar 9 pakāpju divsajūga automātisko ātrumkārbu un hibrīdiekārtu + 34 kWh uzlādējams gaitas akumulators + pilnpiedziņai elektromotors arī aizmugurējai asij.
Klīrens GWM WEY 03 ir ap 20cm, diemžēl testa a/m mums bija priekšpiedziņas, tādēļ par tās spējām bezceļā nav priekšstata!
Nobraukums tīrā elektrorežīmā virs 100 km ir mūsdienām jau nepieciešams rādītājs, kā arī 11 kW AC un 50 kW DC uzlāde arī ir ok!
Degvielas patēriņš hibrīdā režīmā ap 4 litriem/100 km + elektroenerģija ap 17 kWh/100 – kopā rēķinot sanāk ap 6.5…7 litri degvielas ekvivalents uz 100 km!
No aprīkojuma saraksta (https://gwmcars.lv//uploads/wey-03-technical-data-and-specifications-lv-x.pdf ) uzmanību raisa šādi ieraksti:
- Biometriskā atpazīšana (VMDR - dzīvības pazīmju noteikšana);
- Bezatslēgas piekļuve
- Sejas atpazīšana
- 4G telemātikas pakalpojumi
Kā tā darbojas?
- Kamera salonā skenē vadītāja seju, izmantojot infrasarkano un RGB sensoru kombināciju.
- 3D sejas kartēšana – sistēma veido detalizētu sejas modeli, lai novērstu vienkāršu fotoattēlu vai video uzlaušanu.
- Autentifikācija:
- Atpazīst reģistrētu vadītāju un automātiski pielāgo sēdekļa pozīciju, spoguļus, klimata kontroli un multimediju iestatījumus.
- Var izmantot kā atslēgu – auto atbloķējas, kad kamera atpazīst īpašnieku.
- Drošības funkcijas:
- Ja sistēma neatpazīst seju, var ierobežot dzinēja iedarbināšanu.
- Darbojas kopā ar DMS (Driver Monitoring System), lai noteiktu nogurumu vai uzmanības zudumu.
Secinājumi:
Datu vākšanai vai izmantošanai x stundā papildus nekustīgām Ķīnā ražotām videonovērošanas sistēmām, klāt nākušas kustībā esošas videonovērošanas sistēmas, kas iebūvētas automašīnās…


























Škoda malači – ar ļoti maziem ieguldījumiem - saīsinot virsbūves garumu uz bagažnieka rēķina, jo starpasu attālums ir palicis nemainīgs - ieguvuši jaunu kompaktās klases SUV modeli!
Nezinu, vai pareizs lēmums bija arī Enyaq modeli modernizēt 1:1 kā Elroq – tagad tos var atšķirt tikai profila skatā, jo no priekšas un aizmugures tie ir vienādi!
Protams, jaunais vizuālais dizains ir veiksmīgs un abiem modeļiem šķiet pašūts vēl elegantāks un modernāks “uzvalks”!
Iekšējais interjers nav būtiski mainījies un labi ka tā – joprojām šķiet tas ir elegants un mūsdienīgs – pazudušas vienīgi reģenerācijas lāpstiņas! Ļoti patika Elroq pieejamās koši oranžās drošības jostas, kas padara skatu salonā ritmisku un sakārtotu!
Škoda interjera dizaineri ir pacentušies un radījuši ģeniāli vienkāršu uzlādes kabeļa glabāšanas vietu sietiņā zem bagažnieka pārsega – domāju šim jauninājumam radīsies sekotāji 😊
Un atšķirībā no lielā brāļa – mazajam bagažnieka pārsegu var novietot vidusdaļā un izmantot kā plauktu!
Mājas uzlādes kabelis ar pāreju, lai pieslēgtos 3 fāzēm un iegūtu 11 kW uzlādes jaudu joprojām ir reta lieta standarta komplektācijās elektromobiļiem!
Kopumā sajūtas par Škodu ir ļoti pozitīvas, domāju, ka Elroq pārdošanas apjomi visā drīzumā pārsniegs Enyaq!