Nemainot valsts finansējumu, 2020. gadā ceļu remontdarbu apjoms samazināsies trīskārši 12

Foto: iAuto.lv

Latvijas Valsts Ceļi | 21.aprīlis 2017 11:36

Nemainot valsts ceļu tīklu un valsts budžeta finansējuma apjomu, 2020. gadā valsts ceļu remontdarbiem no budžeta būs pieejami vien 75 milj. eiro, un ceļu remontdarbu apjoms samazināsies trīskārši. Par šo summu ir iespējams veikt remontdarbus uz 450 km ceļu.

Eiropas Savienības (ES) plānošanas periods noslēgsies 2020. gadā, un pagaidām nav zināms, vai un cik naudas no ES būs pieejams vēlāk. Šī plānošanas perioda Kohēzijas fonda ceļu būvniecības projekti tiks pilnībā realizēti jau 2018. gadā, bet 2019. gadā tiks realizēti arī visi Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie projekti.

2020. gadā valsts autoceļiem būs pieejams tikai valsts budžeta finansējums, un valsts budžeta bāzē tas ir plānots 159 milj. eiro apmērā, no tiem 84 milj. eiro ceļu uzturēšanas darbiem (ceļu tīrīšanai ziemā, ceļmalu sakopšanai, bedrīšu labošanai u.c.) un kapitālieguldījumiem (remontdarbiem) atliks vien 75 miljoni eiro.

Kopumā valsts pārziņā ir 20 122 km ceļu, no kuriem vairāk nekā 11 tūkstoši ir ar grants segumu. Galvenās nozīmes autoceļu kopējais garums ir 1672 km.

Kā zināms, šodien Jūrmalā notiek ikgadējā ceļinieku konference “Latvijas ceļi nākamajos 100 gados”.
Konferencē piedalās vairāk nekā 200 dalībnieku: ceļu nozares speciālisti, pašvaldību vadītāji, ceļu būvniecības uzņēmumu vadītāji, valsts pārvaldes un nevalstisko organizāciju pārstāvji un citi speciālisti.

 

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Lietuvas ceļu finansējums Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 22.aprīlis 2017 13:46
3 2 Atbildēt

Bet ja ceļinieki peļņas procentu samazinātu teiksim līz 5%, tad par cik reizēm varētu palielināties ceļu remonta apjoms 2020-tajā?

Pļurkt 22.aprīlis 2017 18:46
2 0 Atbildēt

Ik reizi kā tikai saiet jaunais deputēļu saiets, tā pirmajā sēdē tiek paceltras algas. Kā tik nāk algas izmaksas diena un redz ka nav ko maksāt, tā momentā no ceļu naudas ir šņaks!

anonimikis 24.aprīlis 2017 11:11
1 0 Atbildēt

Ja viss būtu tik vienkārši. Ceļa būve ir diezgan kapitāla ietilpīgs projekts. Voluntāri uzspiežot kaut kādus noteiktus un samērā zemus atdeves rādītājus, mēs vienkārši izspiedīsim no tirgus pēdējos vietējos uzņēmumus. Jo tiem nav tik lielu resursu, lai finansētu projektu par savu naudu un ir nepieciešamas kredītlīnijas apgrozāmajiem līdzekļiem.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalas Domes atbilde iAuto.lv par Jūrmalas caurlaidēm un tiesas atcelto sodu 17

iAuto jau ilgstoši pievērš savu uzmanību un pēta Jūrmalas Domes aktivitātes saistībā ar iebraukšanas maksu pilsētā un tās piemērošanas kārtību! Lasīt vairāk

 

Dacia Sandero Stepway paaugstinātais hečbeks tagad vēl lētākā versijā 4

Eiropas tirgum Dacia Sandero Stepway tagad tiek piedāvāts arī versijā Urban, kas kļūst par šī modeļa cenu ziņā pieejamāko modifikāciju. Lasīt vairāk

 

CSDD pētījums: 96% Latvijas iedzīvotāju ir PRET braukšanu reibumā (+ VIDEO) 9

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) jaunākais pētījums* par iedzīvotāju attieksmi pret braukšanu reibumā liecina, ka Latvijas sabiedrība kļūst aizvien atbildīgāka. Lasīt vairāk

 

Autobraucēji Ukrainā pārsteigti par pamestu Aston Martin 277 000 eiro vērtībā (+ VIDEO)

Uz automaģistrāles Harkova – Dņepra atrasts avarējis Aston Martin DB11 superauto, ko tā īpašnieki pametuši, šķietami lielā steigā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti