"Rīgas mikroautobusu satiksme" atkal kļuvusi par vienīgo pretendentu uz mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā - iAuto

"Rīgas mikroautobusu satiksme" atkal kļuvusi par vienīgo pretendentu uz mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 3.oktobris 2018 13:40

Personu apvienība AS "Liepājas autobusu parks" un AS "Nordeka", kas vairākkārt iesniedza sūdzības par SIA "Rīgas satiksme" izsludināto mikroautobusu satiksmes nodrošināšanas iepirkumu, nolēmusi tajā vairs nepiedalīties.

Personu apvienība AS "Liepājas autobusu parks" un AS "Nordeka", kas vairākkārt iesniedza sūdzības par SIA "Rīgas satiksme" izsludināto mikroautobusu satiksmes nodrošināšanas iepirkumu, nolēmusi tajā vairs nepiedalīties, un vienīgais pretendents konkursā palicis ilggadējais šī pakalpojuma nodrošinātājs "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS), noskaidroja aģentūrai LETA.

Augusta beigās Augstākā tiesa apmierināja "Liepājas autobusu parka" un "Nordeka" blakussūdzību lietā par "Rīgas satiksmes" rīkoto mikroautobusu iepirkumu. Ar šo lēmumu Augstākā tiesa aizliedza turpināt iepirkuma procedūru bez grozījumu izdarīšanas divos uzaicinājuma punktos - par pretendenta piedāvātās biļešu sistēmas vērtēšanu un par finanšu piedāvājuma vērtēšanu.

"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane aģentūrai LETA skaidroja, ka uzņēmums visus norādītos uzlabojumus ir veicis un jau septembra sākumā izsludināja jaunu sarunu procedūru, taču "Liepājas autobusu parks" tajā savu dalību vairs nav pieteicis. "Sarunu procedūrā savu piedāvājumu iesniedza tikai viens pretendents - RMS. Pieteikumu iesniegšana noslēdzās šonedēļ un, ja pretendenta pieteikums atbildīs visiem iepirkuma nosacījumiem, ar to tiks noslēgts līgums par mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā," sacīja Bartaševiča-Feldmane.

"Liepājas autobusu parka" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns aģentūrai LETA pauda, ka pēc pēdējā Augstākās tiesas sprieduma viņi ir sapratuši, ka nevar uzvarēt šo iepirkumu, tāpēc, tajā nepiedalījās, tādā veidā ietaupot laiku.

"Pēc nolikuma mēs zaudējam, jo tika atstāti visi punkti, kurus mēs pārsūdzējām tiesā. Lēmums it kā bija mums labvēlīgs, sakot, ka jābūt šai konkurencei, tomēr, izlasot līguma pārējos punktus, mēs iepirkumā zaudējam," pauda Krongorns.

Augstākā tiesa bija arī uzdevusi no nākamā gada 1.janvāra apturēt "Rīgas satiksmes" un RMS starpā noslēgto papildvienošanos par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu līguma termiņa pagarināšanu. Tas nozīmē, ka, ja RMS piedāvājums tiks atzīts par atbilstošu, "Rīgas satiksmei" būs izdevies noslēgt iepirkuma procedūru pirms tiesas uzliktā termiņa, lai gan sākotnēji izskanēja bažas, ka daudzo sūdzību dēļ no 1.janvāra "mikriņi" no Rīgas ielām varētu arī pazust. Arī patlaban mikroautobusu satiksmi Rīgā nodrošina RMS.

Šis iepirkums ilgst jau no 2016.gada, kad "Rīgas satiksme" izsludināja sarunu procedūru mikroautobusu satiksmespakalpojuma sniegšanai no 2018.gada 1.maija. Sarunu procedūras laikā tika izvēlēti divi pretendenti - RMS un personu apvienība, kuras sastāvā bija "Liepājas autobusu parks" un "Nordeka".

Neskatoties uz to, ka bija izsludināta minētā sarunu procedūra, "Rīgas satiksme" un RMS 2017.gada 31.maijā noslēdza papildvienošanos, ar kuru 2013.gada līguma apakšpunkts izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka pakalpojumi tiks sniegti līdz 2020.gada 30.oktobrim.

Uzņēmums "Liepājas autobusu parks" vērsās administratīvajā tiesā, lūdzot atzīt papildvienošanos par spēkā neesošu, jo tā noslēgta ārpus publiskā iepirkuma procedūras. Uzņēmums lietā lūdza piemērot pagaidu noregulējumu - aizliegt pildīt papildvienošanos. Šo prasību tiesa arī apmierināja, norādot, ka apstrīdētā papildu vienošanās ir "pirmšķietami prettiesiska", un ka tās darbība ir apturama no 2019.gada 1.janvāra.

Sarunu procedūrā piedāvājumus varēja iesniegt tikai RMS un "Liepājas autobusu parka" un "Nordeka" apvienība, taču "Liepājas autobusu parks" kopumā iesniedza sešas sūdzības par "Rīgas satiksmes" izvirzītajām prasībām. Visas sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojs bija apmierinājis.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 6

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

Nissan uzsāk trešās paaudzes Leaf ražošanu (+ FOTO) 1

Japānas autoražotājs Nissan savā Sanderlendas rūpnīcā Apvienotajā Karalistē ir uzsācis jaunās paaudzes Leaf modeļa ražošanu, iezīmējot nozīmīgu soli uzņēmuma elektrifikācijas attīstībā. Lasīt vairāk

 

Turpinās tiesāt autotirgotāju Īli par krāpšanas mēģinājumu saistībā ar spēkratu piegādi policijai 6

Rīgas pilsētas tiesa šodien plkst. 10 turpinās skatīt krimināllietu pret pilnsabiedrības "A26" pārstāvjiem, tostarp uzņēmēju Māri Īli, par krāpšanas mēģinājumu saistībā ar automašīnu piegādi Valsts policijai (VP), liecina ieraksts tiesu kalendārā. Lasīt vairāk

 

Dzērājšoferim konfiscētu "Ferrari" izsolē pārdod par 176 tūkstošiem eiro (+ VIDEO) 14

Trīs gadu laikā, kopš Latvijā stājās spēkā likums, kas ļauj reibumā esošiem autovadītājiem konfiscēt automobili, atņemti vairāk nekā divi tūkstoši transportlīdzekļu. Daļa no tiem nonāk izsolēs, bet daļa Ukrainā. Viens no dārgākajiem realizētajiem spēkratiem bijis “Ferrari” par 176 tūkstošiem eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti