Redzot, cik bieži policisti ņem kukuļus, jauniete plāno pārtraukt studijas Policijas koledžā - iAuto

Redzot, cik bieži policisti ņem kukuļus, jauniete plāno pārtraukt studijas Policijas koledžā 30

 
Nozare.lv | 17.oktobris 2014 11:19

Apjautusi, cik daudziem ceļu policistiem kukuļu pieņemšana ir pašsaprotama lieta, kāda jauniete plāno drīzumā pārtraukt studijas Valsts policijas (VP) koledžā, šodien vēsta laikraksts "Diena".

"Plānoju drīzumā pārtraukt studijas VP koledžā, jo prakses laikā redzētais sagrāva manu sapni sargāt likumu," "Dienai" atklājusi kāda šīs mācību iestādes kursante, kura vēlējusies palikt anonīma. Laikraksts viņu nodēvējis par Lāsmu. Jauniete apgalvo, ka obligātās prakses laikā ne reizi vien manījusi, kā viņas vecākie kolēģi saņem kukuļus no autovadītājiem, kuri pārkāpuši ceļu satiksmes noteikumus.

"Vairākas situācijas bija nepārprotamas. Piemēram, reiz panācām ātruma pārkāpēju. Pie viņa piegāja viens no diviem policistiem, ar kuriem todien strādāju. Saruna ilga vairākas minūtes, pēc tam policists iesēdās pārkāpēja mašīnā un drīz vien atgriezās, man paskaidrojot, ka tas esot bijis ārzemnieks, tāpēc palaists it kā nesodīts. Vēl kādā reizē citi policisti savā starpā kārtoja kaut kādus rēķinus, dalot banknotes," atceras Lāsma.

Jauniete piebilst, ka policisti viņas priekšā pat neesot centušies ievērot piesardzību, tādēļ radies iespaids, ka "visus policistus viņi uztver kā sev līdzīgus - tādus, kuri uz šo darbu tiecas, lai, it kā sargājot likumu, gūtu pretlikumīgus labumus". Lāsma tāda negrib būt, tādēļ nolēmusi mainīt profesiju un policijā nestrādāt principa pēc.

VP koledžas kursante arī novērojusi, ka vecākie kolēģi bijuši īpaši naski uz luksusa klases automobiļu apturēšanu, kuru vadītāju pārbaudīšana ne reizi vien beigusies glaunajos salonos. Jautāta, vai viņa par redzēto ziņojusi VP vadībai, jauniete atbild noliedzoši un paskaidro, ka, "kādu laiku esot tajā vidē, kļūst skaidrs, ka tā ir daudzos līmeņos organizēta sistēma un visi par to zina". Pēc viņas domām, reizi pa reizei kāds tiek upurēts, uzliekot sodu, vien tāpēc, lai spodrinātu policijas tēlu sabiedrības acīs.

Iekšlietu ministrijas valsts sekretāre Ilze Pētersone-Godmane situāciju laikrakstam komentē kā nepieļaujamu. "Vispareizāk būtu, ja šī studente par konkrētajiem gadījumiem ziņotu VP Iekšējās drošības birojam, kur neviens neatklātu, ka informāciju sniegusi viņa."

Pētersone-Godmane gan norāda, ka kukuļdevēju apkarošanas dinamika likumsargu vidū arvien palielinās. To gan nevarētu teikt par kukuļu ņēmēju apkarošanu. Kā atklāj VP pārstāvis Dairis Anučins, šogad par kukuļņemšanu aizturētas vien septiņas VP amatpersonas, sākti kriminālprocesi. Maksimālais sods ir desmit gadu cietumā, taču par šo nodarījumu var tikt piemērota arī īslaicīga brīvības atņemšana, piespiedu darbs vai naudas sods.

 
30 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
hugo 17.oktobris 2014 11:43
25 6 Atbildēt

PS Un nobarojusies Pētersone-Godmane varētu paklusēt, jo ir bezjēdzīgi vērsties IDB, kas patiesībā to vien dara, kā piesedz policistu pretlikumības!

hugo 17.oktobris 2014 11:41
24 8 Atbildēt

Es katru dienu pie mājas redzu, ka katra otrā auto vadītājs iesēžas pie policista auto un pēc pusmīnūtes lido tālāk:) Latvijā visi zina, ka 99% policisti ņem kukuļus regulāri. Tikai neviens neko nedara ar to, ka policisti brīvajā laikā brauca ar BMW X5, jauniem BMW motocikliem, būvē mājas utt. u.tml.!

IkdienasViesis 17.oktobris 2014 12:27
21 3 Atbildēt

Arī autovadītaji nav bez vainas. NEVAJAG jau CP par izdarīto pārkāpumu piedāvāt kukuli !? Protams, ka BIEZAIS, kas var atļauties luksuss auto, bez probzām piekrīt CP samaksāt 100 eirikus pat par vismazāko pārkāpumu...viņam tas "sotoks" ir atejas papīra vērtībā, kamēr CP darbonim - teju pusmēneša alga...No tā arī rodas problēmas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti