LVC: Par velosipēdistu grupu drošību uz ceļiem jādomā ne mazāk, kā par gājēju drošību 10

 

Foto: Ekrānšāviņš

Latvijas Valsts Ceļi | 29.oktobris 2015 13:28

Jo labāk gājējs vai velobraucējs ir pamanāms uz ceļa, jo drošāka ir viņa pārvietošanās pa to. Par to tiek runāts katrā drošības kampaņā, piemēram, aicinot gājējus lietot atstarotājus un atstarojošās vestes. Un velosportistu grupu pavadošajam transportam ir tieši tāda pati nozīme, kā gājēju atstarotājiem un vestēm. Tam ir jābūt savlaicīgi pamanāmam un jābrīdina pārējie satiksmes dalībnieki. Īpaši svarīgi tas ir bērnu grupu velobraucienu gadījumos.

Valsts galvenie autoceļi ir intensīvākie un ātrākie Latvijā. Mums nav autobāņu, mūsu lielākie ceļi ir galvenās nozīmes valsts autoceļi, kur maksimālais atļautais ātrums ir līdz 100 km/stundā, bet satiksmes intensitāte vietām ir lielāka par 20 000 automašīnu diennaktī. Un tieši pa galvenajiem valsts ceļiem notiek visintensīvākā tranzīta satiksme. Būt labi saredzamam uz šāda ceļa nav pārspīlējums, tā ir nepieciešamība.

Uzlabot velosipēdistu pavadošā transporta pamanāmību ir solis pretī drošībai, tas ir nepieciešams neatkarīgi no Garkalnē notikušā - lai labotu trūkumus Ceļu satiksmes noteikumos. Jāuzsver, ka autobraucēju atbildība par drošību uz autoceļiem tamdēļ nekādā gadījumā nesamazinās! Droši uz ceļa ir tad, kad par to rūpējas pilnīgi visi ceļu satiksmes dalībnieki.

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) satiksmes drošības speciālisti gatavo priekšlikumus par to, kādam būtu jābūt velosportistu grupas pavadošā transporta aprīkojumam. Šāda definīcija noteikumos ir nepieciešama, lai izvairītos no dažādajiem traktējumiem un interpretācijām, un lai pavadošās automašīnas būtu patiešām pamanāmas pie jebkuriem laika apstākļiem.

Ceļu satiksmes noteikumu 225.punktā teikts, ka “Velosipēdu vadītāji treniņ nodarbību laikā vai organizētu sacensību laikā, ja tos noteiktā kārtībā pavada speciāli aprīkoti automobiļi, drīkst neievērot šo noteikumu 224.punktā, kā arī 219., 221. un 223.punktā minētās prasības, ja tiek nodrošināta ceļu satiksmes drošība” - šādas ir pašlaik prasības pret transportu, kas pavada velosportistu kolonnas uz autoceļiem. Ko nozīmē “speciāli aprīkotas” nav noteikts, un katrs to var traktēt pēc savas izpratnes.

Diemžēl ceļu satiksmes negadījumu statistika joprojām liecina, ka nekas, no tā, ko uz ceļiem varam izdarīt drošības labad, nebūs par daudz. Pērn Latvijā notikuši 3728 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bojā gājuši 212 un ievainoti 4603 cilvēki. Šā gada deviņos mēnešos uz autoceļiem jau ir bijuši 134 bojāgājušie, no tiem 51 bojāgājušais - mazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki, tai skaitā velosipēdisti. Salīdzinājumā ar 2013. gadu, ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits 2014. gadā bija pieaudzis par 18,4%. Latvijā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits uz vienu miljonu iedzīvotāju ir viens no lielākajiem Eiropas Savienībā. Vairāk bojāgājušo uz ceļiem ir tikai Rumānijā.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
CRDI 30.oktobris 2015 13:41
13 0 Atbildēt

Kurš izsniedza atļauju trenēt bērnus uz šāda tipa ceļa? Ir CSN punkts 225. Un noteikti ir MK u.c. noteikumi, kas atļauj bērniem- sportistiem trenēties. Cik zinu, ka jebkura sporta veida treneriem ik pa laikam ir jāiziet sertifikācija. Un nekādas īpašas atļaujas, izņemot kā vecāku nav. Ja domā savādāk pamato ar atbilstošo normatīvo aktu punktiem un/ vai pantiem.

Kurš izsniedza atļauju pavadošā auto aprīkošanai ar lukturiem? Kurš CSN punkts vai cita normatīvā akta punkts nosaka, ka vajag īpašu atļauju oranžajai bākugunij?

Kāpēc šis auto neatbilst pavadošā auto prasībām? Kurā normatīvajā aktā ir minētās šādas prasības velosportistu pavadošajam auto....

Atkal neko citu, kā šķidro iršanu neesi spējīgs sacerēt...

Pieņem to faktu- profesionālis izrādījās neprofesionālā.

CRDI 30.oktobris 2015 14:01
7 1 Atbildēt

Un kādas īpašas pilnvaras bija poļu "profesionālim" neizpildīt Latvijas CSN 4. un 10. punktu, un no tajos teiktā izrietoši 112.; 116.; 119. un 120.? Viņam bija īpaša atļauja neievērot ceļa zīmi 323? Ja jā, kurš nervon vernons izsniedza šādu atļauju?

Kanibaals 29.oktobris 2015 21:43
2 8 Atbildēt

Ja nekas netiks mainīts varam vien gaidīt nākošo avāriju ar velo skolas dalību.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi džigiti ar ZILiem nesadala ceļu; liktenis žēlo (+ VIDEO) 1

Divi kirgīzu džigiti ar padomjlaiku ZIL kraviniekiem nesadala ceļu un viens no kraviniekiem ietriecas brauktuves atdalošajās barjerās. No šī ZIL priekšpuses maz kas paliek pāri, taču trieciens šoferi izmet uz ielas un viņš paliek šķietami neskarts. Lasīt vairāk

 

80 500 eiro - elektriskais Cadillac jau Eiropā (+ FOTO) 6

Pilnībā elektriskais Cadillac Lyriq sper pirmos soļus Eiropā. Automašīna jau pieejama dažos tirgos, tostarp Vācijā, kur tās cena būs vismaz 80 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 12

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti