Valdība apstiprina grozījumus "Vēsturisko spēkratu noteikumos" 14

 

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 14.augusts 2018 12:29

Satiksmes ministrija sagatavojusi noteikumu projektu "Vēsturisko spēkratu noteikumi", ko šodien, 14.augustā, apstiprināja Ministru kabinets.

Projekta mērķis ir panākt, ka transportlīdzekļu, kuri ir vismaz 30 gadus veci, īpašniekiem ir skaidra noteiktā kārtība un prasības, lai iegūtu sev piederošam transportlīdzeklim vēsturiskā spēkrata statusu. Ar grozījumiem plānots novērst statusa piešķiršanu neatbilstošiem transportlīdzekļiem, kuri ir nolietoti un sliktā tehniskā stāvoklī un kuru īpašnieki cenšas iegūt vēsturiskā spēkrata statusu nolūkā izvairīties no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa nomaksas.

Noteikumi nosaka, ka vēsturiskā spēkrata statusu piešķir mehāniskam transportlīdzeklim, kas ir ne mazāk kā 30 gadu vecs un atbilst šādām prasībām:

- atbilst transportlīdzekļa sākotnējam vēsturiskam stāvoklim un nav veiktas nekādas būtiskas izmaiņas vizuālajā izskatā, konstrukcijā un tehniskajos parametros;

- netiek lietots ikdienas ceļu satiksmē;

- kuram ir kultūrvēsturiska vērtība un kas ir daļa no tehnikas un kultūras mantojuma.

Vēsturiskā spēkrata statusu arvien vairāk mēģina iegūt transportlīdzekļu īpašnieki, kuru spēkrati ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības. Noteikumu projekts atšķirībā no pašreizējā regulējuma precizē kritērijus, pēc kādiem transportlīdzeklim piešķir vēsturiskā spēkrata statusu Latvijā.

Noteikumi netiek attiecināti uz velosipēdiem, piekabēm, traktortehniku un tās piekabēm, tramvajiem, trolejbusiem un specializētiem tūristu transportlīdzekļiem, kā arī speciālo militāro tehniku, jo attiecas tikai uz mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kurus saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu reģistrē CSDD.

Plašāka informācija par vēsturiskā spēkrata statusa piešķiršanu: https://www.csdd.lv/dokumenti/lemums-par-vesturiska-spekrata-statusu

 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
HES 14.augusts 2018 17:42
8 0 Atbildēt

Gribētu gan redzēt, kur tad ir tā pus Latvija, kas braukā ar Mk2 GTI

viencexperc 14.augusts 2018 13:41
7 3 Atbildēt

Man liekas, ka 30 gadi tas ir par maz. saprastu 40.

Nu kas tas par vēsturisku spēkratu? Ar tādiem puslatvijas braukā.

msh 14.augusts 2018 23:21
4 0 Atbildēt

Un cik liela daļa latvijas braukā ar tādiem, tik ideālā un oriģinālā stāvoklī? Uz pirkstiem saskaitāmi cilvēki, sevišķi B3 audī gadījumā.

Bet nemīz - tiem modeļiem nav arī pārāk daudz palicis līdz tiem taviem 40 gadiem - pirmajiem Typ19 mk2 golfiem 5 gadi, pirmajiem Typ89 B3 audī 8 gadi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti