Prezentēts "Bugatti Veyron" pēctecis – 1500 ZS jaudīgais "Chiron" (+ foto) - iAuto

Prezentēts "Bugatti Veyron" pēctecis – 1500 ZS jaudīgais "Chiron" (+ foto)

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 1.marts 2016 8:20

"Volkswagen" sastāvā ietilpstošais superauto ražotājs "Bugatti" prezentējis modeļa "Veyron" pēcteci – jauno varenauto "Chiron", kas aprīkots ar 1500 ZS W16 motoru un spēs sasniegt maksimālo ātrumu 420 km/h.

Vispirms fakti, kas jāzina par jauno ātruma karali: 8,0 litru sešpadsmit cilindru motors, kas attīsta 1500 Zs jaudu un 1600 Nm griezes momentu, četras turbīnas, maksimālais ātrums 420 km/h (elektroniski ierobežots), 0-100 km/h – 2,5 sekundes, cena 2,4 miljoni eiro (bez nodokļiem), izgatavojamo eksemplāru skaits – 500 vienības.

300 ZS lielākā "Chiron" jauda (jaudīgākais no "Veyron" saimes attīstīja 1200 ZS) nodrošināta, pateicoties motoram, kuram gandrīz visas galvenās sastāvdaļas nācies izgatavot no jauna. Konstrukcijā iekļautas četras turbīnas – divas strādā zemos apgriezienos, bet otrs pāris pieslēdzas pēc 3800 apgriezieniem. 100 km/h "Chiron" sasniedz 2,5 sekundēs, 200 un 300 km/h – attiecīgi 6,5 un 13,6 sekundēs. Superauto varēs paātrināties līdz 380 km/h, bet, lai sasniegtu ražotāja atļautos 420 km/h (elektroniski ierobežots) vadītājam nāksies pārslēgt režīmus un izmantot speciālu atslēgu. 

Inženieri izgatavojuši jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmu ar 32 sprauslām, dzesēšanas sistēmu ar 10 radiatoriem un titāna izplūdes sistēmu ar sešiem izvadiem (četri aizmugurē, divi apakšā). 

"Chiron" motors strādā komplektā ar īpaši izturīgu septiņu pakāpju robotizēto divsajūgu pārnesumkārbu. Konstrukciju papildina pilnpiedziņas sistēma ar bloķējošajiem diferenciāļiem, jauna adaptīvā balstiekārta ar pieciem darbības režīmiem, oglekļa šķiedras - keramiskās bremzes, kas ar 300 km/h ātrumu braucošo kupeju apstādinās pēc 275 metriem, sadarbībā ar "Michelin" izstrādātas riepas (priekšā 285/30 R20, aizmugurē 355/25 R21), kas nodrošina par 14 un 12 procentiem lielāku saķeres virsmu nekā "Veyron". 

4,54 m garais, 2,04 m platais un 1,21 m augstais "Chiron" apgādāts ar astoņiem LED starmešiem priekšpusē un 1,60 m garu diožu virteni no 82 elementiem aizmugurē. 1995 kg smagajam automobilim ir oglekļa šķiedras virsbūves paneļi, tāda paša materiāla aerodinamiskā aprīkojuma komplekts un aktīvais aizmugures spoileris ar četriem darba režīmiem.

Salonā ar ādas (pieejami 31 ādas, 8 alkantara varianti), alumīnija un oglekļa šķiedras dekoriem iebūvēti sporta sēdekļi, kas atdalīti ar platu viduskonsoli. Jaunākajos autobūves produktos ierasto liela izmēra multimediju sistēmas ekrānu te neatrast – tā vietā vien miniatūrs displejs un četras alumīnija grozāmpogas, kas atbild par klimatkontroli, sēdekļu apsildi un ventilāciju. Vadītāja priekšā digitālais mērinstrumentu panelis ar spidometru, kas sagrafēts līdz 500 km/h, stūre ar ātrumu pārslēgšanas svirām, dzinēja starta pogu un braukšanas režīmu taustiņiem.

Pa kreisi atrodas adaptīvās piekares režīmu poga, kas izmaina balstiekārtas augstumu, amortizatoru cietību, stūres iekārtas, pilnpiedziņas sistēmas, aktīvā diferenciāļa un aerodinamikas elementu darbību, bremžu un stabilizācijas sistēmas algoritmu.

Pirmo "Chiron" "Bugatti" tā pasūtītājam sola piegādāt 2016.gada rudenī. Pēc vācu mediju informācijas, šobrīd kompānijas ofisā reģistrēti jau vairāk nekā 120 pieteikumu. 

    

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti