"Ford" izpētījis, kādēļ braucot mašīnās slikta dūša piemetas pat zelta zivtiņām 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchape | 6.aprīlis 2017 14:55

Pētījums par sliktu dūšu automašīnā, no kā cieš pat zelta zivtiņas, uzlabos ģimenes izbraucienu kvalitāti.

 „Man ir slikti!” – šī frāze, kas iedveš bailes ikvienam vecākam, nākamajā nedēļā tiks izdvesta automašīnās visā Eiropā. Paredzams, ka Apvienotajā Karalistē vien garajās Lieldienu brīvdienās dosies 16 miljoni cilvēku.

Sastrēgumi un līkumotie ceļi pasliktinās situāciju vēl vairāk, to vismaz vienu reizi piedzīvojušas divas trešdaļas no mums, un nelabums visbiežāk skar tieši automašīnas pasažierus, sevišķi bērnus un pusaudžus. Visu vēl vairāk pasliktina sēdēšana aizmugurējā sēdeklī, ar noliektu galvu spēlējot videospēles vai skatoties filmas.

Jaunajā pētījumā, ko veica Ford sadarbībā ar ekspertiem, kas pēta kustības izraisītu nelabumu, tika konstatēts, ka pasažieri, kuri īsa pārbrauciena laikā skatījušies ekrānos, jutuši nelabumu vidēji jau pēc 10 minūtēm. Turklāt tie visi bija pieaugušie.

„Slikta dūša automašīnā var pārvērst ilgi gaidītu ģimenes izbraucienu murgā. Mamma un tētis nervozi skatās pār plecu, baidoties no visļaunākā,” sacīja Eike Šmits /Eike Schmidt/, pētniecības inženieris Ford Pētniecības un inovāciju centrā Āhenē, Vācijā. „Izstrādājot nākotnes automašīnas, mēs pievēršam ļoti lielu uzmanību komfortam, un mēs vēlamies darīt visu, lai mazinātu nelabumu automašīnā.”

Žāvāšanās un svīšana ir brīdinājums, ka signāli, ko smadzenes saņem no acīm un ko uztver ausīs esošie līdzsvara orgāni, vairs nedarbojas saskaņoti. Zīdaiņi automašīnā nelabumu nejūt, nelabums bērnus piemeklē tikai tad, kad viņi iemācās staigāt. Nelabums piemeklē arī mājdzīvniekus, un, lai cik neticami tas neizklausītos – jūrnieki novērojuši, ka sliktu dūšu jūt pat zelta zivtiņas.

„Nelabums automašīnā ir sarežģīta problēma. Tā ir dabiska reakcija uz nedabiskiem stimuliem, kurus pašus par sevi nevar izārstēt. Taču mēs varam meklēt veidus, kā šos simptomus mazināt,” sacīja profesors Dr. Jelte Boss /Jelte Bos/ TNO, Perceptuālo un izziņas sistēmu nodaļas vadītājs Sūsterbergā /Soesterberg/, Nīderlandē.

Sākotnējās pārbaudēs tika konstatēts, ka tad, ja ekrāni tiek piestiprināti augstāk un abās pusēs redzams priekšā esošais ceļā, pētījuma dalībnieki sajuta nelabumu daudz retāk. Turpmākajos pētījumos tiks apskatīti alternatīvi brauciena attēlošanas veidi, lai pasažierus, kuri neredz ceļu, varētu brīdināt par straujiem līkumiem vai izliektiem tiltiem.

„Daudziem autovadītājiem, kuri domā, ka bērniem, braucot automašīnā, paliek nelabi fizisku īpatnību dēļ, iespējams, vienkārši jāpārdomā savs braukšanas stils,” piebilda Prof. Boss, kurš ir Kustību uztveres nodaļas vadītājs Vrījes /Vrije/ Universitātē Amsterdamā un kurš ir strādājis pie ierīces, kas norāda, kad noteikta rīcība pie automašīnas stūres var radīt nelabvēlīgu ietekmi pasažieriem, kuriem ir nosliece uz nelabumu. „Attīstot vienmērīgāku braukšanas stilu, tiek ievērojami mazinātas nelabuma sajūtas, turklāt šādas pārmaiņas samazina arī degvielas izmaksas.”

Lūk, dažas lietas, ko profesors iesaka nelabuma mazināšanai automašīnā:
• Sēdiet aizmugurējā sēdekļa vidū vai vēl labāk – priekšējā sēdeklī, lai redzētu priekšā esošo ceļu;
• Brauciet vienmērīgi un, cik vien iespējams, izvairieties no pēkšņas bremzēšanas, straujas gaitas uzsākšanas un bedrēm uz ceļa;
• Novērsiet nelabuma skarto pasažieru uzmanību – palīdzēt var kopīga ģimenes dziedāšana;
• Dzeriet kokakolu, ēdiet ingvera cepumus, bet izvairieties no kafijas;
• Izmantojiet spilvenu vai galvas atbalstu, lai turētu galvu pēc iespējas nekustīgu;
• Ieslēdziet gaisa kondicionieri, lai salonā cirkulētu svaigs gaiss.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Šoferītis 7.aprīlis 2017 11:20
7 0 Atbildēt

Vai profesors Eike Šmits /Eike Schmidt/ ieteikdams -

"Brauciet vienmērīgi un, cik vien iespējams, izvairieties no ... bedrēm uz ceļa"

kaut reizi ir braucis latvijas ceļos?

Mūsējiem slikta dūša paliek, ja pēkšņi nekrata.

Kanibaals 7.aprīlis 2017 10:36
4 0 Atbildēt

>Ieslēdziet gaisa kondicionieri, lai salonā cirkulētu svaigs gaiss.

Kāds apmaldījies tulkojumā. Ne jau kondicionieris nodrošina svaigu gaisu.

Tieši tā 8.aprīlis 2017 11:55
3 1 Atbildēt

Tādēļ jāizlidina no mašīnas visi tie stulbie mūsdienu gadžeti un ierīces, jāatņem bērniem glāstāmie telefoni un nevajadzēs nekādu pētījumu un uzlabojumu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti