"Volkswagen" nākamgad beigs ražot "vabolītes" - iAuto

"Volkswagen" nākamgad beigs ražot "vabolītes" 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 14.septembris 2018 8:35

Autobūves uzņēmums "Volkswagen" ceturtdien paziņoja, ka tas 2019.gadā beigs ražot slavenos "vabolītes" formas automobiļus, bet pirms tam izlaidīs divus pēdējos šādu automobiļu modeļus.

Šis lēmums pieņemts laikā, kad "Volkswagen" liek uzsvaru uz elektromobiļu un uz ģimenēm orientētu lielāku automašīnu būvēšanu, sacīja "Volkswagen Group of America" vadītājs Hinrihs Vebkens.

Viņš tomēr neizslēdza iespēju, ka "vabolīte" kādreiz var pieredzēt atdzimšanu, un atsaucās uz kompānijas 2017.gada lēmumu izlaist mainīta modeļa "Volkswagen Bus".

"Nekad nesaki "nekad"," teica Vebkens savā paziņojumā.

"Volkswagen" plāno piedāvāt divus pēdējos "vabolīšu" modeļus – gan kupejas tipa automobili, gan spēkratu ar paceļamu jumtu. Šie modeļi ietvers atsauces uz agrākām versijām, un to cena būs no 23 045 ASV dolāriem uz augšu.

""Vabolītes" zaudēšana pēc trim paaudzēm, apmēram septiņiem gadu desmitiem, izraisīs daudz emociju no "vabolītes" daudzo uzticamo fanu puses," sacīja Vebkens.

"Vabolīšu" debija ASV notika pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados, un tās populatizēja Disneja kinostudijas 1968.gada filma "The Love Bug" ("Mīlas kukainis").

To pārdošana ASV tika pārtraukta 1979.gadā, bet šo automobiļu ražošana turpinājās Meksikā un Brazīlijā. "Volkswagen" 1997.gadā ASV sāka ražot "jauno vabolīti" ("New Beetle").

"Vabolītes" pirmsākumi tomēr saistās ar nacionālsociālistu varas laiku Vācijā, kad autobūves inženieris Ferdinands Porše izstrādāja šo automobili ar Ādolfa Hitlera atbalstu.

 
Visi komentāri
 
msh 14.septembris 2018 22:32
0 0 Atbildēt

Ar veco vaboli viss ir labi, bet jaunās vaboles ir muļķīgi modeļi - retro stiliņš ir nepraktisks dajebkurai mašīnai, un liek noteiktos remontos nojaukt jūtami vairāk, nekā attiecīgās platformas mašīnai, kurai ir attiecīgā perioda stils.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti