Rosinās noteikt stingrākas prasības riteņbraucēju grupu braucieniem pa galvenajiem autoceļiem 7

 

Foto: Ekrānšāviņš no youtube.com

Nozare.lv | 27.oktobris 2015 12:20

"Latvijas Valsts ceļi" (LVC) rosinās noteikt stingrākas prasības velosipēdistu grupu braucieniem pa valsts galvenajiem autoceļiem, aģentūru LETA informēja LVC Komunikācijas daļa.

"Ceļu satiksmes noteikumos būtu jānosaka stingrākas drošības prasības grupu velotreniņiem. Pašlaik Ceļu satiksmes noteikumos ir teikts vien tas, ka riteņbraucēju grupu braucienos nepieciešams pavadošais transports, taču nav noteikts, kā tieši šim transportam ir jābūt aprīkotam. Noteikumos arī nav noteiktas nekādas stingrākas prasības attiecībā uz bērnu treniņu braucieniem," sacījis LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

LVC rosinās noteikt to, kā jābūt aprīkotām velotreniņu braucienu pavadošajam transportam, no savas puses piedāvājot aprīkot to ar divām bākugunīm, norādēm par to, pa kuru pusi jāveic kolonnas apbraukšana, kā arī citiem tehniskajiem līdzekļiem. Tāpat ir nepieņemama situācija, kad kāds no velobraucējiem atrodas aiz pavadošā transporta, nevis pirms tā, īpaši tas attiecas uz bērnu treniņiem.

LVC arī rosinās diskusiju par iespēju aizliegt bērnu un jauniešu velotreniņu braucienus pa valsts galvenajiem autoceļiem, uz kuriem ir visintensīvākā transporta kustība un visaugstākais atļautais braukšanas ātrums.

LVC savus priekšlikumus sniegs tuvākajā laikā un rosinās tos skatīt Ceļu satiksmes drošības padomē.

Autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš Latvijas Radio pieļāva vairākus iemeslus, kas varēja novest pie avārijas. Kā vienu no tiem Trēziņš minēja policijas attieksmi pret ārvalstu pārvadātājiem, kuri tiekot mazāk pārbaudīti, jo policisti nevēloties sevi apgrūtināt ar sarežģītākām formalitātēm.

Tāpat Trēziņš atzīmēja, ka Latvijas ceļu infrastruktūrā faktiski nav nodrošinātas iespējas autovadītājiem uz ceļiem atpūsties. Trēziņš šaubās, vai konkrētajā gadījumā problēmas varētu būt radījis tas, ka automašīna varētu būt "pārkrauta", jo lielo sodu dēļ dažādās valstīs starptautiskie pārvadātāji ar ko tādu parasti neriskējot.

Autotransporta direkcijā (ATD) skaidroja, ka kontroles veikšana, lai pārliecinātos, ka autovadītāji ievēro un atbilstoši reģistrē savu darba un atpūtas laiku, ir tikai un vienīgi Valsts policijas kompetences jautājums. Dati, kas reģistrēti tahogrāfā un attiecīgajā autovadītāja kartē, ja transportlīdzeklis aprīkots ar digitālo tahogrāfu, nav iegūstami attālināti. Tie pieejami tikai Valsts policijas darbiniekiem, kuri nepieciešamo informāciju - reģistrēto darba un atpūtas laiku, nobraukto attālumu un ātrumu - iegūst, izmantojot licencētu programmatūru, un fiksē pārkāpumus, ja tādi konstatēti. Savukārt ATD nodarbojas ar autovadītāja darba un atpūtas uzskaites kontrolierīces - digitālā tahogrāfa - karšu izsniegšanu, atjaunošanu, nomaiņu, apturēšanu vai anulēšanu, izsniegto karšu uzskaites datu bāzes uzturēšanu un konsultāciju sniegšanu par autovadītāja darba un atpūtas laika uzskaites jautājumiem.

Kā ziņots, pirmdien uz Vidzemes šosejas Garkalnē, kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriekusies vairākos riteņbraucējos - aptuveni desmit bērnos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Kā aģentūru LETA informēja Valsts policijas preses pārstāvis Toms Sadovskis, vieglā automašīna bijusi pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā braucis arī viens 12 gadus vecs zēns, kurš cietis vissmagāk.

Par notikušo ir sākts kriminālprocess, un tiek skaidroti negadījuma apstākļi. Līdz brīdim, kamēr tiks piemērots drošības līdzeklis, kravas automašīnas vadītājs no Polijas tiks paturēts policijas izolatorā, aģentūrai LETA apstiprināja policijā.

Sākotnēji seši no Garkalnē cietušajiem velosipēdistiem ar vidēji smagām un smagām traumām tika nogādāti slimnīcās, aģentūrai LETA pastāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) pārstāve Inga Vītola. Savukārt vēlāk slimnīcās nogādāti vēl divi avārijā cietušie, kuri sākotnēji bija atdoti vecāku aprūpē. Pirmdienas vakarā divi cietušie no slimnīcas izrakstīti.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 27.oktobris 2015 13:01
11 3 Atbildēt

Uz vairāku joslu ceļa kā reiz riteņbraucēju grupas pārvietošanās ir daudz drošāka, nekā uz mazajiem ceļiem.

solaris 27.oktobris 2015 13:48
10 1 Atbildēt

Kāpēc gan viņi tur nevarētu braukt pa ļoti plato nomali?!

CRDI 27.oktobris 2015 14:26
10 0 Atbildēt

Un kā tieši tāda mirguļojoša spoža pavadošā a/m spēs pasargāt no vernoniem? Kuri gaida, ka kāds kaut ko garantēts, spoguļos skatās, bet uz priekšu nē

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti