NBS neatbalsta Latvijas izstāšanos no Otavas konvencijas 13

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 22.janvāris 2024 8:50

Aizsardzības ministra Andra Sprūda (P) uzdevumā Nacionālie bruņotie spēki (NBS) veikuši izvērtējumu par iespējamo Latvijas izstāšanos no Otavas konvencijas un aicina izstāšanos neatbalstīt, aģentūru LETA informēja NBS pārstāve Sandra Brāle.

Viņa norāda, ka NBS komandieris ģenerālleitnants Leonīds Kalniņš vērš uzmanību, ka šķēršļu veidošanai un izbūvei valsts aizsardzībā ir ļoti svarīga loma, tomēr koncentrēšanās tikai uz kājnieku mīnām - kā taktiskā panākuma galveno faktoru, ir vienkāršota pieeja.

Ģenerālleitnants uzsver, ka ir vairāki operacionālie aspekti, kāpēc bruņotie spēki neatbalsta Latvijas izstāšanos no konvencijas.

"Pirmkārt, kājnieku mīnas ir tikai neliels pretmobilitātes šķēršļu pastiprinošs elements. Otrkārt, kājnieku mīnas nav efektīvas pret mehanizētajiem kājniekiem un smagāk bruņotām vienībām. Treškārt, mīnu lauku pastāvīgai uzraudzībai 24 stundas diennaktī septiņas dienas nedēļā arī miera laikā būtu nepieciešami lieli cilvēku resursi," skaidro Kalniņš.

Kalniņš norāda, ka jau vairākus gadus bruņotie spēki koncentrējas uz prioritārajiem virzieniem efektīvi stiprinot pretmobilitātes spēju, piemērām, uguns jaudas palielināšana, pretkājnieku sensoru ieviešana plašā apjomā, vienlaikus veicinot arī no distances vadāmo kājnieku mīnu plašāku pielietojumu. 

Nacionālo bruņoto spēku komandieris uzsver, ka no likumiskā aspekta Otavas konvencija neaizliedz prettanku mīnas un no distances vadāmas kājnieku mīnas, kā arī citu pretmobilitātes pasākumu veikšanu, lai apturētu mehanizētu vienību uzbrukumu, vienlaikus samazinot civilo cilvēku un dzīvnieku bojāeju ne tikai konflikta laikā, bet arī miera laikā.

"Ir daudz efektīvākas un mūsdienīgākas ieroču sistēmas nekā kājnieku mīnas - ar tiešo vai netiešo uguns jaudu, kas ļauj sasniegt tādu pašu vai pat vēl jaudīgāku efektu. Pēdējos gados esam mērķtiecīgi strādājuši šajā virzienā," saka Kalniņš.

Tāpat Nacionālie bruņotie spēki vērš uzmanību, ka Otavas konvencijā ir 164 valstis, tāpēc šādu kājnieku mīnu iegāde, ņemot vērā to pieejamību un iespējamo izcelsmi ārpus konvencijas esošajās valstīs, būtu neracionāla, neparedzama un ļoti sarežģīta.

Jau ziņots, ka sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par Latvijas izstāšanos no Otavas konvencijas.

Otavas konvencija jeb Konvencija par kājnieku mīnu lietošanas, uzglabāšanas un ražošanas aizliegumu un iznīcināšanu paredz, ka dokumentu parakstījušās valstis apņemtas, pirmkārt, "nekad un nekādos apstākļos neizmantot kājnieku mīnas". Latvija šai konvencijai pievienojās 2005.gadā.

Iniciatīvas pārstāvis Atis Stankevičs vēlas, lai Latvija reālistiski izvērtētu tās militārās aizsardzības stratēģiju un sevišķi šajos draudīgajos apstākļos pārskatītu valsts dalību Otavas konvencijā. Viņaprāt, tas būtu efektīvs un pamatots solis Latvijas valsts aizsardzībai.

 
Visi komentāri
 
Plecā ņemt! 22.janvāris 2024 12:23
1 0 Atbildēt

Vai NBS jau paši nodarbjas ar politiku?

imzz 22.janvāris 2024 12:31
1 1 Atbildēt

Tas ir saprotams, kurš tad grib papildus darbu un atbildību. "pretkājnieku sensoru ieviešana plašā apjomā" ,hm, jādomā, armija gatavojas cīnīties ar tādu pretinieku, proti, tik mazā skaitā, kurš bez sensoriem nav pamanāms.

Sensori tā kā attiecas uz robežsardzi.

wons 22.janvāris 2024 16:32
2 1 Atbildēt

pretinieks uzbruks mazām grupām, pa viens, divi miljoni grupā

Krotow 22.janvāris 2024 12:40
6 1 Atbildēt

Tad cerams ka neaizliegs ložmetējus un jaudīgakus masu iznīcināšanas līdzekļus orku gaļas safasēšanai mazākās vienībās.

Kanibaals 22.janvāris 2024 15:23
2 0 Atbildēt

Murgains skaidrojums. Ne jau tagad jāmīnē, bet gan brīdī, kad Krievija ar Baltkrieviju atkal uzrīko mācības robežas tuvumā.

No konvencijas formālu var arī neizstāties, tās tāpat var droši pārkāpt un nevienu tas nekrata. Redz kur Baltkrievijai tipa nodod kodolieročus un nekas.

BMW 22.janvāris 2024 16:01
0 0 Atbildēt

Es par lidojošām kājinieku mīnām, lai mīna aizlido pa tiešu pie orka un uzrīko kārtīgu salūtu! Arī ukraiņi pēdējā laikā tieši sādā veidā piegādā dāvanas orkiem, mazinot risku, ka atbrīvotajās teritorijās netīšām uz mīnas uzsprāgs kāds civilais!

Krotow 22.janvāris 2024 18:53
0 0 Atbildēt

Tāds rīks jau sen ir gatavs un lietošanā. Saucas mīnmetējs.

BMW 23.janvāris 2024 8:51
0 0 Atbildēt

Mīnmetējs nevar trāpīt tankam pa atvērtu lūku, bet drons var!

Krotow 23.janvāris 2024 12:36
0 0 Atbildēt

Tikai runa bija par kājniekiem...

nevajag 22.janvāris 2024 17:40
2 1 Atbildēt

izčibē no noliktavā kā tie nakts tēmēkļi.

nodokļu maksātājs 23.janvāris 2024 16:49
0 0 Atbildēt

Nu tad NBS lai paliek,mēs izstājamies.

650 23.janvāris 2024 19:21
0 0 Atbildēt

Kas tur attēlots tajā zaļajā attēlā, vai kāda frontes līnija? Izskatās, ka vienu naidnieka gabalu esam jau gandrīz aplenkuši un turpinām sīvu ofensīvu bokovo/sunevo virzienā.Nu nav nemaz tik xyevo.

kurats 24.janvāris 2024 9:41
0 0 Atbildēt

Ļoņka, nedomāju, ka tu tik glups...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 vienībās - Range Rover Sport satīna versija

Britu autobūves uzņēmums iepriecinās savas tehnikas cienītājus ar krosovera Range Rover Sport īpašo versiju Satin Edition, kas paredzēta Eiropas tirgum un tiks saražota 100 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Tesla Cybertruck sānu “triecientests” reālos apstākļos (+ FOTO) 7

Spēcīgo sadursmi ar Ford Edge Tesla elektriskais pikaps pārdzīvojis ar salīdzinoši nebūtiskiem bojājumiem. Lasīt vairāk

 

44 505 eiro - Volkswagen Golf GTI pieejams pasūtīšanai 4

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen atklājis pieteikšanos modernizētā Golf sportiskā modeļa GTI iegādei. Cena par bāzes versiju – 44 505 eiro. Lasīt vairāk

 

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti