Valdība lems par traktortehnikas maksimālā braukšanas ātruma 60 km/h noteikšanu ārpus apdzīvotām vietām 27

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 9.janvāris 2024 9:39

Valdība šodien lems par Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto noteikumu projektu, kas tostarp paredz noteikt, ka traktortehnikas maksimālais braukšanas ātrums ārpus apdzīvotām vietām nedrīkst pārsniegt 60 kilometrus stundā (km/h).

SM skaidro, ka šobrīd Ceļu satiksmes noteikumi neparedz maksimālo traktortehnikas braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām, tādējādi traktortehnika netiek pakļauta maksimālā braukšanas ātruma ierobežojumam.

Vienlaikus SM uzsver, ka Eiropas Savienības (ES) tirgū ir pieejami specializēti ātrgaitas traktori, kuru maksimālais braukšanas ātrums pārsniedz 70 km/h un var sasniegt pat līdz 90 km/h lielu ātrumu, kā arī tie pamatā ir paredzēti transportēšanas darbiem.

Tādējādi šādi traktori nonāk pretrunā ar Ceļu satiksmes likumu, kas noteic, ka traktortehnikas izmantošana cilvēku vai kravu pārvadāšanai pa ceļiem vai cilvēku vai kravu pārvadāšanai izmantojamu transportlīdzekļu vilkšanai pa ceļiem ir tikai sekundāra funkcija.

Tāpat SM atgādina, ka iepriekš minētie transportlīdzekļi, pamatā - sedlu vilcēji, līdz 2020.gada 31.martam, tika reģistrēti arī aģentūras valsts informācijas sistēmā "Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma" kā traktortehnika. Tādējādi šie transportlīdzekļi ir reģistrēti kā traktortehnika, tie neapkļaujas maksimālā braukšanas ātruma ierobežojuma nosacījumiem ārpus apdzīvotām vietām un rada draudus kopējai ceļu satiksmes drošībai.

Attiecīgi SM rosina noteikt, ka traktortehnikas maksimāls braukšanas ātrums ārpus apdzīvotām vietām nedrīkst pārsniegt 60 km/h, lai nodrošinātu to, ka traktortehnika ar palielinātiem ātrumiem neradītu draudus kopējai ceļu satiksmes drošībai.

 
27 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 9.janvāris 2024 10:17
30 4 Atbildēt

Stulbi, vai neēduši ??? Traktori kuri nav paredzēti braukt ar 80 km/h nekad neies ātrāk par 60 km/h, un tie kas ir domāti "vilkt" kā JCB FastTrack  - tiem nav pamata liegt braukt ar visiem 80 ...

Un CSN tāpat ir noteikts maksimālais atļautais ātrums visiem trasporta veidiem - 90/80/50/20 attiecīgajās "apzīmetajās" vietās  ...

Kāpēc mudakiem un nejēgām ļauj spriest par tehniku ...

darklight 9.janvāris 2024 11:16
29 6 Atbildēt

Sen bija laiks! A to galīgi izbesījuši tie traktori, kas brauc agresīvi, nemitīgi pārsniedz ātrumu, apdzen neatļautās un nepārredzamās vietās, nedod ceļu gājējiem uz pārejām...

WALA 9.janvāris 2024 10:20
8 1 Atbildēt

P.S. pie kam ir lauksaimniecībai specializēti kravas vilcēji ar palielinātu caurgājamību ( visas asis velkošas, hidraulikas  izvadi un piedziņa uz piekabes rietņiem, pat aizmugures 3 punktu uzkare iepsējama utml.), kuriem manuprāt arī ir reģistrācija kā traktoriem nevis kā kravas auto !!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 vienībās - Range Rover Sport satīna versija 1

Britu autobūves uzņēmums iepriecinās savas tehnikas cienītājus ar krosovera Range Rover Sport īpašo versiju Satin Edition, kas paredzēta Eiropas tirgum un tiks saražota 100 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Tesla Cybertruck sānu “triecientests” reālos apstākļos (+ FOTO) 7

Spēcīgo sadursmi ar Ford Edge Tesla elektriskais pikaps pārdzīvojis ar salīdzinoši nebūtiskiem bojājumiem. Lasīt vairāk

 

44 505 eiro - Volkswagen Golf GTI pieejams pasūtīšanai 4

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen atklājis pieteikšanos modernizētā Golf sportiskā modeļa GTI iegādei. Cena par bāzes versiju – 44 505 eiro. Lasīt vairāk

 

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti