Bankrota priekšā nonākušais elektroautomobiļu ražotājs meklē izeju no smagās situācijas.
Henrika Fiskera un viņa vadītā uzņēmuma situācija pasliktinās ar katru dienu. Nesen tika ziņots, ka saražotā produkcija (vienīgais modelis Ocean) tiek pārdota ar milzu atlaidēm, tagad parādījusies informācija, ka Henriks Fiskers izlicis pārdošanā savu luksuss villu netālu no Losandželosas.
1000 kvadrātmetru lielā divstāvu būve atrodas skaistā vietā, ar skatu uz megapoles debesskrāpjiem, tajā ir sešas guļamistabas, astoņas vannasistabas, vīna pagrabs, trenažieru zāle, sauna, garāža sešiem automobiļiem un baseins. Villas cena – 35 miljoni dolāri, kas ir vairāk nekā aprēķinātā Fisker uzņēmuma cena (25 miljoni dolāru).
Mediji vēsta, ka Fisker pārrunas ar četriem lielajiem autoražotājiem (ieskaitot Nissan) par investīciju piesaisti noslēgušās nesekmīgi, tādēļ variantu paliek arvien mazāk.
Kā ziņo Business Insider, Fisker darbinieki jau gatavojas masveida atlaišanai - viņiem pa pastu paziņots par gaidāmo nodaļu samazināšanu un slēgšanu. Iespējams, ienākumi no mājas pārdošanas daļēji tiks izmantoti kompensāciju izmaksai.
Fisker apgalvo, ka dara visu iespējamo, lai paliktu virs ūdens. Starp iespējamiem pasākumiem papildus trešo personu investīcijām minēta arī restrukturizācija.
Lēmumus par šiem jautājumiem uzņēmuma vadība sola paziņot jūnija beigās.
Kurš katrs lohs nevar tā tik vienkārši uz savu galvu tagad ņemt un kaut ko sākt ražot (būvēt vējaparku,darbināt hesu,vilkt/vadus).Vispirms mums ir kārtīgi jānoskaidro darboņa identitāte un iespējamie nākotnes nodomi- vai viņš atbilst mūsu iestatītajam kursam un mūsu pasludinātajām "vērtībām".Vai tas (viņš) vispābā ir gatavs balsot/par un dalīties/ar.
Ar vērtībām viņam viss kārtībā, jo Some of Fisker’s primary investors include Black Rock, Vanguard, and Morgan Stanley….and this is certainly nothing new to these established financial powerhouses.
Bet Fisker esot šausmīga ( horrible ) vadība, biznesa vadībā sieva un draugi, kuri rīkojoties ar lielu autoritāti, bet nepietiekamu sajēgu. Un viņa Fisker Ocean neesot bijis gatavs tirgum, par daudz bērnu slimību.
dīvaini par to F, ja nemados, viņš sāka reizē ar Masku, taču atšķirībā no maskas, tālāk par bērnu slimībām nav ticis.
Nu gan jau ka nepareiza darba orgānizācija,pavirša plānošana,dažādas kļūdas partneru un/vai piegādātāju izvēlē (izvēlNē).Tādiem vienkārši šodien nav vietas starp/Mums.Jā.
25 milj dollar- nu kas gan tas ir, mums reku šodien apmēram tā "maksā" (izmaksā) viens kaut kāds sauduarāba garažā pūstošais iekšdedzes hlams.
Maskam izdevās uz harisma un fanbase izbraukt cauri, arī bija uz bankrota sliekšņa (kaut kādā intervijā pazibēja ka pat Timam Kukam zvanija pēc palīdzības, bet tas runāt atteicās).
Bērnu slimības (it īpaši priekš mūsdienām) tai pašā līmenī kā daudziem citiem, Tesla ieskaitot. Masks tos posmus bija saucis par "production hell" (no šī Fisker praktiski izvairijās pateicoties "asset light business model" un ražošanas deleģēšanai Magna) un par "delivery hell", kad arī tūkstošīem auto stāvēja plačos. Ar piegādi Fisker laikam bija domājis ka auto paši maģiskā veidā nokļūs pie klientiem, jo tas kas ar to darijās arī bija galvenais vājprāts, piesolīto stabilo 300 auto dienā max sasniedza 123 (droš vien speciāli vēl pievelkot aiz ausīm). Un klientu serviss, pēc forumiem spriežot, arī bija fantastisks - callcentre Indijā, kur slikti angļu valodā runājošas personas neko lādzīgu ne par piegādes ne par tehniskām lietām atbildēt nevarēja.
Tā kā jā, radoši cilvēki nevar menedžēt biznesu, tam vajadzīgi profesionāli menedžeri, bet auto dizainerim ir jārada labi auto (kas pēc būtības henrikam arī izdevās, Ocean pats pa sevīm ir interesants un labs auto).
Tik kāpēc neviens no lielajiem nav ieinteresēts šo firmu paņemt paspārnē ar jau izstrādātiem Ocean SUV, Alaska picup un pilsētas PEAR grūti spriest, iespējams Fisker par daudz savu nosacijumu uzlika.