Biedrība: Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām 27

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 7.maijs 2024 15:13

Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija", kas īsteno kampaņu "Cieni sabiedrisko!".

Kā aģentūru LETA informēja biedrības pārstāve Laila Pastare, braukšana pa sabiedriskā transporta joslu ir visbiežākais ceļu satiksmes pārkāpums Rīgā jau vairākus gadus un tam esot tendence pieaugt. 2023.gadā konstatēti 6025 šādi pārkāpumi, bet šogad sodīti vairāk nekā 10 000 autovadītāju, kuri neatļauti brauca pa sabiedriskā transporta joslām.

Biedrības pasūtītajā aptaujā ticis noskaidrots, ka vairāk nekā puse jeb 58% autovadītāju apgalvo, ka apzināti ceļu satiksmes noteikumus nepārkāpj un nebrauc pa sabiedriskā transporta joslu. Tajā pašā laikā katrs trešais autovadītājs jeb 34% neslēpj, ka, iespējams, neapzināti pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus un braucis pa sabiedriskā transporta joslu, un tikai 2% autovadītāju atzīst, ka minētos ceļu satiksmes noteikumus regulāri pārkāpj apzināti.

Aptaujā noskaidrots, ka ievērojama daļa autovadītāju, kuri ikdienā pārvietojas pa galvaspilsētas ielām, nav pārliecināti par savām ceļu satiksmes noteikumu zināšanām attiecībā uz sabiedriskā transporta joslām. Katrs piektais autovadītājs jeb 21% esot atzinuši, ka nav droši, vai zina, kuri satiksmes dalībnieki drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslu, bet 29% pauduši, ka nav drošs, vai zina, kad un kā pareizi jāpārkārtojas uz sabiedriskā transporta joslu, lai veiktu pagriezienu pa labi.

Fiksēto pārkāpumu pieaugumu šogad veicinājušas Rīgas pašvaldības policijas pārvietojamās videonovērošanas kameras, kas pastiprināti tiek izmantotas kopš 2023.gada rudens. Sods par braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu ir 40 eiro.

Lai veicinātu autovadītāju izpratni par sabiedriskā transporta joslu nozīmi galvaspilsētas satiksmē un sekmētu autovadītāju un sabiedriskā transporta vadītāju savstarpējo cieņu, maijā norisinās informatīvā kampaņa "Cieni sabiedrisko!". Tās mērķis ir skaidrot un atgādināt autovadītājiem, kāpēc Rīgā ir ierīkotas atsevišķas braukšanas joslas sabiedriskā transporta satiksmei, un kāds ir šo joslu mērķis, kā arī izglītot autovadītājus, atgādinot ceļu satiksmes noteikumus.

Iedzīvotāju aptauju pēc biedrības "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija" pasūtījuma veica pētījumu kompānija "Norstat", aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju visā Latvijā šā gada aprīļa otrajā pusē.

 
Visi komentāri
 
Euu 7.maijs 2024 15:26
6 0 Atbildēt

Jāatzīst, ka es arī, reti būdams Rīgā, regulāri kļūdos uz Brīvības ielas pirms nogriezties uz Alfa - tas ir, pārkārtojos uz sab.joslu pārāk ātri - parasti vienu krustojumu ātrāk nekā vajadzētu - neapzināti, jā, un piederu tiem 29% "sliktajiem a-vadītājiem"

0pis 7.maijs 2024 15:32
0 3 Atbildēt

Lai LMT uzliek kameru un vadītāji saņem "laimes vēstules" - sāks atcerēties CSN

uupis 7.maijs 2024 15:48
6 0 Atbildēt

Rīgas Satiksmes organizētājiem tā ir LIELA problēma!

Pie kam ja SAB. TRANS. joslā ir Sabiedriskais transports, tad vieglā šoferis fiziski NEVAR Redzēt kur beidzas Sab. Tr. josla. Tas ir viens!

Tagad ir Otrs moments- zīmes ar braukšanu pa joslām krustojumā, kur virziens ir apzīmēts ar sab tr, bet josla beidzas tūliņ aiz krustojuma! Neviens pat sodīt nespēj šādu pārkāpumu!

imzz 7.maijs 2024 16:21
8 0 Atbildēt

Tai biedrībai nav ko darīt, vai ?

Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija -

Iniciēt un realizēt inovatīvu risinājumu ieviešanu izglītībā un kultūrā, īstenojot projektus, kas veicina plašāku sabiedrības slāņu integrāciju izglītības, kultūras un ekonomiskajos procesos Latvijā un Baltijas jūras reģiona valstīs;

Sabiedrības izglītošana un informēšana par zivju resursu izmantošanas un aizsardzības tradīcijām un kultūrvēsturiskajiem aspektiem;

Ētiskas mediju vides attīstības veicināšana;

Sabiedrību izglītojošu darbību par represijām un deportācijām Latvijā, kā arī par ebreju holokausta notikumiem Otrā pasaules kara laikā veikšana

Krotow 7.maijs 2024 16:43
0 0 Atbildēt

Viņi kā kājām... un velogājēji nav lasījuši CSN un par 93. punktā aprakstīto neko nezina.

650 8.maijs 2024 0:53
3 0 Atbildēt

Zis ir atbilstoši laika garam.Associācijas,biedrības un/vai progressīv domubiedru apvienības aug vienā laidā.Galvenaiss ir piemeklēt tēmu,kurā pavērtos iespēja "pārvaldīt" kādus tos pārējos (lohus). Teiksim, iA ietvaros varētu nodibināt nodibinājumu Pret/Lohiem!

uupis 8.maijs 2024 9:21
0 0 Atbildēt

Izlasiet CSN 276.11-12-13

Sapratīsiet kas tur ir rakstīts - BRĪVMAKSLINIEKIEM atļauts zīmēt ceļa zīmes! Attēlota informācija par ierobežojumiem krustojumā - JĒĒĒĒĒĒĒĒ! Zīmē ko gribi - ka nedrīkst stāvēt krustojumā pāra datumos vai piemēram apdzīt aizliegts!!!

uupis 8.maijs 2024 10:00
0 0 Atbildēt

Tagad jau šajās zīmēs ķellā iekšā sab TR un ķieģeli! Ja Ķieģelis ir daudz maz saskatāms, tad sab.tr. simbols tāds sū vien ir un nevienam šoferim neienāk prātā ievērot šo zīmi!

Kanibaals 8.maijs 2024 14:39
6 0 Atbildēt

Un kā šeit nogriezties pa labi nepārkāpjot?

Kanibaals 8.maijs 2024 14:39
8 0 Atbildēt

Kanibaals 8.maijs 2024 14:40
1 0 Atbildēt
uupis 8.maijs 2024 15:29
0 0 Atbildēt

Tev tur ir ap 10 metriem raustītas līnijas, kurā tu drīksti ieņemt labo (sab. tr.) joslu! un veikt Labo pagriezienu BEZ PĀRKĀPUMA!

93. Ja josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem apzīmēta ar 505. ceļa zīmi un 940. ceļa apzīmējumu un iekārtota brauktuves labajā pusē, un nav atdalīta no pārējās brauktuves ar nepārtrauktu ceļa apzīmējuma līniju, transportlīdzekļa vadītājam jānogriežas pa labi no šīs joslas.

Kanibaals 8.maijs 2024 16:23
0 0 Atbildēt

A vot nekā, tur tagad RPP kamera un sūta sodus automātā. Jo redz lai legāli tur nokļūtu nepārkāpjot līniju ir jābrauc garām iebrauktuvei un tas jau esot pārkāpums. Pēc poliču domām drīkst ieņemt tikai lai uzreiz nogrieztos, nevis laicīgi.

uupis 8.maijs 2024 16:34
0 0 Atbildēt

Bet nepārtraukto aizliegts šķērsot - atliek nobildēt kur sākas un beidzas pārtrauktais apzīmējums un droši apstrīdēt, bet ja esi iebraucis ātrāk un pāri nepārtrauktam - tad neko!!!

Kanibaals 8.maijs 2024 16:45
0 0 Atbildēt

Tur tad ir jānobremzē un 45° leņķī jātrāpa starp vietu kur sākas nepārtrauktā un kur beidzas krustošanās vieta ar blakus teritoriju.

uupis 8.maijs 2024 17:32
0 0 Atbildēt

Apskatīšos kur tur ir kamera!

iJuris 8.maijs 2024 20:54
1 0 Atbildēt

Tur sākumā jāgrieš iekša iebrauktuvē, tad kkā maģiski jāapmet auto uz otru opusi, tad griežas ārā sabtransa joslā un griež pa labi. Elementāri un loģiski.

Bet dzīvē, aiz olām pakārt to, kurš šādi izveidojis krustojumu. Varbūt kāds Lohs vienkārši nepareizo CHA uzkrāsojis.

PAr kārtējo maģisko biedrību, veicu aptauju un 90% aptaujāto teica, ka viņi visi ir zagļi un atmazgā naudu, kā arī nesen izlaisti no trako mājas.

Aptauju veicu nesen, tepat pie mazā mājas veikala 6 alkāni bija.

Kanibaals 9.maijs 2024 14:30
0 0 Atbildēt

Es iespējams neapzināti meloju aptaujās. Kurš idiots vispār tajās aptaujās ber sev pelnus uz galvas.

uupis 8.maijs 2024 15:31
0 0 Atbildēt

Bet pēc idejas raustītai līnijai vajadzēja būt raustītai līdz pašam krustojumam!

650 8.maijs 2024 15:42
0 0 Atbildēt

Viņi raustās raustīt! Ka nesanāk pārāk saraust(īt).

Ps., nav ko te katrreiz kko raustīt, vaig 1nureiz saņemties un kārtīgi izkratīt!

iJuris 8.maijs 2024 21:28
2 0 Atbildēt

Bet man ir risinājums, kā ātri un efektīvi panākt 100% samazinājumu sabiedrisko joslu lietošanas pārkāpumiem.

Noņemt visas sabtransa joslas un skat, pēkšni visi ir legāli un vienlīdzīgi. Gan taxi gan elektro gan autobusi trolejbusi utt. Nav jāliek kameras, nav jāstrīdas un jātiesājas. Nav nesaprotamu zīmju utt. Vienkārši problēma pārstāj existēt.

0pis 8.maijs 2024 22:30
0 1 Atbildēt

Vai tā - visas joslas ir sab.tr. joslas. Un Juris no rīta kāpj bussā un bez sastrēgumiem brauc uz darbu. Ideāls dienas sākums un nekāda stressa 😘

iJuris 9.maijs 2024 21:05
1 0 Atbildēt

Labprāt, agrāk bija darbs ofisā un tad nekādu problēmu ar sabiedrisko. Izņemot tās reizes, kad pēc darba gribās vēl kkur nokļut, tur kur sabiedriskais nebrauc.... Gandrīz katru darba dienu.

Ne visiem ir darbs vienās ofisa telpās, ražotnē vai vienā objektā. Diemžēl biežāk nekā retāk ar auto brauc jo citādi nemaz nevar.

Bet neviens jau negrib atzīties, ka sabiedriskā joslas ir ieviestas bez jēgas un tur kur nevajag.

Ar tām mēģina risināt problēmas kurām vajag pavisam citus risinājumus, bet tur atkal'jādomā, jāskaita transporta plūsma... Vieglāk šādi, un visi priecīgi sit plaukstas...

0pis 10.maijs 2024 11:45
0 0 Atbildēt

Vietas ir tik cik ir.....kā tu piedāvā nodrošināt, lai sabiedriskais varētu kursēt ar minimālām grafika nobīdēm arī sastrēgumu laikā? 

Varētu taisīt busus uz kājām, kas brauc virs vieglajiem un laiž joslu caur stakli....kā ķīnieši bija izfunktierējuši))

Krotow 10.maijs 2024 12:06
0 0 Atbildēt

Rīgā būs problēmas ar tramvaju un trolejbusu vadiem u.c. zemu lidojošiem kabeļiem.

Kanibaals 9.maijs 2024 14:31
3 0 Atbildēt

Kad beidzot atvēra trešo joslu uz 13. Janvāra ielas, tad arī pēkšņi visi varēja aizbraukt bez sastrēgumiem, bet tad atnāca un uzlika sab joslu, kas neko neatrisināja un viss atpakaļ kā bija ar sastrēgumiem.

Ezis UK 10.maijs 2024 16:51
1 0 Atbildēt

Rīgā sabiedriskais transports parādījies?Joslas busiem,kas reizi stundā kursē?Nu jā Londonas amatpersonas brauc ar sabiedrisko,lai kāds neokomunists līdz tam " nolaistos",viņš taču " čļen"!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Fisker Ocean – par gandrīz 70 000 dolāru pirkto elektroauto noraksta neliela negadījuma dēļ 7

Elektriskā Fisker Ocean redzama neliela skramba, taču automašīnu salabot nevar un 69 000 dolāru vērtais pirkums jānoraksta. Lasīt vairāk

 

Kāpēc brauciens ar jauno elektrovilcienu daudziem izrādījies sāpīgs vai pat neiespējams? (+ VIDEO) 8

Vilcieni ir, peronu nav - ziemā pieredzētās grūtības nav vienīgais ar ko nākas saskarties tiem pasažieriem, kas vēlas izmantot jaunos vilcienus. Lasīt vairāk

 

Militāro mācību laikā vakar ceļu satiksmes negadījumā miris karavīrs 3

16. maijā, militāro mācību laikā ceļu satiksmes negadījumā, gūstot traumas, kas nav savietojamas ar dzīvību, miris Nacionālo bruņoto spēku karavīrs. Uz notikuma vietu nekavējoties izsaukts Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Valsts policija un Militārā policija. Pēc Nacionālo bruņoto spēku komandiera pavēles konkrēto militāro mācību norise pārtraukta. Lasīt vairāk

 

Arī elektrību. Rīgā atklāta pirmā Neste elektroauto uzlādes stacija (+VIDEO) 3

Latvijā vadošais degvielas tirgotājs Neste paplašina piedāvājumu un atklāj pirmo 100% atjaunojamās elektrības uzlādes staciju Neste My Renewable Charge Rīgā, Lucavsalas degvielas uzpildes stacijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti