Jaunais CUPRA Formentor: flagmaņa veiksmes stāsta jaunā lappuse (+ FOTO) 2

 

Foto: Publicitātes foto

Velocita | 3.maijs 2024 16:14

Jaunā CUPRA Formentor atklāšana 29. aprīlī Madridē bija nozīmīgs notikums, kas tika nosvinēts ar grandiozu prezentācijas pasākumu, uzsverot modeļa īpašo lomu zīmola darbībā. CUPRA Formentor ir uzņēmuma bestsellers un vispieprasītākais A-CUV modelis Eiropā – pagājušajā gadā visā pasaulē tika piegādāti vairāk nekā 120 000 vienību. Jaunais CUPRA Formentor ir izstrādāts, lai nostiprinātu un paplašinātu zīmola dominanci tirgū.

Eksterjera un interjera dizains

Jaunajā CUPRA Formentor saglabātas proporcijas un dizaina detaļas, kas veicināja krosovera panākumus. Auto estētika un kopējais tēls, kas palīdzēja tam iegūt 2021. gada Red Dot balvu produktu dizaina kategorijā, ir paspilgtināts ar virkni spēcīgu akcentu, kuri veido emocionāli spēcīgu, pārsteidzošu un sportisku vizuālo tēlu.

CUPRA Formentor eksterjerā redzama jaunās CUPRA dizaina valodas DNS, tostarp priekšgals ar haizivs purna formu, trīsstūrveida LED matricas priekšējie lukturi un liels, pārliecinošs apakšējais režģis. Auto priekšpuse pauž spēku un raksturu. CUPRA logotips atrodas uz motora pārsega tieši virs lielā priekšējā režģa, bet abās malās atrodas unikāla dizaina lukturi. Pēc izvēles pieejami arī LED matricas priekšējie lukturi ar trīs spožiem trīsstūriem, ko apņem trijstūra formas rāmis.

Jaunā CUPRA Formentor eksterjera emocionālais tiešums atspoguļojas arī interjerā, kur sportiskums un ilgtspējība apvienoti ar virkni digitālo tehnoloģiju un plašu apdares materiālu izvēli.

Pazīstamā CUPRA stūre ar sportiskajiem vadības slēdžiem ir standarta aprīkojums Formentor versijās ar DSG pārnesumkārbu. Tā maksimāli palielina kontroli pār auto un paaugstina lietošanas ērtumu. Sportiskie vai kausveida sēdekļi, kas izceļas ar komfortu un stabilitāti, kā arī digitālā arhitektūra un pilnībā atjauninātā apdares materiālu palete – tas viss kopā apliecina auto pārākumu pār citiem un lieliski papildina tā veiktspēju.

Sēdekļi ne tikai nodrošina lielāku komfortu un pārliecību gan vadītājam, gan pasažieriem, bet arī piedāvā ilgtspējīgus materiālus. Sporta sēdekļu apdarē tiek izmantots tekstils, savukārt kausveida sēdekļus var apvilkt ar 73% apmērā pārstrādātu lāzerperforētu vegānisko mikrošķiedru vai videi draudzīgā veidā apstrādātu ādu.

Savukārt vadītājs atrodas digitalizācijas centrā, jo jaunas un uzlabotas saskarnes ir gan digitālajā instrumentu panelī aiz stūres, gan palielinātajā 12,9 collu izklaides sistēmas ekrānā ar izgaismotu retro stila slīdni.

Izklaides sistēma kļuvusi vēl ērtāka – ir uzlabota lietotņu josla, logrīki, un ir atsevišķa klimata sistēmas kontroljosla. Šeit uzsvars likts uz vienkāršību, personalizāciju un modernu dizainu. Klimata kontroles vadība ir nemanāmi integrēta galvenajā ekrānā, tāpēc tagad visām auto funkcijām un atbalsta sistēmām var piekļūt ar vienu klikšķi.

CUPRA Formentor pēc izvēles ir pieejams ar jaunu augstas kvalitātes 12 skaļruņu audiosistēmu, kas izstrādāta sadarbībā ar ekspertiem no Sennheiser Mobility. Jaudīgā 425 vatu sistēma burtiski iegremdē vadītāju un pasažierus unikālā skaņu piedzīvojumā.

Jaudīgais VZ ar Drift režīmu

Jaunā CUPRA Formentor klāsta augšgalā atrodas VZ modeļi. Spāņu valodā VZ nozīmē "veloz", un to var tulkot kā "ātrs" vai "veikls" – lieliski vārdi, kā aprakstīt jaudīgākās šī krosovera versijas.

CUPRA Formentor VZ tiek piedāvātas divas iekšdedzes dzinēja versijas. Pirmā nodrošina 265 ZS (195 kW) jaudu un strādā tandēmā ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, kas vilci novada uz priekšējiem riteņiem. Otrais variants attīsta 333 ZS (245 kW) jaudu, un arī tas ir sajūgts ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, taču papildus ir izveidots jauns sacīkšu trasēm domāts piedziņas režīms, ko kalibrējuši CUPRA inženieri, kā arī griezes momenta sadalīšanas tehnoloģija. Jaudīgāko VZ var aprīkot arī ar Akebono bremzēm.

Speciāli šim dzinējam izstrādāts arī ekskluzīvs CUPRA režīms. Tam ir sacīkšu trasei optimāli kalibrēts akseleratora pedālis un pārnesumkārba, droseļvārsta atvērtā stāvokļa aizture, kas nodrošina augstu dinamisko griezes momenta reakciju, pārnesumu pārslēgšanas gaismas indikators un Martorelas Tehniskajā centrā radīts dzinēja regulējums.

CUPRA Formentor VZ šasija ļāvusi inženieriem ieviest īpašu Drift režīmu, kas trasē jaudīgajam krosoveram ļauj parādīt savu patiesi aizraujošs raksturu. Šajā gadījumā ESP strādā sporta režīmā, un, izmantojot griezes momenta sadalīšanas tehnoloģiju, visa jauda var tikt novirzīta vienam aizmugurējam ritenim, kas pagriezienā auto burtiski iesviež kā piruetē.

CUPRA Formentor tagad ir pieejams arī vieglā hibrīda (eTSI) versijā, kas veidota uz 1,5 litru 150 ZS (110 kW) benzīna dzinēja bāzes un ir pieejama tikai apvienojumā ar DSG pārnesumkārbu.

Jaunās CUPRA Formentor spēka agregātu klāstā ietilpst arī dīzeļdzinējs, kas klientiem vairākos tirgos ir ļoti svarīga opcija. 2,0 litru TDI dzinējs attīsta 150 ZS (110 kW) jaudu un ir savienots ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu.

CUPRA Formentor tagad piedāvā arī divas nākamās paaudzes eHybrid plug-in hibrīda spēka agregātu opcijas ar 204 ZS (150 kW) un 272 ZS (200 kW). Abās ietilpst jaunais 1,5 TSI dzinējs, elektromotors un lielāks akumulatoru bloks ar 19,7 kWh (neto) kapacitāti. Tas Formentor nodrošina patīkama satraukuma pilnu un tajā pašā laikā videi draudzīgu pārvietošanos ar vairāk nekā 100 km elektrisko sniedzamību. Kad esat ceļā, var izmantot ātro uzlādi līdzstrāvas stacijā ar jaudu līdz 50 kW, bet mājās var lietot 11 kW Wallbox (iepriekš 3,6 kW).

Labākas vadītāja palīgsistēmas un drošība

CUPRA Formentor piedāvā plašu drošības un komforta funkciju klāstu, lai braucienu padarītu mierīgu un patīkamu jebkurā situācijā. Krosoverā integrētās tehnoloģijas, kas palīdz, bet netraucē, padara šo auto par vienu no drošākajiem un ērtākajiem transportlīdzekļiem visā segmentā.

Piemēram, CUPRA Formentor ir ierīkota prognozējošā adaptīvā kruīza kontrole (ACC), Travel Assist sistēma, aklās zonas asistents, drošas izkāpšanas asistents, kā arī vadītāja modrības uzraugs.

Pamatojoties uz maršruta un GPS datiem, kas tiek iegūti no navigācijas, prognozējošā ACC sistēma koriģē ātrumu atbilstoši priekšā esošā ceļa īpatnībām – pirms pagriezieniem, rotācijas apļiem, krustojumiem, kā arī zonās ar ātruma režīma izmaiņām un apdzīvotās vietās.

Travel Assist izmanto informāciju no kruīza kontroles un joslas ieturēšanas asistenta, lai noturētu transportlīdzekli joslas centrā un ātrumu pielāgotu satiksmes plūsmai.

Aklās zonas asistents palīdz ieraudzīt to, ko vadītājs var nepamanīt, savukārt brīdinājums par durvju atvēršanu ar audiālu un vizuālu signālu informē, ja kaut kas tuvojas brīdī, kad cilvēks vēlas izkāpt.

Savukārt modrības uzraugs pārliecinās, vai vadītājs nav zaudējis koncentrēšanos un joprojām seko līdzi notikumiem uz ceļa. Ja no vadītāja nav reakcijas, sistēma var pievērst uzmanību piebremzējot. Taču, ja arī tad reakcijas nebūs, auto pats apstāsies un ieslēgs avārijas gaismas.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 3.maijs 2024 19:06
0 1 Atbildēt
Conqueror 4.maijs 2024 21:31
1 0 Atbildēt

Nu bet tā brūnā grīdas krāsa  virsbūvei, ja būs arī sarkana, tad izskatītos daudz labāk

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 vienībās - Range Rover Sport satīna versija 1

Britu autobūves uzņēmums iepriecinās savas tehnikas cienītājus ar krosovera Range Rover Sport īpašo versiju Satin Edition, kas paredzēta Eiropas tirgum un tiks saražota 100 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Tesla Cybertruck sānu “triecientests” reālos apstākļos (+ FOTO) 7

Spēcīgo sadursmi ar Ford Edge Tesla elektriskais pikaps pārdzīvojis ar salīdzinoši nebūtiskiem bojājumiem. Lasīt vairāk

 

44 505 eiro - Volkswagen Golf GTI pieejams pasūtīšanai 4

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen atklājis pieteikšanos modernizētā Golf sportiskā modeļa GTI iegādei. Cena par bāzes versiju – 44 505 eiro. Lasīt vairāk

 

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti