Ceļojums: Nesanāca Itālija, braucam uz Sāremā (3.diena) (+ foto) 14

23.augusts 2010 0:00

"iAuto" komandas ceļojuma piezīmes - "Trīs dienās ar auto apkārt Sāremā un Muhu".

Par pirmo dienu lasiet šeit »»

Par otro dienu lasiet šeit »»

Ir sestdiena, trešā diena, ko pavadām Sāremā salā. Tā ir pēdējā mūsu ceļojuma diena, vakarā sešos mūs gaida jau iepriekš rezervētais prāmis uz kontinentu. Visu nakti apkārt ducināja pērkons, „fotografēja” zibeņi, taču virs mūsu nometnes nenolija neviena lietus lāsīte. Priecīgi par to gribam jau gatavot brokastis, taču pēkšņi nez no kurienes uzradies lietus izjauc mūsu plānus. Steigā novācot teltis un mantas, nolēmām brokastu kafiju izdzert civilizācijā. Pirmais mūsu šīsdienas apskates objekts – Pangas klintis salas ziemeļos.

Līkumoti zemes ceļi, kas vietām pārklāti ar asfalta kārtu, un mēs esam jau klāt. Arī šeit ir labiekārtotas atpūtas vietas ar grilu un ugunskuru, stāvlaukums un suvenīri. Uzvāram kafiju, pagatavojam brokastis un mūsu diena var sākties. Tā kā šī ir trešā skaistākā apskates vieta Sāremā (tā vismaz ir rakstīts uz informācijas dēļa), tad arī tūristu šeit ir tā pavairāk. Taču tas mūs netraucē izbaudīt dabas varenību. Pangas klintis augstākajā vietā sasniedz 21,3 metrus. Tās ir augstākās klintis gan Sāremā, gan Muhusalās. Skaists skats...

Izpriecājušies par interesantajām priedēm, kas aug pie jūras krasta, dodamies uz nākamo tūristu iecienītāko vietu – Anglas vējdzirnavām, kas ir vienas no salas simboliem. Tūristu šeit ir ļoti daudz. Apskatei uzbūvētas un atvērtas ir 3 dzirnavas (vienas - par maksu 25EEK). Lielākās var arī apskatīt no iekšpuses. Interesanti, tomēr lielāku sajūsmu mūsos radīja īstās vējdzirnavas, kuras redzējām Sāremas dziļajos laukos.

Netālu no dzirnavām atrodas Karjas Katrīnas baznīca – mazākā viduslaiku baznīciņa salā, kas celta 14.gadsimtā. Baznīcas griestos var ieraudzīt daudz ezotērisko simbolu, kas liecina par to, ka senos laikos cilvēki izprata to nozīmi un prata tos pielietot.

Pēdējā vieta Sāremā salā, kuru mēs bijām ieplānojuši apskatīt, bija Oresāres pilsdrupas. Pils celta Livonijas kara laikā. Jau izkāpjot no mašīnas, mūs skaidrā latviešu valodā sveicina vietējā suvenīru pārdevēja, piedāvājot iegādāties smaržīgos kadiķīšu izstrādājumus. Cenas ir norādītas arī latos, katru suvenīra nosaukumu pārdevēja nosauc arī latviski. Ja maciņā ir aizķēries kāds lats – nekas, šeit pieņem arī latus. Kā vēlāk izrādījās pārdevējas māsas vīrs ir latvietis un māsa strādā Igaunijas vēstniecībā Latvijā. Šāda sagaidīšana ir patīkama. Pēc pārdevējas ieteikuma ar lukturīšiem izstaigājam pils pazemes velves un tumšākos nostūrus. Mums patika. Arī šajā objektā, tāpat kā citos, ieeja ir bez maksas.

Mūsu ceļojuma noslēgumā devāmies apskatīt ceļvežos ieteiktos Muhu salas apskates objektus. Pirmais mūsu ceļā – Koguvas zvejnieku ciems. Tas ir viens no izcilākajiem zemnieku arhitektūras piemēriem valstī. Ciematā ir aptuveni 100 ēkas. Ciemata vēsture sākas ar 1532.gadu. Stāvlaukumā iedzerot kafiju, dodamies to apskatīt. Mazas mājiņas, ar sūnām apaugušie koki, vecās zvejnieku laivas, akmens žogi, neizsakāms miers un klusums – sajūtas neaprakstāmas un fotogrāfijās neiemūžināmas. Visiem mums sagribējās tur atgriezties vēl...

Ar tādām fantastiskām sajūtām apskatam vēl vienu no vecākajām Igaunijas baznīcām – 13.gadsimtā celto Sv.Katrīnas baznīcu Muhu. Arī šeit skatāmi seni sienu gleznojumi un vecās autentiskās ieejas durvis.

Drīz jau redzama arī Kuivatsu osta. Tā kā esam ieradušies ostā vismaz 3 stundas par ātru, mēģinam samainīt biļetes uz agrāku reisu, kas arī bez problēmām izdodas, un mēs veikli tiekam uz prāmja. Tālāk tikai atpakaļceļš ar nelielu atpūtu un pusdienu pauzi kārtējā igauņu labiekārtotā atpūtas vietā pie meža aiz Pērnavas.

Kopā nobraukti - 992km, ceļojuma kopējās izmaksas - 240Ls četriem cilvēkiem (degviela, ēdināšana, naktsmītnes, ziedojumi baznīcās, ieejas maksas pilī, suvenīri, prāmja biļetes).

Secinājums ir viens – Itālija lai paliek citai reizei. Arī tepat mums līdzās ir vietas, līdz kurām ir vērts aizbraukt. Visi šī ceļojuma dalībnieki ir pārliecināti, ka Sāremā ir vieta, kurā noteikti ir vērts atgriezties.

Zaļā krāsā - mūsu izbrauktie ceļi.

Visas bildes skatieties fotogalerijā »»

Inese, iAuto.lv, Foto: iAuto.lv

14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri

Redaktors 23.augusts 2010 8:06
1 0 Atbildēt

Vismaz ar to mašīnu varēja iebraukt, kur vien sirds vēlas.

Pievienot bildi Pievienot video

Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 9

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 6

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk