Kur drīkst braukt ar velosipēdu un kurš ir vainīgs pie sadursmes

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Velosipēdu vadītāju paliek vairāk, velojoslu paliek vairāk un stājušies spēkā jauni satiksmes noteikumi, kuri precizē velosipēdistu noteikumus un atbildību Diemžēl arī negadījumu ar iesaistītiem velosipēdistiem paliek vairāk, kāda tad ir pieredze šādu negadījumu izskatīšanā?

Kurš un kā sedz negadījuma rezultātā radušos zaudējumus!

 
iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

2014. gadā no kopumā notikušajiem 37 326 ceļu satiksmes negadījumiem 784 ceļu negadījumos bija iesaistīti 815 velosipēdisti, un 1088 ceļu satiksmes negadījumos – 1125 gājēji. Par vainīgiem tika atzīti un zaudējumus nācās atlīdzināt 270 velobraucējiem un 200 gājējiem. www.iauto.lv/zinas/velo/19922-velobrauceji-un-gajeji-izraisot-negadijumus-rada-tukstosiem-eiro-lielus-zaudejumus

10 padomi drošai velobraukšanai www.iauto.lv/zinas/velo/21885-10-padomi-drosai-velobrauksanai

Šogad vairāk nekā četras reizes pieaudzis apdrošināšanas gadījumu skaits, kuros cietuši velobraucēji www.iauto.lv/zinas/velo/21798-sogad-vairak-neka-cetras-reizes-pieaudzis-apdrosinasanas-gadijumu-skaits-kuros-cietusi-velobrauceji

Iecere - CSDD: Braukšana ar velosipēdu Rīgā pa ietvi būs pieļaujama noteiktās ielās www.iauto.lv/zinas/velo/19342-csdd-brauksana-ar-velosipedu-riga-pa-ietvi-bus-pielaujama-noteiktas-ielas

Un gala rezultāts: No 2016.gada 1.janvāra – jauni Ceļu satiksmes noteikumi www.iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/20682-no-2016-gada-1-janvara-jauni-celu-satiksmes-noteikumi

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

CSN:

25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:

25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Tā kā velosipēdu vadītājiem vai arī pašiem velosipēdiem nav obligāti jāapdrošina civiltiesiskā atbildība, tad visi strīdi risināmi civiltiesiskajā kārtībā - ja nevar vienoties citādi, tad jāsniedz prasības pieteikums tiesā.

AnK Reģ.: 06.10.2014
1 0 Atbildēt

Cik saprotu, ja riteņbraucējs rupji pārkāpj noteikumus un nokļūst avārijā (piemēram, braucot pretējā virzienā pa vienvirziena ielu vai braucot pāri sarkanajam), riteņbraucējs var droši rēķināties ne tikai ar gulēšanu slimnīcā, bet arī ar regresa prasību no apdrošinātājiem.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 1 Atbildēt

Tas ko redzam ikdienā ir velobraucēju "iedomātā" priekšroka izmantošana braucot riskējot ar savu dzīvību un finansiālo atbildību. Konkrētāk runājot par sānielu šķērsošanu pa ietvi, apzīmētu vai neapzīmētu velojoslu!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

"ta nevar izvēlēties, brauks pa gājēju celiņu vai brauktuvi" - diez kā tas bija jāsaprot, slaloms, kur vienu kvartālu brauc pa vienu, otru pa otru - vai tomēr runa bija par vienu no lielākajām velosipēda priekšrocībām - varēšanu braukt gandrīz jebkur, kā rezultātā maršruts no punkta A uz punktu B var būt gandrīz taisna līnija - ?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Šitāds pa taisno braucējs kad jau uzsāku kustību kā otrais pie krustojuma apsteidza pa kreiso pusi un gar purnu šķērsām uzlēca uz ietves tālāk konvertējās par gājēju. Vēl kaut ko blisinājās kad šim uzturēju, to ka ne jau šis ir veikls bet tas ka skatījos spogulī, jo gatavojos veikt kreiso manevru, un tikai tāpēc biju gatavs šādam gājienam to protams šis nenojauta.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Man ar tādi no trešās puses slikti parskatāmi gadijumi ir bijuši. No manas puses gan es pavisam noteikti redzu kas notiks un lieki neriskēju.

Es gan apzinos ka esmu sabiedējis/ sapīcinājus kādu atsevišķu autovadītāju un ar zīmēm atvainojos...

Eriks_Grigis Reģ.: 25.02.2002
1 0 Atbildēt

iAuto.lv: Par gājējiem un velosipēdiem uz neregulējamas gājēju pārejas, kā pareizi to šķērsot

www.iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/20740-iauto-lv-par-gajejiem-un-velosipediem-uz-neregulejamas-gajeju-parejas-ka-pareizi-to-skersot

uupis Reģ.: 13.01.2004
1 0 Atbildēt

Eriks_Grigis rakstīja: iAuto.lv: Par gājējiem un velosipēdiem uz neregulējamas gājēju pārejas, kā pareizi to šķērsot

www.iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/20740-iauto-lv-par-gajejiem-un-velosipediem-uz-neregulejamas-gajeju-parejas-ka-pareizi-to-skersot

Šis vairs NAV aktuāls!

Tagad ar čello var braukt pāri gan regulējamai gan neregulējamai!

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 1 Atbildēt

Ceļu satiksmes Likums 19. pants "Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības"! CSL 19. panta 1., 3. un 4. punkti noteic kārtību un secību, kā darbosies CSN un kā katrs no mums uz ceļa rīkosies!

Bet katram priekšā esošam gājējam, vai velosipēdistam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, bija, ir un būs jāgarantē sev drošība!

Palaist gājēju ir vispārējās kultūras jautājums. Principā gājējs tiek palaist vienmēr un visur, arī tad, kad gājējs apzināti kļūdās!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Nē, gājējs ir likumīgi jāsabrauc pie pirmās izdevības. Tik interesanti kā gājēja bezdarbība apdraud drošību? Nemūk malā kad pa ietvi brauc?

torkjis Reģ.: 05.10.2013
1 0 Atbildēt

Vernons rakstīja: Ceļu satiksmes Likums 19. pants "Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības"! CSL 19. panta 1., 3. un 4. punkti noteic kārtību un secību, kā darbosies CSN un kā katrs no mums uz ceļa rīkosies!

Bet katram priekšā esošam gājējam, vai velosipēdistam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, bija, ir un būs jāgarantē sev drošība!

Palaist gājēju ir vispārējās kultūras jautājums. Principā gājējs tiek palaist vienmēr un visur, arī tad, kad gājējs apzināti kļūdās!

aha. Priekšā esošam gājējam vajag speciālu uzkabi ar spoguļiem.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
1 1 Atbildēt

Gājējam aizliegts, jeb Nāves sods gājējam!

Gājējam aizliegts šķērsot brauktuvi ar četrām un vairāk kustības joslām ārpus gājēju pārejas. Gājējam aizliegts šķērsot ceļu ar sadalošo joslu pa vidu. Gājējam aizliegts iziet uz brauktuves no šķēršļa. Vismaz neesi Tu par šo šķērsli ar savu auto! Gājējam aizliegts iziet uz brauktuves, ja tuvojas transports! Gājējam aizliegts kavēties uz brauktuves.

Katram aizliegumam galā uzglūn Nāve! Būtu labi, ja gājējs ar tamponiem ausīs, kapuci galvā un mobilo telefonu rokā palūkotos arī apkārt! Vismaz ar atstarotājiem ap potītēm!

Bet Tumsā, ja gājējs nav radījis apstākļus sevi ieraudzīt, tad ikviens no mums var arī šo gājēju neieraudzīt un tad Nāve klāt gājējam ka likts.

Vadītāja tiesības un pienākumi ir pašam pienākums uzvilkt vesti mugurā! No tā izriet, ka auto vadītājs vērtīgāks par gājēju. Uz šo skumjo noti beigšu!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
2 0 Atbildēt
Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

CSL 19. pants! CSN 15. punkts!

Tas kopumā sauktos: "Bez apstāšanās tālāk iet aizliegts"!

Šī ir traģiska vieta Daugavgrīvas ielā!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nu nez, gājēja izdarīja to ko prasa CSN. To ka Audi vadītāja pussekundi iepriekš priekšā esošo auto pamana bet pēkšņi gājēju vairs ne paredzēt nevar. Ja gaidīs kamēr pipnība apstājies tad Vernons nekad pie pārējas nebremzēs.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Nu diez vai! Auto vadītāji mēdz arī nomirt, ar med. izziņu kabatā!

CSN 15, punktu neizpildīja!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Nu un vai tad nepareizi novērtēja? Auto vadītāja mierīgi varēja apstāties pie tam veica manevru kas liecina ka redz situāciju priekšā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Nepareizi gan. Būtu pareizi novērtējusi, negulētu slimnīcā. Neapšaubāmi autovadītājas rīcība vispār nav normāli saprotama, bet tas nekādi nemazina gājējai par nevērību piemēroto sodu.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Tad nonākam pie tā, ka jāsagaida kamēr visi apstājas pie pārejas, tātad pārejas var likvidēt, jo tās tāpat neviens neievēros.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Tu pie tā vari nonākt, ja esi tups un kultivē tupumu. Man neviens kā gājējam virsū nebrauc. Un ārkārtēji reti gadās situācijās kā šī - kad nesaprotu, stāsies vai ne un labāk pagaidu. Absolūti vairumā gadījumu vadītāji korekti laiž gājējus un gājēji iet bez liekas kavēšanās. Bet tu piedāvā likvidēt normāliem cilvēkiem derīgu risinājumu dēļ dažiem nenormālajiem?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

>piedāvā likvidēt normāliem cilvēkiem derīgu risinājumu dēļ dažiem nenormālajiem?

Nē tas tu piedāvā raustīties pie pārejas. Ok jābūt uzmanīgiem, bet ne jau tā ka sāc iet, bet ar domu ka jālec jebkurā brīdī atpakaļ.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības:

(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

Priekšā esošs gājējs un joslu mainošs braucējs, bez brīdinājuma signāla un skatu uz priekšu!

Policijai būtu jākonfiscē telefons uz izmeklēšanas laiku.

Tāds tādu arī satika, nu un kuru tiesāsim un kuru attaisnosim.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kādreiz vēl atsaucies uz šo punktu - 6. Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.

Tāda punkta vairs nav, bet tas ir tāpat loģiski izsecināms.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Nu ko sniegs kūst tātad sāksies braukāšana ar veļļukiem

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja: Kādreiz vēl atsaucies uz šo punktu - 6. Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.

Tāda punkta vairs nav, bet tas ir tāpat loģiski izsecināms.

CSL 19. panta 4. punkts!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Ā nu re, nekur nav pazudis. Distance tātad ir jāievēro.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti