CSDD: Braukšana ar velosipēdu Rīgā pa ietvi būs pieļaujama noteiktās ielās 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.aprīlis 2015 11:15

Jaunais Ceļu satiksmes noteikumu projekts attiecībā uz velobraucēju pārvietošanos piedāvā noteikt, ka velobraucējam pēc iespējas vairāk būs jāizmanto pieejamā velo infrastruktūra un jāiekļaujas pilsētas satiksmes plūsmā uz ceļa, taču pieļaujama braukšana pa ietvi Rīgā būtu Krišjāņa Valdemāra un Čaka ielās, kā arī Miera, Matīsa un Barona ielās, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes un drošības direkcijā (CSDD).

 

Piemēram, Valdemāra un Čaka ielās esot intensīva satiksme, šaura brauktuve un veidojas bīstamība, savukārt Miera, Matīsa un Barona ielās esot bruģēta brauktuve un būtiski apgrūtināta braukšana.

 

Latvija pašlaik ir teju vienīgā valsts pasaulē, kurā atļauts uz ietves pārvietoties ar velosipēdu, apzinoties veloinfrastruktūras trūkumu. Kā skaidro direkcijā, attīstoties velo infrastruktūrai, paredzēts pārejas posms, nosakot, ka velobraucējiem primāri jābrauc pa ceļu vai velojoslām un uz ietves drīkstēs atrasties tikai izņēmuma gadījumos. Tostarp jaunie noteikumi arī paredz ērtus jaunievedumus velobraucējiem - tiem būs atļauts pārvietoties arī pa sabiedriskā transporta joslām, ja būs attiecīgas ceļa zīmes.

 

Ikdienā tas nozīmēšot, ka vietās, kur velo infrastruktūra nav pieejama, velobraucējam būs nopietni pašam jāizvērtē sava drošība un braukšanas prasmes. Ja velobraucējs nejūtas gana droši, lai pievienotos satiksmei uz brauktuves, viņš varēs turpināt pārvietoties pa ietvi, vienlaikus atceroties, ka uz ietves absolūtā priekšroka dodama gājējiem un pa to jāpārvietojas tā, lai gājēji netiktu apdraudēti.

 

Velobraucējiem nebūs jāpārvietojas pa ceļu ar intensīvu satiksmi, kā tas nepareizi tiek interpretēts daļā sabiedrības. Velobraucēji joprojām varēs pārvietoties pa ietvi, ja tuvumā nav pieejama atsevišķa velojosla vai arī braukšanas apstākļi uz līdzās esošā ceļa apdraud viņu drošību.

 

Rūpējoties par jaunāko satiksmes dalībnieku drošību, bērniem līdz 12 gadiem un velosipēdu vadītājiem, kas tos pavada, joprojām būs atļauts pārvietoties pa ietvi jebkurā situācijā.

 

To, ka velosipēdistu atrašanās uz ietvēm ne vienmēr ir droša, apliecinot statistikas dati. Pēdējo gadu laikā arvien pieaug negadījumu skaits ar velobraucēju un gājēju iesaisti. Pērn šādu negadījumu skaits audzis par 24% un kopumā fiksētas 72 sadursmes starp velobraucējiem un gājējiem, kurās ievainoti 67 gājēji un 12 velosipēdisti, kā arī viens velosipēdists gājis bojā.

 

Jaunais noteikumu projekts patlaban ir iesniegts Valsts kancelejā, un plānots, ka noteikumi varētu stāties spēkā 1.septembrī.

 

Piedalies foruma diskusijā šeit >>>

 
 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Mārtiņš 29.aprīlis 2015 11:31
14 1 Atbildēt

Tātad es varēšu turpināt ripināties pa ietvi posmā Ulbrokas iela/Centrs, jo tur nav droša pārvietošanās pa brauktuvi un ir intensīva satiksme. Brauktuves labā mala ir vienmēr bedrēs/peļķēs/sagrūztos gružos un izbrukušās akās/notekās + nav sabiedriskā transporta josla.

Man jau liekas, ka tas "gudrais" kurš izdomāja šādus noteikumus uz velo nav mūžam sēdējis, kur nu vēl pa Rīgu minies.

LMT 29.aprīlis 2015 12:05
12 12 Atbildēt

Njā, atkal būs jāvāc līķi no ielām!

iAuto 29.aprīlis 2015 12:52
4 1 Atbildēt

Nē tā nav. Tevi var pašvaldības policija aizturēt un bija noteikts pat promiles, kuras nedrīkst pārsniegt atrodoties sabiedriskā vietā, kas ir arī iela un ietve

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti