Kārtot: Augošā secībā
GuntarsPulss 01.11.2018 18:31

Ja Rifter ņem kā ģimenes minivenu, tad tikai ar jaudīgāko 130 ZS dīzeli. Šķiet, ka Rifter/Berlingo/Combo trijotne šoreiz tiek pasniegta tieši kā praktiskāka alternatīva priekšpiedziņas krosoveriem. Kā tas izdosies - rādīs laiks. Tomēr izskatās, ka krosoveru modes vilnis ir pārāk spēcīgs.

GuntarsPulss 01.11.2018 18:14

Skaistums ir liels spēks. Ja pieņem, ka jauna auto pirkums lielā mērā ir emocionāls pirkums, tad ir skaidrs uz ko francūži atkal ir tēmējuši. Iepriekšējās paaudzes 508. bija mēģinājums tuvoties vācu funkcionālismam. Laikam jau līdz galam nesanāca un tādēļ nolēma iet pa jau iemīto taciņu - dizains pāri visam.

GuntarsPulss 01.11.2018 17:48

Jaunais Touareg ir visnotaļ mūsdienīgs auto ar ļoti plašu pieejamo moderno tehnoloģiju klāstu. Nav jēga šeit uzskaitīt visus asistentus un ekrāna collas. Arī kvalitātes sajūta un braukšanas īpašības ir augstākajā līmenī. Taču ir viens bet, un tas ir saistīts ar cenu. Tas vairs nav Volkswagen. Izskatās, ka viņi vēlreiz kāpj uz Phaeton grābekļa.

GuntarsPulss 28.05.2018 18:07

Nav noslēpums, ka mūsdienās tik populārie krosoveri vairāk specializējušies šosejas braukšanā un ne katrs apvidnieciska paskata modelis spēj pieveikt pat vieglu bezceļu. Lai gan Dacia Duster konceptuāli ir tāds pats krosovers, faktiski šis budžeta klases auto joprojām ir kārtīgs bezceļnieks, protams, ja iet runa par pilnpiedziņas versiju.

Jaunais Duster no priekšgājēja atšķiras ar mūsdienīgāku dizainu, taču raksturīgākās iezīmes ir saglabājušās. Lielākais lēciens ir noticis interjera noformējuma, kā arī pieejamā drošības un komforta aprīkojuma ziņā. Apsēžoties pie stūres uzreiz var pamanīt, ka sēdpozīcija ir kļuvusi krietni ērtāka un dažādu regulēšanu iespējas ir plašākas. Noteikti jāuzsver, ka salonā ir ievērojami uzlabota skaņas izolācija. Labas ziņas ir arī tiem, kas šo auto vēlas izmantot kā apvidnieku. Salīdzinoši viegla un pareizi veidota virsbūve (mazas pārkares, pietiekams klīrenss un gana aizsargāta apakša) apvienojumā ar labu pilnpiedziņas sistēmu nodrošina, ka pārgājamības ziņā Duster joprojām ir uzskatāms par vienu no labākajiem piedāvājumiem tirgū. Vēl jāpiebilst, ka smagos apstākļos jūtami palīdz tāds vienkāršs tehniskais risinājums, kā pirmais pārnesums ar augstu pārnesumu attiecību, kas ļauj ļoti lēni ar stabiliem dzinēja apgriezieniem pārvarēt šaubīgas vietas, nebaidoties nosvilināt sajūgu.

GuntarsPulss 25.01.2018 19:23

Qashqai jau vairākus gadus ir bestsellers Eiropā un arī Latvijā. Tas uzskatāmi parāda, kādas ir vidusmēra pircēja vajadzības un gaume. Arī to, ka pilnpiedziņu izvēlas tikai retais, tādēļ ražotājs tagad izdomājis to piedāvāt tikai komplektā ar manuālo pārnesumkārbu.

No visiem trim Latvijas Gada auto 2018 pieteiktajiem feisliftētajiem modeļiem šis bija ar vispamanāmāko feisliftu.

Manuprāt priekšdaļas noformējums kļuvis pievilcīgāks. Kopumā visnotaļ patīkams un gana praktisks auto ikdienas lietošanai ar labu un taupīgu dīzeļdzinēju.

GuntarsPulss 10.11.2017 14:16

Sekojot sava mazākā brāļa – “3008” modeļa – pēdās, arī jaunais “Peugeot 5008” no minivena kļuvis par priekšpiedziņas krosoveru. To jau var uzskatīt par mūsdienu autobūves tendenci, jo dažāda izmēra minivenu tirgus samazinās, bet krosoveru popularitāte strauji aug. Latvijā krosoveru bums ir īpaši izteikts un novērojams jau vairākus gadus.

Neraugoties uz koncepcijas maiņu, jaunais “Peugeot 5008” saglabājis vairākas priekšteča īpašības. Automobilim ir tikai priekšējo riteņu piedziņa, kas ļauj palielināt salona aizmugures daļas un bagāžnieka ietilpību. Kardāna tuneļa iztrūkums nodrošina gludu grīdu. Tāpat ir pieejama septiņvietīga versija, kur trešās rindas abus atsevišķos sēdekļus var ielocīt grīdā vai izņemt ārā. Arī otrajā rindā ir trīs atsevišķi sēdekļi, kurus var bīdīt vai salocīt. Piecvietīgā versijā bagāžnieka ietilpība ir gana iespaidīgi 780 litri, ko pēc sēdekļu salocīšanas var palielināt līdz 1940 litriem.

Priekšdaļas dizains un priekšējā paneļa noformējums ir tikpat pievilcīgs un savdabīgs kā kompaktajam “3008”, kas tika prezentēts pagājušajā rudenī. Ekstravagantais izskats un ietilpīgais salons faktiski ir galvenie “5008” modeļa trumpji. Maza stūraina stūre, piepacelts instrumentu panelis, eleganti veidota viduskonsole un automātiskās pārnesumkārbas svira – tas viss nevar atstāt vienaldzīgu. Lielākajai daļai patīk, turklāt pat sākotnēji visai skeptiski noskaņotiem klasisku lietu piekritējiem. Protams, aprīkojuma sarakstā ir plašs mūsdienīga komforta un drošības aprīkojuma klāsts.

Dzinēju palete sastāv no 1,2 litru (130 ZS) un 1,6 litru (165 ZS) turbo benzīnniekiem, kā arī 1,6 litru (100 vai 120 ZS) un 2,0 litru (150 vai 180 ZS) turbodīzeļiem. Atkarībā no dzinēja pircēji var izvēlēties piecpakāpju mehānisko vai sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Grūti gan iedomāties, kā varētu izskatīties parastās kārbas pārslēgs, jo automāta elegantā sviriņa savā vietā iederas ļoti harmoniski. Lai kaut kā attaisnotu krosovera nosaukumu, caurgājības uzlabošanai ir paredzēta īpaša saķeres kontroles elektroniskā sistēma “Grip Control”, kas cenšas uzlabot saķeri dubļaina, smilšaina vai sniegota ceļa apstākļos.

“Peugeot 5008” cenas sākas no 20 900 eiro un beidzas ar 35 900 eiro par GT versiju ar 180 ZS dīzeli un automātu.

GuntarsPulss 10.11.2017 14:06

Skaņas izolācija un kopējais komforta līmenis tiešām audzis. Dizains gan eksterjeram, gan interjeram man šķiet ļoti patīkams. Kopumā lielisks ģimenes auto mierīgai ikdienas lietošanai bez sportiskām ambīcijām.

GuntarsPulss 10.11.2017 13:56

Alfas pirmais krosovers tiešām izdevies. Tehniska odziņa - dīzeļiem pieejamas arī versijas ar aizmugures piedziņu, tad šim jau tā salīdzinoši vieglajam auto ir vēl mazāka pašmasa.

GuntarsPulss 10.11.2017 13:42

Praktiski jau noķēris klases etalonu Golfu, pieejamā komforta aprīkojuma ziņā varbūt pat mazliet pārspēj. Vienīgi atlikušās vērtības ziņā, iespējams, nedaudz zaudē. Taču tam vajadzētu mainīties, jo izturības ziņā VW reputācija iet uz leju. Taisnības labad gan jāatzīst, ka Hyundai ir slavens ar dikti dārgām rezerves daļām.

GuntarsPulss 06.11.2017 14:28

Krosoveru modes vilnim seko mazāks vilnītis, proti, uz mazās klases modeļu bāzes veidoti krosoverīši. Šoruden prezentētais “Kia Stonic” ir tipisks šādas koncepcijas auto.

Taisnības labad gan jāpiebilst, ka tieši tāpat kā visi mūsdienu mazās klases automobiļi faktiski nav nekādi mazie, arī uz to bāzes veidotie pseidoapvidnieki izmēros nav sīkuļi. Ar retiem izņēmumiem, arī tāds šķietami būtisks apvidnieka aprīkojums kā pilnpiedziņa, mazajiem krosoveriem parasti nemaz netiek piedāvāts. Tas ir labi saprotams, jo tiem dažiem modeļiem, kuriem visu riteņu piedziņa tiek piedāvāta, pircēji to izvēlas ļoti retos gadījumos. Tādēļ, ka tā sanāk lētāk un būtībā vairākumam šādu auto lietotāju pilnpiedziņa nav vajadzīga.

“Kia” pieturas mūsdienu tendencei un savu “Stonic” cenšas pasniegt kā uz jauniešiem orientētu stilīgu braucamrīku lielpilsētas džungļiem. Eiropā tas varbūt tā arī ir, ja pieņemam, ka jaunās paaudzes dzīvē automobiļiem vispār vēl ir kāda vieta. Taču pie mums mazos džipiņus, kā tos parasti mēdz dēvēt, visbiežāk stūrē dāmas. Pēc izskata “Stonic” ir tipisks mūsdienu “Kia” ar visnotaļ eiropeisku dizainu tā klasiskākajās izpausmēs. Salona apdares kvalitāte ir visnotaļ pieņemama. Gan eksterjeram, gan interjeram tiek piedāvāta liela krāsu salikumu dažādība, lai uzrunātu jau minēto jauniešu auditoriju. Šim pašam pircēju lokam vēl svarīgāks droši vien būs pieejamais mūsdienu komforta un drošības aprīkojums – sākot ar dažādiem elektroniskiem asistentiem un beidzot ar visādu viedierīču pieslēgumiem. Šīs lietas tehniskajos aprakstos aizņem krietni vairāk vietas, nekā dzinēju un transmisiju raksturojumi. “Stonic” dzinēju palete sastāv no 1,0 l (120 ZS), 1,2 l (84 ZS) un 1,4 l (100 ZS) benzīnniekiem, kā arī 1,6 l (110 ZS) dīzeļa. Pagaidām pieejama tikai mehāniskā pārnesumkārba, kas varētu ne īpaši patikt lielākajai daļai potenciālo pircēju, taču tad ir jāpaciešas līdz nākamajam gadam, kad parādīsies jaunā septiņpakāpju automātiskā transmisija.

“Latvijas Gada auto 2018” pretendentu lielajā testu vīkendā “Stonic” bija pats svaigākais jaunpienācējs, tādēļ žūrijai par to bija īpaša interese un šķiet, ka lielākajai daļai jaunais “Kia” modelis vilties nelika. “Kia Stonic” sākuma cena ir 13 990 eiro, bet testiem tika piedāvāts auto ar litrīgo trīscilindru turbo benzīna motoru un gana augstu aprīkojuma līmeni par 19 tūkstošiem eiro.

GuntarsPulss 11.11.2016 13:58

Salīdzinot ar Navara un L200, šim likās komfortablāka gaita, kas netraucēja būt pārliecinošam bezceļos. Interesanti izveidots priekšējais bampers ar izvirzījumu aiz kura ļoti eleganti novietojas vinča.

GuntarsPulss 08.11.2016 18:04

Veiklības braucienos pie Mola atklājās, ka konkrētajam eksemplāram ir automātiskā bremzēšana atpakaļgaitā. Līdz šim nebija gadījies sastapties ar tādu fīču.

GuntarsPulss 07.11.2016 18:29

Amerikāņu auto, kas pielāgots Eiropai. Vienkāršākajām versijām, iespējams, mūsu tirgū ir kādas izredzes, bet bagātāk aprīkots variants ir padārgs un šajā cenu kategorijā ir citi stabili līderi. Gada auto organizētajā bezceļu testā atklājās, ka šo auto aizmugurē nav kur aizāķēt, lai gan bamperī ir aizbāznis aiz kura itkā paredzēts ieskrūvēt āķi. Labi, ka vismaz priekšējā bamperī nav falšs āķa skrūvēšanas vietas aizbāznis.

GuntarsPulss 07.11.2016 18:18

Pievilcīgs eksterjers un interjers. Salonā īpaši izdevusies šķiet viduskonsole ar automatiskās kārbas pārslēgsviru. GT line noformējums kopumā visai iespaidīgs un izskatās dārgi. Diemžēl maksā arī padārgi. Pārdevēji stāstīja, ka dāmām esot liela interese par šo modeli. Kā smejies - skaistums ir liels spēks.

GuntarsPulss 07.11.2016 18:03

Neraugoties uz markai neraksturīgo konstrukciju, kuras pamatā ir priekšpiedziņas platforma ar šķērsām novietotu dzinēju, pēc sajūtām joprojām ir BMW. Testētā pilnpiedziņas versija pārsteidza ar salīdzinoši labām bezceļa īpašībām.

GuntarsPulss 07.11.2016 17:57

Lielāks Tiguans. Pie mums, kur kompaktie krosoveri nereti tiek uzskatīti par dāmu auto, tas var izrādīties pievilcīgāks veču auditorijai. Tehniski tas pats Tiguans, kas protams nekādā gadījumā nav trūkums.

GuntarsPulss 20.10.2016 17:38

Ļoti patīkams auto izpriecu braucieniem. Es gan dotu priekšroku versijai ar cieto jumtu.

GuntarsPulss 20.10.2016 17:34

Jauns RAV4 ir izdevīgs pirkums jau tādēļ vien, ka tam ir salīdzinoši augsta atlikusī vērtība. No hibrīda labums ir tikai pilsētas satiksmē. Vai šāds krosovers ir pilsētas auto, var pastrīdēties.

GuntarsPulss 28.09.2016 18:44

Manuprāt Astra principā ir laba kompaktklases mašīna. Ar dažādu paaudžu Astrām esmu nobraucis ap 400 000 km. Arī jaunās paaudzes modelim nav ne vainas. Kā jebkuram mūsdienu auto, ļoti daudz atkarīgs no komplektācijas. Īpašas pieminēšanas vērti ir IntelliLux diožu lukturi, kas nodrošina pretīmbraucējus nežilbinošas tālās gaismas, un reālos Latvijas apstākļos tas tiešām ievērojami atvieglo automobiļa vadīšanu tumsā pa šoseju. Pats esmu par to pārliecinājies. Jūtams progress salīdzinot ar iepriekšējo paaudžu gudrajām apgaismojuma sistēmām. IntelliLux ir papildaprīkojums, ja nemaldos par 1100 eiro, taču noteikti ir šīs naudas vērts.

GuntarsPulss 28.09.2016 18:25

Ļoti normāls auto. Ja pirmo divu paaudžu Sportage bija tipiski tālaika Dienvidkorejas autobūves paraugi, tad pirms sešiem gadiem prezentētais modelis jau bija plats solis uz priekšu, jo izskata un izpildījuma ziņā bija pietuvojies klases labākajiem standartiem. Jaunais ceturtās paaudzes modelis gan izskata un aprīkojuma, gan uzvedības ziņā kļuvis vēl eiropeiskāks. Interesantais priekšdaļas noformējums uzreiz piesaista apkārtējo uzmanību. Īpaši mūsdienīgi izskatās GT Line versijai pieejamie priekšējie LED miglas lukturi.

GuntarsPulss 16.09.2016 22:24

Samērā šaurajā pikapu segmentā konkurence izvērtusies visai nopietna, jo jaunus vai uzlabotus modeļus pēdējā laikā izlaiduši visi galvenie tirgus spēlētāji. Navara šajos apstākļos izskatās gana braši, jo piedāvā praktiski to pašu, ko citi mūsdienu pikipi - aprīkojumu, komfortu un braukšanas īpašības, kādas vēl nesen bija vidusmēra krosoveriem. Pikaps šodien vairs nav askētisks kravenieks, bet gan stilīgs darbīga cilvēka braucamais. Ja paskatās no praktiskās puses, tad potenciālais pircējs, piemēram, pārticis lauksaumnieks, vairāk skatīsies no izturības, jeb uzticamības viedokļa. Šajā ziņā Nissan izstrādājumiem ir diezgan laba slava, lai gan tas mēdz mainīties pat dažādiem viena ražotāja modeļiem un pat to paaudzēm. Skaidrs, ka pikapu tirgus pārliecinošā līdera Toyota Hilux panākumu pamatā ir tieši labā reputācija daudzu gadu garumā. Navara šis trumpis nav, taču mašīna nenoliedzami ir laba visos parametros.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti