Masveidā sāk greiderēt grants autoceļus 12

 

Foto: Latvijas Valsts Ceļi

Latvijas Valsts Ceļi | 14.marts 2017 13:45

Pateicoties labvēlīgiem laika apstākļiem, visos valsts reģionos masveidā sākas grants ceļu greiderēšana.

Centra reģionā šodien strādā 19 VAS Latvijas autoceļu uzturētājs tehnikas vienības, Kurzemes reģionā - 41, Latgales reģionā - 35 un Vidzemes reģionā - 33 tehnikas vienības. Šodien greiderēšanas darbi notiek arī uz grants ceļiem Bauskas apkārtnē.

Pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums un iestājas šķīdonis. Ceļa pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās. Lai novērstu šo ceļu sabrukumu, uz daudziem valsts vietējiem un dažiem reģionālajiem autoceļiem tiek ieviesti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šāda prakse ir vispāratzīta un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem.

Uzlabot grants ceļu stāvokli ir iespējams tikai tad, kad ceļi apžūst un kļūst izturīgi. Pretējā gadījumā, uzbraucot uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa ar smago uzturēšanas tehniku, grants ceļu var sabojāt vēl vairāk.

Lai pasargātu grants ceļus un nodrošinātu to, ka tie nesabojājas neatgriezeniski, tiek noteikti masas ierobežojumi – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. No visa Latvijas valsts autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu – 11 075 kilometri, un ikgadējie masas ierobežojumi tiek ieviesti gandrīz uz visiem – uz aptuveni 10 000 kilometru.

Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Ņemot vērā to, ka pēdējo 25 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma apstākļos, bet Eiropas Savienības fondu līdzekļus ieguldīt vietējās nozīmes ceļu remontdarbos nedrīkst, liela daļa grants ceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskā stāvoklī.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 14.marts 2017 14:18
5 2 Atbildēt

Man ir aizdomas, ka paldies neviens neteiks. Tā vietā sāks bļaut, ka slikti nogreiderēts, akmeņi lido stiklos, nav pareizā slīpuma līkumos, nevar atvilkt u.t.t.

ArtisCervinskis 14.marts 2017 23:18
4 4 Atbildēt

Atvainojiet, bet naturāla pakazuha lauķiem. Greiders nobrauca un mums viss čiki piki un ciemā svētki. Vairāki Ceļu specifikācijas punkti pārkāpti. Apauguma nav noņemts. Profils nav izveidots. Atrunas naudas nav -nestrādā. Tīrākā acu aizmālēšana un LAU PR pulēšana! Uz šī ceļa netiek remontētas caurtekas kuras atrodas avārijas stāvokli. Blakus uz šī minēta ceļa atrodas grants karjers kurš pieder Lauciņa kungam un šajā virzienā tiek ceļš uzturēts daudz maz pieņemami, bet pārējais posms līdz Lietuvas robežai vispār nē. No Lietuvas puses droši kravas transports var iebraukt, jo svara ierobežojuma nav! Un pat uz robežas nav informācijas par atļauto ātrumu uz grunts ceļiem. Un paskaidrojiet man kā VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" var gūt peļņu no valsts ceļu uzturēšanas.

650 14.marts 2017 16:20
2 2 Atbildēt

Man sākotnēji izlikās ka sāk "masveidā likvidēt"

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti