Masveidā sāk greiderēt grants autoceļus 12

 

Foto: Latvijas Valsts Ceļi

Latvijas Valsts Ceļi | 14.marts 2017 13:45

Pateicoties labvēlīgiem laika apstākļiem, visos valsts reģionos masveidā sākas grants ceļu greiderēšana.

Centra reģionā šodien strādā 19 VAS Latvijas autoceļu uzturētājs tehnikas vienības, Kurzemes reģionā - 41, Latgales reģionā - 35 un Vidzemes reģionā - 33 tehnikas vienības. Šodien greiderēšanas darbi notiek arī uz grants ceļiem Bauskas apkārtnē.

Pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums un iestājas šķīdonis. Ceļa pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās. Lai novērstu šo ceļu sabrukumu, uz daudziem valsts vietējiem un dažiem reģionālajiem autoceļiem tiek ieviesti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šāda prakse ir vispāratzīta un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem.

Uzlabot grants ceļu stāvokli ir iespējams tikai tad, kad ceļi apžūst un kļūst izturīgi. Pretējā gadījumā, uzbraucot uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa ar smago uzturēšanas tehniku, grants ceļu var sabojāt vēl vairāk.

Lai pasargātu grants ceļus un nodrošinātu to, ka tie nesabojājas neatgriezeniski, tiek noteikti masas ierobežojumi – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. No visa Latvijas valsts autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu – 11 075 kilometri, un ikgadējie masas ierobežojumi tiek ieviesti gandrīz uz visiem – uz aptuveni 10 000 kilometru.

Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Ņemot vērā to, ka pēdējo 25 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma apstākļos, bet Eiropas Savienības fondu līdzekļus ieguldīt vietējās nozīmes ceļu remontdarbos nedrīkst, liela daļa grants ceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskā stāvoklī.

 
Visi komentāri
 
rt 14.marts 2017 14:18
5 2 Atbildēt

Man ir aizdomas, ka paldies neviens neteiks. Tā vietā sāks bļaut, ka slikti nogreiderēts, akmeņi lido stiklos, nav pareizā slīpuma līkumos, nevar atvilkt u.t.t.

viencexperc 14.marts 2017 17:21
0 2 Atbildēt

Tāpēc tavā Krievijā neviens pat negreiderē.

anonimikis 14.marts 2017 16:04
1 1 Atbildēt

Pēc greiderēšanas kādas 2 nedēļas ir baigi sūdīgi braukt ar velo pa tiem lauku ceļiem.

650 14.marts 2017 16:20
2 2 Atbildēt

Man sākotnēji izlikās ka sāk "masveidā likvidēt"

Pļurkt 14.marts 2017 17:22
1 1 Atbildēt

Spriežot pēc tik ātras reakcijas uz kritiku par grants ceļiem, drīz jābūt vēlēšanām! Parasti pirms vēlēšanām nauda atrodas gandrīz visam, bet pēc nav pilnīgi nekam.

Šļurkt pa dubļiem 14.marts 2017 17:41
1 0 Atbildēt

Šļurkt pa dubļiem - tieši tā šodie izskatījās vienā lauku ciematiņā Vidzemē, kad ciema vecis dubļiem šķīstot iznesās caur "Līvanu māju" rindu uz vienu pusi un pa otru pusi atpakaļ - tā vien likās, ka saņēmis pavēli "notestēt grants ceļus"

uy 15.marts 2017 8:56
1 0 Atbildēt

Letakais variants 1430 eur izmaksa celu uzturesanas kilometrs gada,,,,tas ir 4x nogreideret izstumt plus sniegu---realas izmksas ir max 100euro parejie kungiem kabatas....luk ta saimnieko LV

no rīta 15.marts 2017 9:18
0 0 Atbildēt

www6.vid.gov.lv/VID_PDB/VAD/VADData - šeit vari apskatīt, cik viņi pelna, piemēram, nodaļas vadītājs (agrāk teica Ceļu daļas priekšnieks) saņem vairāk nekā 2000 eiro mēnesī

650 14.marts 2017 17:33
1 0 Atbildēt

Kaa ta nau nauda- reku uz Liepāju maijā kosmiskais šatls lidos. Gan jau šamajam gaisabedres maisīs un uz Jāņiem vajadzēs pa garantiju spārnus un propellerus mainīt

ArtisCervinskis 14.marts 2017 23:18
4 4 Atbildēt

Atvainojiet, bet naturāla pakazuha lauķiem. Greiders nobrauca un mums viss čiki piki un ciemā svētki. Vairāki Ceļu specifikācijas punkti pārkāpti. Apauguma nav noņemts. Profils nav izveidots. Atrunas naudas nav -nestrādā. Tīrākā acu aizmālēšana un LAU PR pulēšana! Uz šī ceļa netiek remontētas caurtekas kuras atrodas avārijas stāvokli. Blakus uz šī minēta ceļa atrodas grants karjers kurš pieder Lauciņa kungam un šajā virzienā tiek ceļš uzturēts daudz maz pieņemami, bet pārējais posms līdz Lietuvas robežai vispār nē. No Lietuvas puses droši kravas transports var iebraukt, jo svara ierobežojuma nav! Un pat uz robežas nav informācijas par atļauto ātrumu uz grunts ceļiem. Un paskaidrojiet man kā VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" var gūt peļņu no valsts ceļu uzturēšanas.

456 15.marts 2017 8:53
0 1 Atbildēt

Greideret bez cela seguma atjaunosanas ir turpinat mulat celus...rakt dzilak un apmales abas puses tikai augs un udens krasies,,,vajag rakt nost apmales un uzvest jaunu grants skebmu kartu....atkal pahazuha...pec greideresanas efekts ir 2vas nedelas uznak lietus un visas bedres atkal ir atpakal...dirsa jusu greideresanu celi ir reali jalabo

Pļurkt 15.marts 2017 9:20
0 0 Atbildēt

uy jau atbildi sniedza visam šīm procesam!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO) 1

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Liepājā ražos lidmašīnas ar ūdeņraža dzinēju (+ VIDEO) 2

Liepājā pēc dažiem gadiem tiks ražotas lidmašīnas. Uzņēmums “Fokker Next Gen” Liepājas Speciālajā ekonomiskajā zonā veidos ūdeņraža lidmašīnu ražošanas un testēšanas rūpnīcu, kā arī plāno inženierzinātņu centra izveidi. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti