Precizē "Rail Baltica" trases novietojumu Salaspils un Ropažu novados 5

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 26.marts 2024 16:34

Valdība otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto rīkojuma projektu, kas paredz precizēt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" trases novietojumu Salaspils un Ropažu novados.

SM skaidro, ka "Rail Baltica" sākotnējās detalizētās izpētes katrā no Baltijas valstīm tika veiktas atsevišķi, tādēļ ir veikta sākotnējo tehnisko risinājumu konsolidācija, risinājumus izvērtējot no "Rail Baltica" kā pārrobežu projekta perspektīvas. Konstatēts, lai izpildītu vienotā projekta ilgtspējīgas darbības tehniskās prasības, ir nepieciešama dzelzceļa līnijas novietojuma precizēšana posmā Salaspils un Ropažu novada teritorijā.

Ministrijā norāda, ka precizēto sliežu ceļu garums paredzētās darbības teritorijas robežās ir aptuveni 18,5 kilometri, kas pārsniedz desmit kilometrus, tādēļ atbilstoši likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" Vides pārraudzības valsts birojs 2022.gadā pieņēma lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procedūras piemērošanu paredzētajai darbībai.

IVN ziņojums sagatavots, pieaicinot dažādu nozaru ekspertus, tostarp sertificētus dabas ekspertus. IVN ziņojumā vērtēta paredzētās darbības ietekme uz vidi, sabiedrību, iedzīvotājiem, dabas vērtībām un citiem aspektiem gan būvniecības, gan ekspluatācijas laikā, norāda SM.

Tāpat ziņojums veidots, pamatojoties uz informāciju, kas iegūta no ieinteresētajām valsts institūcijām un pašvaldībām, kā arī sabiedrības līdzdalības procesā, tostarp no sabiedrības iesniegtajiem priekšlikumiem.

Pērn jūnijā IVN ziņojumu iesniedza Vides pārraudzības valsts birojā, kas oktobrī par IVN ziņojumu izdeva atzinumu "Rail Baltica" būvniecībai posmā Vangaži-Salaspils-Misa.

Dzelzceļa likums nosaka, ja atbilstoši likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" ir sagatavots IVN ziņojums un saņemts kompetentās institūcijas atzinums saistībā ar valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras objekta izveidošanu vai būtisku pārmaiņu veikšanu tajā, kā arī šis objekts ir iekļauts Eiropas transporta tīklā (TEN-T) un tā prioritāro projektu sarakstā, lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu, izvērtējot attiecīgo pašvaldību viedokli, pieņem Ministru kabinets.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krišs 27.marts 2024 8:48
2 2 Atbildēt

240kmh = SLĀBENI, ar tādu pat Tīnužos ar novecojušu vācu būvi var braukt pa ceļu....

300..350 vai 400kmh būtu normāls mūsdienu ātrgaitas  vilciena ātrums ar ko komfortabli un ātri ceļot Tallina-Rīga-Viļņa-Varšava.

 Pieminēšu jau kopš 90tajiem ātrgaitas 'TGV' eiropā-francijas galā, ikdienā brauc ar 300km/h 😉

Savādak kāda jēga ja ar vilcienu jā, maršruts tur būs moš 3h.. ātrāks, bet līdz tai Rīgai ir jānokļūst, jo ļoti maz cilveku dzīvo blakus stacijai, ka var pamosties un maksimāli 10 minūtēs ar kājam aiziet līdz tai! 

 Un vēl ja iereiķina to ka ir fiziski jāceļas ātrāk lai izietu pasu kontroli u.c. vopšim terminali jāierodas vismaz 1h ātrāk, nevis 5min pirms vilciena atiešanas...

 Tad galā stundu ziņā taspats vien sanāks ka vienkārsi piecelties, iekāpt mašīna un braukt.

Līdz varšavai publiski nesaka pa cik varēs no Rīgas, bet līdz pērnavai saka ka pa stundu...

 Nu ar auto Rīga-Pernava ~2.10h aizņem, pārbaudīts vairakas reizes...(ātrakais esmu pa 1.40h aizbraucis 😃)

 Ta kā nu nez cik 'izdevīgi' galā viss sanāks. Varbūt priekš tiem ekoloģiskajiem hipsteriem, kas uzskata, ka auto nav vajagdzīgs un ir visu ļaunuma sakne!!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO)

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Nepilni 60 000 eiro - sākta pasūtījumu pieņemšana jaunās paaudzes Toyota Land Cruiser, izziņotas cenas Latvijā (+ FOTO) 2

Toyota leģendārais Land Cruiser ir piedzīvojis plašas pārmaiņas un ieguvis būtiski labākas spējas braukšanai gan pa bezceļu, gan pa cietu segumu, vienlaikus paliekot uzticīgs savām saknēm un kompānijas DNS. Ražotāja pārstāvji izziņojuši arī leģendārā SUV jaunās paaudzes cenu, un pirmie auto pie īpašniekiem nonāks šajā rudenī. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 6

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti