SM: Šogad jāpanāk Baltijas valstu vienošanās par "Rail Baltica" vilcienu iegādes stratēģiju 1

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 29.marts 2024 8:46

Šogad ir jāpanāk visu triju Baltijas valstu vienošanās par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" vilcienu iegādes stratēģiju un jāsāk iepirkuma procesu, lai 2030.gadā "Rail Baltica" līnijai būtu pieejami vilcieni, aģentūrai LETA norādīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji, jautāti par "Rail Baltica" vilcienu iegādes situāciju.

SM skaidroja, ka vienošanās ir jāpanāk šogad, ņemot vērā ekspertu prognozes par laika ietvaru visām darbībām saistībā ar ritošā sastāva iepirkumu, ražošanu un sagatavošanu ikdienas ekspluatācijai.

Ministrijā norādīja, ka pērn oktobrī satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), tiekoties ar Lietuvas un Igaunijas atbildīgajiem ministriem, sāka diskusijas par lēmumiem, kurus nepieciešams pieņemt ritošā sastāva iepirkumu organizēšanai.

Savukārt patlaban Briškens ir nosūtījis vēstuli Igaunijas un Lietuvas kolēģiem ar aicinājumu iespējami drīz apspriest "Rail Baltica" projekta gatavību ekspluatācijai, tostarp vienojoties par vilcienu iegādes stratēģiju, infrastruktūras uzturēšanas un pārvaldības modeli, kā arī nākotnes pasažieru un kravu tirgus stratēģiju.

Provizoriski trīs Baltijas valstu ministri varētu tikties šogad 29.maijā, Tallinā.

Komentējot normatīvos regulējumus pārrobežu pakalpojumu nodrošināšanai, ministrijā norādīja, ka Eiropas Savienības un nacionālais regulējums jau patlaban detalizēti regulē dzelzceļa pārvadājumu organizēšanu gan uz komerciāliem jeb brīvā tirgus nosacījumiem, gan uz valsts pasūtījuma līguma pamata. Tostarp tas attiecas arī uz pārrobežu pārvadājumiem, kas Eiropas platuma sliežu tīklā ir ļoti izplatīti.

Vienlaikus SM piebilda, ka Latvija vēlētos redzēt straujāku progresu lēmumu pieņemšanā tieši Baltijas valstu starpā, kas būtu attiecīgi nostiprināmi atsevišķos starpvalstu līgumos.

Kopīga stratēģija un pieeja saistībā ar pārrobežu pārvadājumiem ļautu ātrāk un efektīvāk sagatavot "Rail Baltica" līniju ekspluatācijai, atzīmēja SM.

LETA jau vēstīja, ka trešdien, 27.martā, Briškens nosūtīja vēstuli Igaunijas klimata ministram Kristenam Mihalam un Lietuvas transporta un komunikācijas ministram Marjusam Skuodim, lai šogad 29.maijā pārrunātu "Rail Baltica" projekta gatavību ekspluatācijai, tostarp vilcienu iegādes un infrastruktūras pārvaldības jautājumus.

"Pilnvērtīga sagatavošanās ir būtiska "Rail Baltica" projektam, lai veiksmīgi sāktu dzelzceļa līnijas darbību, un tā prasa savlaicīgu nepieciešamo darbību plānošanu jau labu laiku pirms infrastruktūras nodošanas ekspluatācijā," iepriekš atzīmēja Briškens.

"Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.
 

 
Visi komentāri
 
Jumu 1.aprīlis 2024 19:29
0 0 Atbildēt

Ja uztaisīs infrastruktūru, tad varēs padzenāt pa to kādus norakstītus Rietumvalstīs vilcienus, kamēr iegādāsies ātros savējos. Katram jautājumam ir jāpieiet radoši.

🚂🚃🚃🚃 _ 🚂🚃🚃🚃

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Škoda paziņo uzlādējamā hibrīda Kodiaq iV cenu

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda atklājis savā modeļu klāstā pirmā uzlādējamā hibrīda cenu. Kodiaq iV Vācijas tirgū Selection komplektācijā maksās 48 530 eiro . Lasīt vairāk

 

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan 3

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO) 5

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 2

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti