Ar ūdeņradi darbināmos transportlīdzekļus "Rīgas satiksmei" par 21,5 miljoniem eiro piegādās Polijas uzņēmums - iAuto

Ar ūdeņradi darbināmos transportlīdzekļus "Rīgas satiksmei" par 21,5 miljoniem eiro piegādās Polijas uzņēmums 8

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 24.oktobris 2016 23:17

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" daudzmiljonu iepirkumā par ar ūdeņradi darbināmu transportlīdzekļu iegādi uzvarējis Polijā reģistrēts uzņēmums S.A. "Solaris Bus & Coach", liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Kopējā līgumcena paredzēta 21 499 670 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis pastāstīja, ka transportlīdzekļu iegāde tiek veikta plašāka projekta ietvaros. Eiropas Savienības projekts paredz ūdeņraža ceļu izbūvi, un tā laikā plānots izbūvēt ūdeņraža uzpildes staciju Rīgā, Jelgavas ielā, kā arī iegādāties desmit trolejbusus un desmit autobusus ar ūdeņraža dzinējiem.

Viņš atgādināja, ka šo projektu realizācijai "Rīgas satiksme" aizņemsies 100 miljonus eiro no "SEB bankas".

Jau iepriekš tika ziņots, ka nākamgad Rīgas ielās varētu sākt kursēt jauni, ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi un autobusi. Mērķis šādu transportlīdzekļu iegādei esot samazināt izmešu daudzumu, kas nonāk gaisā, sadegot dīzeļdegvielas produktiem.

Tāpat vēstīts, ka 100 miljonu eiro aizņēmums "Rīgas satiksmei" nepieciešams triju projektu īstenošanai, tostarp elektrotransporta kustības nodrošināšanai Skanstes ielā - jaunas tramvaja līnijas posma izbūvei, esošās rekonstrukcijai un jaunu zemās grīdas tramvaju iegādei.

Tāpat kredīts nepieciešams zemās grīdas tramvaju ieviešanas Rīgā projekta otrā posma realizācijai - 4.tramvaja maršruta pielāgošanai zemās grīdas tramvaju parametriem un tramvaju iegādei, kā arī apakšstaciju un kabeļu saimniecības rekonstrukcijai 6. un 11.tramvaja maršrutos, ražošanas ēku rekonstrukcijai Brīvības ielā 191.

Ar piesaistītajiem līdzekļiem paredzēta arī ar ūdeņraža elementu darbināmu transportlīdzekļu iegāde, ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes infrastruktūras izbūve.

Aizdevuma līguma juridiskais termiņš ir desmit gadu, bet kredīta atmaksas termiņš - 21 gads. Pievienotā likme - 1,64%. Par kredīta nodrošinājumu kalpos projektu realizācijas laikā radītā infrastruktūra un iegādātie transporta līdzekļi.

Tāpat ziņots, ka ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes staciju jaunā, ar ūdeņradi darbināmā transporta vajadzībām plānots izbūvēt par 4,5 miljoniem eiro.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
solaris 24.oktobris 2016 23:56
14 1 Atbildēt

Nanoūdens, ūdeņradis, īsāk sakot - ūdens liešana. Ja 20% otkats ir, tad pēc mums kaut ūdens plūdi.

Janozaurs 25.oktobris 2016 7:54
11 1 Atbildēt

Tas ūdeņradis tak dārgāks par benzīnu.

4diena 25.oktobris 2016 13:15
6 0 Atbildēt

es saprotu ka ūdeņradis nomaina naftas produktus, tātad iekšdedzes dzinējus kas izmanto fosilo degvielu. Bet te sanāk ka troļukiem ar elektrību baros ūdeņraža dzinējus?? Laikam slikti apguvu ķīmiju un fiziku, bet troļukiem neredzu nekādu sakaru ar ūdeņradi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti