Vītols: Grozījumi lietoto mašīnu tirdzniecības noteikumos izskatās pēc nekaunīgas jauno auto lobēšanas 18

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.aprīlis 2015 17:54

Sagatavotie priekšlikumi grozījumiem lietoto automašīnu tirdzniecības noteikumos izskatās pēc visai nekaunīga savas uzņēmējdarbības nišas - jauno auto tirdzniecības - lobēšanas, turklāt patērētājiem tie, visticamāk, nozīmēs lietotu automašīnu cenu kāpumu, aģentūrai LETA norādīja Lietoto auto tirgotāju asociācijas pārstāvis Uģis Vītols.

Viņš skaidroja, ka pēc šo priekšlikumu grozījumiem pieņemšanas problēmas būs vēl lielākas un patērētājs būs cietējs, jo, pieprasot papildu auto pārbaudes, būšot papildu izmaksas, un kopumā tirgū celsies lietoto automašīnu cenas. Tas savukārt nozīmējot, ka Latvijā varētu tikt radīts jauno auto tirgotāju monopols, uzsver Vītols.

Patlaban no pirmo reizi reģistrētiem auto aptuveni 70% ir lietoti auto un 30% - jauni. Turklāt Auto asociācija, kas piedalījusies jauno priekšlikumu izstrādē, vairāk pārstāv tieši jaunu auto tirgotāju lobiju, lai gan mēģinot arī pārstāvēt lietotu auto sfēru. Lietotu auto tirgotāju asociācijai un Vītolam neviens padomus pirms priekšlikumu sagatavošanas neesot prasījis. Jauno auto tirgotājiem esot visai stipra aizmugure, un, kā pieļauj Vītols, pat, iespējams, politiskās aprindās.

Priekšlikumi esot sagatavoti visai nekompetenti un esot daudz neskaidru lietu. Tāpat esot aizdomas, ka tie tapuši kabinetā pie galda, un tā autori īsti nesaprot, kas notiek lietotu auto tirgošanas placī. Eksperts arī uzsver, ka autopircējs un pārdevējs, ja vēlas, var viens otram pārdot mašīnu arī uz ielas stūra, līdz ar to ar šādiem grozījumiem situācija netikšot uzlabota. Tāpat neesot skaidrs mērķis, ko ar šiem grozījumiem vēlas panākt, līdz ar to esot viens secinājums - tie izstrādāti par labu jauno auto tirgotājiem.

Vītolam rada neizpratni prasība lietoto auto tirdzniecības vietās norobežotā tirdzniecības teritorijā izvietot tikai tirdzniecībai pieņemtus auto. Tā tas esot bijis arī līdz šim, un viņš neesot dzirdējis, ka kāds šādu prasību būtu atcēlis. Tāpat dīvaina liekoties prasība noteikt cenu, ņemot vērā, ka lietoto auto tirgū mašīna tiek pārdota pēc sarunātas cenas, un puses var vienoties par tādu cenu, kādu vēlas. Cena jebkurā gadījumā beigās neesot tāda, kā uzrādīta, jo tā tiek nokaulēta. Par auto informāciju informatīvā lapā sniedzot informāciju katrs auto tirgotājs, jo, tādu nesniedzot, zaudējot jau pats pircējs. Vītols gan uzsver, ka spidometra rādītāju nevar pierādīt, jo ar tiem krāpjoties visā Eiropā. Tāpat neesot iespējams sniegt tehnisko auto vērtējumu, jo tirgotājs ir starpnieks starp vecoauto saimnieku un potenciālo. Sniedzot auto tehnisko vērtējumu, esot skaidrs, ka tas būs neobjektīvs, jo to nevarot tik vienkārši definēt.

Kā ziņots, Valsts ieņēmumu dienests (VID) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Auto asociāciju ir sagatavojis priekšlikumus grozījumiem lietoto automašīnu tirdzniecības noteikumos, paredzot jaunus ierobežojumus. Vairāk par priekšlikumiem var lasīt šeit >>>

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Tavs klients 21.aprīlis 2015 18:17
83 7 Atbildēt

Vītol, beidz vienreiz grozīt odometrus un čakarēt pats tautu. Atved hlamu no leišiem un saka ka no vācijas, bet dokumenti francijas. Pieņēmis dāmu, kas to visu sviestu stumj klientiem. Aizbrauc ar saviem nočakarētajiem volvo uz mūsa motors rīga, lai piereģistrē pēdējo nobraukumu, jo volvo redz tikai pēdējo nobraukumu. Pēcāk ar izriestu krūti stāsta, ka nobraukums oriģināls. Skaidrs, ka Tev cena celsies, jo no Leišiem atvilktie volvo ar atgrieztu odometru būs izsekojami, ka nāk no Lietuvas. Apsveicu un novēlu tādiem kā Tev paputēt, lai atbrīvotu vidi tiem, kas ir gatavi strādāt un maksāt nodokļus.

tāpat arī par tavu asociāciju - kāda asociācija? Viens naglijs blēdis, kas sevi sauc par asociāciju, nesaprotu tos žurnālistus, kas tādu ākstu sauc par asociāciju. Gada pārskatos apgrozijuma nav, nekur nevar atrast asociācijas biedru sarakstu, utt.

Kanibaals 21.aprīlis 2015 21:18
31 7 Atbildēt

Ja jau brēc tātad trāpīts ir pa kabatu. Atbalstu VID, lai sakārto nozari. Cena necelsies, peļņa mazāk būs šitiem kupi-prodaj.

Giga 21.aprīlis 2015 22:04
26 3 Atbildēt

Arī man reiz sanāca saskārties ar Vītola Volvo no Valsts Autobāzes. Presē pat bija piefiksēts vairāk par 200 000 km kilometru samazinājums starp Autobāzē fiksēto un placī atrodamo. Pateicoties šādiem uzņēmējiem arī izmaiņas ir izstrādātas! Tā tikai turēt!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti