Eiropas autovadītāji aizvien vēlas izmantot iekšdedzes dzinēju 18

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape | 14.februāris 2018 10:55

Gandrīz 60% Eiropas autovadītāju uzskata, ka benzīna un dīzeļmotoriem sagaidāma pozitīva nākotne, liecina jaunais Mazda publicētais pētījums.

Mazda Driver Project pētījumā, kas veikts kopā ar Ipsos MORI, tika aptaujāti 11 008 cilvēki visos lielākajos Eiropas tirgos, un vidēji 58% respondentu uzskata, ka benzīna un dīzeļmotoriem vēl ir “iespējams ieviest daudz jauninājumu un uzlabojumu”; Polijā šādi domā 65%, savukārt Vācijā, Spānijā un Zviedrijā – vairāk nekā 60% respondentu.

Lielākoties rezultāti liecina, ka patērētāji ne vienmēr ir vienisprātis ar daudzu organizāciju pausto viedokli, ka nākotnes automobiļos iekšdedzes dzinēji vairs netiks izmantoti.

Šādu uzskatu vēl vairāk pastiprina fakts, ka 31% aptaujāto autovadītāju “cer, ka automobiļi ar dīzeļdzinēju turpinās pastāvēt” arī pēc plašākas elektroautomobiļu izplatības, turklāt šādu uzskatu Polijā pauduši 58% aptaujāto; tajā pat laikā vidēji 33% autovadītāju pauda pārliecību – ja ekspluatācijas izmaksas būtu tādas pašas, kā elektroautomobiļiem, viņi “dotu priekšroku automobilim ar benzīna/dīzeļmotoru” – Itālijā šādi atbildēja 54% aptaujāto.

Par spīti autonomo automobiļu progresa paātrinājumam, “pašpilotējamo auto ienākšanu ikdienā” atzinīgi vērtē tikai 33% autovadītāju, turklāt Francijā un Nīderlandē šis rādītājs ir vien 25%; neskatoties uz šiem rādītājiem, Mazda kā pirmā turpina izstrādāt savas uzlabotās drošības funkcijas un Mazda Co-Pilot koncepciju, kurā tiek izmantota autonomas autovadīšanas tehnoloģija, lai autovadītāji pie stūres varētu justies mierīgi. Droši vien pārsteidzošs šķiet fakts, ka nekas neliecina par to, ka Eiropas gados jaunākajā respondentu grupā būtu lielāks atbalsts pašpilotējamajiem auto.

Pētījumu rezultāti tika saņemti laikā, kad Mazda intensīvi strādāja pie savas Ilgtspējīgās Zoom-Zoom 2030 vīzijas, lai apvienotu labāko no iekšdedzes dzinējiem ar efektīvām elektrifikācijas tehnoloģijām. Galvenais šīs ambīcijas elements ir SKYACTIV-X, pasaulē pirmais komerciālais benzīna dzinējs, kurā tiek izmantota kompresijaizdedze; šis jaunais dzinējs apvieno benzīna un dīzeļdzinēju priekšrocības, lai nodrošinātu izcilus rādītājus attiecībā pret apkārtējo vidi, jaudu un paātrinājumu.

Mazda Motor Europe prezidents un izpilddirektors Džefs Gaitons [Jeff Guyton] sacīja: “Pētījuma rezultāti ir fascinējoši. Mūsu ilgās kampaņas Brauksim kopā! pamatā ir braukšanas prieka svinēšana, un šķiet, ka Eiropas autovadītāji priekšā saskata garu ceļu, ko vēl braukt ar iekšdedzes dzinējiem – mēs cītīgi strādājam, lai padarītu šo ceļu par vēl labāku autovadītāju pieredzi visā pasaulē.

Nesen mēs prezentējām savu ‘Ilgtspējīgo Zoom-Zoom 2030’, tehnoloģiju attīstības ilgtermiņa vīziju. Tajā mēs aprakstījām savus plānus attiecībā uz braukšanas prieka izmantošanu, lai palīdzētu risināt problēmas, kas skar cilvēkus, zemeslodi un sabiedrību. Attiecībā uz siltumnīcefekta gāzu emisijām – mēs uzskatām, ka ir nepieciešams pareizs risinājums pareizajā laikā. Mums tas nozīmē skatījumu atbilstoši metodei “no degvielas ieguves līdz transportlīdzekļa kustības uzsākšanai”, tādēļ visracionālākais šodienas piedāvājums ir iekšdedzes dzinēju un elektroierīču apvienojums, ņemot vērā katra tirgus situāciju energoresursu jomā un elektroenerģijas ieguves metodes. Šajā kontekstā esam apņēmušies pilnveidot iekšdedzes dzinēju.

Tā kā meklējam iespējas attīstīt jaunas tehnoloģijas, mēs turpināsim savu darbu pakārtot autovadītāju vajadzībām un koncentrēties uz saikni starp automobili un autovadītāju. Mēs to saucam par Jinba Ittai, kas ir frāze japāņu valodā, ko izmanto, lai aprakstītu ideālu saskaņu starp strēlnieku un viņa zirgu. Tā ir šī uz cilvēku centrētā filozofija, kas ir mūsu darba pamatā un palīdz mums adīt automobiļus, kas satuvina autovadītājus un viņu automobiļus.

Mūsu mērķis ir nodrošināt motorizētu sabiedrību, kurā nav ceļu satiksmes negadījumu. Lai to panāktu, ir jāizpilda trīs būtiski priekšnoteikumi. Pirmkārt, mēs turpinām uzlabot drošības elementus savā jomā – autovadītāja pozīcija, pedāļu izvietojums, redzamība un mūsu aktīvais braukšanas displejs. Otrkārt, mēs nepārtraukti attīstām, uzlabojam un iekļaujam standarta aprīkojumā daudzas uzlabotas drošības funkcijas, piemēram, aklo zonu uzraudzības sistēmu. Visbeidzot, mūsu mērķis ir izstrādāt Mazda Co-Pilot koncepciju, kurā tiek izmantotas autonomas transporta līdzekļa vadīšanas tehnoloģijas, kas ļauj autovadītājiem mierīgu prātu izbaudīt braukšanas prieku, un kas standarta aprīkojumā tiks iekļautas līdz 2025. gadam.”

Mazda uzskata, ka autovadīšana ir prasme, ko cilvēki vēlas saglabāt. Tā ir darbība, kas var būt gan aizraujoša, gan funkcionāla, un daudzi vēlētos šo prasmi saglabāt nākamajām paaudzēm. Šis sentiments ir skaidri saredzams pētījuma rezultātos, kas apliecina būtisku emocionālo saikni starp automobili un tā vadītāju. Piemēram, vidēji 69% autovadītāju “cer, ka arī nākamajām paaudzēm būs iespējas vadīt automobiļus”, Polijā šim rādītājam sasniedzot 74%, bet Apvienotajā Karalistē, Vācijā, Francijā un Zviedrijā – 70% vai vairāk.

* Tehniskā piezīme: Ipsos MORI veiktā patērētāju pētījuma dati ir balstīti uz aptauju, kura laikā tika aptaujāti 11 008 pieaugušie 11 Eiropas valstīs, katrā no tām iztaujājot vismaz 1000 cilvēku. Visas intervijas veiktas laikā no 2017. gada 7. līdz 22. septembrim. Patērētāju pētījuma dati ir svērti attiecībā uz zināmajām katras valsts pieaugušo iedzīvotāju proporcijām pēc vecuma, dzimuma un dzīvesvietas reģiona.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 14.februāris 2018 12:39
1 4 Atbildēt

Kāds var paskaidrot kur ir braukšanas prieks no rītiem kulties cauri sastrēgumiem?

msh 14.februāris 2018 12:43
4 2 Atbildēt

Nu pats vainīgs ka dzīvo tādā dirsā, kur tajos sastrēgumos jāsēž. Maini dzīves un darba vietu un sastrēgumos nebūs jāsēž.

didzisk 14.februāris 2018 13:13
4 7 Atbildēt

Es ar savu Nissan Leaf esmu ļoti apmierināts (3000 km kopš novembra). Varu tikai cerēt, ka pēc iespējas drīzāk arī daudziem citiem šoferiem būs iespēja baudīt praktiski nepiesārņojošu auto, kas iet uz priekšu gandrīz bez maksas.

Un lēts remontos - daudz mazāk kustīgu un dilstošu daļu.

uzsNIGA 15.februāris 2018 2:53
4 0 Atbildēt

Elektroauto ir vēl kaitīgāks par vecu melniem dūmiem kūpošu dīzeli.

taaneko 15.februāris 2018 23:18
0 0 Atbildēt

Protams protams. Svaigēdāji arī sludina, ka nav nekā garšigāka par mēreni gatavu, svaigu, sveķainu tikko no egles plūktu puszaļu čiekuru.

viencexperc 14.februāris 2018 14:02
6 4 Atbildēt

Gribēt jau var visu ko, bet lai samazinātos bojā gājēji, avārijas un sastrēgumi tik un tā tiks ieviesti autopiloti.

Es pat domāju, ka pienāks brīdis, kad pašam vadīt auto tiks aizliegts, tiks atļauts speciālās trasēs un poligonos.

Par elektro ir tas pats. Mazda veic tādu pētījumu, lai sevi attaisnotu. Bet jau ap 2022 gadu lielākā daļa autoražotāju beigs ražot iekšdedzes dzinējus. Un Mazda nav tajā skaitā.

msh 14.februāris 2018 19:06
1 4 Atbildēt

Ieviest autopilotus to tavu trīs nosaukto mērķu risināšanai ir mandeļu operēšana caur ānusu - dārga un sarežģīta cīņa ar sekām. Lai novērstu sastrēgumus, vajag ieviest adekvātu satiksmes un nepieciešamo mērķu organizāciju, ne autopilotus. Piemēram, latvijā vienīgā vieta ar sastrēgumiem ir dižā pilsēta - novērst to muļķīgo situāciju, kur vecāki vadā ar mašīnu bērnus uz dārziņiem vai skolām dižās pilsētas otrā pusē [pārorganizēt dārziņus atbilstoši pieprasījumam utt], ar nodokļiem motivēt cilvēkus, kas dzīvo un strādā dižajā pilsētā atteikties no mašīnas, vai, ja tomēr, tad atbilstošu vajadzībām, piemēram, divu cilvēku ģimenei šmārts, ģimenei ar diviem bērniem golfs, un ja uz tava vārda nav 4-5 bērni, tad par vojāžera turēšanu īpašumā maksā ceļa nodoklīti kas rakstāms četriem cipariem... Optimālāk noorganizēt sabiedrisko transportu, veicināt velosipēdu lietošanu, visādas firmas, kurās strādā cilvēki kas rīgā nedzīvot pārvietot nah uz dižās pilsētas perifēriju, un kādu čupiņu ar firmām, kas dižajā pilsētā atrodas tikai darbaspēka dēļ, pārvietot uz citām pilsētām, kopā ar cilvēkiem, lai to vietu iztukšotu par saviem pārsimt tūkstošiem cilvēku.

Tam ka autopiloti samazinās avāriju un bojā gājušo skaitu - nu, atļaušos pasmaidīt. Esošie autopiloti to vienīgi spēj palielināt.

P.N. Gribēšu redzēt kā "lielākā daļa ražotāju ap 2022. gadu beigs ražot iekšdedzes dzinējus". Hibrīdi neskaitās.

viencexperc 15.februāris 2018 10:27
0 2 Atbildēt

Ja ieviestu autopilots visām automašīnām un katrs automobīlis tiks saslēgts kopējā tīklā ( kā to plāno autopilotu izstrādātāji), tad sastrēgumi kļūs mazāk, jo dators varēs automašīnas izstumt cauri visiem krustojumiem maksimāli ātri. Turklāt, zustu nepieciešamība pat pēc luksaforiem.

Bet protams, ka iedzīvotāju skaits pasaulē palielinās ( pie mums pagaidām samazinās, bet kas būs vēlāk, nav zināms), palielinas maksātspēja, palielinās auto skaits. Un ar to vajag kaut ko darīt. Es domāju, ka vajag palielināt ceļa nodokli, bet ar 2 mērķiem - 1) Valstij budžetam naudu, 2) Auto skaita samazināšana.

Turklāt, par prioritāti izvirzot - 2.

Jo pašlaik tā netiek darīts. Piemēram - elektroauto nodokļi zemi. Vajag uztaisīt augstus nodokļus veciem auto un lētiem auto. Samazinātos auto masa un vairāk brauktu ar sabiedrisko, kuru var sataisīt elektrisku.

un par avārijām:

autopilots NEKAD tā nebrauks:

youtu.be/8RiBK2TrXwY?t=62

viencexperc 15.februāris 2018 10:33
0 2 Atbildēt

piemēram - 10 gadus vecs auto ir retro. Un ar to drīkst braukt 5 dienas gadā, saņemot speciālu atļauju, samaksājot 50 eiro par katru reizi.

Uzreiz auto skaits samazinātos. Lai nepārietu uz visādiem jauniem lifaniem, geely, ladām, dacijām, tatām, BYD un citiem, kuri maksā tik pat cik lietoti desmitgadīgie, paaugstinātu nodokli ieviest arī uz tādiem.

msh 15.februāris 2018 13:05
0 0 Atbildēt

Amerikāņus aizmirsi pieskaitīt - tie arī ir lētuči kam būtu jāieruba kārtīgs nodoklītis, lai neiedomātos uz tādiem pāriet.

msh 15.februāris 2018 13:02
1 0 Atbildēt

Man patīk tavs biezā domāšanas stils, atliek secināt ka esi viens no viņiem, savādāk tāda neloģiska un nekaunīga ideja - iztukšot ceļus lai biezie pa tiem varētu ērti braukt - nerastos. Tev nav bail ka revolūcijā, kura izceltos pēc tādu likumu pieņemšanas, arī tev krūšu kurvī neiedurtos dakšas, radot ar dzīvību nesavienojamus ievainojumus?

Ceļus tukšot nevajag - vajag tukšot dižo pilsētu, un nevis pēc maku biezuma, bet pēc vajadzības. Ja tu pelni mēnesī 20k, un darbs atrodas kilometra attālumā, tas nozīmē nevis to ka tev jābūt tiesībām braukt to kilometru, uz piecu cilvēku, kam ir vajadzība braukt 50 kilometrus pa šoseju, rēķina, bet gan to ka tev jāieruba LIELS ceļa nodoklītis - teiksim, 5 vai 10 štukas gadā - lai tev rastos motivācija to kilometru noiet, nobraukt ar autobusu vai aizbraukt ar taksometru.

Un kad tu runā par to, kā "autopilots nekad nebrauktu" - jā, ar visādiem džigitiem un vispār avārijām ir jācinās pretēji tam, kā tas notiek. Tāpat kā ir praksē pierādījies ka satiksme uzlabojas nevis ceļus paplašinot, bet tieši otrādi, samazinot to ietilpību, es nemaz nešaubos ka mašīnu automatizācijas samazināšana samazinātu avāriju skaitu. Šobrīd katrs kurš nemāk braukt, neizjūt mašīnu, nemāk to savākt, ar mokām noliekot eksāmenu spēj braukt ar jaunu kasti, kas lielāko daļu izdara viņa vietā. To vajag novērst, visādus palīgus un aukles aizliedzot - ESP vieglajām mašīnām aizliegt, ABS atstāt, bet ar slēdzi, lai var izslēgt, automātu aizliegt ar izņēmumiem - invalīdi kam viena vai abas kājas paralizētas vai nogrieztas pavisam, vai labās rokas nav, vadītāji ar stāžu līdz pāris gadiem utt, automātiskas bremzēšanas iekārtas aizliegt, izņēmums - adaptīvais kruīzs, kurš ieslēgtā stāvoklī drīkstētu bremzēt - utt. Beigās uz ceļiem paliktu tikai tie, kuri māk braukt, nevis visādi blondi radījumi kas močī ar mašīnu tā, it kā fizikas likumi uz to neattiektos, jo elektronika izručīs, vai sajauc divus pedāļus un nobrauc gājējus vai iebrauc veikalā.

usaexperc 15.februāris 2018 14:45
1 0 Atbildēt

Dižo pilsētu nevajag tukšot, vajag apkārt uzbūvēt žogu un prioritāri ar personīgo transportu pārvietoties atļaut tikai tur dzīvojošajiem, strādājošajiem un nodokļus maksājošajiem. Bet visi pārējie gasterbaiteri un nodokļu izvedēji lai stāv rindā pie vārtiem un gaida. Atraduši te haļavno dzīvi sev un bezmaksas skolas saviem bērniem.

taaneko 15.februāris 2018 23:40
0 0 Atbildēt

Muļķis, nepareiza pieeja.

Jauno LV CSN pirmais punkts- Pa LV ceļiem pašu spēkiem drīkst pārvietoties ievērojot atļauto braukšanas ātrumu tikai automobīļi, kuru ražotāja uzrādītais ātrums ir ne mazāks kā 400 km/h. Pārējie auto neatkarīgi no svara un izmēra drīkst pārvietoties tikai ja tos stumj vai velk vadītājs un vai pasažieri.

Pēc nedēļas nebūtu nedz avāriju, nedz korķu un bojā gājušo statistika tuvotos absolūtai nullei.

Kaspars 17.februāris 2018 10:16
0 0 Atbildēt

Un tev experts jāiecērt dažas papildus rievas tukšajā paurī varbūt paliksi gudrāks. Jo*anais nodokļu cēlāj.

kasinsh79 14.februāris 2018 16:17
3 0 Atbildēt

Es gribētu turpināt ar ierastajiem dzinējiem arī, kaut vai kā opciju (ja viss elektro aiziet masveidā). Laikam esmu vecmodīgs

msh 14.februāris 2018 18:56
1 0 Atbildēt

Bet priekš kam tev to iekšdedzes dzinēju? Interesanti ar viņu ir tad, ja viņu vadītājs kontrolē - tavējo kontrolē kārbas vadības bloks, un pašu motoru tu arī praktiski nedzirdi.

usaexperc 15.februāris 2018 9:40
3 1 Atbildēt

Es domāju, ka brīdī, kad tauta iemācīsies no elektroauto "noliet" elektrību savām vajadzībām, tie kļūs vēl populārāki. Par valsts naudu uzlādē, atbrauc mājās un atdod savam tīklam. Nesmirdēs tik traki un nebūs jāvadā kannas līdzi. Varbūt vienīgi kādu papildus aķi jāiemontē, ko pēc tam mājās samainīt.

atrabotka 15.februāris 2018 14:28
0 0 Atbildēt

Kamēr ar elektroauto nevarēs nobraukt 1000 km vai vairāk ar vienu uzlādi, nekāda masīva pāreja uz tiem nenotiks! Viss vienkārši. Tagadējie elektroauto lai paliek hipsterīga ekstra Rīgas ierēdņiem, kas ikdienā braukā no saviem guļamrajoniem uz valsts iestādēm un ministrijām. Punkts. Tā kā ir tagad, kad pus Rīga dzīvo ārpus Rīgas, bet brauc tur tikai strādāt (to pierāda milzīgās auto rindas iekšā Rīgā darba dienu rītos un prom vakaros), tad nekas nemainīsies. Patīk jums tas vai nē, bet labākais risinājums ir relatīvi jauns, bet vienkāršs benzīna motors, vai vecs un uzticams dīzelis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti