Melngalvju namā šīs nedēļas ceturtdienā norisinājās minētā konkursa apbalvošanas ceremonija, atbalstīta no apdrošināšanas kompānijas „IF Latvia” un līzinga kompānijas „SEB Unilīzings” puses.
Visaugstāk vērtējamo titulu ieguva auto „Ford S-max”, neapšaubāmi viens no spožākajiem jaunpienācējiem jaunu automobiļu tirgū."Latvijas gada auto" konkursa fināls norisinājās Melngalvju namā, kuram iepretim jau dienas laikā izstādīja visus pasākumā dalību ņēmušos auto.
Konkursā pieteikto mašīnu skaits ar katru gadu palielinās, tā nupat noslēgtajā konkursā dalību ņēma trīsdesmit četri automobiļi. Tas ir pietiekami, lai uzvarētājam piešķirtā pirmā vieta būtu nozīmīga jaunu auto tirdzniecības nozarē. Žūrijas skaits gan ik gadu nemainās, šogad vērtētāji bija precīzi piecdesmit.
Tā ikviens no šiem cilvēkiem nedēļu pirms konkursa fināla savā elektroniskajā pastkastītē saņēma organizatora veidotu anketu. Citu neietekmēts, žūrijas loceklis varēja arī to aizpildīt. Anketā starp desmit pusfinālu izturējušajiem auto bija jāizvēlas sev simpātiskākie.
"Ford S-max" pārdevēji šīs improvizētās autoizstādes laikā nemaz nenojauta, kāds apbalvojums viņus sagaidīs vakarpusē.
Balsošanas kārtība bija jau ierasta, pazīstama jau trešo gadu. Katra žūrijas locekļa rīcībā ir divdesmit seši punkti, kurus jāizdala starp sešiem auto. Pirmajai vietai jāatdod desmit punktus, nākošajām attiecīgi sešus, četrus, trīs, divus un vienu punktu. Divas dienas pirms konkursa fināla balsojumus apkopoja, lai noskaidrotu galveno laureātu.
Finālisti galvenajā nominācijā:
1. „Ford S-max”: 141 punkts
2. „Seat Leon”: 135 punkti
3. „Honda Civic”: 130 punkti
4. „Peugeot 207”: 111 punkti
5. „Škoda Roomster”: 107 punkti
6. „Audi A6 Allroad”: 102 punkti
7. „Citroen C4 Picasso”: 81 punkts
8. „Hyundai Santa Fe”: 50 punkti
9. „Nissan Note”: 46 punkti
10. „Volkswagen Eos”: 34 punkti
Tātad šoreiz konkursa godpilno titulu izcīnījis minivens „Ford S-max”, kuru konkursā pieteica šīs automarkas importētājs mūsu valstī „Baltic Motors Imports”. Tā valdes priekšsēdētājs Ansis Auziņš skaidro panākuma iemeslus: „Tas bija liels izaicinājums šajā konkursā pieteikt nebūt ne klasiskāko sava segmenta pārstāvi, tomēr uzdrošinājāmies riskēt. Tāpēc priecē, ka žūrija visaugstāk novērtējusi šo unikālo mašīnu, kurā miniveniem raksturīgā ietilpība apvienota ar atzīstamu dinamiku. Šis auto ir arī pagrieziena punkts pašam ražotājam, tieši pēc šī modeļa līdzības tiks veidoti arī turpmākie rūpnīcas modeļi. Tāpēc jūsmoju, ka mašīnas izteiksmīgais izskats ir pamanīts un novērtēts. Tātad arī turpmāk radītie modeļi mūsu publikai šķitīs pievilcīgi. Mašīnas aprīkojumā iekļauti visi autoražotāja jaunākie tehniskie risinājumi, neapšaubāmi šo auto padarot par personību „Ford” saimē.”
Beidzot balva nonākusi pie tās īstā īpašnieka, "Ford" importētāja "Baltic Motors Imports" valdes priekšsēdētāja Anša Auziņa rokās.
„Latvijas gada auto” organizatoram Atim Jansonam arī savs spriedums: „Galveno titulu ieguva nebūt ne žūrijas vidū visvairāk prognozētais favorīts. „Ford S-max” modeli gan viņi pieminēja bieži, jo tieši te ražotājam izdevies minivenā izcili apvienot allaž tam raksturīgo praktisko ietilpību ar šādam auto neierastu pazīmi kā fascinējošu dizainu un sportisku dvēseli. „Eiropas gada auto” konkursā šis atšķirīgais auto tādēļ arī triumfēja, liekot arī mūsu žūrijai uzmanīgāk izvērtēt šo auto kā piemērotāko Latvijas konkursa laureātam. Pēc šādas filozofijas būvēts auto tiešām būs noderīgs ikvienam, kuriem dzīve piespiedusi izvēlēties izmēros lielu auto, tomēr sirds alkst pēc temperamentīgas braukšanas. Un tādu no mums nav mazums. Atzīmēšu, ka iepriekšējos konkursos trīs gadus pēc kārtas allaž uzvarēja vidējās klases auto. Nu laureāta statusā ir citas klases pārstāvis, krietni daudzpusīgāks par iepriekšējiem.”
„Ford” koncernam mūsu valsts konkursa vēsturē šī nav pirmā uzvara, pirms septiņiem gadiem par laureātu godāja arī tikpat radikāli atšķirīgu auto starp tā brīža kompaktklases modeļiem. Toreiz triumfēja pirmās paaudzes „Ford Focus”. Noslēguma ballē garlaikoti nebija arī pārējo autocentru pārstāvji, bez pirmās vietas ieguvēja izšķirošajā balsojumā allaž ievērību pelna arī laureāti papildus nominācijās. Tās šogad bija deviņas, no kurām sešās savus favorītus izvirzīja žūrija, bet trijās galavārdu teica konkursa sponsori. Lai gan lielākā daļa no papildus nomināciju uzvarētājiem bija zināmi mēnesi iepriekš pēc pusfināla anketu apkopošanas, šo nomināciju ieguvējus pasludināja pasākuma beidzamajā dienā. Publicējam arī tabulu ar laureātiem papildus nominācijās.
Uzvarētāji papildus nominācijās:
Darba rūķis: „Peugeot Boxer”, ievēlēja konkursa žūrija
Komfortablākais auto: „Honda Legend”, ievēlēja konkursa žūrija
Skaistākais auto: „Jaguar XK”, ievēlēja konkursa žūrija
Smilšu kalnu karalis: „Ssangyoung Kyron”, ievēlēja konkursa žūrija
Sportiskākais auto: „BMW” trešā sērija, ievēlēja konkursa žūrija
Taupīgākais auto: „Nissan Note”, ievēlēja konkursa žūrija
„IF Latvia” draudzīgākais auto: „Honda Civic”, ievēlēja „IF Latvia” pārstāvji
„SEB Unilīzings” klientu auto: „Hyundai Santa Fe”, ievēlēja „SEB Unilīzings” pārstāvji
„Latvijas Avīze” ģimeniskākais auto uzņēmējs: Raivo Saļms, ievēlēja „Latvijas Avīze” pārstāvji
Lidonis
Nēsmu braucis, grūti komentēt!
Parasti fordiem lielais mīnus ir troksnis salonā un patēriņš! ( Fokusam tiešām tā ir, jo nopirku mātei un tagad domāju, kā tikt no tā vaļā!)
Jācer, ka šim viss ar tām lietām ir kārtībā!