Absurds lēmums ceļa negadījumā - nobeigums 10

 
30.septembris 2009 8:41

Lasītājs Uldis: Laikam ar šo rakstu varēs pielikt punktu absurdajam lēmumam, ko biju publicējis pirms vairākiem mēnešiem. Ja kādam ir piemirsies un nav vēlēšanās pāršķirt citu lapu, tad varu īsi atstāstīt, kas tur bija.

Paziņa tika iejaukts vienā ceļu satiksmes negadījumā, no kura vainīgā puse aizmuka. Tā kā vainīgā automašīnas numurzīme bija piefiksēta, tad policijai atlika tikai viņu apciemot un pielikt punktu šai lietai. Bet sanāca tā, ka vainīgais ignorēja policijas piesūtītās pavēstes un policija pieņēma lēmumu - tā kā vainīgais nav atrast, tad lietu slēgt.

Paziņa plinti krūmos nemeta un pakonsultējoties ar juristu, pārsūdzēja policijas lēmumu. Policija iepriekšējo lēmumu atcēla un turpināja izmeklēšanu.

Sīkumos neieslīgšu, tik piebildīšu, ka pāris mēnešus pēc avārijas paziņa, no otra automašīnas apdrošinātāja, saņēma apdrošināšanas naudu un vēl pēc pāris mēnešiem (septembrī) saņēma no policijas lēmumu, ka otras automašīnas īpašnieks ir atzīts par vainīgu un viņam ir piespriests sods - 250 lati par to, ka neieradās uz policiju (APK 175.2. pants).

Tik viena piebilde - policija bija gan uz vainīgās automašīnas īpašnieka deklarēto dzīvesvietu (nesatika), gan sameklēja viņa tālruņa numuru un sazvanīja (vienreiz pacēla un teica, ka esot Lietuvā, bet pēc tam vairāk necēla klausuli).

Te it kā varētu stāstam pielikt punktu, bet … bet ir daži interesanti fakti.

Sods kādam ir uzlikts, bet vainīgais nav atrasts.

Sods par CSNg vietas atstāšanu ir šāds:
APK 149.16.
Par ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību, -
uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no divdesmit līdz četrdesmit latiem, cita transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu no simt līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem, bet transportlīdzekļa vadītājam, kuram nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, uzliek naudas sodu no simt līdz piecsimt latiem un piemēro aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.

Klāt vēl pienākas 0; 4 vai 8 soda punkti.

Astoņus pārkāpumu uzskaites punktus piešķir, ja ceļu satiksmes negadījumā ir cietuši cilvēki. Četrus pārkāpumu uzskaites punktus piešķir, ja ceļu satiksmes negadījumā ir iesaistīts arī cita transportlīdzekļa vadītājs. Pārējos (iepriekš neminētos) gadījumos, kad noticis ceļu satiksmes negadījums, pārkāpumu uzskaites punktus nepiešķir.

Šajā gadījumā būtu vēl klāt 4 soda punkti.

Sanāk, ka vainīgā automašīnas vadītājam pienāktos 100-500Ls sods, atņemtu vadīšanas tiesības uz 2 gadiem un pieskaitītu 4 soda punktus. Vēl varētu piedomāt klāt, ka nav bijušas attiecīgās kategorijas tiesības (sods Ls30-Ls300), bija kāda virsnormas promile (daudz naudas un daudz mēnešus bez vadītāja apliecības), tad varētu soda matemātiku turpināt…

Tātad var redzēt, ka vainīgā automašīnas vadītājam ir izdevies ietaupīt 250 latus (ja piespriestu Ls500 sodu), saglabāt savā īpašumā vadīšanas tiesības vēl 2 gadus, un nesaņemt 4 soda punktus. Izdevīgi! Tik vien kā jāsarunā ar transportlīdzekļa īpašnieku (ja vadītājs bija cits), ka iedos naudu sodu apmaksai un vēl uzsauks limonādi ar cepumiem.

Tikmēr cietušajam ir jābraukā pa policiju, apdrošinātājiem, jāpārsūdz tupi policijas lēmumi, jātērē nauda juristiem, jāgaida vairāki mēneši nauda… Manuprāt te kaut kas nav pareizi…

Sakiet ko gribat, bet jāatgriežas pie iepriekšējā rakstā paustā netaisnīgā saukļa - ja esi vainīgs, tad mūc!

 
Visi komentāri
 
271539. viesis 30.septembris 2009 9:45
0 0 Atbildēt

Ja ir iespējams pierādīt savu taisnību, tad ir jāiet līdz galam.

Par I.Burdiļovas & kolēģu atbilstību amatiem varētu padiskutēt (2x nepareizi/kļūdaini dati sastādīti lēmumi, pazaudēta lieta...). Finālā viņu "profesionalitātes" dēļ Gaujas ielu nācās apmeklēt apmēram 2x mēnesī 7 mēnešu garumā.

271545. viesis 30.septembris 2009 12:17
0 0 Atbildēt

Par to mukšanu taču sen ir skaidrs.

Kādu laiku atpakaļ, kaut kāds mazās domes deputātelis dzērmā nobrauca bērnu, aizmuka, un beigās nekas! Tik vien kā nesmukums presē izskanēja.

Kāds cits skaidrā ar moci nonesa bērnu uz dambja, izsuaca ātros, maksāja kompensācijas un palīdzēja ko varēja, rezultātā- cietums.

271550. viesis 30.septembris 2009 12:46
0 0 Atbildēt

mnde pēdējais koments skarbs, bet atbilstošs realitātei...

271567. viesis 30.septembris 2009 21:26
0 0 Atbildēt

tādā banānija dzivojam...pašam tagad riņķa dancis ir lidzigs...redzes ka beigsies...nedeva viens ļoļiks ceļu(braucu pa galveno)un ievilku šim aste...atbrauca CP un laikam šamejais pazistams(OCTA ar nebija šamejam)jeb nauda labi smaržoja un izradijas jau ka vainigs esu es par distances neieverošanu...parsudzeju....nu jau izradas ka viņs ar biku vainigs bet es jau vainigs par to ka nesabremzeju vai neapbraucu(reali tada iespeja man nebija un ekspertize tas ari teikts)nu tad redzesim ka vis beigsies jo saprotams parsudzeju....

271587. viesis 1.oktobris 2009 19:17
0 0 Atbildēt

Paga, paga, ja vainīgais šoferis nav noķerts pārkāpuma vietā, tad tu principā vari piešūt pārkāpumu tikai automašīnai. īpašnieks un šoferis ne vienmēr ir viens un tas pats. Tapēc jau arī piešķira naudas sodu par neierašanos policijā...

271588. viesis 1.oktobris 2009 22:18
0 0 Atbildēt

man bij gadījums bišku savādāks, bet ne mazāk absurds... manam auto lielā ātrumā pakaļā ietriecās auto... es biju pilnīgā pārliecībā, ka vainīgais r otra auto vadītājs.... abas mašīnas bij lupatās, aptuveni 30 metrus līdz negadijumam, krustojumā es biju iegriezies uz šo ielu no šķērsielas..... kad atbrauca policija, man uzreiz bija skaidrs, ka vainīgais šoferis izrādījās viņu čoms, kad uz lappas tika zīmēta CSNg shēma, avārijas vieta bija atzīmēta ar krustiņu, un tā bija atzīmēta tieši uz krustojuma, es uzreiz nepievērsu tam lielu nozīmi (tākā tā bij mana pirmā avārija), un galu galā izrādījās ka mani padarīja par vainīgu, jo otrs autop manī ietriecās, jo es biju izbraucis krustojumā, nepalaižot pa galveno ielu braucošo autoo.... manas pūles pārsudzēt lēmumu bija veltas, jo uz shēmas es biju ulicis savu parakstu ka CSNg vieta bija krustojums, navis 30 m pēc tā.... tā arī paliku vainīgais, ar cerību ka liktenis tos 4akarētājus pārmācīs..

271589. viesis 1.oktobris 2009 22:45
0 0 Atbildēt

tie 250 jau ir sīkums. Apdrošinātājs pret šī transportlīdzeklaa īpašnieku aizies regresā, un vēl Bonus-Malus īpašniekam būs lejā un OCTA cena augšā, tad arī sajutīs īsto garšu kā mukt no notikuma vietas.

271613. viesis 2.oktobris 2009 16:43
0 0 Atbildēt

pēc savas pieredzes gada garumā apmēram līdzīgā jezgā tagad ja man vaicā kā ir vai vajag pacīnīties, tad jebkurā gadījumā saku viennozīmīgi - nevajag

kādēļ?

tādēļ, ka šajā .... murgainajā veidojumā, lai arī viens vai vairāki izcīnīs kautkādu savu taisnību līdz galam, tad tas nekādi neietekmēs kopējo murgaino sistēmu; nu tā nav bezcerīga īdēšana, tas ir fakts

tāpēc vai nu piekāst vai samaksā nempamatoti uzliktos latus un ātrāk aizmirsti, kopumā šāda jezga būtu vērta normālā valstī, bet šajā murgā - tas ir bezjēdzīgi

271621. viesis 2.oktobris 2009 21:46
0 0 Atbildēt

kā man zināms tad soda naudas kopā nesummē bet gan tikai soda par smagāko pārkāpumu un LAPK 149.16 pantā nav noteikts ka obligāti jāatņem vadītāja tiesības tur ir tā ar vai bez tiesību atņemšanas!

271684. viesis 6.oktobris 2009 21:05
0 0 Atbildēt

Likumdošana atļauj saukt pie administratōvās atbildības subjektu arī bez viņa klātbūtnes,ievērojot administratīvā procesa kārtību!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti