Saeima vienbalsīgi pieņem grozījumus OCTA likumā 21

 
22.septembris 2011 11:16

Ceturtdien, 22.septembrī Saeima ārkārtas sēdē skatīja grozījumus OCTA likumā, kuri paredz virkni izmaiņu.

Turpmāk OCTA būs jāiegādājas arī mopēdiem un specializētiem tūrisma transportlīdzekļiem. Likuma grozījumi paredz arī, ka turpmāk cietušā transportlīdzekļa vadītājs atlīdzību par zaudējumiem varēs saņemt pie sava apdrošinātāja, gadījumā, ja konkrētā apdrošināšanas sabiedrība būs pievienojusies TZR sistēmai, kā arī OCTA likumā ir iestrādāti vairāki regulējumi saistīti ar atlīdzību izmaksām. Izskatot budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas lēmumu atbalstīt likuma grozījumus, Saeima 3. lasījumā pieņēma izmaiņas likumā, kuras stāsies spēkā pēc tam, kad Valsts prezidents izsludinās likuma grozījumus.

„Pieņemtie grozījumi sniegs būtiskus uzlabojumus OCTA sistēmā, no kā ieguvēji būs primāri jau transportlīdzekļu īpašnieki, kā arī citas, ceļu satiksmes negadījumā cietušās puses – gājēji un riteņbraucēji. Vienlaikus jāuzsver, ka kaut arī Saeima ir pieņēmusi grozījumus likumā, vēl ir liels darbs darāms pie grozījumu ieviešanas dzīvē. Piemēram, attiecībā uz Tiešā zaudējumu regulēšanas sistēmu, būs nepieciešams laiks, kamēr tiks izveidota vienota norēķinu sistēma, kas ļaus apdrošinātājiem kārtot savstarpējos maksājumus, lai ceļu satiksmes negadījumā cietušie varētu saņemt kompensāciju pie sava apdrošinātāja. Taču kā atskaites punkts – pieņemtie grozījumi ir būtisks solis OCTA sistēmas pilnveidošanā”, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Jāapdrošina arī mopēdi
Atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) direktīvām, OCTA likumā ir ietverti grozījumi, kuri paredz, ka pēc grozījumu stāšanās spēkā arī mopēdiem un specializētiem tūrisma transportlīdzekļiem būs nepieciešama OCTA.

Iespējams saņemt atlīdzību pie sava apdrošinātāja
OCTA likumā ir ietverta norma, kura pēc brīvprātības principa ļaus apdrošinātājiem pievienoties Tiešā zaudējumu regulēšanas (TZR) sistēmai, kura paredzēs, ka cietušā transportlīdzekļa īpašnieks varēs saņemt atlīdzību pie sava apdrošinātāja. Tādējādi turpmāk apdrošinātāji būs spiesti konkurēt ne tikai ar piedāvāto cenu, bet arī pakalpojumu kvalitāti.

Zaudējumu atlīdzināšana ieskaitot PVN  – tikai pakalpojuma saņemšanas gadījumā  
OCTA likumā ir iestrādāti arī vairāki regulējumi, saistīti ar atlīdzību izmaksām. Turpmāk atlīdzība ar PVN tiks maksāta tikai tajos gadījumos, ja būs saņemts pakalpojums. Ja cietušais vēlēsies saņemt atlīdzību par transportlīdzeklim nodarītajiem zaudējumiem skaidrā naudā, atlīdzība tiks izmaksāta bez PVN.

„Nereti cietušais saņemto kompensāciju novirza nevis transportlīdzekļa remontam, bet gan citu izdevumu segšanai. Tādējādi transportlīdzeklis paliek neremontēts un, ar to turpinot piedalīties ceļu satiksmē, automašīnas vadītājs apdraud ne tikai sevi, bet arī apkārtējos. Ja transportlīdzekļa īpašnieks tomēr būs veicis automašīnas remontu un varēs uzrādīt dokumentus par saņemto pakalpojumu, tad tiks atlīdzināta arī PVN daļa”, skaidro Juris Stengrevics.

Pret negadījumu izraisītāju, kura transportlīdzeklis būs aprīkots ar ziemas sezonai neatbilstošām riepām, varēs vērsties ar regresa prasību
Izmaiņas OCTA likumā turpmāk paredzēs, ka apdrošinātājs varēs iesniegt regresa prasību pret CSNg zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja transportlīdzeklis bijis aprīkots ar riepām, kas neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām sezonālajām prasībām attiecīgajā gadalaikā, un CSNg nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar minēto pārkāpumu.

Saskaņotais paziņojums jāiesniedz 10 dienu laikā
Šobrīd spēkā esošajā OCTA likumā tiek definēts, ka ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām informācija par notikušā apstākļiem pēc konkrētā apdrošinātāja vai LTAB pieprasījuma jāsniedz „tiklīdz tas iespējams”, nedefinējot konkrētu laika termiņu, kas rada nenoteiktību un dažādas konflikta situācijas. Grozījumi OCTA likumā paredz, ka turpmāk informācija par CSNg būs jāiesniedz desmit dienu laikā no ceļu satiksmes negadījuma dienas.

 
Visi komentāri
 
283912. viesis 22.septembris 2011 11:52
0 0 Atbildēt

Ceru, ka ar tām 10 dienām ir aprunāts arī gadījums, ja cietušais tās 10 vai vairak dienas noguļ komā un nav fiziski spejīgs uzrakstīt iesniegumu.

283914. viesis 22.septembris 2011 12:27
0 0 Atbildēt

Bucefal, ja cietušais guļ komā, nekāda saskaņotā paziņojuma nav un nevar būt.

Saskaņoto paziņojumu drīkst aizpildīt, ja:

negadījuma dalībnieki var vienoties par visiem būtiskiem negadījuma apstākļiem;

negadījumā iesaistīti tikai divi transportlīdzekļi;

abi transportlīdzekļi saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem var turpināt ceļu un nav nepieciešamības transportlīdzekļus evakuēt;

nav cietuši cilvēki;

nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai;

neviens no auto vadītājiem nav bijis alkohola/citu apreibinošu vielu ietekmē vai bez auto vadītāja apliecības.

283915. viesis 22.septembris 2011 12:46
0 0 Atbildēt

vispār labi grozījumi :) tagad ja cilvēki pirks apdrošināšanas normālos kantoros vairs nemocīsies ar Baltikumiem un Balvām :)

283917. viesis 22.septembris 2011 13:12
0 0 Atbildēt

dabi

Baltikums manā aprakstītajā gadījumā par BALTIKUMS pie lasītāju rakstiem beidzot, pēc 1,5 gadiem pieņēma atmaksāt operācijas izdevumus!!!!

Bet: neapmaksāja un nepieņem nekādus lēmumus par:

1) anesteziologa izmaksām,

2) medikamentu izmaksām

3) darba nespēju, kas saistīta ar operāciju,

4) ceļa izdevumiem, lai nokļūtu slimnīcā un no slimnīcas,

5) palīglīdzekļiem,

6) rehabilitācijas izmaksām,

7) fizioterapiju, lai atjaunotu kustības

Šobrīd lieta nodota tiesai. Iespējams, lai cilvēki labāk izprastu Baltikums divkosīgo morāli, piesaistīšu TV, lai informē par tiesas gaitu.

283919. viesis 22.septembris 2011 13:18
0 0 Atbildēt

par tiem mopēdiem un ATV labi izdomāts, sen jau vajadzēja tiem pļerdakiem apdrošināšanu, tomēr brauc arī pa koplietošamas ceļiem , netika pa pagalmiemn u n mežiem

283923. viesis 22.septembris 2011 22:27
0 0 Atbildēt

specializēti tūrisma transportlīdzekļi - kas tie taadi? airbaltic velllopeedi vai segway vai kas?

283924. viesis 23.septembris 2011 7:52
0 0 Atbildēt

Specializētie tūrisma transportlīdzekļi ir t.s. "Wohnmobil" tipa auto.

Ruu@uto

283925. viesis 23.septembris 2011 12:35
0 0 Atbildēt

Kopumā - atbalstāma ideja. Šovasar manas meitas družka, ar rolleri vecrīgā pamanījās aizķert kaut kādu bentliju. Tagad, no tās meičas par skādi grib dabūt teju 10 000 eirikus. Nepatīkami. Tagad, pēc likuma pieņemšanas, situacija tomēr būs labāka.

283931. viesis 23.septembris 2011 16:12
0 0 Atbildēt

i pareizi! nav ko ar rolleriem gar bentlijiem berzēties :) ja tai cacai būtu kaut kripata smadzeņu, tad pati brīvprātīgi būtu apdrošinājusies, ko ne viens vien dara... bet ja grib mīlēt santīmu, tad jārēķinās ar šādām sekām :)

283932. viesis 23.septembris 2011 16:55
0 0 Atbildēt

Būtu paņēmusi vagu un miers.

283935. viesis 24.septembris 2011 23:04
0 0 Atbildēt

Mļe. Šķūnī stāv rīģele, kuru teorētiski kaut kad varētu reanimēt, bet laikam jau atvilktnē gulošo numuru tai nekad neredzēt, jo kāda iksa pēc tehniski smieklīgam veidojumam, kurš varbūt tiktu izkustināts reizi mēnesī, aptirsināšanu? Tad labāk izmantot cepistu hreņu nespēju sekot grāvjos un tamlīdzīgās vietās.

283936. viesis 24.septembris 2011 23:08
0 0 Atbildēt

Kaut gan drīzāk vienkārši nelietot. Priekš aizlaišanās no cepistiem ir domātas javeles un iži, kurus normāli jaunieši arī lieto :D

Bet tā vispār ir kaut kāda perversija ka 49 kubu motorollerus bāž vienā katlā ar mopēdiem.

283938. viesis 25.septembris 2011 10:16
0 0 Atbildēt

un ar ko 49 kubu mopēds atšķiras no 49 kubu motorollera?

labākais jau ja gribi remontēt pats - izmaksā piki bez PVN. Paradiet, kur tās jaunās detaļas var iepirkt bez PVN.

Tad sanāk - pie aptirsinatāja jāgriežas ar sekojošu prasību - izmaksājiet man remonta pakalpojuma izmaksas bez PVN, un iesveriet jaunar rezerves daļas. Kopā salikšu pats... :D

283939. viesis 25.septembris 2011 13:56
0 0 Atbildēt

Ar ko atšķiras? Nu salīdzini rīģeli vai deltu, kas ar mokām sasniedz 40 kmph, un rīģelei piedevām, atkarībā no tehniskā stāvokļa, lai uzsāktos, ir jāpastumj vai jāmin pedāļi, ar pilsētas sprukstiņu bērnu iecienītajiem ķīnas, japānas un itāļu ražojuma brīnumiem, kuri spēj vismaz 60 kmph, bet pieklājīgāki modeļi pēc pavīlēšanas arī sotakam pāri velk...

283941. viesis 25.septembris 2011 21:27
0 0 Atbildēt

nes - ja pareizi piebrauca Deltu - tā gāja ~70, tikai tikko ta nonāca pušeļu rokas ātri vien ātrāk par 40 netika un ar ļoti specifisku dziesmu otraja gaņģī - slidinādama sajugu smirdināja apkārti ar rīcineļļas degsanas produktiem... :D

283942. viesis 25.septembris 2011 21:30
0 0 Atbildēt

Palaidniex, te gan pēc raksta grūti saprast, bet būtība ir tāda, ka naudu ar PVN saņem par to, ko reāli vari pierādīt, ka esi izdarījis. Ja būsi iepircis detaļas un varēsi par tām uzrādīt čeku, tad tev arī tiks segta pilna summa (protams, ja vien neesi no tiem, kas ir iedomājies, ka apdrošinātājam ir pienākums segt divdesmitgadīga passāta detaļu iegādi pie dīlera).

Bet no sava remontos padarītā laika vai ietaupītās naudas pvn valstij ta' nemaksāsi, vai ne tā...

283943. viesis 26.septembris 2011 9:03
0 0 Atbildēt

tātad, man vispirms ir jāpērk detaļas PVNu maksājot no savas kabatas un tad jāpierāda, ka neesi kamielis???

Un kāda, mārrutks, starpība kur un kādas detaļas pērku?

Nereti divdesmitgadīgi auto ir labāk uzturēti un labākā stāvoklī nekā trīs-piecgadīgi...

283946. viesis 26.septembris 2011 11:09
0 0 Atbildēt

Nē, tu vari sameklēt uzticamu un normālu servisu, kurš tev mašīnu sataisīs un pats vari nodarboties ar lietām, ar kurām pelni naudu. Tas, ka tu vēlies pats mašīnu remontēt (starp citu, tādu gadījumu, ka cilvēks pats vēlas remontēt mašīnu, ir labi ja 1%, parasti naudas gadījumā auto tiek atdoti kaut kādiem ļoļikservisiem vai mašīnas netiek taisītas vispār, līdz ar to arī PVN netiek maksāts, tātad, faktiski sanāk, ka tu no apdrošināšanas gadījuma gūsti peļņu, kas jau ir pretrunā ar likumu). Starp citu, piesaucot jevropu, pa lielam, visās civilizētās valstīs ir sāda sistēma, ka, ja gribi piķi, nevis pakalpojumu, tad atskaita nodokļus un samaksā pa minimumu. Līdz ar to, visur jevropā, ja vēlies nestandarta lietas, ir jāpierāda, ka neesi kamielis.

Ir starpība, jo cenu atšķirības starp lietotām detaļām un jaunām ir visai lielas. Jo, ja lietotas detaļas vietā vecam lūznim tu ieliec jaunu, tā arī faktiski skaitās peļņas gūšana. Protams, ne vienmēr visiem auto var dabūt lietotas detaļas, bet to arī apdrošinātāji ņem vērā. Tāpēc, lai nav čakars, atkal tomēr izdevīgāk ir remontēt servisā.

283955. viesis 26.septembris 2011 18:41
0 0 Atbildēt

Nu un kāpēc tam divdesmitgadīgajam pasātam nepirkt detaļas pie dīlera, ja alternatīvas ir safists šorta sūds vai arī parasta veikala ķīniešu sūds?

Un kur ir peļņa ja lietotas detaļas vietā tiek ielikta jauna? Apziņa ka ir sataisīts normāli, nevis caur tirsu?

283959. viesis 27.septembris 2011 8:57
0 0 Atbildēt

klau GB - reizēm aptirsinātājs uzskata, ka vecam auto remonta tāme ir pārspīlēta, jo saimnieks "nelietīgi sagribējis" saremontēt bojājumu kvalitatīvi, nevis uz ķap-ļap...

... un ir arī pieredze, ko par pat garantijas laikā bojāta auto remonta tāmi pie dīlera saka aptirsinātāji, iesakot remontēties viņu ieteiktajā megaservisā pa ļēto...

283961. viesis 27.septembris 2011 9:49
0 0 Atbildēt

Palaidniex, nesaku, ka tā nav, bet tāpēc jau arī ir tās izmaiņas, ka tu varēsi izvēlēties, pie kura apdrošinātāja saņemt atlīdzību. Un tad pērc octu pie normāliem kantoriem, tādiem kā If, Seesam un problēmu nebūs, ja vēl atradīsi kādu sakarīgu pārdevēju, kura vienīgais mērķis nebūs tikai iepārdot polisi, bet kurš pieslēgsies arī, kad kaut kas notiks, tad vispār...

Kas attiecas uz to megaservisu, tur ir mazliet cita sāpe. Nav noslēpums, ka, (nezinu gan, vai tā dara dīleri, šaubos, jo garantijas mašīnas tāpat pie viņiem pārsvarā nonāk), bet daudzi tevis nosauktie "megaservisi" maksā ekspertiem "pateicības" par to, ka viņi tur nosūta mašīnas. Un tad nu protams, šie dara, ko var. Kaut gan reālā situācija šobrīd ir tāda, ka arī dīleri cīnās par klientiem un taisa sakarīgas tāmes arī pēcgarantijas mašīnām. Protams, klientiem tas stāstīts netiek...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti