Normāla parādība - piektdienas vakarā daudz vairāk automašīnu drūzmējas pie tirdzniecības centriem, daudz lielāki sastrēgumi un cilvēki ir neuzmanīgāki, noguruši pēc garās darba nedēļas.
Bet ne šoreiz par to ir stāsts ... iedarbojoties gan visu manis minēto faktoru kopumam.
Pēc darba mans ceļš veda uz tirdzniecības centru OLYMPIJA. Apmetu riņķi zem Vanšu tilta, pabraucu garām RTU studentu pārpildītai sabiedriskā transporta pieturai un tūlīt blakus OLYMPIJAS galvenai ieejai pie gājēju pārejas pamanu, ka priekšā braucošā automašīna samērā strauji bremzē.
Arī es nobremzēju un apturu automašīnu, bet burtiski pēc dažām sekundēm izdzirdu jocīgu skaņu, seko trieciens pa mana auto aizmugures daļu un dzirdams stikla plīšanas troksnis. Skaidrs, kāds nav apturējis automašīnu pie gājēju pārejas. Izkāpju arā, izkāpj arī Ford autovadītājs un skatamies, ka man bojāts ir tikai pakaļējais atdures stienis (bampers), bet stipri vairāk nepaveicies ir Fordiņam, kam izsista lampa, salocīts motora pārsegs, dekoratīvā reste, priekšējais atdures stienis un nedaudz arī kreisais spārns.
Sekoja tālāka reakcija - kā gan tas varēja notikt, jo ātrums taja vakara stundā un konkrētajā ceļa posmā nevarēja būt liels. Izskaidrojums ātri vien tapa skaidrs - Ford autovadītājs nesen bija uzlicis jaunas ziemas riepas ar radzēm. Bremzēšanas ceļš bija tuvu 10 metriem, kaut arī ātrums tiešām nebija liels.
Pēc baltajām švīkām no radzēm uz asfalta perfekti varēja sazīmēt, kā bija nostrādājis ABS, bet tajā pat mirklī skaidri saskatāms, kā radzes 'zīmējušas' švīkas uz ceļa seguma, nenodrošinot normālu saķeri ar asfaltu un pagarinot bremzēšanas ceļu. Tajā vakarā gaisa temperatūra bija +7 grādi, un pat ja nebūtu nomainītas vēl vasaras riepas, tās būtu nodrošinājušas normālus bremzēšanas apstākļus, atšķirībā no kombinācijas radzes + sauss asfalts.
Vainīgā automašīna bija reģistrēta uz juridiskas personas un kompānijas iekšēji kārtības noteikumi paredzēja vienmēr izsaukt CSNg gadījumā CP. Izsaucam CP un gaidām.
Bet notikumi ar to pašu vēl nebeidzas....
Ar ieslēgtām zilajām bākugunīm garām brauc Neatliekamās medicīnas palīdzības busiņš. Apstājas blakus un painteresējas, vai nav mums nepieciešama palīdzība, sakām, ka viss kārtība un busiņš turpina ceļu. Parādās arī CP Ford Mondeo, sagatavojam jau dokumentus, bet tas lēni pabrauc garām neapstājoties un saprotam, ka mums jāgaida cita ekipāža.
Vēl pēc brītiņa ierodas 3. sērijas BMW CP automašīna. Tiek nolemts, ka jāsastāda savstarpējās saskaņošanas CSNg protokols. Jau gatavojos, ka iedos protokolu un un CP aizbrauks, bet nē, laipni paskaidroja, kā jāaizpilda protokols vienai un otrai pusei. Paskaidroja, kāda procedūra jāveic tālāk Izskaidroja Ford vadītājam, ka ar izsistu kreiso priekšējo lukturi labāk ceļu neturpināt, kaut arī lampiņa it kā tajā brīdī dega.
Es ar VOLVO turpināju ceļu, bet Ford autovadītājs gaidīja auto evakuatora ierašanos, jo bija nostrādājis avārijas imobilaizers, kas ļāva auto gan iedarbināt, bet pēc pāris sekundēm slāpēja dzinēju.
Ar portāla palīdzību gribu pateikties CP ekipāžai, kas piektdienas vakarā plkst 17.01 ieradās CSNg vietā un parādīja tiešām profesionālu un laipnu attieksmi. BMW 3.sērija, DE9951Redakcijas piebilde: par šo Ceļu policijas ekipāžu jau labi vārdi ir teikti iepriekš.
P.S. 5. bildē var redzēt tās baltās švīkas uz asfalta. Tumsā grūti bija fotografēt.
Reakcijas tests atrodams šeit »»
autonets
fakts!