Pētījums: kādi ir bijuši avāriju un CSNg iemesli Latvijā 2014.gadā 45

 

Foto: iAuto.lv

Oskars Irbītis, Valsts Tiesu Ekspertīžu Birojs | 17.oktobris 2015 23:47

Veicot 573 Valsts tiesu ekspertīžu birojā (VTEB) 2014. gadā veikto autotehnisko ekspertīžu analīzi (2014. gadā VTEB saņemto autotehnisko ekspertīžu skaits), ir konstatēti sekojoši CSNg iemesli (viena CSNg iemesli var būt vairāki).

Pārsvarā VTEB tiek veiktas ekspertīzes negadījumiem ar smagām sekām (bojāgājušiem un cietušajiem) vai arī par strīdīgām situācijām.

 

Gājēja vai velosipēdista rīcība

136 gadījumi (23,7%)

Transportlīdzekļa vadītāja rīcība, nedodot ceļu gājējam/velosipēdistam vai laicīgi nereaģējot uz gājēju/velosipēdistu, kā šķērsli.

83 gadījumi (no tiem 22 uzbraukumi uz gājēju pārejas) (14,5%)

Ceļa nedošana apdzenošajam vai pretim braucošajam, veicot kreiso pagriezienu.

61 gadījums (10,6%)

Priekšrocības zīmju neievērošana

59 gadījumi (10,3%)

Iebraukšana pretējās kustības joslā

52 gadījumi (9,1%)

Nobraukums no ceļa klātnes.

42 gadījumi (7,3%)

Distances neievērošana.

31 gadījums (5,4%)

Nepamatots kustības virziena maiņas manevrs.

21 gadījums (3,7%)

Nepareiza ātruma izvēle konkrētajiem ceļa apstākļiem (nepārsniedzot atļauto kustības ātrumu)

21 gadījums (3,7%)

Apdzīšanas manevrs neatbilstoši CSN prasībām

20 gadījumi (3,5%)

Uzbraukums šķērslim (uz brauktuves, vai brauktuves tuvumā)

20 gadījumi (3,5%)

Pārkārtošanās laikā izraisīti CSNg

19 gadījumi (3,3%)

Tehniskais stāvoklis, kas ietekmēja CSNg vai bija par tā iemeslu

15 gadījumi (2,6%)

Neatbilstošs stāvoklis uz brauktuves pirms manevra uzsākšanas

15 gadījumi (2,6%)

Intervāla neievērošana

13 gadījumi (2,3%)

Apgriešanās manevra veikšana neatbilstoši CSN prasībām

12 gadījumi (2,1%)

Luksofora signālu prasību neievērošana

10 gadījumi (1,7%)

Stāvēšana/apstāšanās neatbilstoši CSN prasībām

7 gadījumi (1,2%)

“Labās rokas” principa neievērošana

6 gadījumi (1,05%)

Agresīva braukšana

6 gadījumi (1,05%)

CSN prasību neievērošana braucot atpakaļgaitā

5 gadījumi (0,9%)

Satiksmes organizācija

5 gadījumi (0,9%)

Pasažieru pārvadāšana neatbilstoši CSN prasībām

2 gadījumi (0,3%)

Uzbraukums meža dzīvniekam, kas izraisīja plašāku CSNg

1 gadījums (0,17%)

Pajūga vadītāja rīcība

1 gadījums (0,17%)

Ātruma pārsniegums, kas ir saistāms ar CSNg rašanos

72 gadījumi (12,3%)

No tiem:

8 gadījumi (līdz 10km/h)

21 gadījumi (līdz 20km/h)

19 gadījumi (līdz 30km/h)

12 gadījumi (līdz 40km/h)

7 gadījumi (līdz 50km/h)

5 gadījumi (virs 50km/h)

CSNg iemesls nav nosakāms

11 gadījumi (1,9%)

Konstatēts inscenēts CSNg

5 gadījumi (0,9%)

 
45 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Atis_Jansons 21.oktobris 2015 10:24
23 1 Atbildēt

Kā jau nesen šī ekspertu pētījuma sakarā rakstīju "Latvijas Avīzē":

- Gandrīz puse negadījumu saistīti ar „mazaizsargātajiem”. Savukārt divas trešdaļās no tiem esot vainojami paši gājēji un riteņbraucēji. Mēs, autovadītāji, tajos bez grēka? Bliežam augstprātīgā pārliecībā, ka šie noteikumus disciplinēti ievēros, liktenīgo sānsolīti nespers... Vai nevajadzētu tomēr mazliet citādi? Uzmanīgāk, ar plašāku skatu no sava tērauda troņa iespējamās vājāko līdzpilsoņu kļūdas prognozējot, ātrumu pat mazāko aizdomu gadījumos zem limitiem pazeminot, esot manevra gatavībā, nevis gar mobilo telefonu grābstoties...

Savu CSN doto tiesību un priekšrocību neuzmanīga un nevajadzīga izmantošana nevietā ir arī trešās izplatītākās negadījumu grupas cēlonis. Apdzīšana krustojumā uz galvenā ceļa Latvijā ir atļauta. Bet nav vajadzīga, jo slēpj sevī vismaz trejādas briesmas. Vai tiešam tik grūti no šāda pārlieku aktīva manevra atteikties?

Un vai nevaram tomēr pamosties pirms braukt, braucot negrābstīties gar pudelēm, desmaizēm, planšetēm un citiem „gadžetiem”, kustībā principā un kategoriski atteikties no pārāk sarežģītām un emocionālām sarunām, strīdiem, flirta utt. Tiem nav vietas automobilī, kurš ir un paliek „paaugstinātas bīstamības objekts”. Kā var „nobraukt no ceļa klātnes” (42 gadījumi) vai „iebraukt pretējā joslā” (52), kura ir aizņemta, „uzbraukt šķērslim uz brauktuves”(20)? Tikai ļaujot savām smadzenēm kaut kur apkārt blandīties, nevis nopietnu darbu ar pilnu atbildību darot.

Ātrums? Eksperti nav nosaukuši to kā galveno vaininieku 85 negadījumos no 100. Tas, protams, nenozīmē, ka jebkuras cita veida kļūdas gadījumā sekas nebūs smagākas, ja kinētiskā enerģija lielāka.

Palaidniex 21.oktobris 2015 13:45
22 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu!

Un vēl vernonam vissāpīgāk būs lasīt šo komentāra daļu: Un vai nevaram tomēr pamosties pirms braukt, braucot negrābstīties gar pudelēm, desmaizēm, planšetēm un citiem „gadžetiem”, kustībā principā un kategoriski atteikties no pārāk sarežģītām un emocionālām sarunām, strīdiem, flirta utt. Tiem nav vietas automobilī, kurš ir un paliek „paaugstinātas bīstamības objekts”. Kā var „nobraukt no ceļa klātnes” (42 gadījumi) vai „iebraukt pretējā joslā” (52), kura ir aizņemta, „uzbraukt šķērslim uz brauktuves”(20)? Tikai ļaujot savām smadzenēm kaut kur apkārt blandīties, nevis nopietnu darbu ar pilnu atbildību darot."

Jo viņaprāt pie vainas priekšā esošie, tas tur neko nav spējīgs darīt, rīkoties, atbildēt...

zz 18.oktobris 2015 13:33
20 4 Atbildēt

ātruma pārsniegšana - tikai trešajā vietā... bet tā ir vienīgā lieta par ko kladzina un pret ko vēršās mūsu funkcionāri (Policijas un CSSD) un viņu apkalpojošā prese. mums visur raksti ar kaunināšanu par šo - radari, sodi tiek paaugstināti, stastistikas par pārkāpējiem, netrafarētie auto uttt- bet izrādās - ir citas lielākas porblēmas novēršamas. tātad funcionāri vienkārši dara to (vēršanos pret ātrumu) lai izskatās ka kautko darītu un mediji spēlē līdzi (aiz sava stulbumua - jo tiem tāpat nav nekas labāks par ko rakstīt un uztraukties).

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti