Audi e-tron prototips pārsteidz rekuperācijas pārbaudē (+ FOTO) 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 9.augusts 2018 9:57

Audi e-tron prototips apvieno milzīgu jaudu un augstu efektivitāti, to pierāda sistēmas jauda. Apvidus automobilis ar 300 kW un elektrisko piedziņu paātrinās līdz 100 km/h mazāk nekā sešās sekundēs.

WLTP  testa ciklā e-tron veica 400 kilometru garu distanci ar vienu pilnībā uzlādētu akumulatoru. Viens no svarīgākajiem lielā veicamā attāluma faktoriem ir visnovatoriskākā rekuperācijas koncepcija starp konkurentiem.

Rekuperācijas pārbaude notika Paikspīkā, kur kalnu dienvidu virsotnes sniedzas 4302 metru augstumā. 1987. gadā Paikspīkā Valters Rorls (Walter Röhrl) ar Audi Sport quattro S1 uzvarēja pasaulē slavenākajās kalnā braukšanas sacensības, bet šodien – Audi e-tron prototips ir radījis sensāciju ar savu mainīgo rekuperācijas sistēmu. Veicot 31 kilometru nobraucienu lejup no kalna, elektriskais apvidus automobilis spēj uzlādēt akumulatoru tik daudz, lai varētu veikt vēl aptuveni tikpat garu distanci. To veicina 1900 metrus lielā augstuma starpība, kas nodrošina nepieciešamos apstākļus. Audi e-tron prototips atjauno enerģiju ar 300 Nm lielu griezes momentu un 220 kW lielu elektroenerģiju, kas ir vairāk nekā 70% no darbināmās pievadītās enerģijas. Līdz šim neviens ražošanas modelis nav sasniedzis šādu apjomu.

Rekuperācijas sistēma elektriskajam apvidus automobilim nodrošina līdz 30% lielāku veicamo attālumu. Tajā iekļauti gan divi elektriskie dzinēji, gan iebūvētā elektrohidrauliskā bremžu vadības sistēma. Pirmo reizi ir apvienoti trīs dažādi rekuperācijas režīmi: piespiedu braukšanas rekuperācija, izmantojot pārnesuma slēdžus, automātiskās braukšanas rekuperācija ar palīgsistēmu efektīvai braukšanai un bremžu rekuperācija ar vienmērīgu pāreju no elektriskā uz hidraulisko palēninājumu. Audi e-tron prototips 90 procentos bremzēšanas manevru atjauno enerģiju, galvenokārt tikai ar elektromotoriem, neizmantojot ierasto bremžu sistēmu. Tā rezultātā enerģija atgriežas akumulatorā gandrīz jebkuras bremzēšanas laikā.

Vadītājs var izvēlēties braukšanas rekuperācijas pakāpi trīs režīmos, izmantojot slēdžus pie stūres. Zemākajā režīmā, kad vadītājs atlaiž akseleratora pedāli, automobilis pārvietojas bez papildu pretestības. Augstākajā režīmā elektriskais apvidus automobilis manāmi samazina ātrumu – vadītājs var piebremzēt un palielināt ātrumu, izmantojot tikai akseleratora pedāli.

Riteņu bremzes ir iesaistītas tikai tad, ja vadītājs palēnina ātrumu par vairāk nekā 0,3 g, izmantojot bremžu pedāli. Pateicoties jaunajai elektrohidrauliskajai darbināšanas koncepcijai, tas reaģē ļoti strauji. Audi ir pirmais ražotājs pasaulē, kas šo koncepciju izmanto sērijveida transportlīdzekļiem ar elektrisko piedziņu. Kompakto bremžu moduļa hidrauliskais virzulis rada papildu spiedienu, tādējādi radot papildu bremzēšanas spēku rekuperācijas griezes momentam. Ja tiek veikta automātiska ārkārtas bremzēšana, laiks starp palēninājuma uzsākšanu un maksimālo bremžu spiedienu starp bremžu klučiem un diskiem ir tikai 150 milisekundes. Pateicoties šim straujajam spiediena palielinājumam, bremzēšanas ceļš saīsinās līdz 20 procentiem, salīdzinot ar parasto bremžu sistēmu.

Atkarībā no braukšanas situācijas iebūvētā elektrohidrauliskā bremžu vadības sistēma izlems, vai Audi e-tron prototips samazinās ātrumu, izmantojot elektrisko dzinēju, riteņu bremzes vai abus kopā. Bremžu pedālis ir atvienots no hidrauliskās sistēmas. Pāreja no dzinēja bremzes uz frikcijas bremžu sistēmu ir gluda, un vadītājs to nepamanīs. Šī sistēma ļauj elektriskajam apvidus automobilim mērķtiecīgi izmantot maksimālo rekuperācijas potenciālu, izmantojot standartā esošo palīgsistēmu efektīvai braukšanai. Lai noteiktu satiksmes vidi un maršrutu, sistēma izmanto radaru sensorus, kameras attēlus un navigācijas datus. Audi virtuālais vadītāja asistents attēlo atbilstošo informāciju, tiklīdz būtu jāatlaiž akseleratora pedālis. Sadarbojoties ar adaptīvo kruīza palīgu, palīgsistēma efektīvai braukšanai var samazināt un paātrināt elektriskā apvidus automobiļa ātrumu prognozējamos apstākļos.

 

Foto: Publicitātes attēls

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 9.augusts 2018 10:27
3 2 Atbildēt

Kopš Eiropa jūsmo par kaut kādu vienu elektroauto, kas ir teslas kopija ( nevienam nav noslēpums, ka vw izjauca teslas model x). Ķīnā jau ir 230 autokompānijas ( nevis modeļi), kuri ražo elektroauto. Tas izraisa neatgriezebiskas pārvērtības. Piemēram, šo - Cenas uz kobaltu atkal sasniedza jaunu maksimumu.

Kobalts vajadzīgs li-on batereju ražošanā. Jo lielāks pieprasījums, jo lielākas cenas uz kobaltu, jo lielākas cenas uz li-on baterejām, jo lielākas cenas uz elektroauto.

...

Tikai joks tāds, ka tesla strādā pie bezkobalta batereju ražošanas. Patiesībā, jau ir. Tikai tām ir nelielas problēmas, kuras vajag atrisināt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti