Kad emocijas pāri racionālajam – iAuto.lv testē “Audi Q2” (+ foto) 14

 
Viesturs Leitholds, iAuto.lv | 22.janvāris 2017 22:18

Runājot par apvidus automobiļiem, agrāk uzreiz viss bija skaidrs – liels, augsts, ietilpīgs, ar pilnpiedziņu, īpašu protektora rakstu un citas lietas, kas pavisam noteikti to padara lietojamu arī diezgan lielos bezceļos.

Laiki mainās un par apvidus automobiļiem kļūst arī tādi, kam nepiemīt pat neviena no šīm īpašībām. Tāds ir arī mūsu šī stāsta varonis “Audi Q2”.

Protams, mainīgi lielumi ir pilnpiedziņa (vai tās trūkums) un riepu protektora raksts. Tādējādi “Audi Q2” iespējams padarīt piemērotāku arī kaut kam sliktākam par pilsētu un šoseju asfaltu. Ietilpība un 145 mm klīrenss gan būs tās lietas, ko diemžēl izmainīt nevarēs. Laikam gan ilgi un filozofiski varam diskutēt par to, kas īsti ir apvidus, un, ja pieejam tam no ‘vairāku apvidu’ skatu punkta, tad sākotnēji liekas, ka “Q2” pilsētas apvidū tiešām ir kā zivs ūdenī.  Bet par visu pēc kārtas.

Foto: iAuto.lv

Audi Q2 Foto: iAuto.lv

Svaigas vēsmas “Audi” konservatīvajā dizainā

Līdz šim “Audi” ir bijusi raksturīga klasiska, konservatīva dizaina valoda, kam viennozīmīgi ir ļoti daudz piekritēji, bet ir arī otra daļa, kam visi modeļi izskatās vienādi. Lielākie izlēcēji ir sportiskie “R8” un “TT” modeļi, ar kuriem viss ir skaidrs – nav jāiedziļinās sīkās detaļās, lai noteiktu, kurš modelis ir kurš. Viņu pulkam nu var pievienot arī “Q2”, kurš ir nepārprotami un viegli atpazīstams, taču saglabājot svarīgākās “Audi” grimases, ko rada dekoratīvais radiatora režģis un priekšējo lukturu forma un segmentējums. Miglas lukturu vietā izaugušas lielas gaisa ieplūdes atveres, sportiskam skatam uzrauta apakšlūpa. Aizmugurējie lukturi ir ne vien vizuāli segmentēti, bet arī to korpuss ir ar atbilstošu reljefu jeb iedobēm.

Pirmajā brīdī ieraugot “Q2”, tomēr rodas sajūta, ka auto ir jau kaut kur redzēts. Šaurā leņķī krītošā un asu stūri veidojošā loga līnija uzreiz rada asociācijas ar “Audi” spīdekli 80. gados, rallija revolucionāru – “Quattro” modeli. Vai “Q2” būtu uzskatāms par tradīciju turpinātāju (arī variantā bez “quattro” piedziņas)?  Kopumā automobilis vizuāli izskatās īss, bet ne maziņš. Tā garums ir 4.19 metri, riteņu bāze – 2.6 metri. Automobili vizuāli īsu padara arī salīdzinoši nelielās pārkares.

“Q2” pieejams trijās apdares versijās – “Basis”, “Sport” un “S-line”.  No šīm “Basis” ir vienkāršākā un lētākā, kura aprīkota ar 16” tērauda diskiem ar dekoratīvo uzliku, plastmasas bamperiem un sānu sliekšņiem antracīta krāsā, standarta sēdekļiem un to apdari. Standartaprīkojums “Sport” versijā jau būs atšķirīgs ar par collu lielākiem vieglmetāla diskiem, ar sliekšņiem un buferiem virsbūves krāsā, sporta sēdekļiem ar plašākām regulācijas iespējām, ādas stūri, plašāku krāsojuma un salona dekoratīvo elementu izvēli. Savukārt “S-line” versija piedāvā papildus uzlabojumus dizainā un funkcionalitātē. Tā ir sadalīta divās daļās:  Sporta pakā par 2068 EUR iekļauti 18” izmēra vieglmetāla diski,  stingrāka balstiekārta,  “S-line” sporta stūre (kas par papildus samaksu pieejama ar taisnu apakšējo malu un pārnesumu pārslēgiem pie tās), īpaša salona apdare ar “S-line” logotipiem.  Otra daļa ir ārējās apdares paka par 1632 EUR (vai 1520 EUR, ja ņem kopā ar sporta paku), kur dizains izskaistināts ar dažādiem elementiem – sportiskāka dizaina pamperiem, difuzora ielaidumiem, jumta spoileri u.tml. 

Foto: iAuto.lv

Spriežot pēc pieejamā krāsojumā, “Q2” mērķē uz aktīviem cilvēkiem un jauniešiem, kā arī daiļo dzimumu, kas spēs novērtēt spilgtās krāsas.  Zils, sarkans, balts, dzeltens un pat koši pelēks -  jā, šādi var raksturot “Daytona Grey Metallic” krāsojumu. “Q2” tiešām izlēks pilsētas satiksmē un būs ļoti viegli atrodams lielveikalu stāvvietās pirmssvētku drūzmā.  Virsbūves C statņi pieejami kā virsbūves krāsā, tā arī balti, pelēki vai melni, un tos rotā “Audi” četri riņķi, atkal atgādinot par nostalģisko “Quattro” modeli.

Priekšzīmīga multimediju vadība un individuāli pielāgojama noskaņa

Ja no ārpuses “Audi Q2” ir manāmi atšķirīgs no citiem “Audi” saimes modeļiem, tad slēdžu un ekrānu izkārtojums salonā jau ir redzēts atjaunotajā “A3”. Tas gan nav slikti, jo priekšējais panelis pēc šīs šnites ir izdevies ļoti pārskatāms, loģisks un ērti lietojams. Centrālā konsole izveidota trijās sekcijās – tā būtībā sākas no elkoņu balsta, kur starp stāvbremzes slēdzi un ātrumkārbas kulisi atrodas multimediju centra vadības sistēma. Tā sastāv no grozāmas sviras ar tajā iestrādātu skārienjutīgu virsmu, diviem apstiprinājuma taustiņiem, četrām īsceļu pogām un vēl diviem papildu taustiņiem. Izklausās daudz un sarežģīti, taču patiesībā šī “Audi” modeļos sastopamā vadības sistēma ir viena no ērtāk lietojamām, kāda jebkad ir sastapta – it īpaši šajā skārienjutīgo ekrānu laikmetā. Šeit vienīgā skārienjutīgā virsma ir uz grozāmā slēdža, kas paredzēta rakstīšanai. Jā, rakstīšanai - ievadot navigatorā adreses vai meklējot citu informāciju, nav jābaksta ar pirkstu ekrānā izvietotajā burtu jūklī vai ar grozāmo sviru jāskrien cauri visam alfabētam. Atliek pa burtam vien uzrakstīt, kas prasa veltīt krietni mazāk uzmanības. Un to droši var darīt arī kustībā, jo ieskatīšanās virs ventilācijas atverēm uz priekšējā paneļa novietotajā displejā minimāli novērsīs uzmanību no notiekošā uz ceļa. Līdzīgi ērti ir ‘skraidīt’ arī pa pārējām sistēmas izvēlnēm. Varbūt vienīgi jāpierod pie audio vadības slēdža atrašanās vietas pasažiera pusē pie pārnesumu kārbas kulises. 

Audi Q2 Foto: iAuto.lv

Runājot par audiosistēmas skanējumu, testētajā “Audi” bija vien 4 pasīvo skaļruņu sistēma (MMI radio plus). Neskatoties uz mazo skaļruņu skaitu, skaņa tandēmā ar teicamu skaņas izolāciju bija vairāk nekā apmierinoša, un būtu ļoti jāapsver vai “Bang&Olfusen” 3D skaņas sistēma būtu nepieciešams pirkums par 883 EUR. Prasīgākiem klausītājiem iespējams, ka jā. Vienīgi, lai šādu sistēmu iegādātos, būs tomēr jāpērk “MMI Radio plus” par 491 EUR, kas savukārt nāk kopā tikai ar multifunkcionālo stūri vai “MMI Navigācijas sistēma plus” u.t.t.  Vārdu sakot, būs pamatīgi jāiedziļinās piedāvātā aprīkojuma klāstā, lai saprastu, kas ir nepieciešams, cik tas maksā, un kas papildus jāpērk klāt.  Labi, ka apdares versijas ir tikai divas. 

Priekšējā paneļa pašā centrā novietota klimata kontroles vadība, kas veidota no trīs grozāmiem, šķiet, alumīnija slēdžiem gaisa plūsmas intensitātes un temperatūras regulēšanai un papildus pogām režīmu izvēlei. Informācija par uzstādīto klimatu redzama, gan mazajā klimata kontroles displejā, gan arī lielajā multimediju displejā. Virs klimata kontroles ir atrasta vieta slēdžu rindai, kas darbina papildu funkcijas – braukšanas režīmu, Start/Stop sistēmu, parkošanās sensorus, stabilitātes sistēmu avārijas gaismas u.c.

Audi Q2 Foto: iAuto.lv

Aiz pārnesumkārbas slēdža atstāta niša 12V un USB ligzdām, kā arī vieta, kur novietot viedtālruni, jo ar Bluetooth pievienojot to automašīnas sistēmai, tas patiešām rokās nebūs jāņem. Tiek nodrošināta arī bezvadu lādēšanas iespēja tālruņiem, kas to abalsta. “MMI Navigation Plus” multimediju sistēma piedāvā gan “Android Auto”, gan “Apple Car Play”,  gan arī ar atsevišķu SIM karti darbināmu WiFi punktu. Ir arī CD, AUX-IN pieslēgvietas un divi SD karšu lasītāji. Par papildus samaksu iespējams aizstāt klasiskās mērinstrumentu skalas aiz stūres ar 7” interaktīvu displeju, kur vadītājs var izvēlēties dažādus veidus sev nepieciešamās informācijas attēlošanai. Pēc pāris pavadītām dienām šādi aprīkotā auto pārsēžoties pie ar klasiskajām skalām aprīkotā “Q2”, jāsaka, ka pie šādām ērtībām var visai ātri pierast un vienkāršajā versijā bija tāda neliela mazuma piegarša. Vienīgi šāda ekstra iekļauta vien bagātīgākajā MMI navigācijas sistēmas versijā, par kuru jāšķiras no 3006 EUR.

Ja priekšējais panelis nekādus pārsteigumus nerada, tad iekāpiet “Q2” salonā tumšajā laikā. Paneļos integrētie ambientie LED gaismekļi komplektā ar tumšiem griestiem (abi ir papildaprīkojums) rada īpašu noskaņu. Multimediju sistēmā iespējams mainīt gan LED joslu krāsas, gan to intensitāti pēc patikšanas. Interesanti, ka pašas LED lampiņas nav redzamas, bet tās no aizmugures apspīd paneļa joslas, izceļot reljefoto rakstu. Iespaidīgi!  Turpinot par salona apgaismojumu – to ieslēdz vien pieskaroties gaismeklim, aizstājot mehāniski spiežamus vai grozāmus slēdžus.

“Q2” visur nav izmantoti paši dārgākie apdares materiāli. Piemēram, plastmasa priekšējā panelī un durvju apšuvumā ir gana cieta, taču jāatzīmē, ka visi savienojumi un elementi ir rūpīgi nostrādāti, liekot domāt, ka arī pēc intensīvas un ilgas lietošanas nekas negrabēs un neļurkāsies.

Ērtības salonā

Ja no ārpuses automobilis neliekas maziņš, līdzīgas sajūtas ir arī iekāpjot salonā – vismaz priekšējā rindā. Protams, nav nekādi lielizmēra auto cienīgi plašumi, bet braucot kopā ar blakussēdētāju, nešķita, ka viens sēdētu otram par tuvu, vai arī būtu iespiests. Citādāka situācija gan ir “Q2” aizmugurē, kur “Audi” inženieri ir centušies atrast līdzsvaru starp bagāžnieka izmēru un vietu pasažieru kājām. Šķiet, šeit rūme ir atvēlēta par labu bagāžniekam, kurš gan nav pārāk liels – 405 litri (nogāžot aizmugurējo solu rindu, var iegūt  1050 litrus telpas). Tomēr, dodoties nedēļas nogales izbraucienā, vidēja auguma pasažieri īpaši par vietas trūkumu nesūdzējās – tikai ar norunu, ja aizmugurē arī sēž divatā. Kopumā ņemot, “Q2” gan nav nekāds ģimenes auto un uz to nepretendē. Visvairāk prieka gūs priekšā sēdošie, lai cik pieticīgi būtu aizmugurē esošie pasažieri.

Iekārtoties pie stūres nav problēmu, it īpaši, ja izvēlēti ērtie un plaši regulējamie sporta sēdekļi. Tie ir ļoti komfortabli un atbalstoši gan lai nenogurtu garākos braucienos, gan arī lai saturētu veicot straujākus manevrus. Glīta un ērta ir arī “Q2” sporta stūre, uz kuras ir izvietoti padaudz, taču loģiski izkārtoti slēdži. Iemācīties ar tiem rīkoties neprasa ilgu laiku. Aiz stūres zem virzienrādītāja sviras atrodama kruīza kontroles svira, kas ir ērtāks risinājums, nekā iepriekš bija “Volkswagen” modeļos, kad viss atradās uz vienas sviras. Tomēr veicot straujākus manevrus, virzienrādītāja svira var sajukt ar kruīza kontroli, kā dēļ visai viegli var iekļūt to neliešu sarakstā, kas nerāda virzienrādītājus.

Audi Q2 Foto: iAuto.lv

Varēja būt parocīgāks glāžu turētāju izvietojums. To atrašanās vieta aiz pārnesumkārbas kulises rada apgrūtinājumu, it īpaši, ja jānovieto kāds karsts dzēriens. Arī to izvilkšana prasa meistarību neaizķert klimata kontroles vadību. Nebūtu brīnums, ja kādam jau ir izdevies ar karstu kafiju noliet gan uz paliktņa stāvošo viedtālruni, gan pārnesumu kulisi. Toties “Q2” veidotāji tomēr atraduši veidu, kā durvīs ietilpināt 1.5 litru tilpuma pudeles. Lai gan durvju kabatas neizceļas ar īpašu ietilpību, sagāztā veidā lielā pudele turēsies itin labi.

“Audi Q2” ir šaura logu līnija un masīvs C statnis, tomēr pārredzamība ir samērā laba. To kompensē arī lieli sānu spoguļi un atpakaļgaitas kamera.

Audi Q2 Foto: iAuto.lv

Emociju spridzeklis

Pacilātība par teicami nostrādāto salonu un LED gaismiņām ir tikai ziediņi. Īstie prieki sākas, kad auto piestartē un dodas izbraucienā. iAuto testā devās ar diviem “Q2” automobiļiem dažādās versijās. Abi priekšpiedziņas auto bija ar ar 150 Zs 1.4 l TFSI COD dzinēju un “Steptronic” pārnesumkārbu.  Atšķīrās vien apdares versijas un papildaprīkojums. Viens auto bija ar “S-line” sporta paku, kas nozīmē stingrāku balstiekārtu, 18” vieglmetāla diskus ar zema profila riepām, sporta sūri ar taisnu apakšējo malu un ar gandrīz visu, ko vien papildaprīkojuma sarakstā var atrast. Bet cena līdz ar to kļūst vareni sālīta – teju 50 000 EUR (iesk. PVN). Otrs auto “Sport” versijā – pieticīgāks, bet arī nav no lētajiem. Par 37 000 EUR ar mīkstāku piekari, 17” diskiem, bez navigācijas un digitālajiem mērpulksteņiem.

Latvijā “Audi Q2” dzinēju paleti sastāda trīs tilpumu dzinēji četrās jaudas versijās. 1.4 l TFSI COD ar 150 Zs (vienīgais, kas pieejams ar manuālo pārnesumkārbu), 1.6. TDI 116 Zs dīzelis un 2.0 TDI 150 Zs un 190 Zs versijās. 2.0 TDI arī ir vienīgais, kas pieejams ar “quattro” piedziņu. Pati lētākā “Q2” versija sākas no 24 000 EUR, taču jāņem vērā, ka katra papildaprīkojuma vienība pirkumu ievērojami sadārdzinās.

Ar progresīvās stūrēšanas sistēmu un salīdzinoši īso garenbāzi, “Q2” ir fenomenāls pilsētas ielās – ar vienu rokas kustību iespējams nogriezties asos krustojumos. Kā griez stūri, tā auto klausa bez minstināšanās. Līdzīga precizitāte arī uz šosejas lielākā ātrumā, kam stūres sistēma automātiski pielāgojas. 1.4 TFSI dzinējs un “Steptronic” kārba varbūt nav pats sportiskākais tandēms, bet jauda pietiek arī jautrai braukšanai. Laba vilkme jau pie zemiem apgriezieniem un “Q2” sprinto. Ja nav braukts ar jaudīgākajām “Q2” versijām, tad pat neko vairāk par 150 Zs nemaz neprasās. Vienīgi mazo turbo motoru niķis kļūt krietni izslāpušākiem, kad straujāk tiek nospiests gāzes pedālis, neļaus pietuvoties ražotāja norādītajam 5.5 litru vidējam degvielas patēriņam. Zem septiņu litru atzīmes jau bija grūti dabūt, jo “Q2” daba tā vien provocē paspēlēties uz tās robežas, kas atdala drīkst un nedrīkst.  Bet vai degvielas patēriņš kļūst būtisks, ja var atļauties auto par gandrīz 50 000 EUR? Dzīves sīkumi.

Foto: iAuto.lv

Braukšanas manieri iespaido arī elektroniskā braukšanas režīma izvēle, kur ar izvēlēties starp komfortablu, dinamisku, ekonomisku režīmu, kā arī automātisko režīmu, kad auto pielāgojas braucēja noskaņojumam, un individuālo braukšanas režīmu, kad pa bišķi no visa var salikt vienā. Jāsaka, ka ar “S-line” balstiekārtu un lielajiem riteņiem lielāko atšķirību varēja just tikai ekonomiskajā režīmā, kad gāzes pedāļa reakcijas kļūst mierīgākās. Stingrās balstiekārtas dēļ visi pārējie režīmi liekas vienādi sportiski. Tādā ziņā daudzpusīgāks bija vienkāršais “Q2”, kurš spēja sagādāt gan sportiskas izjūtas, gan lielāku komfortu, pateicoties mazākiem diskiem un riepām ar augstāku malu. Jā, “Q2” ir pieejams arī ar 19” diskiem, taču diez vai Latvijā tā būtu prātīga izvēle. Ar 18” diskiem “Q2” jau tika pamatīgi drebināts pa ielāpainajiem segumiem. Tomēr tas vairāk varētu kaitināt pasažierus, jo braukšanas prieks joprojām augsts.

Bet kā tad apvidū?

Jā, dziļas dubļu peļķes, smilšaini pauguri un citi bezceļi pavisam noteikti nav “Audi Q2” vieta. It īpaši švītīgajā “S-line” kostīmā. Visai nosacītais 15 cm klīrenss to arī nepadara augstāku par standarta kompaktklases automašīnām, tāpēc joprojām būs jāuzmanās no stāvvietu apmalēm un arī tādos pilsētas bezceļos, kā Dīķa un Kroņu ielas gar Rīgas dzelzceļa līnijām būs žēl “Q2” lauzt. Domājot par to, kur šāds auto vislabāk iederētos, prātā nāk līkumainie un līdzenie Alpu ceļi vai serpentīni Norvēģijas fjordos. Jā, tur ar pilnpiedziņu “Q2” varētu būt paraugs. Bet ja reiz “Audi” šo modeli ir atvedis arī līdz Latvijai, tad kaut kāds pielietojums ir jāatrod. Un ir!!!  Atliek atrast kādu līkumaināku grants ceļu un uzreiz kļūst skaidrs, kāpēc jau sākotnēji radās asociācijas ar rallija leģendu “Audi Quattro”. Precīzā stūre, “Steptronic” un turbomotora tandēms pat pilsētas švītu ar 18” diskiem pārvērš par kaut ko vairāk, nekā veiklu pilsētas automobili. Ar “quattro” piedziņu droši vien būtu vēl pārliecinošāk. Jo straujāks līkums, jo ar lielāku azartu “Q2” to pieveic. Stabilitātes kontrole pieļauj nelielas sānslīdes, bet lielākai adrenalīna gūšanai to ir iespējams atslēgt.

Protams, tas uzreiz nenozīmē, ka “Audi Q2” būtu piemērots laukiem, lai tikai vizinātos pa grants ceļiem.  Patiesībā “Q2” ir talantīgs automobilis dažādos apvidos. Talantīgs, nedomājot racionālās kategorijās, bet gan emocionālās. Tas spēj radīt prieku gan pilsētā, gan uz šosejas, gan grants ceļos, gan vienkārši tajā tāpat iekāpjot. Tāpat no šāda skatu punkta ir jāskatās uz “Audi Q2” cenu – jau 37 000 EUR ir grūti pamatot racionāli, kur nu vēl 50 000 EUR.  Bet vai viss ir jāmēra šādās kategorijās? “Q2” noteikti ne!  Lai dzīvo emocijas!

Audi Q2 Foto: iAuto.lv

Audi Q2 Foto: iAuto.lv

Audi Q2 Foto: iAuto.lv

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
experc 23.janvāris 2017 0:40
6 3 Atbildēt

Citiem vārdiem sakot - polo ar lieliem riteņiem un četriem apļiem priekšā.

Bet pircēji tik un tā uzradīsies. Eiropā un Latvijā ir vēl daudz kolhoznieku, kuri gatavi pārmaksāt, lai tikai būtu krutāks auto par VW un Škodu.

Par 50 000 ( lētākos modeļus var neminēt, jo tie būs mazāk aprīkoti pat par ķīniešu Great wall) var dabūt patiešām baudāmu auto un neizskatīties pēc nabaga, kurš sapņo par Q7.

kasinsh79 23.janvāris 2017 14:27
6 1 Atbildēt

Visu cieņu ar ļoooti detalizēto aprakstu!

Kas attiecas uz auto, galīgi nav mana mērķauditorija, nekādā gadījumā tādus EUR par to nemaksātu.

pamperi 23.janvāris 2017 9:03
5 1 Atbildēt

tas ir tik mazs, ka plastmasas pamperi no tiesas jāliek komplektā

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 2

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti