Sen neesmu izmantojis Polijas ceļus, tālab meklēju pēc padoma. Decembrī plānots ar auto šķērsot Poliju - no Lietuvas līdz Gerlicai. No Varšavas maršruts daudz maz skaidrs - Varšava, Lodza, Vroclava, Gerlica. Bet kuru ceļu izvēlēties līdz Varšavai, ņemot vērā tur valdošo ceļu būves bumu? Vai tur jau sataisījuši, vai viss vēl notiek? Gribas tā, lai ātrāk un ērtāk.
a.) Augustova - Belastoka - Varšava
b.) Augustova - Lomža - Zambrova - Varšava
c.) Augustova - Lomža - Ostrova Mazovecka - Varšava
1. Man spido diezgan precīzs... ap tiem 110 arī rādīja. Telefonu nespaidīju, man ir handsfree, tikai paskatījos, kas zvana. Un tā zīme bija meža vidū uz taisna gabala. Arī līkums diezgan tāds lēzens. Pēc tam, braucot atpakaļ, ar visai lielām grūtībām to zīmi pamanīju. Turklāt, kas interesanti, Waze vēl, kad mani apturēja, rādīja, ka drīkst uz 90 braukt. Pat policis par to pabrīnījās, kad viņam parādīju. Tajā Polijas galā tādu normāli neieraugāmu ir daudz. Nav brīnums, ka tur stāvēja. Pēc tam vairākas reizes tur pa dienu braucu, arī poliči tusēja.
3. Dāvana no tuva cilvēciņa. Kā nepielipināsi, vismaz uz laiku? Ja tev, piemēram, bērns tādu uzdāvinātu, tu nelipinātu?
Ne viens, ne otrs. Stress, jā, jo nebija ne jausmas, kur to sievieti meklēt, sakari tur sūdīgi, ukraiņiem diezgan lielas problēmas ar lokāciju sūtīšanu un UA operatoru interneta pārklājumu vispār.
Pārprasta izpratne? Īsti nē, atzinu, ka nolohojos, sodu uzreiz samaksāju, arī nedirsos ar to polici.
Poļos viens kadrs arī līdzīgi uz ātruma ielidoja uz aptuveni 200eirām, bet tam teh .pasi noņēma.( auto fāterlandē reģistrēts)... tagad rausta bikses, jo fāterlandē pie jaunas teh.pases viegli netikt.
msh rakstīja: Vai tev ir problēmas šķērsot ar kājām kādu Lietuvas autostrādi?
Es gaidīju ka būs kāds nopietns arguments, kāds viena līmeņa krustojums vai kas tāds, bet nē, tev, kā izrādās, pietrūkst daži žogi...
Šķērsot var visu. Īstais jautājums ir valsts reglamenta sodi un policijas darbs sodīt.
Pie mums vairākas reizes uz Jūrmalenes esmu redzējis trafarēto kam nepiš, ka viņam priekšā skrien pāri... Laikam negrib ņemties ar papīriem dēļ 20€ soda. A pamēģini eiropā uz bāņa uzlīst, uzreiz norausies un pat ja domaji ka nē, pēc minūtēm 10nit piebrauks poliči, parādīs viģiku no kāda helīša un pateiks, ka būs jāmaksā vismaz sotaciņš par savu un citu dzīvību apdraudēšanu.
A pie mums - po! Kamēr uz kapota neuzliek, tikmēr viss likuma kalpu acīs ir ok jo negrib ''ņemties'' ar papīriem, kaut tā ir tāda preventīva iezīme kas varētu paglābt kādu dzīvību!
Esmu pat redzejis, kā ''vecāks'' ar diviem zem 10gv sīkajiem skrien pāri aktīvai vakara plūsmai pāri tur.
Polijai ir samerojams ikp ar mums, bet ir viens milzigs bet !!!!
Uz 1 km2 tur dzivo 4 x vairak cilveku !!!! Un tas nozime ka uz 1 km 2 Polijas teritorijas ir 4 x vairak naudas 4x vairak brauceju 4x vairak automašinu !!!
Labi, labi, es jau nestrīdos, varbūt tā ir. Vnk, subjektīvi šķita. Starp citu, Luksemburgā tajās divās dienās redzēju divas Ladas ar Lux numuriem. Viena bija 4x4, kas it kā nepārsteidz - tajā galā visai populārs braucamais, bet otra bija Granta - pašā Luksemburgas (pilsētas) centrā...
Lētajiem 4x4 ir sava niša arī rietumos. Ladas tagad gan varētu būt mazāk sastopamas dabiskā sairuma dēļ. 2000. gadā Nirnbergā arī redzēju pāris Ladu ar vācu numuriem. Vienai aizmugurē vēl bija iekuļibinotas Radiotehnikas S-30 tumbas 😀
Augustā biju aizbraucis uz Gdaņsku ar savu auto. Ļoti zolīda satiksme un bāņi Polijā šobrīd. Pirms gadiem 6-7 tā nelikās, bet toreiz braucu uz citu galu (Zakopani).
msh rakstīja: Vai tev ir problēmas šķērsot ar kājām kādu Lietuvas autostrādi?
Es gaidīju ka būs kāds nopietns arguments, kāds viena līmeņa krustojums vai kas tāds, bet nē, tev, kā izrādās, pietrūkst daži žogi...
Šķērsot var visu. Īstais jautājums ir valsts reglamenta sodi un policijas darbs sodīt.
Pie mums vairākas reizes uz Jūrmalenes esmu redzējis trafarēto kam nepiš, ka viņam priekšā skrien pāri... Laikam negrib ņemties ar papīriem dēļ 20€ soda. A pamēģini eiropā uz bāņa uzlīst, uzreiz norausies un pat ja domaji ka nē, pēc minūtēm 10nit piebrauks poliči, parādīs viģiku no kāda helīša un pateiks, ka būs jāmaksā vismaz sotaciņš par savu un citu dzīvību apdraudēšanu.
A pie mums - po! Kamēr uz kapota neuzliek, tikmēr viss likuma kalpu acīs ir ok jo negrib ''ņemties'' ar papīriem, kaut tā ir tāda preventīva iezīme kas varētu paglābt kādu dzīvību!
Esmu pat redzejis, kā ''vecāks'' ar diviem zem 10gv sīkajiem skrien pāri aktīvai vakara plūsmai pāri tur.
Tāpēc, ka LV vispār netiek sodīta un/vai kontrolēta satiksmes čakarēšana/raustīšana, tādēļ arī var līst pāri kur patīkas, lekt priekšā kā patīkas (nedot ceļu CSN leksikonā) utml cūkotie, ļurināt pa kreiso joslu, utml. cūkoties, kas nav savietojams ar dinamismu 110-120 un uz augšu, satiksmi.
Braucu garāku ceļa gabalu pa Poliju. Ar poļu kolēģi. Jaunu un turīgu džeku. Uzņēmuma līdzīpašnieku. Viņam nullīte BMW M4 Viņa dzirdētais izbrīnīja. Braucot kā p.u.s.s.y ārkārtīgi pacelto sodu dēļ. Viens ir sodu summas, otrs ir drastiska soda punktu sistēma. Divi, trīs lielāki pārkāpumi un apliecība nost. Esot mega daudz netrafarēto CP auto visur. Vairs ar savu ūberjaudīgo BMW pat īsti nevarot atvilkt. Lūk, kā. Polija vairs neesot pedal to metal.
Nu nez. Šomēnes biju Polijā - Gdaņska, Varšava... Poļi visur brauc ~ +20 km/h, gandrīz visi. Ja rakstīts 120, tad braucot uz 140 pa 2. joslu jāskatās, vai kāds jau strauji netuvojas un veicīgi jālasās malā pie fūrēm (tās gan ievēro ātrumu). Policiju/radarus nemanīju.
Jā.Kas (konkrēti,ne-teorētiski,pie nesodāma 150) ir "LIelāks Pārkāpums Polijā" (LPP) ? Uz cik tur brauca "līdz šim"? Par ko bij tas messsidžs- tieši pa pussī, vai "kā izbraukt/cauri"? Jeb per to, ka (varbūt,atkal,veiksmīgi) esi Jaunu Darbu atradis?
Domāju, ka (ja) kāds būtu tā pa to Polandu ikdienā braukājis pirms gadiem krietnpacmit, tad viedoklis būtu citāds.Lohiem parasti veicas, uzraujas neba jau 1-2jā reizē.Un dažiem vienkārši bija iespaids, ka uz "jaunajiem" viņu ceļiem tagad nu nekādu likumu vispār nebūs.Poļi sakārtoja kontroli,pielāgoja tehniku,un reku ir rezultāts.
Lai LV lohi pamēģina noturēt uzmanību un kaut pusstundu uz tiem likumīgi atļautajiem +10/20 tur pabraukt.Ievērtējot savas iemaņas un degvielas patēriņu.Plus vēl tas, ka "tagad" vispār diez vai kāds kaut kur bez pamatota iemesla ārpusē izbrauks.Nāksies vien ar jūrmalass šos varoņstāstiem apmierināties- kā 3min noturēties uz lohlikumīgajiem +30.
Atgriežoties pie tēmas. Braucot Varšavas virzienā, Belastokas ceļu vairs neizskatu. Diezgan raita braukšana ir no Augustovas uz Lomžu un Ostrov Mazovecku. Tur pēc Grajewo līdz Lomžai ir ātrgaitas ceļš un drusku arī pēc Lomžas. Pēdējo reizi gan braucu īsi pirms jaunā Suvalki - Elk posma atklāšanas. Ja tur vaļā un viss kārtībā, tad Suwalki - Elk - Lomža būs vēl ātrāka un ērtāka braukšana.
650 rakstīja: Domāju, ka (ja) kāds būtu tā pa to Polandu ikdienā braukājis pirms gadiem krietnpacmit, tad viedoklis būtu citāds.Lohiem parasti veicas, uzraujas neba jau 1-2jā reizē.Un dažiem vienkārši bija iespaids, ka uz "jaunajiem" viņu ceļiem tagad nu nekādu likumu vispār nebūs.Poļi sakārtoja kontroli,pielāgoja tehniku,un reku ir rezultāts.
Lai LV lohi pamēģina noturēt uzmanību un kaut pusstundu uz tiem likumīgi atļautajiem +10/20 tur pabraukt.Ievērtējot savas iemaņas un degvielas patēriņu.Plus vēl tas, ka "tagad" vispār diez vai kāds kaut kur bez pamatota iemesla ārpusē izbrauks.Nāksies vien ar jūrmalass šos varoņstāstiem apmierināties- kā 3min noturēties uz lohlikumīgajiem +30.
Ir sanācis Polijā nobraukt nedaudz vairāk kā 2h ar ieslēgtu 150 km/h kruīzu, vispār nepieskaroties pedāļiem. Grūtākais tiešām ir noturēt uzmanību - glāba retas fūres, ko apsteidzot varēja vismaz pārkārtoties.
Šis drošvien atkarīgs no izvēlētā maršruta.Pats kruīzu lietoju tikai īslaicīgi,jo pa manam tas tomēr atrauj no realitātes.Nu ja agrāk tikai daži tādi lielceļa iecirkņi tur bija, tad tagad ir pavisam cita pasaule,
Ja atceramies tos agrākos bāņu pirmsākumus, risaini briežainos mežaceļus un simtkm remontus neskaitot- knaps divjoslu pusbānis,no rīta jau pus5cos pa tumsu uz aklo jāj visādi kravas busi uz tiem pašiem 140 un kabluki p/š vispār cik var izspiest.Tikko esi iejuties, tā seko jau pulkstens pus8 ar sastrēgumiem un luksoforiem lauka vidū ik pēc 4km...un vēl tu pamēģini kādu to vietējo barigu tur apbraukt vai nejauši app/ist- nākamo pusstundu vesselīga konkukurence garantēta,ta kāds tur vairs nakher miegs ;p
Kruīzu lietoju par Rīgā, bet uz bāņiem kaitina tie, kas nelieto un rezultātā raustās. Un Latvijā ar pilns ar tādiem, kas tiek ar kruīzu noķerti, bet pēc tam paši pamostas un apdzen. Ir arī tādi, ko gadās šādi apdzīt vairākkārt.
Bet atmiņām par pagājušā gadsimta Poliju nav īsti nekāda sakara ar to, kā tur ir braukt šobrid. Un protams - atkarīgs no maršruta - tā uzreiz nenāk pat prātā neviens cits "viengabala" 300+ km bānis, kā Gdaņska-Poznaņa.
kasinsh79 rakstīja: Braucu garāku ceļa gabalu pa Poliju. Ar poļu kolēģi. Jaunu un turīgu džeku. Uzņēmuma līdzīpašnieku. Viņam nullīte BMW M4 Viņa dzirdētais izbrīnīja. Braucot kā p.u.s.s.y ārkārtīgi pacelto sodu dēļ. Viens ir sodu summas, otrs ir drastiska soda punktu sistēma. Divi, trīs lielāki pārkāpumi un apliecība nost. Esot mega daudz netrafarēto CP auto visur. Vairs ar savu ūberjaudīgo BMW pat īsti nevarot atvilkt. Lūk, kā. Polija vairs neesot pedal to metal.
Nu, uz bāņa, kur atļautais ir 140, līdz 190 atvilkt var diezgan brīvi. Tiesības ņem nost no +51, tāpat kā pie mums. Turklāt, ārzemniekam tā soda punktu sistēma laikam bijusi nebijusi.
Bet jā, arī es šo ievēroju, kad pirms nedēļas braucu cauri Polijai. Arī aso tačku braucēji tādi mērenāki palikuši. Izņēmums - jaunais bānis, kas no Lomžas līdz Suvalkiem. Tas diezgan patukšs un tur es paskrējos vispirms ar vienu Panameru, pēc tam ar S klases mersi.
Itkā soda punktus skaitot arī ārzemniekiem - t.i. var saņemt uz savām tiesībām liegumu tās izmantot Polijas teritorijā. Tad jau redzēs - pēdējo reiz ar poļu CP ir gadījies diskutēt pirms gadiem 15.
Nu nez... Kad martā piedzīvoju to ekšenu, par ko rakstīju augstāk, man nekādus soda punktus neuzlika, arī lieguma nebija, kaut arī pārkāpums bija nopietns. Tad kas ir jāizdara, lai daūtu sodus un liegumu?
Soda punkti ir ieviesti tagad, no septembra. Sākot jau no +10 - 1 punkts. Piemērošot arī ārzemniekiem. Praksē uz bāņiem "sīkos"neķeršot un fotoradari arī nebūšot. Principā, kā raksta vietējie - politika vienkārša, ir sabūvēti pietiekami bāņi tiem, kas grib izskrieties, tāpēc pilsētas satiksmi un mazos ceļus uzraudzīs pastiprināti.
Kas poļiem esot vistrakākais - par gājēja nepalaišanu uz pārejas laikam ir uzreiz puse no tiesību atņemšanas punktu apjoma.
Neesmu baigais ceļotājs, Polijā, un tai cauri esmu braucis tikai 2 reizes. Braucu ar Waze palīdzību un sākumā nesapratu, kāpēc mani ved pa kaut kādiem sīkiem ceļiem? Pēc tam ienāca prātā apskatīties Waze iestatījumus un tiešām, bija atstāta atzīme neizmantot maksas ceļus
Pēc tam sāku salīdzināt starpību maksas un bezmaksas ceļiem - laika ziņā ievērojami, izmaksu ziņā aptuveni vienādi, jo maksas ceļos lielāks patēriņš
Polijā nav baigi daudz maksas ceļu - mūsu izmantotajam virzienam praktiski tikai viens - uz Berlīni. To apbraukt nav nekādu baigo iespēju. Un nav jau arī dārgs - sīkums uz degvielas fona 2000 + kilometriem.
OK, vakar atvērts Via Baltica posms PL no Suwalki līdz LT robežai, kas aizstāj veco labi zināmo līkumaino posmu, pa kuru ir braukuši visi, kas no LV dodas ar auto uz Eiropu
Nu re nepagāja ne 8 mēneši, kad vēl viens Via Baltica posms atvērts Lietuvas liekņazistē - tas ir 23 km posms apbraucot Elk. Tas nozīmē, ka no PL LT robežas četrjoslu ceļš jau ir izbūvēts līdz Lomžai, tur būs kopā kādi 150 km! Protams, tas nestāv tuvu Ķekavas mega apvedceļam, kuram četrām joslām visā garumā līdzekļi neatradās.
seller rakstīja: Nu re nepagāja ne 8 mēneši, kad vēl viens Via Baltica posms atvērts Lietuvas liekņazistē - tas ir 23 km posms apbraucot Elk. Tas nozīmē, ka no PL LT robežas četrjoslu ceļš jau ir izbūvēts līdz Lomžai, tur būs kopā kādi 150 km! Protams, tas nestāv tuvu Ķekavas mega apvedceļam, kuram četrām joslām visā garumā līdzekļi neatradās.
https://www.youtube.com/watch?v=depVqt6ARC0
Man liejas tagad tikai kādi 50 vai 100 km palikuši ap lomžu, un tad viss būs autobānis.
PS ķekava nav viabaltica pamattrasē, tranzīts brauc pa rīgas apvedceļu
Lomžai vēl apvedceļš nav sariktēts, un starp Lomžu un Ostrov Maz jaunais bānis (S61) ir posmiem. Vēl kāds pusgads/gads un Poliju varēs coast to coast izbraukt pa bāni
1984 rakstīja: Lomžai vēl apvedceļš nav sariktēts, un starp Lomžu un Ostrov Maz jaunais bānis (S61) ir posmiem. Vēl kāds pusgads/gads un Poliju varēs coast to coast izbraukt pa bāni
Kaut kā tā, jā. Nākamvasar atvaļinājumā viss varētu būt pa smuko, jau šovasar pēc sajūtas bija ļoti maz oriģinālās polijas.
Starp citu, tagad bez fūrēm varētu būt baudām izbraukt robeža - suwalki veco posmu
Šķērsot 800 km Polijas būs zem 8 stundām. Bet vai tā maz būs Polija?
PN - šobrīd google teic, ka man mīļajā maršrutā līdz Dolomītalpiem paiet +- 20 stundas. Mīlīši, apmēram tā jau braucu kādus 20 gadus! Nu labi, ap 2000. gadu bija ap 24 - 25 stundām, un pēdējoreiz - rudenī, kādas 22. Jo - satiksmes intensitāte palielinājusies, un arī ātrgaitas ceļi nemaz tik ātri vairs nava.
PN - runāju par tīro braukšanas laiku, bez gulēšanas, ja tāda ir.
No vides skatu un tūrisma viedokļa diez vai. Taču tā tagad ir daudz kur Eiropā. No vienas puses izbraukt kļūst ātrāk. Taču redzēsi tikai brikšņus vai prettrokšņa sētas.
Šodien izbraucu cauri teju visai Polijai, līdz Krakovai. Bāņa nav tikai īsi pirms un pēc Lomžas (kādi 20-30 km) un īsi pirms Krakovas (arī kādi 20 km). Pārējais pa bāni. Šobrīd Lietuvā daudz ceļa remontu. Waze pat veda cauri Marjampoles pilsētai.
BTW, pirmo reizi uzrāvos uz alkohola reidu - kaut kādā miestā pirms Paņevēžas visus meta mierā un lika pūst. Nav tā tikai mūsu bāleliņu īpatnība.
Un vēl - Latvijā sen nav redzēts tāds skats kā Varšavā. 'Policis ar kājām stāv zem tilta ar radaru... būtībā tie paši krūmi, kas pie mums deviņdesmitajos.
Kā izbraukt cauri Polijai?
Sveiciens visiem!
Sen neesmu izmantojis Polijas ceļus, tālab meklēju pēc padoma. Decembrī plānots ar auto šķērsot Poliju - no Lietuvas līdz Gerlicai. No Varšavas maršruts daudz maz skaidrs - Varšava, Lodza, Vroclava, Gerlica. Bet kuru ceļu izvēlēties līdz Varšavai, ņemot vērā tur valdošo ceļu būves bumu? Vai tur jau sataisījuši, vai viss vēl notiek? Gribas tā, lai ātrāk un ērtāk.
a.) Augustova - Belastoka - Varšava
b.) Augustova - Lomža - Zambrova - Varšava
c.) Augustova - Lomža - Ostrova Mazovecka - Varšava
d.) Cits variants
Kāda tur šobrīd situācija?