Pirmdien, 22. aprīlī, Satiksmes ministrija (SM) parakstīja līgumu ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA) par 51,55 miljonu eiro finansējumu Rail Baltica prioritārām aktivitātēm.
Finansējums iegūts 2023. gada Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) trešā Militārās mobilitātes uzsaukumā, kura rezultātus Eiropas Komisija paziņoja šī gada 23. janvārī.
Būtiskākās finansēšanas līgumā ietvertās aktivitātes ir Rail Baltica divējādas pielietojamības tilta pār Daugavu 1. fāzes būvniecība un būvuzraudzība, jauna divlīmeņa šķērsojuma izveidei pār Daugavu Salaspils un Ķekavas novados. Būvdarbu laikā plānots izbūvēt balstus tilta pamatkonstrukcijas izveidei, kas sastāvēs no 7 balstiem upē un 2 gala balstiem. Prognozēts, ka tilta būvprojekts tiks pabeigts šī gada beigās, un izbūve tik uzsākta nākamajā būvniecības sezonā.
“Rail Baltica ir Latvijai stratēģiski svarīgs savienojums ar mūsu sabiedrotajiem Rietumos, un tas palīdzēs nodrošināt ātrāku kravu piegādi uz Baltiju. Esmu gandarīts, ka Eiropas Komisija novērtē Rail Baltica pienesumu arī no militārās mobilitātes aspekta,” uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Apvienotais tilts pār Daugavu ir daļa no Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras pamatlīnijas un viens no komplicētākajiem Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras objektiem. Tilta izbūvi nodrošinās sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Eiropas dzelzceļa līnijas” (EDzL), akciju sabiedrību “RB Rail AS” (RBR), kurām SM ir deleģējusi projekta tehnisko kompetenci.
Papildu informācija:
Militārās mobilitātes finansējums ir jauns atbalsta veids dalībvalstīm, lai attīstītu transporta infrastruktūru, kas vienlaikus kalpotu gan civilām, gan militārām vajadzībām.
Rail Baltica projekta militārās kapacitātes stiprināšanai jau saņemts 5,29 miljonu eiro EISI finansējums pirmajā Militārās mobilitātes uzsaukumā. Ar saņemto finansējumu nodrošināta apvienotā Daugavas tilta autoceļa sadaļas projektēšana un projektēšanas uzraudzība, Salaspils multimodālā kravu termināļa projektēšana, kā arī lidostas “Rīga” kravu parka un tā apkārtējās infrastruktūras projektēšana.
Kas ta tas par joku.Ja lidostā "Rīga" tiks ātri piegādāti tanki un /vai munīcija, nu kā tad tie (ātri) nokļūs Salaspils sadales punktā? Eiropas "vēlētājiem" būtu ātri jānofinansē visu atk... ,sorī, Atzaru.
Kāpēc uz RIX kas tāds jāved? Militārie lidlauki tam ir domāti. Vēl daļa var atnākt uz ostu. Un ja ir sliedes, kur problēma no GER vest? Sim mērķis pat Rīgas atzars nav vajadzīgs.
Osta tak arī drīzumā pārcelsies uz Salasspili, vane? Rīgas Ziemeļu koridoru savienosim ar Suvalku Centrālo, ja? Atzars drošvien atzarosies zarainajā Lielvārdē.
Loģika, neloģika, loģistika,mistika, muldēšana,sarkaZms, ķiļķēni, klimpas- viss ir sajucis vienā putrā.Ujtuviņ tagad sazin.Misters Amēriks pagāšnedeļ tv24 ēterī kko minēja par Šampānieti, ka par to (kādam) būšot Jāmaksā.
Bet uzmanīgi palasām textu vēl 3šoreiz: Ar saņemto finansējumu nodrošināta...arī lidostas “Rīga” kravu parka un tā apkārtējās infrastruktūras projektēšana... Kam diez sniegs pakalpojumus tas "kravuparks" tajā lidostā- nu tak laikam jau tā dēvētajiem (infrastrukturizētajiem) Lietuviešu investōriem, nu kuŗš gan cits te ko Uzņemsies.
Lai tik projektē. Neviens nav teicis ka būs beigās.
Cik tad to "militāro lidlauku" Latvijā ir, kuri var pieņemt C-17 klases transporta lidmašīnas ? Manuprāt tikai viens, Lielvārdē.
Izskatās, ka pirms Lielvārdes sakārtošanas Latvijā nebija neviens pat iznīcinātājiem piemērots lidlauks.
iauto.lv/pie-stures/mi...s-latvij-video