Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Helga, Jūsu audzēkne, 29.augusts 2020 14:35
Lbdien, manam auto stāvot uzbrauca cits auto. Apdrošinātāji atsūtīja šādus jautājumus, vai varat, ludzu tos komentēt latviski, paldies.
Um den Schaden weiter bearbeiten zu können, benötigen wir folgende Angaben bzw. Unterlagen:
Haben Sie wegen Ihres eigenen Schadens Ansprüche gestellt? Falls ja, Ist Ihr Schaden voll entschädigt worden oder nur teilweise?
Welche Haftungsquote wurde von der Gegenseite zugrunde gelegt?
Werden Sie in Ihrer Unfallsache bereits durch einen Anwalt vertreten?
Wie heißt der Anwalt und wie lautet seine Anschrift?
Sie können uns diese Informationen auch gerne telefonisch oder per E-Mail mitteilen.
Bitte leiten Sie alle Ihnen zugehenden Schriftstücke, die den Schadenersatz des Unfallgegners betreffen, umgehend an uns weiter.
Bitte fertigen Sie auch noch eine Skizze vom Unfallhergang bzw. vom Stand Ihres Pkws und dem Fahrtweg des anderen Fahrzeuges.
Ēriks Griģis:

Lai tālāk varētu apstrādāt jūsu atlīdzības lietu, mums nepieciešami vēl šādi dati:
1. jautājums: Vai esat kādam prasījis atlīdzināt sev radīto zaudējumu? Ja jā, vai jūsu zaudējumi ir tikuši pilnībā vai tikai daļēji atlīdzināti? (mans viedoklis: vai starp jums abiem iesaistītajiem CSNg nav notikusi zaudējumu kompensēšana uz vietas)
2.jautājums: Kādu atbildības daļu par radītiem zaudējumiem uzņēmās otra puse? (mans viedoklis - pilnībā atbildīgs; viņš ir tikai cietušais; ja daļēji atbildīgs, tad par cik % atbildēt piekrita otra puse, apraksti savu versiju vai sarunas, ja tāda bija, saturu)
3.jautājums: Vai jūsu zaudējumu atlīdzināšanas lietā jūs jau pārstāv advokāts? (mans viedoklis - vai jau nodevi lietu savam advokātam?)
4.jautājums: Kā sauc Tavu advokātu un kāda ir viņa adrese? (mans viedoklis: lai varētu vienoties bez pretenzijām veikt atlīdzības procesu, iespējams, samazināt izmaksas apjomu cietušajam bez advokāta iebildumiem, uzzinātu papildus cietušā izmaksas advokātam, kas būs jāatlīdzina apdrošinātājam!)

Jūs varat arī sniegt mums šo informāciju pa tālruni vai e-pastu.
Lūdzu, nekavējoties nosūtiet mums visus saņemtos dokumentus par otras avārijas puses kompensāciju. (mans viedoklis - apdrošinātājiem nekā nav, viss zaudējumu atlīdzības lietas virzība atkarīga no tā, ko aizsūtīsi...)
Lūdzu, izveidojiet arī avārijas norises skici vai automobiļa atrašanās vietu, kā arī maršrutu, kuru veicis otrs transportlīdzeklis. (mans viedoklis: negadījuma vieta un bojājumi ir jāfotogrāfē)

Mans viedoklis:
i) apdrošinātājs SP gadījumā arī prasīs policijas klātbūtni, ja ir vēl daļējais KASKO (Vācijā ir viens no diviem KASKO veidiem kopā ar OCTA);
ii) ja abi atstās CSNg vietu, policijai var pēc tam pieteikt, paskaidrojot, kāpēc uz vietas neziņoja policijai (otrs iesaistītais aizgāja no CSNg vietas, atstājot auto vietā);
iii) ja negadījums notiek teritorijā, kurā nav uzstādīta informācija, ka teritorijā darbojas StVO (CSN), un tajā ir ierobežota iebraukšana, tad policija nekādi nevar palīdzēt;
iiii) policijai par izsaukumu uz CSNg vietu jāmaksā 70 eiro, katram iesaistītajam pa 35 eirām!
Aleksandrs, 15.augusts 2020 0:23
Labdien. Zviedrijā apturēja policija par ātruma pārsniegšanu, bet neuzrādīja pilnīgi nekādus ar tehniskajām ierīcēm fiksētus datus par ātrumu, pateica, ka viņiem pietiek ar to, ka divi policisti redzēja, ka pārkāpis. Vai ir vērts apstrīdēt?
Ēriks Griģis:

Parasti advokāts risina šādas demokrātiskas valsts pilsoņu administratīvās problēmas!
Man nav pieredzes ātruma sodu pārsūdzēšanā Zviedrijā!
Ja valsts ir uzticējusi policistam būt par tās tiesisku pārstāvi, tad vai nu jāmaksā sods kā nodeva nabadzīgas valsts budžetā koronavīrusa zaudējumu segšanai, vai nu viņu darbība bija prettiesiska un nez vai tie bija "īsti policisti"!
Jūlis, 14.augusts 2020 19:33
Dzirdēju, ka kravas auto šoferus csdd gatavo izmiršanai :D Vai tas tiesa?
Ēriks Griģis:

Ja runa ir par profesionālo autovadītāju jauno apmācības projektu, tad tajā paredzēts, ka apmācības kļūs 5x nopietnākas!

No MK 358 noteikumu projekta!
Jaunajiem kravas autovadītājiem 50 stundu vietā klasē teorija būs jāmācās 260 stundas! No tām 12 stundas paredzētas attālinātai apmācībai ar testu moduļa vai tās daļas noslēgumā! 12 stundu attālinātā divu modeļu apmācība ar diviem testiem attieksies arī uz periodiskajām 35 stundu profesionālo vadītāju apmācībām 95.koda iegūšanai.
Apmācības projekts paredz 280 stundu apmācības laiku, ieskaitot pamatkursu un braukšanu, kas patreiz atbilstoši C kategorijas autovadītāju apmācībai ir noteiktas tikai 50 un 20 stundu apjomā.

Autovadītāju kvalifikācijas paplašināšanai no C uz D kategorijas paredzēta 70 stundu apmācība un 5 stundu braukšana patreiz esošo attiecīgi 30 un 12 stundu vietā!

Avots - MK 358 noteikumu grozījumu projekts:
tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=404...
Vilnis -Vācija, 4.augusts 2020 15:09
Labdien. Agrāk esmu apdrošinājis tikai vieglās automašīnas. Vai apdrošinot kravas auto saglabājas bonus-malus klase, vai arī viss sākas no sestās klases.
Vilnis - Vācija, tagad Latvijā.
Ēriks Griģis:

LV sākas no sestās bonusklases, jo ir citas kategorijas auto!
Janis, 30.jūlijs 2020 12:30
Laddien,
Nesen man noplīsa generatora siksna kas tika nomainīta,bet jaunā siksna nakosaja diena nokrita ,un atkal uzlikām sho pasu jauno siksnu,bet naksoaja diena braucot ar masinu,masina saka raustities un noslapa ,un secinajaam ka šī siksna norava vadus blakus esošos ,un bez siem vadiem mašīna nedarbojas un siksna plēš citas detalas.Man ir jautājums kā vaina tā var būt? Varbūt pati sikna nav uzlikta pareizi vai arī citas detalas vaina?
Ēriks Griģis:

Aplama vai nepievilkta siksna, iespējams, skriemelis šķībi nodilis vai gultnis bojāts.
Remontservisa vai, otreiz uzliekot siksnu, paša vaina!
Sabīne, 20.jūlijs 2020 11:03
Labdien,
Pirms mēneša iekļuvu CSN, negadījuma vietā tika izsaukta ceļu policija,vainīgais uz vietas netika noskaidrots, jo pretējā puse neatzina savu vainu, pēc negadījuma policija iedeva lietas nummuru, nekāda papildus info. Vēlējos noskaidrot cik ilgā laikā parasti tiek pieņemts lēmums par to, kura puse ir vainīga? Vai pēc lietas nummura ir iespējas kaut kur izsekot procesa gaitu?
Ēriks Griģis:

Jāatrod AP lietas virzītājs pēc protokola numura!
Ja visi pie lietas virzīšanas ir aizgulējušies, tad viņu atdzīvināšanā jāiesaistās Jūsu advokātam.

Piezīme!
Ja nepieciešams, advokāta tālrunis maksas pakalpojumiem 22086071
Juris, 18.jūlijs 2020 13:50
Labdien! Būtu ļoti pateicīgs saņemt Jūsu padomu.

Vēlos iegādāties lietotu auto līdz 5000 euro. Esmu izskatījis daudzus variantus, bet nonācu pie secinājuma, ka sajēgas lielas man nav.

Varbūt Jūs varētu ieteikt kādi mašīnu modeļi šajā cenu robežā ir tie uzticīgākie un ekspluatācijas ziņā lētākie?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Ieteikšu auto, kas sākas ar burtiem B vai T!
, 17.jūlijs 2020 16:01
Atbilde vēl nav
Valdis, 11.jūlijs 2020 10:09
Pasniedzēj, par jaunajiem darba un atpūtas laikiem Jūs reiz prezentējāt materiālu! Vai ir kas jauns šai jomā? Paldies
Ēriks Griģis:

Eiropas Parlaments trīs gadus apspriesto Mobilitātes paketi ar ko groza autovadītājiem svarīgo Regulu (EK) Nr. 561/2006 attiecībā uz minimālajām prasībām par maksimālajiem ikdienas un iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laikiem, minimālajiem pārtraukumiem un ikdienas un iknedēļas atpūtas laikposmiem ir pieņēmis 08.07.2020. un tā stājas spēkā pēc 20 dienām no tās publicēšanas datuma Eiropas Vēstnesī.
Tātad daļa grozījumu būs spēkā jau no 30.07.2020.
Vairāk par izmaiņā profesionālo autovadītāju darbā (arī kravas automobiļu virs 2,4 PMt) stāstu savās C, D un 95. koda transportlīdzekļu vadītāju kvalifikācijas lekcijās.
Alise, 7.jūlijs 2020 0:52
Sveicināts Ērik.

Pirmo reizi esmu situācijā, kurā jāizvēlas Octa priekš sava auto. Draugi ieteica caur internetu to darīt. Bet skatoties piemēram www.manapolise.lv lapā - labi, redzu dažādas cenas tām octām, bet man vēl aizvien nav skaidrs ne ar ko viņas atšķiras starp apdrošinātājiem. Nedz kuros gadījumos lētāka vai tieši otrādi dārgāka būtu pareizā izvēle.

Varbūt vari īsumā man kā jaunajai auto vadītājai un īpašniecei dod kādu kodolīgu kas, ko un kā - par to kas svarīgs Octa polises izvēlē.

Paldies
Ēriks Griģis:

OCTA likums visiem ir viens, cenas apdrošinātājiem gan atšķiras un to jau esat novērtējusi.
Svarīgi priekš Jums ir tas, cik pareizi izpildīsiet ceļu satiksmē tiesību aktu prasības, zināsiet OCTA likumu un metodiskos noteikumus par OCTA, cik droši brauksiet un cik gatavs apdrošinātājs būs Jūs aizstāvēt sliktākajos brīžos, kādus iespējams piedzīvot ar savu vai cita automobili.
Uvis, 30.jūnijs 2020 22:05
Sveiki, uz pāris mēnešiem dodos uz ārzemēm, vai man ik pēc 28 dienām janolādē dati no tahografa kartes pat ja es viņu nelietoju?
Ēriks Griģis:

Ja šofera darba līgums nav pārtraukts, tad ir jānolādē!
Sergejs, 30.jūnijs 2020 7:06
Par sniegto atbildi "Ģirts, 10.jūnijs 2020 6:09" uzdoto jautājumu. Lūgums komentēt šajā > juristavards.lv/doc/274051-trans... vietnē minēto informāciju.
Ēriks Griģis:

Komentārs jāprasa apdrošinātājam, jo DR.IUR. OCTA bez papildus samaksas apdrošināšanā atsaka šādu izmaksu.
Laura, 29.jūnijs 2020 20:18
Sveiki, ir problēma ar auto dzesešanu. Tieši tajā, ka auto uzsilstot neslēdz ventilatoru. Ir jau uzlikts gan termostats jauns un devējs un cirkulācija strādā, bet radiators paliek viscaur karsts, nomainijām arī drošinātāju. Pieliekot vadus pa taisno uz ventilatoru, tas griezas. Parējais arī no nosauktajiem stradā, bet ventilators nedzese radiatoru pat uz 105 grādiem.
Auto ir volkswagen vento 1.9 dizelis
Ēriks Griģis:

Kādu kļūdu parāda dators?
Autoskola, 17.jūnijs 2020 17:55
Sakiet, vai ir kas jauns pēcvīrusu laikā autoskolu apmācībās?
Ēriks Griģis:

1. Jaunajiem kravas autovadītājiem 50 stundu vietā būs jāmācās 280 stundas!

Jaunais kravas šoferu apmācības projekts paredz 280 stundu apmācības laiku, ieskaitot pamatkursu un braukšanu, kas patreiz atbilstoši C kategorijas autovadītāju apmācībai ir noteiktas tikai 50 un 20 stundu apjomā.

Autovadītāju kvalifikācijas paplašināšanai no C uz D kategoriju paredzēta 70 stundu apmācība un 5 stundu braukšana esošo attiecīgi 30 un 12 stundu vietā patreiz!

Avots - MK 358 noteikumu grozījumu projekts:
tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=404...

2. Ministru kabinets 09.06.2020. ir pieņēmis noteikumus, kas nosaka epidemioloģiskās drošības pasākumus COVID-19 infekcijas ierobežošanai. Saskaņā ar noteikumos noteikto klātienes apmācība autoskolā drīkstēs notikt, ievērojot epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Avots noteikumiem:
likumi.lv/ta/id/315304-epidemiol...

3. Ak, jā!
Ne tikai iegādājoties mācību automobiļus Vācijā no 01.07. līdz 31.12.2020. tiek samazināts PVN no 19% uz 16%, respektīvi no 7% uz 5%.
Nodokļa COVID krīzes atlaide PVN maksātājiem darbosies, ja rēķins izrakstīts šajā laikā un prece vai pakalpojums arī tiek piegādāts šajā laikā.
Ja piegāde notiks pēc 31.01.2021., tad izrakstītā rēķinā nodokļa atlaides laikā tiks veiktas korekcijas, atgriežoties pie iepriekšējā - 19% nodokļa.
Avots -
www.ihk-muenchen.de/de/Service/R...

un Federālās finanšu ministrijas projekts:
www.ihk-muenchen.de/ihk/document...
Ģirts, 10.jūnijs 2020 6:09
Labrīt, Ērik! Ja autostāvvietā, verot savas durvis, pasažieris iesit bukti blakus stāvošajam auto,vai tas ir OCTA gadījums, un, vai tādā gadījumā drīkst sastādīt saskaņoto paziņojumu? Paldies!
Ēriks Griģis:

Ja abi auto stāv, tad tas nav OCTA apdrošināšanas gadījums. Zaudējumu atlīdzināšana jārisina civilā kārtā tiesiski pareizi.
Apendiks, 9.jūnijs 2020 0:44
Sveiki. Kaimiņam žigulis. Pie mājas žiguļa sānos ietriecās Honda Accord.
Kādām tagad kaimiņam būtu jārīkojas, lai par sasisto žiguli dabūtu naudu?
Ar cieņu, Ervīns.
Ēriks Griģis:

1. Atbilstoši, kā rakstīts CSN 39. vai 41. punktā,
vai
2. Ja situācija ir atbilstoša, tad kā rakstīts CSN 40. punktā.
3. Pēc tam jārīkojas, kā to nosaka OCTA likuma 36. pants.

Avoti:
likumi.lv/ta/id/274865-celu-sati...
likumi.lv/ta/id/87547-sauszemes-...
Uldis, 8.jūnijs 2020 20:02
Kā pareizi būtu jaizpilda mk279 noteikumu pielikuma veidlapa. Ja es kādu dienu nebraucu, tad var vienkārši rakstīt brīvdiena vai jabūt vēl kādam apliecinājumam par to?
Ēriks Griģis:

"Brīvdiena" rakstāma pāri visām kolonas ailītēm, brīvu atstājot tikai vietu parakstam!
Ja ir divdaļīgais grafiks, tad ieraksts tai dienai jāveic divreiz - katrā grafikas daļā pa reizei!
Pēdējā tās dienas kolonas ailītē jābūt autovadītāja parakstam!
Vilnis -Vācija, 5.jūnijs 2020 13:32
Labdien. Vai sakarā ar vīrusu Vācijā nav kādas izmaiņas fūrēm braukšanai svētdienās. Lielie LKW svētdienās uz bāna redzami diezgan daudz. Šo svētdien es ar labprāt uzsāktu maiņu agrāk.
Ēriks Griģis:

Bija!
Ar jūnija mēnesi Vācijā viss darba laikos un izņēmumos esot atpakaļ iepriekšējo normu robežās! Bet reģionālajās zemēs veikalu apgādēs ar pārtiku izņēmumi saglabājās!
Datumi izņēmumiem un kravu veidu sadalījumi šeit:
www.bag.bund.de/SharedDocs/Downl...

Avots BAG:
www.bag.bund.de/SharedDocs/Downl...

BAG noteiktā situācija uz 05.06.2020:
www.bag.bund.de/SharedDocs/Kurzm...

Ja vajag braukt svētdienā, vajag ATP kravas ierakstu pavadzīmē, izņemt atļauju un piegādes līgumā vai sevišķās atzīmēs pavadzīmē jābūt ierakstītam kravas piegādes/nodošanas laikam naktī no svētdienas uz pirmdienu vai pirmdienas agrā rītā! Ja piegāde paredzēta pirmdienas pēcpusdienā, tad svētdienas braukšana ar visām atļaujām ir pārkāpums!
Tad draud trīs naudas soda veidi vienlaicīgi, kas kopā ņemot pat var pārsniegt auto vērtību! Vienam bijušajam savam audzēknim reiz pēc Vācijas tiesību aktu punktiem rēķināju soda naudas kopsummu un pēc tam, protams, meklēju soda pārsūdzēšanas iespējas.
Guntis, 4.jūnijs 2020 9:02
Sveiki, ja es braucu prom no valsts uz ilgāku laiku un nav javada smagais auto, vai man ik pa tām 28 dienām kartei un 90 dienām smagajam ir jalejuplādē dati? Vai atbraucot piemēram pēc 6 mēnešiem es visu lejuplādēju un mierīgi dodos ceļā?
Ēriks Griģis:

Karte ir Jūsu īpašums, jā!
Kravas auto nav Jūsu īpašums, nē! No tahogrāfa dati ir jālejuplādē vai par to jārūpējas tā īpašniekam, turētājam!
Ieva, 28.maijs 2020 21:09
Sakiet, vai savu auto varu nebraukt uz tehnisko apskati ārkārtas apstākļos, ja tā beigusies šajā laikā?
Ēriks Griģis:

Redzēsim pēc 04.06.2020!
Šī regula stājas spēkā nākamajā dienā pēc tās publicēšanas Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, t.i. no 28.05.2020. Bet tā ir piemērojama no 2020. gada 4. jūnija.
Ja Latvija līdz 04.06.2020 informēs ES Komisiju, ka nepiemēros 3. un 5. panta 1. punktus, tad zemāk rakstītais nebūs spēkā!
Regulas 3. pants
Direktīvā 2014/45/ES paredzēto termiņu pagarināšana
1. Neatkarīgi no Direktīvas 2006/126/EK 7. panta un minētās direktīvas I pielikuma 3. punkta d) apakšpunkta vadītāja apliecību derīguma termiņu, kas saskaņā ar minētajiem noteikumiem citādi būtu beidzies vai citādi beigtos laikā starp 2020. gada 1. februāri un 2020. gada 31. augustu, uzskata par pagarinātu vai bijušu pagarinātu par septiņu mēnešu laikposmu no derīguma termiņa beigām, kas norādīts katrā šādā vadītāja apliecībā.
4. Ja dalībvalsts nav saskārusies un, iespējams, nesaskarsies ar grūtībām, kuru dēļ vadītāja apliecību atjaunošana laikposmā starp 2020. gada 1. februāri un 2020. gada 31. augustu nav praktiski iespējama, sakarā ar ārkārtējiem apstākļiem, ko izraisījis Covid-19 uzliesmojums, vai ja tā veikusi atbilstīgus valsts pasākumus, lai mazinātu šādas grūtības, minētā dalībvalsts pēc tam, kad tā vispirms informējusi Komisiju, var nolemt nepiemērot 1. punktu. Komisija par to informē pārējās dalībvalstis un publicē paziņojumu Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.
Regulas 5. pants
Direktīvā 2014/45/ES paredzēto termiņu pagarināšana
1. Neatkarīgi no Direktīvas 2014/45/ES 5. panta 1. punkta un 10. panta 1. punkta un minētās direktīvas II pielikuma 8. punktu to tehnisko apskašu termiņus, kuras saskaņā ar minētajiem noteikumiem citādi būtu bijis jāveic vai citādi būtu jāveic laikā starp 2020. gada 1. februāri un 2020. gada 31. augustu, uzskata par pagarinātiem vai bijušiem pagarinātiem par septiņu mēnešu laikposmu.
Avots: Regula ES 2020/698 (2020. gada 25. maijs),
ar ko nosaka īpašus un pagaidu pasākumus saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu attiecībā uz dažu sertifikātu, apliecību, licenču un atļauju atjaunošanu vai pagarināšanu un dažu periodisku pārbaužu un periodisku mācību atlikšanu dažās transporta tiesību aktu jomās

eur-lex.europa.eu/legal-content/...
1.. 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ..180

Lasītākie raksti

Jaunie raksti