Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Raivis, 15.septembris 2020 23:21
Sveiki. Ko darīt ja nejauši neesmu uzspiedis gultiņu uz tahogrāfa un darba laiks ir pārsniegts, vai ir iespējams to kautkā mainīt?
Ēriks Griģis:

Jā, to var labot!
No vadītāja kartes sagatavojiet 24h izdruku dienai, kurā darba laiks pārsniegts!
Apakšā ierakstiet atpūtas laiku un pulksteņa laiku, cik ilgi Jums bija atpūta šīs kļūmes vietā!
Paskaidrojiet rakstiski, ka tā ir vadītāja kļūda un ka šajā laikā bija atpūta vai uzrādiet pulksteņa laiku, cik ilgi no kļūdainā darba laika atpūtāties!
Tad parakstieties, atšifrējums, p.k., datums un brauciena laikā 28 dienas glabājiet šo izdruku vienmēr pie sevis!
Rolands, 15.septembris 2020 9:18
Sveiki vai ar led rampu papildgaismām ir iespējams mūsu valstī veikt tehnisko apskati?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Jā, ir iespējams!
Meklē:
MK noteikumi Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" no 25.10.2019 šeit:
likumi.lv/ta/id/292396-noteikumi...

4. GRUPA. LUKTURI, ATSTAROTĀJI UN ELEKTROIEKĀRTA
...
4.1. Galvenie lukturi
4.1.1. Stāvoklis un darbība
A. Prasības
A1. Galvenajam lukturim jādarbojas, jābūt droši un atbilstoši nostiprinātam un aprīkotam ar gaismas avotu. Ja gaismas avots ir vairākas vienlaicīgi degošas gaismu izstarojošas diodes, jādeg ne mazāk kā divām trešdaļām diožu.
4.1.3. Slēgums
A. Prasības
...
A2. Tālās gaismas režīmā vienlaikus ieslēgto galveno lukturu kopējais gaismas stiprums nedrīkst pārsniegt 300000 kandelas vai lukturu marķējumā norādīto gaismas stipruma kontrolskaitļu summa nedrīkst pārsniegt 100 vienības.
4.1.4. Atbilstība sertifikācijas prasībām
A. Prasības
...
Tālās gaismas lukturi
Automobiļiem jābūt aprīkotiem ar diviem vai četriem tālās gaismas lukturiem.
Automobiļiem drīkst uzstādīt vienu papildu tālās gaismas lukturu pāri. Tālās gaismas lukturis ar gaismu izstarojošu virsmu vismaz 800 mm garas joslas veidā, kas novietots simetriski attiecībā pret transportlīdzekļa vidējo garenplakni un atrodas ne tālāk kā 400 mm no transportlīdzekļa ārmalas abās pusēs, uzskatāms par lukturu pāri.
Lukturiem jābūt uzstādītiem priekšā simetriski attiecībā pret automobiļa vai motocikla vidējo garenplakni tā, lai to izstarotais gaismas kūlis neapžilbinātu tā paša transportlīdzekļa vadītāju ne tieši, ne netieši, atstarojoties no atpakaļskata spoguļiem vai citām transportlīdzekļa gaismu atstarojošām virsmām, un lai tie neierobežotu vadītāja redzamības zonu.

www.tvnet.lv/7070357/cik-legali-...
Kristaps Aivars, 13.septembris 2020 12:00
Labdien! Audi a4 allroad 30tdi 2010. Sāk parādīties problēmas. Lielākā no tām, uzņemot stauji ātrumu īr jūtami brīži kad auto noraustās ik pa brīdim, bet vienmēr tā nav, sajūta ka ar degvielas padevi nav kaut kas labi. Pildot ac secināja meistars ka nestrādā abi ventilatori motoram, bet temperatūra nav nekad kāpusi aukstāk par 90. Kā arī keyless go nedarbojas vai tam ir kāda saistība ar akumolātora zemo līmeni? Jo lasīju ka mašīna pati atslēdz šo funkciju, ja akumolātors ir gandrīz tukšs.
Ēriks Griģis:

Manam auto (2010.g.) aku-baterija nebija pie vainas, bet kabeļa savienojums no aku uz starteri un motoru (zem grīdas) turējās kopā tik vāji, ka uzrādīja aku nepietiekamību.
Iespējams, kāds vairāk pastāstīs šeit:
audi-style.lv/forum/forum/18-ele...
Ilmārs, 12.septembris 2020 19:02
Jauno profesionālo autovadītaju apmācība 280 stundas c kategorija plus 280 stundas e kategorija un vēl 280 stundas d kategorija.Par cik tas viss padārdzināsies?Paldies
Ēriks Griģis:

Jaunajiem autovadītājiem ir tikai viens profesionālais eksāmens jākārto (teorija + braukšana). Pēc sekmīga eksāmena iegūtais 95.kods attiecas uz visām profesionālām vadītājam jau esošajām vai no jauna turpmāko 5 gadu laikā iegūstamajām transportlīdzekļu kategorijām.
Pēc profesionālās pamatkategorijas C1 vai C iegūšanas, 95.koda eksāmenam vēl ir jāmācās 280 stundas tikai vienu reizi, no kurām 20 stundas ir paredzētas braukšanas apmācībai.
Tomēr Jūsu jautājums joprojām aktuāls!
Autoskola, 9.septembris 2020 20:50
Sakiet, vai to 280 stundu garo šoferu apmācības programmu pieņēma? Paldies
Ēriks Griģis:

Papildinātie MK noteikumi 358 spēkā no šodienas, 09.09.2020:
likumi.lv/doc.php?id=208534

Jauno profesionālo autovadītāju apmācības 280 stundu programma 95.koda iegūšanai ar eksāmenu atrodama 12.pielikumā!
Aldis Joksts, 2.septembris 2020 11:16
Labdien.Negadījums ir noticis Francijā starp Latvijas un Rumānijas mašīnu. latvijas mašīna ir cietusi. Atbildīgā AK atsakās veikt izmaksau jo saskaņotais paziņojums nav uz pareizas veidlapas.( saskaņotais paziņojums tika sastādīs uz parastas a4 formāta lapas ar uzzimetu notikuma shēmu un visas bojājumu fotogrāfijas) Vai tiešām Rumānijas AK likumīgi atsaka?
Ēriks Griģis:

Kas ir Saskaņotais paziņojums (SP)?
Saskaņotais paziņojums ir ,,Eiropas ceļu satiksmes negadījuma paziņojums”. Visās to ieviesušajās valstīs tas ir vienāds pēc teksta satura, lapas iekārtojuma un krāsām, sadaļu numerācijas un norādījumu izvietojuma. Atšķirīga ir tikai valoda.
Saskaņotais paziņojums ir veidlapu komplekts, kurā tiek aprakstīti ceļu satiksmes negadījuma apstākļi, kuriem piekrīt abi iesaistītie transportlīdzekļu vadītāji, to apliecinot ar saviem parakstiem.
A4 lapa nav SP, tādēļ Rumānijas apdrošinātājs ir tiesisks atteikt zaudējumu atlīdzināšanu.

Saskaņotā paziņojuma noteikums France:
Votre assureur doit vous remettre un constat européen d'accident, appelé souvent "constat à l'amiable". Ce document (éventuellement dématérialisé avec le e-constat) facilitera la déclaration à partir de laquelle le calcul de l'indemnisation est réalisé. Pour être indemnisé, vous devez impérativement signaler le sinistre à votre assureur dans le délai de 5 jours ouvrés suivant l'accident.
Avots:
www.service-public.fr/particulie...
Tas LV skan tā:
Jūsu apdrošinātājam ir jāizsniedz jums Eiropas negadījumu ziņojuma veidlapu komplekts, ko bieži sauc par "mierizlīgumu". Šis dokuments (iespējams, dematerializēts ar e-ziņojumu) atvieglos notikušā CSNg apstākļu noskaidrošanu, pamatojoties uz kuru tiek aprēķināta zaudējumu kompensācija. Lai saņemtu kompensāciju, jums jāpaziņo apdrošinātājam par negadījumu 5 darba dienu laikā pēc negadījuma.
Astrīda Grīnberga, 31.augusts 2020 13:36
Sveiki!Noskatīju Citroen Xsara 2004 dīzelis bet man saka puiši,ka tiem auto elektonika vājā vieta..varot palikt uz ceļa un arī servisi ne visi ņemot..?
 
Ēriks Griģis:

16-gadīgam auto elektronikas ir mazāk par citiem jaunākiem. Palasoties forumos, neatklāju īpaši uzsvērtas elektronikas problēmas:
www.motor-talk.de/forum/xsara-pi...
Viss bojājas, kā tāda vecuma autiņam pieklājas!
Servisā es pārbaudītu auto pie datora vai vispirms ar servisa elektriķi pārrunātu raksturīgākos auto bojājumus.
Šī gada autiņiem bojājas kontroles panelis, to zinu no savas pieredzes!
Te vēl viens forums:
www.andre-citroen-club.de/forums...
Te forums Forum Citroën Xsara tieši no France:
www.autotitre.com/forum/Citro%C3...
Ieva, 30.augusts 2020 2:00
Labvakar.
Stradaju un dzivoju Latvijā,ka arī tiesības ir latviešu.
Divas nedēļas atpakaļ biju pie draudzenes ciemos rietumu Vācijā. Braucot ar viņas mašīnu "tiku uz fotoradara ".Draudzene protams uzrādīs manus datus pie soda saņemšanas. Vēlētos zināt, kas mani sagaida, un vai Vacija vai Latvijas CSDD mani sodīs?
Jo ātrums atļauto 100km/h bija pie 130km/h, kas nozīmē ka no Vācijas puses, tas būtu 1 punkts. Jo cik zinu,tad Vācijā visi sodi tiek fiksēti arī ar bildi konkrētā cilveka.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Ja draudzene uzrādīs Jūs kā autovadītāju, tad Jūs sodīs Vācijā. Ja neuzrādīs, tad sods tiks viņai!
Kļūdas pielaide stacionārajam radaram ir -3%, ja mērījums veikts ar videoradaru, tad -5%.
Pirmajā gadījumā faktiskais izmērītais ātrums 130-3%=126,1 km/h, tas nozīmē 80€ sodu par ātruma pārsniegšanu no 26 līdz 30 km/h, vienu soda punktu Flensburgas soda punktu uzskaites sistēmā un vienu mēnesi braukšanas liegumu Vācijā, kas darbojas arī citās ES dalībvalstīs, ar kurām ir noslēgts pārrobežu informācijas apmaiņas līgums.
Otrajā gadījumā faktiskais izmērītais ātrums 130-5%=123,5 km/h, tas nozīmē 70€ sodu par ātruma pārsniegšanu no 21 līdz 25 km/h un vienu soda punktu Flensburgas soda punktu uzskaites sistēmā Vācijā.

Secinājums!
1. Par uzlikto sodu saņemsiet vēstuli no Vācijas. Jums (vai draudzenei) uzliktais sods jāsamaksā pēc iespējas ātrāk! Ja ir neskaidrības par Vācijas noteikumiem administratīvajos sodos par braukšanas ātruma pārsniegšanu, tad šeit vajadzīgais ir paskaidrots:
www.bussgeldkatalog.org/geschwin...
2. Braukšanas liegums Jums jāievēro arī Latvijā!
3. Latvijā vēlreiz Jūs sodīt par ātruma pārkāpumu Vācijā ir prettiesiski!
4. Pretī sodam par konkrēto ātruma pārkāpumu ir folderīts "Hier prüfen", uz kura uzspiežot, varēsiet pārbaudīsiet, vai Vācijā ir iespēja (ieteicams) sodu apstrīdēt!
Liga, 29.augusts 2020 19:07
Labdien, man ir viens jautajums sakara par soda punktiem. 

Ja es dzivoju sobrit Vacija, bet man ir latviesu tiesibas, vai Vacija par atruma parsniegsanu var uzlikt soda punktu uz latviesu tiesibam vai uzlikt viena menesa aizliegumu?

Es zinu ja man bus Vacija aizliegums, tad pa Vaciju protams ka nevaru un nedrikstu braukt, bet tiesi uztrauc vairak soda punkts. 

Paldies liels par Jusu sapratni un atsaucibu. 

Ar cieņu. 
Ēriks Griģis:

Sodīt autovadītāju Latvijā vēlreiz, ja sods jau ir uzlikts Vācijā, neparedz LV tiesību akti!
Nevar Jums otreiz LV uzlikt soda punktu uz latviešu tiesībām vai uzlikt viena mēneša aizliegumu LV, ja tāds sods Jums jau ir uzlikts Vācijā!

Vispirms tiesisko aktu teorija!
CSL 30. pants Aizliegums izmantot transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nosaka ka:
… (2) Transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nedrīkst izmantot, ja: ...
8) personai ārvalstī ir spēkā esošs transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.
Ja vadītājs atgriežas LV, tad tiesību atgūšana LV notiek, saņemot jaunas tiesības pēc citā valstī uzliktā soda laika izciešanas!

Svarīgi!
Šis pants neattiecas uz gadījumu, kad LV CSL 29.pants Transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšana nosaka kārtību, kā tiek atgūtas LV atņemtās tiesības (nevis Vācijā atņemtās):
(5) Ja personai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības ir atņemtas uz gadu vai ilgāk vai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības ir atņemtas par transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, kā arī ja personai pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros ir noteikts transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, persona, lai atjaunotu transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, normatīvajos aktos par transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanu un atjaunošanu noteiktajā kārtībā nokārto teorētisko un vadīšanas eksāmenu.

Un vēl!
CSL 49.pants Pārrobežu informācijas apmaiņa par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem nosaka pārkāpumus autovadītājiem, kuri citā ES dalībvalstī būs pārkāpuši tiesību aktu prasības ceļu satiksmē:
(1) Lai veicinātu ceļu satiksmes drošību un identificētu ārvalstu transportlīdzekļu īpašniekus (turētājus, valdītājus) un vadītājus, tiek veikta pārrobežu informācijas apmaiņa par šādiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem:
1) atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana;
2) drošības jostas un aizsprādzētas aizsargķiveres nelietošana;
3) luksofora aizliedzošā gaismas signāla neievērošana;
4) transportlīdzekļa vadīšana alkohola reibumā vai narkotisko un citu apreibinošo vielu ietekmē;
5) braukšanas joslas neatļauta izmantošana;
6) tālruņa lietošana, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā (izņemot gadījumus, kad transportlīdzekļa vadītājam, lai to lietotu, nav nepieciešams ņemt rokā tālruņa klausuli.

Galvenais!
Ja Latvijas iedzīvotājs būs pārkāpis satiksmes noteikumus, piemēram, Vācijā, tad Vācijas kontaktpunkts noskaidros datus par transportlīdzekļa īpašnieku, sazinoties ar Latvijas kontaktpunktu un transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam) nosūtīs noteiktas formas aicinājumu samaksāt sodu vai norādīt personu, kas vadīja transportlīdzekli, vienlaikus izskaidrojot par sekām, kādas iestājas attiecīgajā valstī, ja persona nesamaksās sodu vai nenorādīs atbildīgo personu.

Tātad!
LV CSDD Flensburgas soda punkti netiks ieskaitīti!
Bet viena mēneša liegums uz Jums darbosies visās ES dalībvalstu teritorijās.
Helga, Jūsu audzēkne, 29.augusts 2020 14:35
Lbdien, manam auto stāvot uzbrauca cits auto. Apdrošinātāji atsūtīja šādus jautājumus, vai varat, ludzu tos komentēt latviski, paldies.
Um den Schaden weiter bearbeiten zu können, benötigen wir folgende Angaben bzw. Unterlagen:
Haben Sie wegen Ihres eigenen Schadens Ansprüche gestellt? Falls ja, Ist Ihr Schaden voll entschädigt worden oder nur teilweise?
Welche Haftungsquote wurde von der Gegenseite zugrunde gelegt?
Werden Sie in Ihrer Unfallsache bereits durch einen Anwalt vertreten?
Wie heißt der Anwalt und wie lautet seine Anschrift?
Sie können uns diese Informationen auch gerne telefonisch oder per E-Mail mitteilen.
Bitte leiten Sie alle Ihnen zugehenden Schriftstücke, die den Schadenersatz des Unfallgegners betreffen, umgehend an uns weiter.
Bitte fertigen Sie auch noch eine Skizze vom Unfallhergang bzw. vom Stand Ihres Pkws und dem Fahrtweg des anderen Fahrzeuges.
Ēriks Griģis:

Lai tālāk varētu apstrādāt jūsu atlīdzības lietu, mums nepieciešami vēl šādi dati:
1. jautājums: Vai esat kādam prasījis atlīdzināt sev radīto zaudējumu? Ja jā, vai jūsu zaudējumi ir tikuši pilnībā vai tikai daļēji atlīdzināti? (mans viedoklis: vai starp jums abiem iesaistītajiem CSNg nav notikusi zaudējumu kompensēšana uz vietas)
2.jautājums: Kādu atbildības daļu par radītiem zaudējumiem uzņēmās otra puse? (mans viedoklis - pilnībā atbildīgs; viņš ir tikai cietušais; ja daļēji atbildīgs, tad par cik % atbildēt piekrita otra puse, apraksti savu versiju vai sarunas, ja tāda bija, saturu)
3.jautājums: Vai jūsu zaudējumu atlīdzināšanas lietā jūs jau pārstāv advokāts? (mans viedoklis - vai jau nodevi lietu savam advokātam?)
4.jautājums: Kā sauc Tavu advokātu un kāda ir viņa adrese? (mans viedoklis: lai varētu vienoties bez pretenzijām veikt atlīdzības procesu, iespējams, samazināt izmaksas apjomu cietušajam bez advokāta iebildumiem, uzzinātu papildus cietušā izmaksas advokātam, kas būs jāatlīdzina apdrošinātājam!)

Jūs varat arī sniegt mums šo informāciju pa tālruni vai e-pastu.
Lūdzu, nekavējoties nosūtiet mums visus saņemtos dokumentus par otras avārijas puses kompensāciju. (mans viedoklis - apdrošinātājiem nekā nav, viss zaudējumu atlīdzības lietas virzība atkarīga no tā, ko aizsūtīsi...)
Lūdzu, izveidojiet arī avārijas norises skici vai automobiļa atrašanās vietu, kā arī maršrutu, kuru veicis otrs transportlīdzeklis. (mans viedoklis: negadījuma vieta un bojājumi ir jāfotogrāfē)

Mans viedoklis:
i) apdrošinātājs SP gadījumā arī prasīs policijas klātbūtni, ja ir vēl daļējais KASKO (Vācijā ir viens no diviem KASKO veidiem kopā ar OCTA);
ii) ja abi atstās CSNg vietu, policijai var pēc tam pieteikt, paskaidrojot, kāpēc uz vietas neziņoja policijai (otrs iesaistītais aizgāja no CSNg vietas, atstājot auto vietā);
iii) ja negadījums notiek teritorijā, kurā nav uzstādīta informācija, ka teritorijā darbojas StVO (CSN), un tajā ir ierobežota iebraukšana, tad policija nekādi nevar palīdzēt;
iiii) policijai par izsaukumu uz CSNg vietu jāmaksā 70 eiro, katram iesaistītajam pa 35 eirām!
Aleksandrs, 15.augusts 2020 0:23
Labdien. Zviedrijā apturēja policija par ātruma pārsniegšanu, bet neuzrādīja pilnīgi nekādus ar tehniskajām ierīcēm fiksētus datus par ātrumu, pateica, ka viņiem pietiek ar to, ka divi policisti redzēja, ka pārkāpis. Vai ir vērts apstrīdēt?
Ēriks Griģis:

Parasti advokāts risina šādas demokrātiskas valsts pilsoņu administratīvās problēmas!
Man nav pieredzes ātruma sodu pārsūdzēšanā Zviedrijā!
Ja valsts ir uzticējusi policistam būt par tās tiesisku pārstāvi, tad vai nu jāmaksā sods kā nodeva nabadzīgas valsts budžetā koronavīrusa zaudējumu segšanai, vai nu viņu darbība bija prettiesiska un nez vai tie bija "īsti policisti"!
Jūlis, 14.augusts 2020 19:33
Dzirdēju, ka kravas auto šoferus csdd gatavo izmiršanai :D Vai tas tiesa?
Ēriks Griģis:

Ja runa ir par profesionālo autovadītāju jauno apmācības projektu, tad tajā paredzēts, ka apmācības kļūs 5x nopietnākas!

No MK 358 noteikumu projekta!
Jaunajiem kravas autovadītājiem 50 stundu vietā klasē teorija būs jāmācās 260 stundas! No tām 12 stundas paredzētas attālinātai apmācībai ar testu moduļa vai tās daļas noslēgumā! 12 stundu attālinātā divu modeļu apmācība ar diviem testiem attieksies arī uz periodiskajām 35 stundu profesionālo vadītāju apmācībām 95.koda iegūšanai.
Apmācības projekts paredz 280 stundu apmācības laiku, ieskaitot pamatkursu un braukšanu, kas patreiz atbilstoši C kategorijas autovadītāju apmācībai ir noteiktas tikai 50 un 20 stundu apjomā.

Autovadītāju kvalifikācijas paplašināšanai no C uz D kategorijas paredzēta 70 stundu apmācība un 5 stundu braukšana patreiz esošo attiecīgi 30 un 12 stundu vietā!

Avots - MK 358 noteikumu grozījumu projekts:
tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=404...
Vilnis -Vācija, 4.augusts 2020 15:09
Labdien. Agrāk esmu apdrošinājis tikai vieglās automašīnas. Vai apdrošinot kravas auto saglabājas bonus-malus klase, vai arī viss sākas no sestās klases.
Vilnis - Vācija, tagad Latvijā.
Ēriks Griģis:

LV sākas no sestās bonusklases, jo ir citas kategorijas auto!
Janis, 30.jūlijs 2020 12:30
Laddien,
Nesen man noplīsa generatora siksna kas tika nomainīta,bet jaunā siksna nakosaja diena nokrita ,un atkal uzlikām sho pasu jauno siksnu,bet naksoaja diena braucot ar masinu,masina saka raustities un noslapa ,un secinajaam ka šī siksna norava vadus blakus esošos ,un bez siem vadiem mašīna nedarbojas un siksna plēš citas detalas.Man ir jautājums kā vaina tā var būt? Varbūt pati sikna nav uzlikta pareizi vai arī citas detalas vaina?
Ēriks Griģis:

Aplama vai nepievilkta siksna, iespējams, skriemelis šķībi nodilis vai gultnis bojāts.
Remontservisa vai, otreiz uzliekot siksnu, paša vaina!
Sabīne, 20.jūlijs 2020 11:03
Labdien,
Pirms mēneša iekļuvu CSN, negadījuma vietā tika izsaukta ceļu policija,vainīgais uz vietas netika noskaidrots, jo pretējā puse neatzina savu vainu, pēc negadījuma policija iedeva lietas nummuru, nekāda papildus info. Vēlējos noskaidrot cik ilgā laikā parasti tiek pieņemts lēmums par to, kura puse ir vainīga? Vai pēc lietas nummura ir iespējas kaut kur izsekot procesa gaitu?
Ēriks Griģis:

Jāatrod AP lietas virzītājs pēc protokola numura!
Ja visi pie lietas virzīšanas ir aizgulējušies, tad viņu atdzīvināšanā jāiesaistās Jūsu advokātam.

Piezīme!
Ja nepieciešams, advokāta tālrunis maksas pakalpojumiem 22086071
Juris, 18.jūlijs 2020 13:50
Labdien! Būtu ļoti pateicīgs saņemt Jūsu padomu.

Vēlos iegādāties lietotu auto līdz 5000 euro. Esmu izskatījis daudzus variantus, bet nonācu pie secinājuma, ka sajēgas lielas man nav.

Varbūt Jūs varētu ieteikt kādi mašīnu modeļi šajā cenu robežā ir tie uzticīgākie un ekspluatācijas ziņā lētākie?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Ieteikšu auto, kas sākas ar burtiem B vai T!
, 17.jūlijs 2020 16:01
Atbilde vēl nav
Valdis, 11.jūlijs 2020 10:09
Pasniedzēj, par jaunajiem darba un atpūtas laikiem Jūs reiz prezentējāt materiālu! Vai ir kas jauns šai jomā? Paldies
Ēriks Griģis:

Eiropas Parlaments trīs gadus apspriesto Mobilitātes paketi ar ko groza autovadītājiem svarīgo Regulu (EK) Nr. 561/2006 attiecībā uz minimālajām prasībām par maksimālajiem ikdienas un iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laikiem, minimālajiem pārtraukumiem un ikdienas un iknedēļas atpūtas laikposmiem ir pieņēmis 08.07.2020. un tā stājas spēkā pēc 20 dienām no tās publicēšanas datuma Eiropas Vēstnesī.
Tātad daļa grozījumu būs spēkā jau no 30.07.2020.
Vairāk par izmaiņā profesionālo autovadītāju darbā (arī kravas automobiļu virs 2,4 PMt) stāstu savās C, D un 95. koda transportlīdzekļu vadītāju kvalifikācijas lekcijās.
Alise, 7.jūlijs 2020 0:52
Sveicināts Ērik.

Pirmo reizi esmu situācijā, kurā jāizvēlas Octa priekš sava auto. Draugi ieteica caur internetu to darīt. Bet skatoties piemēram www.manapolise.lv lapā - labi, redzu dažādas cenas tām octām, bet man vēl aizvien nav skaidrs ne ar ko viņas atšķiras starp apdrošinātājiem. Nedz kuros gadījumos lētāka vai tieši otrādi dārgāka būtu pareizā izvēle.

Varbūt vari īsumā man kā jaunajai auto vadītājai un īpašniecei dod kādu kodolīgu kas, ko un kā - par to kas svarīgs Octa polises izvēlē.

Paldies
Ēriks Griģis:

OCTA likums visiem ir viens, cenas apdrošinātājiem gan atšķiras un to jau esat novērtējusi.
Svarīgi priekš Jums ir tas, cik pareizi izpildīsiet ceļu satiksmē tiesību aktu prasības, zināsiet OCTA likumu un metodiskos noteikumus par OCTA, cik droši brauksiet un cik gatavs apdrošinātājs būs Jūs aizstāvēt sliktākajos brīžos, kādus iespējams piedzīvot ar savu vai cita automobili.
Uvis, 30.jūnijs 2020 22:05
Sveiki, uz pāris mēnešiem dodos uz ārzemēm, vai man ik pēc 28 dienām janolādē dati no tahografa kartes pat ja es viņu nelietoju?
Ēriks Griģis:

Ja šofera darba līgums nav pārtraukts, tad ir jānolādē!
1.. 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ..181

Lasītākie raksti

Jaunie raksti