Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Romans, 28.februāris 2011 2:39
Sodien braucu no daugavpils uz rigu pie pirma luksofora pec iebrauksanas riga dega zala gaisma , kad es pietuvojos luksoforam iedegas dzeltena es skersoju krustojumu un pabeidzu manevru kad iedegas dzeltena, bet aizmugure brauca policijas ekipaza kura to redzeja, vini mani aptureja un uzrakstija protokolu es to nelasot parakstiju bet tur bija sarakstits ka es veicu manevru kad iedegas sarkana gaisma, ir 3 liecinieki kuri brauca ar mani un var to apstiprinat kur var versties lai to apstridetu jo sods ir no 20 lidz 100 ls, tas ir mans pirmais parkapums par 2 gadiem es uzskatu ka es veicu manevru pareizi, jo ja es bremzetu rastos avarijas situacija ..ko darit ludzu palidzibu ?
Ēriks Griģis:

Par psihiskām, psihofizioloģiska rakstura slimībām, dokumentu parakstīšanu tos nelasot, stresu un piederīgo nāves gadījumiem, kā iemeslu savas rīcības attaisnojumam, neatbildēšu!

1. Apstrīdiet lēmumu un prasiet pierādījumu sarkanajai gaismai - video materiālu.
Ja tāda nav, Jūs nevar sodīt.
2. Savukārt, ja parakstījāt protokolu un ar to atzināt tajā uzrakstītā patiesumu un savu pārkāpumu ar piešķirto sodu, tad domājiet, kāds bija iemesls to parakstīt!
3. Protokolā Jums ir tiesības ierakstīt, ka apstrīdiet tajā rakstīto un kāpēc.
Tātad, vispirms apstrīdiet un tad parakstiet.

Attiecībā uz 1.punkta pielietojumu - Jums nepieciešams jurists un mediķis!
Jurists pieprasīs policijai uzrādīt pierādījumus, piem., videomateriālu ar konstatēto pārkāpumu un iebildīs par Jūsu atstāto parakstu protokolā.
Mediķis pierādīs Jūsu garīgo atpalicību kā domāšanas patoloģiju, kas neierobežoti Jums liek dalīt savus autogrāfus.
Janis, 27.februāris 2011 16:38
Labdien, man ir tads jautajums, esmu atbraucis uz LV ar man piederoso,un registretu automasinu Anglija, un situaacija ir taada ka man beidzaas apdroshinaashana, vai tad es nevaru nekaadi apdroshinaat man piederosho automashinu atrodoties Latvija ? Mes tachu dzivojam Eiropas Savieniba,ja var tad ludzu dodiet man padomu kaa ??? Paldies jau ieprieksh !!!
Janis
Ēriks Griģis:

Jums nepiecieshams nosleegt Zalaas kartes liigumu, kas darbojas Latvijaa un aarvalstiis.
agnese, 24.februāris 2011 16:57
cik ilga laika janodod saskanotais paskaidrojums apdrosinatajiem?
Ēriks Griģis:

Tikko tas ir kļuvis iespējas!

Ieteikums mans!
Nokopējiet to un iedodiet apdrošinātājam kopijā atzīmēt, kad un kurš oriģinālu pieņēma!
vārds, 24.februāris 2011 16:20
Braucu ar sievas auto,kura ir veikusi octa un auto reģ.uz viņas vārdu. Ja avāriju izraisu - BM klase tiek bojāta viņai.Loģiski tak būtu,ja taa BMklase veidotos pec CSnegad. nevis no apdrošināšanas stāža.Taa es satiksmē piedalos,kaut ir bijušas 5 avārijas bet mana BMklase ir tira
Ēriks Griģis:

Kad es vadīju šo procesu, tad BM ietekme prēmijas paaugstināšanā attiecās gan uz vadītāju, gan īpašnieku.
Kāpēc mainījās kārtība?
Lai īpašnieks dotu savu privāto auto citam un tam citam liktos, ka nekas jau nenotiksies, ja viņš pārkāps.
Tā ir "ienaidnieka iemidzināšanas" teorija. Tieši tāpēc palielinājās apdrošinātāju slēptās peļņas daļa! Bet tas vairs nav apspriežams, jo mums taču neinteresē, kā naudu pelna citi!
Angela, 24.februāris 2011 10:24
Labdien!

Nedaudz par situāciju. Braucot no Vanšu tilta virzienā uz Pārdaugavas pusi virzienā uz veikalu Olimpija, atrodoties aptuveni 3 metrus no krustojuma, kur galvenais ceļš bija mums 5 metrus pirms mana auto pēkšņi no labās puses (Ķipsalas ielas) izgriezās auto .... sadursme bija neizbēgama, ietriecoties otra auto aizmugurējā daļā.
Pēc policijas ieteikuma tika aizpildīta vienošanās veidlapa, kurā otra CSN iesaistītā persona pilnībā atzina savu vainu.
Vēršoties pie vainīgās puses apdrošinātājiem ir saņemts atteikums, paziņojot, ka viņu klienta vainas šajā gadījumā nav. CSN rezultātā manam transportlīdzeklim ir nodarīti ievērojami zaudējumi.
Kā rīkoties šajā situācijā?
Ēriks Griģis:

Tāpēc jau ir jāgriežas pie pretējās puses apdrošinātāja, lai nesaņemtu atlīdzību!
1. Tiesāties.
2. Ja nebūs videomateriāla, kur Jūsu nosaukto attālumu var pārbaudīt, arī tad var tiesāties. Kaut gan, ja tiesnesis ir blēdis TV ziņās, tas tā var būt arī patiesībā.
3. Mainīt OCTA likumu.
Andis, 22.februāris 2011 17:59
Tad jau sanak, ka laudis kaa juss kuri parzin esosho situaciju shaas sfeeras likumdoshanaa, ka taa ir pretiesiska, kameer taa juuss neskar, neko nedarat!Taapeec jau mees dziivojam banaanu republikaa!
Ēriks Griģis:

Neprecīzi!
Mēs dzīvojam banānu republikā, jo ļaudīm, kuri pārzina situāciju un ir lietpratēji, neviens šai valstī nespēj samaksāt par darāmo!
Andis, 22.februāris 2011 7:33
Ruaajot par to Dienvidu tilta teemu!Kaapeec neviens nav apstriideejis tos likuma punktus Satversmes tiesaa, kas ta apdroshinaataaji visiem aizbaazz muti ar izmaksaato atlidziibu!
Ēriks Griģis:

Neviens neko tādu nezin, lai apstrīdētu!
Mārcis, 21.februāris 2011 16:29
Vai pa Eiropu ir atļauts vest kravu uz vieglā automobiļa jumta. un kādi ir ierobežojumi kravas garumam un svaram (ja tādi ir)? Paldies
Ēriks Griģis:

To nosaka katras valsts pieņemtie tiesību akti. Latvijā tādi ir 3. pielikums MK noteikumiem Nr.571 no 29.06.2004. ar atbilstošiem grozījumiem.
vārds Dzintars, 20.februāris 2011 21:28
nevaru no rita iedarbinat,dazreiz ari jau uzsilditu motoru nevar iedarbinat,tikai ar vilksanu,kad ierucas,pec 2000 apgr sak ristities,bet velak tas viss pariet,kompi uzlec uzraksts antipoluss fault,nezinu ko domat,degv.filtri nomainiti kvelsveces parbauditas
Ēriks Griģis:

Ja pats nezini ko darīt, iebrauc ar auto remontservisā! Domāju, ka tur palīdzēs!
to Laima, 18.februāris 2011 23:16
Ir tāds krievu sakāmvārds мухи отдельно и котлеты отдельно.
Tāpat arī avāriju gadījumos - ne jau katrreiz avārijai par cēloni būs šofera reibums.
Piemēram, dzērājšoferis brauc, nevienu netraucē, bet te viņa joslā ieslīd un sadursmi izraisa cits auto, kura vadītājs alkoholu nav lietojis. Šādā situācijā dzērājšoferis saņems sodu par auto vadīšanu alkohola reibumā, bet otra auto vadītājs par sadursmes izraisīšanu.
Ēriks Griģis:

Tā būtu jābūt!
Laima, 18.februāris 2011 20:58
Kā notiek vainīgā noteikšana gadījumā, ja viena no avārijā iesaistītajām pusēm ir alkohola reibumā? Vai šī puse automātiski kļūst par vainīgo, neatkarīgi no tā, kurš kurā iebrauca, vai arī tomēr citi avārijas apstākļi tiek izskatīti?
Ēriks Griģis:

Jums augstāk jau ir atbildēts manā vietā!
Policijai ir jānoskaidro, vai alkohols varēja būt par iemeslu notikušajam CSNg.
Cik objektīvi vai automātiski to spēj veikt izmeklētāji ar ekspertiem valsts policijā, droši vien, ka atbildes atradīsiet presē vai interneta komentāros!
Iesaku - nekādos apstākļos nesaistīt alkohola lietošanu ar transportlīdzekļa vadīšanu, tad šāds policiju netieši apkaunojošs jautājums nebūtu šeit jāpublicē!
Andis, 18.februāris 2011 20:26
Mums gadijas tads gadijums ka braucot pa Dienvidu tiltu izvairoties no sanu sdursmes ar blakus josla braucosho auto iebraucam joslas netiiriitaja dala un mashinu sanesa skersaam joslai, noslapam iesledzaam avarijas gaismas un tad muusu uto vaditaja durviis ietricas no izmugures brucoshis auto!
CP par vainiigu atzina otru auto- sastadija protokolu par neatbilstoshas distancs ieveroshanu laika un celja apstaaklju deelj, kuras delj vinjsh nepaspeja laiku noragt un ietriecaas musu auto.
pagaja menesis vinjsh lemumu neapstrideja, bet vinja apdroshinatajs nav piekritis tagad CP lemumam un vinju komisija izleema ka vainai jabuut daliitai un grib vienotis ar musu apdroshinaataju lai vartu mums izmaksat pusi no atliidzibas - musu uto ir norakstams.
Vai ir kada iespja apstridet apdroshinataju lemumu.Un vai ir objektivi lemt kautkadiem eskpertim kuriem apdroshinatajs maksa algu un vinji lietu izskata tikai uz papira - vinji tak nezin kadi bija apstaklji uz celja - CP bija uz vietas un lema pec apstakljiem, jo tad bija putenis, tilts netirits, un ms braucam ar pat ar mazaku artumu, izvertejot celja apstakljus!
Ēriks Griģis:

Piekrītu Jums!
Bet vai teiksiet, ka CP neviens neko nejēdz no satiksmes noteikumiem, citādi viņi būtu lēmuši savādāk! Vai varbūt apdrošinātāji rīkojas savtīgās interesēs ar sev uzticēto valsts pasūtījumu?
Te nu ir patiesība, ka valsts pārstāvis sagandē dzīvi ministram, piesmej ministra pārstavēto partiju, grauj valsts prestižu kopumā, radot neuzticību policijai un nihilismu pret valsts policijas uzturēto kārtību, kas ierakstīta tiesību aktos, Jūsu gadījumā - MK noteikumos Nr.571.
1. Vai apdrošinātāji Jūsu gadījumā pretēji Latvijas Satversmei, drīkst ņirgāties par policiju, tad jau arī par valsti?
Es teiktu, ka nē, ja vien policijas pārstāvju iespējamo tuvredzību un nejēdzības tās darbībās neapstiprinātu Latvijas Republikas Ministru kabineta komisija un Saeima, apstiprinot šo patiesību ar apdrošinātāju sagatavotā likuma pieņemšanu, kas nosaka to, ka policija var pieņemt kādu vien sodu vēlas un sodīt kuru no satiksmes negadījumā iesaistītajiem transportlīdzekļu vadītājiem vien tā vēlas, bet apdrošinātāji, neatkarīgi no policijas lēmuma APK lietā, var pieņemt savu - pat pilnīgi pretēju lēmumu! Pamatojums atšķirībām - vienam tā ir vainīgās personas noteikšana un sodīšana, otram - atbildīgās personas par radītajiem zaudējumiem noteikšana, sodīšana ar bonus/malus klases pazeminājumu, nākošās prēmijas paaugstināšanu, iespējams, regresa prasības piestādīšanu, un šai saistībā - zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa noteikšanu.
2. Tas pilnībā varētu attiekties uz Jūsu gadījumu! Pēc Jūsu rakstītā - pat attiecas!
Policija negadījuma vieta redz situāciju pēc sadursmes un pieņem savu lēmumu, sodīt vainīgo vadītāju. Vai policijas pieņemtais lēmums ir pareizs? Manuprāt, izlasot Jūsu bēdu stāstu, nav pareizs, jo policijas darbinieki neviens nav pratuši izskaidrot satiksmes noteikumus ar satiksmes drošības elementiem un saistīt to ar notikušo negadījumu! Vēl vairāk - neviens no Iekšlietu ministrijas darbiniekiem, kuri pie manis ir kārtojuši satiksmes noteikumu testus bez papildus apmācībām, nav tos nokārtojuši bez divu mēnešu mācībām. Tātad, viņi, tie citi, nezin satiksmes noteikumus, par ko soda transportlīdzekļu vadītājus! Un tie daži zinošie klusē!
Arī es par to klusēju, bet apdrošinātāji "iespēju izrauties" ir sapratuši un ierakstījuši likumā, ko MK un Saeima arī ir apstiprinājusi, ka viņi labāk par policiju negadījuma vieta zinās, kas tur ir noticies!
3. Atbilstoši OCTA likumam, apdrošinātājam nav jāņem vērā policijas lēmums APK lietā! Manuprāt, tas ir pretēji Latvijas Satversmē ierakstītajam, bet ja Latvijas valstij un valdībai ir labi, arī man tas netraucē!
4. Ja vēlaties noskaidrot, vai vispār Jūsu gadījumā apdrošinātājs vai policija ir kļūdījušies, cik dziļas ir kļūdas, vai policistu darbības un/vai nezināšanas dēļ Jums ir radušies zaudējumi, kurus Jūs nesaņemsiet no apdrošinātāja un Jūs esiet tiesīgs pieprasīt valsts policijai Jums tos atlīdzināt, man ir jāiepazīstas ar Jūsu APK un atlīdzības lietas materiāliem.
Roberts, 14.februāris 2011 20:18
Labdien.

Situācija šāda: No rīta braucot pa Maskavas ielu Dienvidu tilta virzienā man bija jāiebrauc Maximas stāvlaukumā, lai uzņemtu pasažieru... kad ieņēmu labo malējo joslu (kas abzīmeta ar ceļa zīmi "sabiedriskā transporta josla" ar pārtrauktu - raustītu līniju) (apmēram 40-50m pirms pagrieziena uz maxsimas stāvietu) ieraudziju ka josla ir bloķēta ar stāvošu auto - kuru apturējis Ceļu policijas darbinieks... Nolēmu šķērsli apbraukt pa vidējo joslu un pēc tam uzreiz braukt atpakaļ labajā joslā... Bet kā tikko ieņēmu vidējo joslu ceļu policijas darbinieks palūdza mani apstāties malā... gala rezūltātā man tika piemērots sods 30Ls apmērā...
Man jautājums vai es varu apsūdzēt šo protokolu, un kādas man ir izredzes? Man mašīna bija pasažieris kurš var būt kā liecinieks. un cilvēks kas gaidija pie maximas arī var būt liecinieks.
Lūdzu izkaidrojiet ko man darīt...
Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Jūs variet pārsūdzēt šo sodu.
2. Izredzes vienmēr ir cerīgas.
3. Pārsūdzot, iesniegumā paskaidrojiet, ka izpildījāt CSN 106. punktā noteiktās prasības, par ko tika sastādīts protokols.
4. Ja Jūsu braukšana pa šo joslu nepārliecināja policistus, ka Jūs gatavojāties no tās nogriezties pa labi, un iesniegums pārsūdzēt arī, tad saņemsiet uzlikto sodu.
5. Nākošā kvalifikācijas lekcija vadītājiem par jautājumiem "Ko noklusē apdrošinātājs" un "Kas pārliecina policiju" 21.02.2011 plkst. 10:00 tiem, kuru maksājums ienācis LPAF bankas kontā.
Sandis, 11.februāris 2011 23:37
Pie kā būtu jāvēršas pēc CSN starp diviem auto, ja abiem auto ir OCTA un KASKO? Pie OCTA apdrošināšanas vai KASKO apdrošināšanas? Kāpēc? Pēc policijas slēdziena abi vadītāji negadījumā atzīti par daļēji vainīgiem.
Ēriks Griģis:

1. Pretējās puses OCTA apdrošinātājam jāpaziņo par notikušo CSNg!
2. Pretējās puses OCTA apdrošinātājam jāuzraksta un jānodod iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu!
3. Pretējās puses OCTA apdrošinātājam jāpaziņo, ka Jums ir KASKO un jāprasa, kad doties pie sava KASKO apdrošinātāja, kā OCTA eksperts apskatīs Jūsu auto, kā izvēlēties remontservisu, ja to norāda KASKO apdrošinātājs, kad drīkstēsiet sākt remontēt Jūs savu auto un vai OCTA apdrošinātājam nav kādas norādes Jūsu rīcībai attiecībā uz slēptajiem defektiem.
4. Turpmāk rīkoties, ka norāda pretējās puses OCTA apdrošinatājs.
Iesaku!
Palūgt, lai viņš norādījumus Jums izsniedz rakstiski ar personas datiem, kas Jūs uzklausa, un atlīdzības lietas numuru.
Vitalijs, 10.februāris 2011 19:04
Labdien !
Mazliet ietriecos kanalizacijas luka kurs ir virs cela limena 35sm,(aka atrodas cela mala pie ietves) sadauziju bamperu, miglas lukturi un kartera aizsegu.
kur griezties lai sanemt atlidzibu.
Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Ja ir KASKO, tad pie apdrošinātāja.
2. Ja nav, tad pie ceļa īpašnieka vai pārvaldītāja. Viņš pateiks, vai pats ir atbildīgs par kanalizāciju vai nosauks firmu, kas apkalpo kanalizācijas sistēmu un ir par CSNg iemeslu atbildīga, ja vadītājs tiešām nepārkāpa CSN prasības un nespēja izpildīt CSN 113. p. noteikto.

P.S.
Nespēju izpildīt CSN 113. p. noteikto Jums vajadzēs pierādīt!
Veneta, 10.februāris 2011 0:00
Manam auto junija beidzas apdrosinasana, kura veikta UK. Sture ir labaja puse. Cik ilgi drikstu uztureties LV un vai varu noformet auto apdrosinasanu LV, ja gribu tur pavadit atvalinajumu 2-3 menesus?
Ēriks Griģis:

1. Ja Jums ir Latvijas pase un Latvijā izdota vadītāja apliecība, tad bez maksas CSDD reģistrē datu bāzē šo faktu, uzrādot Anglijas darba līgumu un automobiļa reģistrācijas apliecību, uz to laiku, cik ilgi uzturēsieties Latvijā.
2. Automobilim numurzīme nav jāmaina un cita īslaicīga reģistrācija Latvijā nav vajadzīga.
3. Ārvalstīs reģistrētam automobilim Latvijā apdrosinātāji slēdz Zaļās kartes OCTA līgumu, kas darbojas gan Latvijā, gan ārvalstīs, izņemot Angliju un Īriju, ja Jums ir darba līgums Anglijā.

Ieteikums.
Par Zaļās kartes līgumu uzjautājiet tieši apdrošinātājam vai kādai no brokeru sabiedrībām.
auto, 9.februāris 2011 20:12
Labdien!

Situācija šāda: pirms aptuveni gada savu auto pārrakstīju uz tēva vārda. Par to, ka jāpārforē OCTA polise uz jauno īpašnieku es nezināju.
Nesen notika CSN, kurā tēvs bija vainīgā puse. Ar 100% pārliecību, ka viss kārtībā tēvs kopā ar cietušo personu sarakstīja saskaņoto paziņojumu.
Pāris dienas atpakaļ no apdrošināšanas sabiedrības atnāca vēstule ar regresa prasību. Prasībā tiek iekļauti arī kaut kādi administratīvie izdevumi. Un vēl kam nepiekrītu ir tas, ka remonta izdevumi, kas tiek uzrādīti ir tik pat lieli, cik varētu par šādu naudu nopirkt tādu pašu citu auto (a/m bija iebuktēts tikai sāns).

Vai, jūsuprāt, šajā gadījumā ir iespēja izvairīties no regresa prasības maksāt šo sodu? Un ja nē, vai ir kāds variants kā varētu samazināt regresa prasībā norādīto summu?
Ēriks Griģis:

Nav ne iespēju, ne variantu.
Likuma panti ir jāiemācās no galvas! Pieteikties apmācībām pa tālruni 26322578
vārdsZinta, 8.februāris 2011 15:10
Pirms vairāk nekā gada bija CSN, bet ciniņš ar apdrošinātājiem notiek joprojām. Par atlīdzības summu mēs nevaram veikt remontu tāpēc lūdzām, lai apdrošinātāji piedāvā remont vietu. Piedāvājums, bet automašīna nav spējīga piedalīties un pārvietoties pa ceļu uz minēto servisu. Bet apdrošinātāji atsakās evakuēt un man nogādāt pašai automašīnu uz minēto vietu. Kād un kādos gadījums atlīdzina evakuāciju transporta apdrošināšanas birojs?
Ēriks Griģis:

LTAB zaudējumus un evakuācijas izdevumus no negadījuma vietas cietušajam atlīdzina gadījumos, kad izraisītāja transportlīdzekļa īpašniekam CSNg brīdī nebija noslēgts darbojošs OCTA līgums.

No OCTA likuma:
" ...
25.pants. Mantai nodarītie zaudējumi
Ceļu satiksmes negadījumā trešās personas mantai nodarītais zaudējums ir zaudējums, kas radies:
1) sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu vai bojāeju;
2) sakarā ar ceļa, ceļa būves, ēkas vai būves bojājumu vai bojāeju;
3) sakarā ar cita personai piederošā īpašuma, izņemot šā panta 1. un 2.punktā minēto īpašumu, bojājumu vai bojāeju;
4) veicot nepieciešamos ceļu satiksmes negadījumā cietušo personu glābšanas darbus;
5) sakarā ar cietušās personas nogādāšanai ārstniecības iestādē izmantotā transportlīdzekļa bojājumu vai šā transportlīdzekļa salona notraipīšanu;
6) evakuējot transportlīdzekļus no ceļu satiksmes negadījuma vietas;
7) sakarā ar kaitējumu videi.
..."
Par instruktoru gribu!, 7.februāris 2011 15:18
Kad sāksies instruktoru kursi?
Ēriks Griģis:

08.02. plkst.9:00 "Krasts" 3. auditorijā.
Kristapam, 6.februāris 2011 20:41
1. Neaizmirsti, ka likums uzrakstīts apdrošinātāju interesēs, ne tavējās. Tāpēc apreci kādas apdrošināšanas vadošo bābieti, un apdrošinātāju intereses kļūs par tvējām!
2. Izvēlies sev dzīvošanai citu valsti, tajā populāru apdrošinātāju un vietēji reģistrē savu auto.
3. Tad nākotnē tev probas saņemt atlīdzību nebūs.
Ēriks Griģis:

Tev, Kristap, piedāvā alternatīvas! Manuprāt pirmais punkts ir pietiekoši nopietns, lai to izpildot, Tev rūpes par adekvātu atlīdzību tiktu noņemtas!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti