Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Kristaps, 6.februāris 2011 16:10
sveiki.
vai ir pieļaujams, ka tās pašas aprošināšanas kompānijas, kurai jāizmaksā kompensācija par auto (auto norakstīts) , ekspers novērtē auto pirmsavārijas vērtību,jo kur paliek "neatkarīgs"? Ja tomēr tā var tad vai manis nolīkta sertificēta eksperta novertējums lietas otreizējā izskatīšanā būtu jāņem vērā ?
jo būtībā manam saab 9-5 98g pirmsavārijas vērtība noteikta 1522ls kas būtībā ir 3 zemākā cena iekš ss.lv
lieki piebilsts ka auto iegāde (pirms 1gada + remonts ) izmaksājis uz pusi dārgāk.
kā vispār rīkoties šādā situācijā lai saņemtu kautcik adekvātu atlīdzību? (izmisis)
paldies
Ēriks Griģis:

Viss, ko darīsi apdrošinātāju interesēs, ir pieņemams! Ja savās, tad vari cerēt, ka kāds kautko ņems vērā! Cerībās kļūst patīkamākas, ka piever acis! Tad no cerībām rodas skaisti sapņi!
Tev nepieciešams advokāts, kurš ir zinošāks par apdrošinātāju juridiskā biroja darbiniekiem! Tad varēsi cerēt, ka tiesa nolems atlīdzību tuvināt tās adekvātam līmenim. Bet Tev būs nepieciešams:
1) pamatot atlīdzības paaugstināšanu, balstoties uz noslēgto līgumu, ja ir, tad OCTA likumu, Likumu par apdrošināšanas līgumu, MK noteikumiem Nr.251 un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja izstrādāto „Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika”
2) cita eksperta, kas ir ticamāks tiesai, piem., attiecīgās auto markas remontservisa eksperta, ekspertīzi,
3) advokāta spējām pārliecināt tiesu, ka apdrošinātāja juridiskā daļa, eksperts un atlīdzību daļa ir kļūdījusies, neskatoties un 14 gadu pieredzi šai darbā un saņemto valsts licenci apdrošināšanas darbības veikšanai.
RAITIS, 6.februāris 2011 14:38
Sveiki man bija Lv autovaditaja aplieciba atbraucu uz UK un samainiju pret UK autovaditaja tiesībām,ja kadreiz izdomasu braukt atpakaļ vai pastav iespeja samainit atpakal nekadi sodi uz manīm nav viss tīrs.paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

Pagaidām tāda iespēja pastāv.
sandra, 3.februāris 2011 19:30
Četrus mēnešus nācās gaidīt CSN atzinumu, nu tas ir saņemts. Gribēju uzjautāt vai policijas CSN eksperta atzinuma lietu iesniegt neatkarīgajiem autoekspertiem? Kur tādus var atrast? Cik tas aptuveni izmaksā? Un vai var būt tā, ka atzinumi atšķiras, un kas notiek tādā gadījumā? Paldies!
Ēriks Griģis:

Varēšu atbildēt, kad iepazīšos ar Jūsu lietu.
Eksperti nav neatkarīgi - vienlaicīgi viņi strādā tiesai, tiesnesim, apdrošinātājam, policijai, Tehniskajā universitātē un piedāvā veikt ekspertīzes pēc pasūtījuma arī privātpersonām, lai valstī uzturētu kārtību un kāds šai sakarā neuzdrošinātos sūdzēties.
Janis, 2.februāris 2011 21:23
Vēlējos uzināt cik maksā viena vieglā auto eksports uz Vāciju, un vai varat norādīt kādas 3 firmas ar kurām, lai es varu kontektēties.
Ēriks Griģis:

Zem Jautājumi/Atbildes ir norādīts temats, par kādu šeit uzdod jautājumus.
Izlasiet to, lūdzu!
Gita, 2.februāris 2011 10:49
Labdien,
Īpašnieka maiņas gadījumā sanāk, ka OCTA tiek maksāta 2x! Jautājums par bonusa klasi (BM)- vai arī tā mainās pēc īpašnieka maiņas???
Ēriks Griģis:

1. Ja no polises nav notikusi izmaksa, nesanāk 2x, jo iepriekšējais īpašnieks dienā, kad CSDD reģistrā mainās īpašnieks, raksta un iesniedz OCTA apdrošinātājam iesniegumu, kurā, pamatojoties uz īpašnieku maiņu, pieprasa atmaksāt neizmantoto prēmijas daļu.
2. Ja mainās automobiļa OCTA pilnās masas grupa vai transportlīdzekļa tips, tad mainās arī BM.
guntis, 1.februāris 2011 23:58
kadas auto masinas tiek uzskatitas par dzipiem no latvijas likumdosanas viedokla?
Ēriks Griģis:

Transportldzekļu tipu klasifikatorā tāda automobiļa tipa nav.
www.csdd.lv/documents/normativie...
gita, 1.februāris 2011 13:31
Labdien!
Vai īegādājoties lietotu automašīnu no privātpersonas ir jāpērk jauna OCTA vai der iepriekšējā īpašnieka OCTA?
Ēriks Griģis:

OCTA līgums nekavējoties no jauna ir jānoslēdz uz jaunā īpašnieka vārda, pēc īpašnieku maiņas saņemot jauno reģistrācijas apliecību CSDD.
anonīms, 31.janvāris 2011 15:25
ko darīt ja tu esi izkāpis ceļa malā un pie tevim piebrauc policisti,un aiztur jo esi alkohola reibumā,bet ja tu neesi atradies automašīna un tev ir 2 liecinieki.Vai var no šis situācijas izkļūt sveikā neatņemot autovadīšanas dokumentus.
Ēriks Griģis:

1. Doties uz TV!
2. Jautājums, ko darīt? nesaistās ar transportlīdzekļu apdrošināšanu, bet kādam no TV raidījumiem Jūsu stāsts varētu likties saistošs.
Aleksandrs, 31.janvāris 2011 9:35
Sakiet, lūdzu, kad sāksies autoskolu instruktoru apmācības?
Ēriks Griģis:

08.02.2011. plkst. 09:00
Pieteikties pa tālruni 26322578 vai sūtot savus datus uz: egrigis@delfi.lv
Diāna, 26.janvāris 2011 20:39
Man ir tāds jautājums. Uz ielas, tās labajā pusē, ir zīme nr 327 "stāvēt aizliegts", taču šobrīd viena no zīmēm, iebraucot no vienas puses,ir apklāta ar melnu plēvi, iebraucot no otras puses, zīme nav apklāta...Vai ceļu policists man ir tiesīgs uzlikt admin.sodu, ja novietoju auto, iebraucot no puses, kur zīme ir apsegta ar plēvi? Jo taču loģiski,ka neviens cilvēks neiet skatīties ento gabalu uz priekšu, vai tur ir zīme, vai nav (no pretējās puses). Es zināju,ka šī zīme tur ir vispār, taču braucot iekša nodomāju,ka apklāta tādēļ, ka lielā sniega dēļ cilvēki nevar iebraukt savos pagalmos un tādēl pagaidām zīme apklāta-nopriecājos. Protams,braucot ārā no šīs ielas, jau ar admin.soda kvīti rokās, paskatījos, vai no otras puses zīme ir, vai nav apklāta....nē, nebija....bet kā es to varēju zināt?
Ēriks Griģis:

Nofotogrāfējiet apklāto zīmi, auto, redzamo piebraukšanas ceļu līdz automobilim stāvvietā, uzzīmējiet savu piebraukšanas ceļu un virzienu stāvvietā un pievienojiet klāt Jums nodarītā materiālo zaudējumu summu, atbilstoši pārsūdziet APK kārtībā uzlikto sodu un pieprasiet policijai ar šo Jums finansiāli atlīdzināt nodarītos zaudējumus.

P.S.
Manuprāt, sabiedrība ir izslāpusi pret policijas patvaļu vērstu materiālu apspriešanā. Kopā ar saucienu pēc palīdzības piedāvājiet savu bēdu stāstu medijiem, jautājot, kad būs kārtība, profesionalitāte, zināšanas valsts policijā.
Edgars, 26.janvāris 2011 11:02
Kur var dabūt oficiālas degvielas patēriņa normas automašīnām , konkrēti Renault Espace 2,2 l , benzīns , 1992.g.
Ēriks Griģis:

Pie izgatavotāja Renault pārstāvja Latvijā.
Olga , 26.janvāris 2011 1:26
likuma par "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums" 36.panta uzrakstit ka vajag pec iespejas atrak nodot CSNg aktos vai pec apdrošinašanas kompanijas pieprsijumu bet ko nozime pec iespejas atrak cik tas dienas
Ēriks Griģis:

1. Tas nozīmē - tiklīdz ir kļuvis iespējams.
2. Tas nozīmē, ja būs dažu dienu pārtraukums no notikuma brīža līdz paziņošanai par CSNg, tad Jums būs jāpaskaidro un jāpierāda (piemēram, ar lidojuma biļeti, kas ir uz Jūsu vārda un ir tikusi izmantota), kāpēc šajās dažās dienās nepaziņojāt apdrošinātājam par notikušo apdrošināšanas gadījumu.
andris, 24.janvāris 2011 9:59
Labdien.
Piekdien Ceļu policija apturēja mani vadot automašīnu ar ārumu 67 km/h apdīvotā vietā uz šosejas Rīga - Daugavpils. Apdzīvotā vieta apzīmēta ar zīmi Nr. 518. Man pa priekšu brauca 2 a/m ar ātrumu 57 km/h. To man uzrādīja Ceļu policists:
1) Braucu šādā atrumā, jo noeikumi nosaka ka ir jāiekļaujas plūsmā un brauco kolonā +/- 10 km/h ir saprotama novirze;
2) Tik pat liels pārkāpums (līdz 20 km/h) arī bija priekā braucošajam;
Vai Ceļu policistam atļauts izvēlēties, ko sodīt un vai iekļaušanās plūsmā, ja netiek pārkāpti rupji noteikumi ir joprojām spēkā.
Vai ir vērts apstrīdet protokolu.

P.S. Nēesmu lielais noteikumu pārkāpējs, ja nu vienīgi ir gadījis a/m novietot zaļajā zonā.
Ēriks Griģis:

1. Kur Satiksmes noteikumos ir aprakstīta "saprotama novirze"?
2. CSN ir noteikti braukšanas ātruma ierobežojumi, kurus vadītājs nedrīkst pārsniegt. Ja vadītājs pārsniedz noteikto ātruma ierobežojumu, sevi mierinādams ar demagoģiskiem vārdu salikumiem, kā piemēram, "saprotama novirze" vai "iekļaušanās plūsmā", tad, izsakoties Jums saprotami, tā ir "braukšana par maksu". Un Jums šis maksas rēķins protokola veidā ir sastādīts.
3. CSN nav arī aprakstīta situācija "iekļaušanās plūsmā, ja rupji netiek pārkāpti noteikumi".
4. Vadītājam nav jādomā citu vietā, arī policijas vietā nē!
5. Apstrīdēt var visu un vienmēr, balstoties uz esošajiem vai iztrūkstošajiem pierādījumiem, kuros ir fiksēts Jūsu pārkāpums.
Laima, 21.janvāris 2011 20:58
Man Jums kā zinošam speciālistam ir sekojošs jautājums.
Fabula: bargās ziemas laikā vakarpusē novietoju a/m ceļa labajā pusē tuvāk brauktuves labajai malai ( cik nu tas piesnigušajā Rīgā ir iespējams). Šajā posmā stāvvēšanas ierobešojumi nav, to neaizliedz ne ceļu zīmes, ne citi hozrizontālie apzīmējumi( brauktuve bija apsnigusi, tādēļ uzskatīju, ka šajā posmā horizontālie apzīmējumi nepastāv). No manas a/m līdz pretējas brauktuves malai bija vairāk kā 3 m. Tā ka ciemošanās ieilga, pie a/m devos tikai ap nākamās dienas pusdienlaiku un konstatēju, ka RPP ir izrakstījusi kvīti par stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu. Biju šokā, tādēļ mēģināju rast izskaidroju kāpēc tā. Apskatot tuvāko apkārtni secināju, ka pa nakti uznākošā atkala ar lietu sniegu ir nokausējusi un uz brauktuves ir parādījušās dubultās nepārtrauktās līnijas:)
Vai policijas darbiniekiem, izvērtējot visus augstākminētos aptākļus bija pamats sastādīt AP protokolu?
Cienībā, Laima
Ēriks Griģis:

Dodiet iespēju policistiem izvērtēt visus augstākminētos apstākļus - ka 921. ceļu apzīmējuma nebija laikā, kad novietojāt automobili stāvēšanai.
Ja ceļa apzīmējums bija redzams tad, kad policija sastādīja APK, tad tas, protams, bija pamats to sastādīt.
Savās lekcijās mācu autovadītājus, ka novietojot automobili stāvēšanai, pārliecinieties pie draugiem, kaimiņiem, radiem, policijas, ka naktī pašvaldība apgaismojumu neizslēdz un ka stāvēt ir atļauts. Jebkurā aizdomīgā gadījumā - fotogrāfēt esošo situāciju.
Valdis, 21.janvāris 2011 20:57
Esmu jau iepriekšs pārliecinājies par Jūsu profesionālitāti, tādēļ atkal griežos pie Jums ar sekojošu jautājumu:
Braucot pa Salu tiltu centra virzienā diennakts tumšajā laika posmā uz ceļa nepamanīju asu izsistu bedri, kas tanī brīdī bija aizpildīta ar ūdeni, un ar a/m kreiso riteni iebraucu tanī, pēc kā konstatēju, ka a/m bojāta kreisās puses priekšējā riepa( izsists caurums). A/m ir octa, nav kasko.
1) Vai šajā gadījumā ir jēga saukt ceļu policiju?
2) Vai ir iespējams piedzīt zaudējumus no ceļu uzturētājiem griežoties tiesā?
Esmu dzirdējis, ka apdrošinātāji ir veiksmīgi iztiesājuši zaudējumu piedziņu.

Cieņā, Valdis
Ēriks Griģis:

1. Jā, ceļu policija ir nepieciešama, lai valsts institūcija sastādītu protokolu pēc fakta. Bedri vajag nofotogrāfēt, lai redzams tās dziļums un nespēja to pamanīt braucot. Arī ceļa posmu pirms bedres, lai pierādītu, ka brīdinājuma zīmes attiecīgā attālumā pirms bedres nebija uzstādītas.
2. Zaudējuma atlīdzību pieprasiet ceļa īpašniekam (pārvaldītājam, kas Jums ir jānoskaidro). Pieprasījumam pievienojiet zaudējumu kalkulāciju ar bojājuma attēliem, policijas protokola kopiju, fotogrāfijas no notikuma vietas.
3. No Rīgas pilsētas rajonu pašvaldībām juridisko daļu pārstāvji ir bijuši pie manis uz mācībām jautājumos par zaudējumu atlīdzināšanu transportlīdzekļu īpašniekiem! Tā kā viņi ir gatavojušies gan atlīdzināt zaudējumus, gan atteikt atlīdzību!

Lai Jums izdodas!
Māris, 20.janvāris 2011 14:13
Sveicināti!
Lūdzu paskaidrojiet, kā man rīkoties šādā situācijā.
Piektdienas vakarā draudzene brauca uz laukiem. Iebraucot pilsētā (ap 21.00), pēkšņi no kādas vārtu rūmes atpakaļgaitā stauji izbrauca kāds automobilis, un ietriecās tieši viņas mašīnā. Draudzene uzreiz sazvanīja policiju. Izkāpjot laukā no mašīnas, draudzene sastapās ar 4 krieviski runājošām alkohola reibumā esošām sievietēm, kuras nolamāja viņu, un tad, cenšoties aizsegt numura zīmi, saleca mašīnā, un aizbrauca,- neņemot vērā, ka draudzene brīdināja, ka nedrīkst pamest negadījuma vietu līdz policijas atbraukšanai.
Atbrauca policija, sastādīja protokolu, viss, kā vajadzīgs, pateica, ka viss kārtībā, un sāka negadījuma izraisītājus meklēt rokā, jo draudzene bija paspējusi pierakstīt valsts reģistrācijas numuru.
Tagad sākas interesantākais,- aizbraucot pie apdrošinātājiem, šie paskaidroja, ka šai negadījumā NAV VAINĪGO, jo vainīgā mašīna nav atrasta, bet īpašniecei ir aizsūtīts uzaicinājums ierasties policijā, un uzrakstīt iesniegumu par šo negadījumu. Par cik nav liecinieku,- viss notika ātri, un tajā vietā nebija cilvēku,- ja šī vainīgā sieviete atteiksies rakstīt iesniegumu, tad tā arī palikšot, ka nav vainīgo, un līdz ar to apdrošināšanas atlīdzību neredzēt kā savas ausis.
Piebildīšu, ka draudzene atpazina šo vainīgo sievieti pēc autovadītāja apliecības, kas tika arī atzīmēts policijas protokolā.

Kā rīkoties?

Jau iepriekš pateicos par atbildi!
Ēriks Griģis:

Apdrošinātājs ar šādu atbildi vēlas maldināt cietušo ar mērķi, lai tas atsakās no zaudējumu atlīdzības! To sauc arī par cietušā apzinātu krāpšanu, ja pats krāpšanas fakts un no tā izrietošā labuma ieguvums apdrošinātāja interesēs ir pierādāms!
1. Jums jāiesniedz pretējās puses OCTA apdrošinātājam paziņojums par notikušo CSNg.
2. Jums jāraksta iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu pretējās puses apdrošinātājam vai LTAB Lomonosova ielā 7, Rīgā.
3. Zaudējumus atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildību.
Apdrošinātājam nav jāmeklē vainīgais, bet gan ir jāatlīdzina cietušajam CSNg, atbilstoši OCTA likumā noteiktajam, nodarītie zaudējumi!
4. Iesūtiet TV raidījumam "Kas notiek Latvijā" savu bēdu stāstu, lai TV šādu apdrošinātāju rīcību atklāj visiem skatītājiem un prasību Satversmes Tiesai izvērtēt apdrošinātāja darbības likumību, izmantojot maldināšanu labuma gūšanai.
Ivars, 20.janvāris 2011 14:09
Labdien!
Pagajusa gada junija, notika CSN, kura biju cietusi puse, visu izdariju ka nakas iesniezdu iesniegumu par apdrosinasanas atlidzibu, uzradiju auto ekspertam (pat 2 reizes).Tad apdrosinasana saka vilkt laiku, ka it ka nav vel lemuma gaidiet u.t.t. Pagajusa gada oktobri, pazinoja,ka tika veikta modelesana un pazinoja,ka bojajumi nav radusies no si CSN un novembri atsutija ka it ka ierosinats kriminalprocess. No ta laika atkal pagajusi 2 menesi. Pieprasiju tos modelesanas dokumentus un policijas iesnieguma kopiju, lai varbut pats varetu sazinaties ar pliciju, lai paatrinatu to lietu, bet apdrosinasana atsakas dot jebkadu info.
1. Vai var veikt kaut kadu modelesanu un ekspertizi par radusajiem bojajumiem pec fotografijam?
2. Ko darit saja situacija, jo atteikuma ari nav par atlidzibu un tiesa pagaidam sniegt ari nav iespejams?

Paldies, gadisu atbildi!
Ēriks Griģis:

1. Iesniedziet tiesai prasību, vainīgajam vadītājam vai tā vadītā automobiļa īpašniekam atlīdzināt Jums nodarītos zaudējumus.
2. Par apdrošinātāju patvaļu iesniedziet prasību tiesai, apdrošinātājam atlīdzināt Jums šai laikā radītos zaudējumus kopā ar CSNg nodarītajiem. Iesaku Jums šādas prasības sagatavošanai griezties pēc padoma pie jurista vai advokāta.
Ilmārs, 18.janvāris 2011 0:29
Ar savu iepriekšējā jautājumā rakstīto gribēju tikai vērst uzmanību, ka pēc ceļu satiksmes negadījuma, ne tuvāko dienu laikā nav zināms negadījuma izraisīšanā vainīgais - to (iespējams) noskaidros tikai tiesa, ne zināma negadījumā iesaistītā atbildības pakāpe zaudējumu nodarīšanā - to vēlāk noskaidros apdrošinātājs.
Līdz ar to iespējas pretendēt (vai nepretendēt) uz apdrošināšanas atlīdzību nav īsti skaidras. Nav skaidrs vai jārīkojas pēc 36p.2.daļas 1) vai 2).
Ēriks Griģis:

Lai to noskaidrotu, Jums ir jāizrāda iniciatīve un jāraksta paziņojums un iesniegums pretējās puses apdrošinātājam.
Aldis, 16.janvāris 2011 23:42
Sveiki, man šāds jautājums:
Cik un vai vispār drīkst būt promiles atrodoties pie auto stūres, kad stāžs ir mazāks par 2 gadiem? Zinu, ka agrāk varēja būt 0,2 promiles, vai tagad tā pat ir?
Ēriks Griģis:

Nekas nav mainījies, bet neiesaku mēģināt! (CSN 39.1.1.)
Māra, 16.janvāris 2011 23:41
Labdien!
Vēlējos pakonsultēties tādā situācijā. Vakarā novietoju savu auto (Ford Scorpio) apzīmētā autostāvvietā uz Briāna ielas aiz līkuma. Vēlāk vakarā konstatēju ka smagā mašīna nav izņēmusi pagriezienu un ir saslīdējusi, kā rezultātā mašīnai kas stāvēja aiz manas mašīnas ir iemīcījusi sānu un tad iebraukusi manā mašīnā un ar manu mašīnu vēl pastūmusi uz priekšu divas priekšā stāvošās mašīnas. Mana mašīna atradās aptuveni 5- 7 m uz priekšu, nekā es to biju novietojusi. Rezultātā man ir izteikti deformēta bagāžnieka kreisā puse, bojāts kreisais spārns, kā arī deformēta priekša, izsisti arī priekšējie lukturi, sabojāts radiators, kā arī pavisam noteikti ir vēl arī citi apslēpti iekšējie bojājumi. Iesniedzu iesniegumu vainīgā apdrošināšanas kompānijā ("if"), kur atzīmēju, ka izvēlos, lai apdrošināšanas kompānija man sedz remonta izmaksas. Bija ieradies eksperts un novērtēja mašīnu. Vēl nav devis spriedumu, bet jau novērtēšanas laikā atteicās skatīties arī iekšējos bojājumus, jo jau ārējais remonts pārsniedz mašīnas pašreizējo tirgus cenu un teica, ka apdrošināšanas kompānijai nav jāmaksā vairāk, nekā ir noteiktā mašīnas tirgus vērtība,kas šobrīd ir aptuveno 500 LVL. Mana mašīna bija ļoti labā braucamā kārtībā, neskatoties uz to, ka tā ir veca. Nesen bija nomainītas jaunas detaļas kā izpūtējs, sajūgs , akumulators, kā arī vēl citas. neuzskatu, ka manas mašīnas vērtība bija 500LVL.
Kādas ir manas tiesības šajā situācijā un kādu summu es no viņiem varu prasīt?

P.S.Cik zinu smagās mašīnas šoferis nebija alkohola reibumā.
Ēriks Griģis:

1. Jūs variet prasīt atlīdzināt Jums nodarīto zaudējumu - automobiļa faktisko vērtību, nododot automobiļa atliekas apdrošinātājam. Faktisko vērtību apdrošinātāja eksperts ir tiesīgs samazināt (tikai pamatoti) līdz pat 25% mazinājumam no kopējās faktiskās vērtības.
2. Jūs variet paturēt atliekas (sasisto auto), tad saņemsiet atlīdzības daļu bez atlieku vērtības.
3. Jūs variet pārbaudīt automobiļa pirmsavārijas faktisko vērtību.
4. Jūs variet pārbaudīt, kā ir noteikts auto faktiskās vērtības samazinājums, ja tāds vispār ir noteikts.
5. Jūs variet prasīt apdrošinātāju iepazīstināt Jūs ar ekspertīzes materiāliem.
6. Nesaņemto zaudējuma daļu (pamatotu) Jūs variet prasīt atlīdzināt vainīgajam vadītājam.
7. Ar ekspertīzes kārtību variet iepazīties MK noteikumos nr.251.

No MK Noteikumiem nr. 251, "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi"
" ...
65.Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par ekonomiski nepamatotu, ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma. Minētajā gadījumā eksperts zaudējumu aprēķinā sniedz atzinumu par remonta ekonomisko nepamatotību. Ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas vismaz par 10 % pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma, turpmākais zaudējumu aprēķins nav nepieciešams. Atzinumā norāda:
65.1.transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma;
65.2.transportlīdzekļa atlieku tirgus vērtību.
..."

Lasītākie raksti

Jaunie raksti