Ceļojums: Nesanāca Itālija, braucam uz Sāremā (2.diena) (+ foto) - iAuto

Ceļojums: Nesanāca Itālija, braucam uz Sāremā (2.diena) (+ foto)

 
18.augusts 2010 8:43

"iAuto" komandas ceļojuma piezīmes - "Trīs dienās ar auto apkārt Sāremā un Muhu".

Par pirmo dienu lasiet šeit »»

Otrajā dienā mūsu plāns bija aizbraukt līdz tālākajam salas dienvidu punktam, apskatīt salas galvaspilsētu Kuresāri un atrast nakšņošanas vietu salas ziemeļos.

Ierodoties Sārē – tālākajā dienvidu punktā, mēs bijām ļoti pārsteigti par to, ka nebijām šo fantastisko vietu iekļāvuši kā obligāti apmeklējamo punktu. Pašā salas galā atrodas bāka, gar kuru ejot, var nonākt līdz „zemes malai”, kur tālāk ir tikai jūra – vienā pusē Irbes jūras šaurums, otrā – Baltijas jūra.

Tā kā laiks bija ļoti labs, tālumā varēja saskatīt arī mūsu Latvijas krastus Kolkā (35km). Sajūtas – neaizmirstamas – jūra, oļi, skarbais vējš un majestātiskā bāka. Salīdzinot ar citām Sāremas tūristu iecienītām vietām, šeit cilvēku bija maz. Tomēr arī šeit igauņi ir parūpējušies par ceļotāju labsajūtu, vietējā krodziņā ar skatu uz jūru piedāvājot gardas zivju maizītes jebkurai gaumei. Ēdienkarte latviešu valodā radīja sajūtu, ka šeit mūs gaida.

Tā nu mēs tur sēdējām, dzērām kafiju, alu, ēdām maizītes, baudījām skaisto jūras panorāmu un kaijas. Laiks bija apstājies...

Taču arī skaistās pasakas reiz beidzas. Arī mums bija laiks doties tālāk – uz salas galvaspilsētu Kuresāri. Pa ceļam ieraugām brūno ceļa norādi, kas nozīmē to, ka tur atrodas kāds ievērības cienīgs tūrisma objekts. Izbraucot džipa cienīgu bezceļa posmu, nonākam pie objekta – bijušās krievu armijas raķešu bāzes paliekām. Interesanti, taču bijušās PSRS armijas bāzes Latvijā ir daudz interesantākas.

Nākamā brūnā ceļa norāde aizved mūs pie jūras krasta. Skatam paveras elpu aizraujošs skats - gar visu jūras krastu, cik vien var redzēt, slejas neskaitāmi cilvēku roku darināti akmeņu krāvumi piramīdu veidā, kas līdzinās slavenajiem troļļu tūriem Norvēģijā. Nedaudz pabaudot skaistos veidojumus, dodamies tālāk uz Kuresāri.

Bez grūtībām atrodam Kuresāres pili – vislabāk saglabājušos viduslaiku pili Baltijā. Pils celta 13.gs otrajā pusē. Pilī atrodas arī Sāremā muzejs, kurā var ļoti sīki visu uzzināt par salas un Kuresāres vēsturi un dabu. Diemžēl, ceļvežos solītais skaistais skats no pils kafejnīcas logiem izpaliek, jo kafejnīca ir slēgta.

Taču tas mums netraucē izložņāt visus pils nostūrus un iejusties seno laiku atmosfērā, kā arī redzēt skaistās igauņu līgavas, kuras ir izvēlējušās laimīgāko savas dzīves dienu nosvinēt pilī. Pēc pils apskates par sevi lika manīt lielais izsalkums. Ceļvedī atrodot norādi uz igauņu nacionālo krogu „Trahter Veski”, kas atrodas pavisam netālu no pils, nolēmām pusdienot tur.

Krogs ir iekārtots vecās dzirnavās, iekārtojums līdzinās mūsu „Lido”, tikai ar igaunisku piesitienu. Ēdieni arī igauniski – garšīgi, tomēr nedaudz atšķirīgi no mūsu pierastajiem. Izmantojām izdevību nogaršot igauņu meža ogu un ķiršu alu – ļoti salds, garšo pēc kvasa, bet apreibina. Pēc pusdienām dodamies tālāk, uz Kihelkonnu.

Pieejamā informācija liecina, ka tur atrodas vēsturiskais bruģētais ceļš uz veco ostu, kurā pirms Otrā pasaules kara tika uzbūvēti 36 lieli zvejas kuģi, kā arī tur atrodamas pasaulē vecākās monolītās konstrukcijas – 1913.gadā uzbūvētie hidroplānu angāri. Nobraucot 6km pa veco, bruģēto ceļu, mums beidzot bija skaidrs, kāpēc igauņiem vārdos atkārtojas tik daudz vienādu burtu – braucot pa šādu ceļu vienkārši nav iespējams savādāk parunāt. Beidzot sasniedzot ostu, mūs sagaida vilšanās – par lielo kuģu būvēšanu pirms kara liecina vien neliels piemiņas akmens, bet izslavētie angāri pat nebija fotografēšanas vērti. Līdzīgas konstrukcijas Latvijā var novērot laukos pie pamestām padomju laika remontdarbnīcām un fermām. Bet tās ir tikai mūsu domas.

Izbraucot no Kihelkonnas, dodamies vēl tālāk uz ziemeļiem meklēt naktsmājas. Uz kartes mūsu uzmanību piesaista viens apskates objekts – Suuriku klintis, kas atrodas pašā jūras krastā, bet uz kuru nenorāda neviena ceļa norāde. Tā nu mēs ņemam palīgā kārtīgu GPS navigatoru ar PSRS armijas ceļu kartēm iekšā un nonākam pašā jūras krastā pie nelielām, skaistām klintīm.

Apkārt mežs, jūra, akmeņi un klusums. Saprotam, ka šeit arī nakšņosim, neviena netraucēti. Un atkal klāt ir burvīgs vakars, pastaiga gar jūru, dzintara un akmens fosīliju meklēšana, saulriets, neskaitāmas zvaigznes un klusums...

Visas bildes skatieties fotogalerijā »»

Turpinājumu lasiet šeit »»

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti