«iAuto» komandas ekspedīcija uz Rumāniju (5.diena) - iAuto

«iAuto» komandas ekspedīcija uz Rumāniju (5.diena)

 
iAuto | 13.oktobris 2010 0:02

Piedāvājam iepazīties ar iAuto komandas atskaiti par šīs vasaras ekspedīciju uz Rumāniju.

Pirmā daļa »»

Otrā daļa »»

Trešā daļa »»

Ceturtā daļa »»

Jau atkal naktī kalnos plosījās negaiss. Esam jau pie tā pieraduši – kā vakars, tā negaiss ir klāt. Taču rīts mūs sagaida ar sauli un siltumu. Pēc brokastīm, kurās notiesājam pāri palikušo picu, dodamies kalnos. Kalna serpentīnu dēļ esam nedaudz atpalikuši no mūsu plānotā grafika. Taču šāda atpalikšana pasaragāja mūs no nakšņošanas kalnos laikā, kad plosījās negaiss.

Galvenais mūsu šīs dienas galamērķis – Transfagarašan kalnu pāreja (2034m augstumā), kuru Čaušesku valdība uzbūvēja 1970.gadā, lai savienotu ar Karpatu kalniem atdalītos Valāhijas un Transilvānijas reģionus. Lai uzbūvēto šo kalnu ceļu, tika izlietoti 6 miljoni kg dinamīta. Laika apstākļu dēļ šis ceļš ir atvērts tikai no jūnija līdz oktrobrim. Transilvānijas ceļa daļa ir skaistāka un ekstrēmāka. Mūsdienās populārais raidījums „Top-Gear” šajā ceļa posmā mēdz testēt dažādus automobiļus.



Dodamies ceļā, cerot uz to, ka 15.jūnijā Transfagarašan ceļš būs jau vaļā un mēs varēsim izmēģināt mūsu Subaru populārajā ceļa posmā. Nedaudz uzgaidot, kamēr traktors nošķūrēs no ceļa naktī noslīdējušos sniega blāķus, esam uzbraukuši uz pareizā serpentīna. Visapkārt kalni, saule – patiešām aizraujošs skats. Arī ceļa līkloči neliek vilties, un mūsu auto šo pārbaudījumu iztur godam. Vēl tikai neliela pietura pie mākslīgi izveidotā ezera Vidraru, kas izveidots būvējot HES, un atkal garām paslīd skaistās kalnu ainavas ar baltiem zirgiem, mazām mājiņām un straujām upītēm.



Nākamā pieturvieta – Branas jeb Drakulas pils. Jāsaka gan, pilij nav nekāda sakara ar grāfu Vladu Cepešu jeb Drakulu.

Branas pilī agrāk dzīvoja karaliene Marija ar savām meitām. Un grāfu Drakulu šeit divus mēnešus turēja apcietinājumā. Par Drakulas pili tā kļuva, pateicoties īru rakstnieka Brema Stokera iztēlei, kurš uzrakstīja romānu „Drakula”. Taču šis vēsturiskais fakts nemaz netraucē vietējiem tirgotājiem piedāvāt tūristiem neskaitāmos suvenīrus ar Drakulas tematiku.



Pēc pils apskates dodamies uz nākamo plānoto apskates objektu – Rašnovas vecpilsētu. Taču tā ir slēgta rekonstrukcijai. Tādēļ braucam uz Bušteni – Rumānijas kalnu kūrortu, kurā kā galvenais apskates objekts tiek minēts Varoņu Krusts 2384m augstumā, līdz kuram var nokļūt ar pacēlāju. Taču pa ceļam ceļu remontu dēļ iekļūstam milzīgā sastrēgumā, kurā nostāvam līdz tumsas iestāšanās brīdim. Saprotam, ka šo krustu mums nav lemts apskatīt, kā arī vietu nometnei mēs pa tumsu neatradīsim. Tādēļ nolēmām meklēt nakstmājas vietējā pilsētiņā. Diezgan ātri to arī atrodam – divzvaigžņu hotelī divvietīgs numurs maksāja 10Ls. Taču tajā bija gan TV, gan balkons ar skatu uz kalniem, gan citas ērtības. Neliela romantiska pasēdēšana uz balkona un varam doties pie miera.

Turpinājumu lasiet šeit »»

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti