Gaidīju no ķīniešiem pilnībā elektrisku pikapu, kas varētu aizņemt vēl brīvo nišu Eiropā, kamēr amerikāņu Rivian R1T, Tesla Cybertruck un Ford F150 nav līdz šejienei nonākuši!
Bet esam sagaidījuši JAC 8 PRO 4x4 ar benzīna dzinēju!!! Kā neliels mierinājums – uz šī dzinēja redzama Mitsubishi emblēma un uzraksts MIVEC 4K2, bet tas gan tiek ražots tai pašā Ķīnā! Jāsaka, ka 2.4 litri ar turbopūti pēc sajūtām nav nekāds nīkulis – 150kW jauda ar griezes momentu 320 Nm no 2400 līdz 4000 apgriezieniem ir pietiekama – pat rodas mānīga sajūta, ka braucu ar dīzeli…
Pašmasa šim pikapam ir tikai 1940 kg – salīdzinājumā ar Toyota Hilux (2185 kg) un KGM Musso (ap 2200 kg) – vai tikai dzinējs ir vieglāks, vai arī vēl kaut kur ir ietaupīts – to ir grūti pateikt! Labā ziņa, ka līdz ar to pilnā masa nepārsniedz Latvijai zīmīgos 3000 kg!
Novērtējot no ārpuses un salīdzinot ar KGM Musso, jāsaka ka “ķīnietim” ir labāki iebraukšanas/nobraukšanas leņķi, normāls aizmugurējais “buferis”, kas aizsargā kravas kaste vāku no nejaušām buktēm. Kopumā skatoties – dizainam nav ne vainas un šoreiz “ķīnietis” ieliek “korejietim”!
Kopš sākusies elektromobiļu ēra, ir jauns etalons automobiļa atsaucībai uz akseleratora pedāļa nospiešanu un sagaidāmo atsaucību griezes izteiksmē uz dzenošajiem riteņiem! Un neviens ne sportam domāts iekšdedzes dzinējs kombinācijā ar manuālo vai automātisko ātrumkārbu vairs nešķiet pat tuvu pilnībai!
Renault/Nissan aliansē radītā platforma ar iekšdedzes dzinēju, kas griež ģeneratoru un elektromotoriem uz abām asīm sniedz šo pašu elektromobiļa reakciju uz akseleratora nospiešanu, bet iekšdedzes dzinējs ļauj veikt ātru degvielas uzpildi un veikt braucienu garās distancēs, bez liekas kavēšanās!
Apvidus automobilim bezceļa apstākļos, kura pilnpiedziņu nodrošina elektromotori, sola precīzi kontrolējamu griezi, kā arī nav iespējams “nosvilināt” sajūgu!