Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
darklight rakstīja: Atceros, ka Meganei, lai nomainītu tuvās gaismas lampiņu, mašīna bija jāceļ uz domkrata, jāņem nost ritenis, jāņem nost arkas plastmasa... Un tomēr man tās 80 stundas Zojas radiatoram liekas neticami - tur tak reāli visu mašīnu var sastāvdaļās izjaukt un salikt atpakaļ. Nav kāds viģiks pieejams?
Nu manam vācijas ražojumam ir tieši tas pats. Plus vēl, ja dzinējam kaut kas nopietnāks remontējams, tad jāceļ ārā. Šobrīd jau franči ražo auto, kas nav baigi sliktāki par citiem.
NU jau ir diezgan daudziem auto, arī vāciešiem, ka pie noteikta tipa motora remonta, darba stundu ziņā ātrāk ir izcelt dzinēju, nekā mocīties motortelpā. Škiet ka lielākoties amerikāņi uzskatīja, ja ir jāmaina/jālabo 3 lietas ( a la zobsiksna vai ūdenssūknis, jebkas motora galvā, un jebkas motora karterī ... tad izcelt motoru ir lētāk ...) Jo nu vāciešiem nu jau bieži ir tā ka visu augšpuses loriņu noņemšana lai tiktu pie kaut kā pret motora "viduslīniju" ir vairāku stundu darbs ...
P.S. bet nu recepte nav universāla, ir dzinēji, kuru izcelšanai jāpavada turpat diena, lai visus loriņus atvienotu, kondiķi atsūknētu ...
Par to, ka dzinējs jāceļ arā pie dažādiem remontiem, es baigi nebrīnos. Man konkrēti interesē tā lampiņu padarīšana - kuram vācu auto nevar nomainīt lampiņu?
Neredzu baigo problēmu tur, ka jāceļ ārā motors ķēdes maiņai, jo normāliem dzinējiem tā ķēde ir jāmaina varbūt pāris reižu visā tā mūžā. Par modernajiem VAG mēsliem un ķēdēm no biezpiena te nerunāsim.
Pekina, 29. aprīlis (Reuters) — Tesla ir novērsusi dažus galvenos regulējošos šķēršļus, kas tai jau ilgu laiku ir kavējuši tās autopilota programmatūras izplatīšanu Ķīnā, paverot ceļu uz labvēlīgu rezultātu no Elona Maska negaidītās vizītes ASV autoražotāja otrajā lielākajā tirgū. .
Tesla izpilddirektors Musks svētdien ieradās Ķīnas galvaspilsētā, kur viņam bija paredzēts apspriest Full Self-Driving (FSD) programmatūras ieviešanu un atļauju pārsūtīt braukšanas datus uz ārzemēm, liecina kāda persona, kas par šo lietu zina.
Miljardiera zibenīgā vizīte, kuras laikā viņš tikās ar Ķīnas premjerministru Li Cjanu, notika nedaudz vairāk nekā nedēļu pēc tam, kad viņš atteicās no plānotā ceļojuma uz Indiju, lai tiktos ar premjerministru Narendru Modi, atsaucoties uz "ļoti smagajām Teslas saistībām".
Pirmdien divi atsevišķi avoti pastāstīja Reuters, ka Tesla ir panākusi vienošanos ar Baidu par Ķīnas tehnoloģiju giganta kartēšanas licences izmantošanu datu vākšanai uz Ķīnas koplietošanas ceļiem, ko viņi raksturoja kā galveno soli FSD ieviešanai valstī.
Pekina, 29. aprīlis (Reuters) — Tesla ir novērsusi dažus galvenos regulējošos šķēršļus, kas tai jau ilgu laiku ir kavējuši tās autopilota programmatūras izplatīšanu Ķīnā, paverot ceļu uz labvēlīgu rezultātu no Elona Maska negaidītās vizītes ASV autoražotāja otrajā lielākajā tirgū. .
Tesla izpilddirektors Musks svētdien ieradās Ķīnas galvaspilsētā, kur viņam bija paredzēts apspriest Full Self-Driving (FSD) programmatūras ieviešanu un atļauju pārsūtīt braukšanas datus uz ārzemēm, liecina kāda persona, kas par šo lietu zina.
Miljardiera zibenīgā vizīte, kuras laikā viņš tikās ar Ķīnas premjerministru Li Cjanu, notika nedaudz vairāk nekā nedēļu pēc tam, kad viņš atteicās no plānotā ceļojuma uz Indiju, lai tiktos ar premjerministru Narendru Modi, atsaucoties uz "ļoti smagajām Teslas saistībām".
Pirmdien divi atsevišķi avoti pastāstīja Reuters, ka Tesla ir panākusi vienošanos ar Baidu par Ķīnas tehnoloģiju giganta kartēšanas licences izmantošanu datu vākšanai uz Ķīnas koplietošanas ceļiem, ko viņi raksturoja kā galveno soli FSD ieviešanai valstī.
Tad jau CCP oficiozi būs Musko kārtīgi paņēmuši pie bumbām. "Vai nu strādā mums vai tavs bizness vairs nebūs tavs."
Pa to laiku Latvijā bija klimatam veltīts pasākums. Vai Latvija kā valsts vispār prezentēja kādus projektus Mēs te mūs specifiskajā vides un ģeogrāfijas noteiktajā spēles laukumā prioretizējam šo, vēl šo un vēl šos 5 pamatprincipus!
Bija kaut kas tāds? Vai arī visu pienesīs klāt, ko būs sarēķinājuši citur, ne Latvijā!
Ņemot vērā mūsu mikroskopiskās iespējas ietekmēt klimatu, es ieteiktu vairāk reliģiskus pasākumus par tēmu. Izveidot baznīcu vai lūgšanu vietu svētajam klimatam, kā arī konkursa kārtībā ievēlēt mūsu pašu "Grētu" t.i. svēto jaunavu "mis Klimats".
Formāli taču ir atzīti projekti, kas katrā valstī būtu veicami kā lokāli piemēroti. Ja tādus neizstrādās paši, tad tos atnesīs un prezentēs un ieviesīs citi.
Tak es jau par to pašu. Mūsu 0.02% CO2 klimatu neietekmē pieminēšanas vērtos apjomos. Govju pirdieni arī būs niecīgā apjomā. Tātad, jebkādu projektu jēga pie mums būs tīri ideoloģiska, apm, kā kādreiz komjauniešu sienas avīzei.
Bet Latvijas iedzīvotāju ir tikpat, cik pirms 100 gadiem. Mums vajag radīt nācijas nevairošanās balvu kā paraugnācijai šajā sakarā, izreklamēt to ES un piešķirt pašiem sev. Globāli gvelšana par klimatu ir tieši uzkrītoša liekulība, jo visi runā par tikai patēriņu ( consumption ), bet baidās aizrādīt 3.Pasaules valstīm, lai tak beidz vairoties kā traki truši vai baktērijas siltā buljonā. Bet ietekme uz klimatu ir patēriņš * cilvēku skaits.
Protams, ka ir atzīti projekti, kas katrā valstī būtu veicami kā lokāli piemēroti. Vienotība ar Kariņu priekšgalā un tai pakļautajiem drošības dienestiem rūpīgi pieskata, lai tie būtu pēc iespējas ienesīgāki pareizajām personām un netiktu konkurences apdraudēti. Un Zīle un Dombrovskis centīgi darbojas, lai šāda politika pēc iespējas tiktu ieviesta arī valstīs, kas nav tik pilnīgā savējo kontrolē.
Projekti var būt arī tādi, kas pēc būtības un no rajona ir reāli izdevīgi pilsoņiem un reāli novērš daļu fosilā patēriņa un piesārņojuma.
Viens no iespējamiem projektiem vispār ir par medijiem un psiholoģiju. Viens aktīvists izlasīja kaut kādu valdības un Saeimas dokumentu un pieņēma, ka aizliegs taču kurināt granulas. Un malku! Pilsoņi riktīgi sašutinājās un dalījās ar šo ziņu!
Visādiem medijiem un faktu čekeriem nelikās būtiski ātri šito stulbību noskaidrot un pateikt, ka nekā tāda nav!
Projekts ir par to, kāpēc nebija prioritāte ātri šito ...... noskaidrot un prime time 27 reizes dienā pateikt, ka tas ir izdomāts!
ZZZZ rakstīja: Lai būtu jāceļ ārā dzinējs, nevajag nekādu brīnuma W12/V10😍 Patreiz ir pietiekoši daudz aparātu parasto ar šādu ķēdes, z,siksnas izvietojumu 🙈
Ja ķēde atrodas motora aizmugures galā, tas vēl nenozīmē ka jāceļ laukā motors - bieži vien vieglāk ir izcelt kārbu.
Priecīga ziņa, īpaši tiem, bez elektrības vispār dzīvojašajiem, kur skaits diemžēl pieaug. Zini, kā var dabūt 100%? Atstājot vēl dažus miljardus bez elektrības
Tak negribas klausīties to klimata brēku kārtējo reizi. "Apturēt klimata izmaiņas" var tikpat labi kā apturēt zemes griešanos. Jo daudzus faktorus, piemēram, saules vai vulkānu aktivitāti ietekmēt nav cilvēka spēkos.
Kaut gan visādas COP u.c. klimata sapulces daudzu aprobežotu cilvēku prātos ir radījusi dīvaino domu, ka cilvēks tak var "klimatu apturēt", ja reiz "nopietni politiķi" un valdības par to spriež un plāno.
Bez tam nafta nav tikai degviela. Nafta ir arī galvenais avots daudzu ķīmiskās rūpniecības produktu ražošanai. Tajā skaitā tādu, kas nepieciešami "zaļajam kursam" uz zaļo komunismu. Par smērvielām neaizmirstiet. Esmu pārliecināts, ka, piemēram, vēja turbīnu berzei pakļautās daļas tomēr neeļļo ar cūku taukiem.
imzz rakstīja: Tak negribas klausīties to klimata brēku kārtējo reizi. "Apturēt klimata izmaiņas" var tikpat labi kā apturēt zemes griešanos. Jo daudzus faktorus, piemēram, saules vai vulkānu aktivitāti ietekmēt nav cilvēka spēkos.
Kaut gan visādas COP u.c. klimata sapulces daudzu aprobežotu cilvēku prātos ir radījusi dīvaino domu, ka cilvēks tak var "klimatu apturēt", ja reiz "nopietni politiķi" un valdības par to spriež un plāno.
Bez tam nafta nav tikai degviela. Nafta ir arī galvenais avots daudzu ķīmiskās rūpniecības produktu ražošanai. Tajā skaitā tādu, kas nepieciešami "zaļajam kursam" uz zaļo komunismu. Par smērvielām neaizmirstiet. Esmu pārliecināts, ka, piemēram, vēja turbīnu berzei pakļautās daļas tomēr neeļļo ar cūku taukiem.
vai tad kāds tev iesaka naftu nelietot vispār nekam?
82 gadus vecā anglikāņu garīdzniece Sjū Perfita un 85 gadus vecā pensionētā skolotāja Džūdija Brūsa piektdien Londonas centrā esošajā nacionālajā bibliotēkā pielīmējās pie stenda un novietoja plakātu "Valdība pārkāpj likumu", informēja aktīvistu organizācija "Just Stop Oil".
"Just Stop Oil" vēlas, lai Lielbritānijas valdība izbeidz jaunus naftas un gāzes urbumus. Aktīvisti ir solījuši, ka protesti turpināsies līdz mērķa sasniegšanai.
Pagaidām problēma ir tā ka plastmasas "sūdīgi" pārstrādājas, dažādas plastmasas daļinas nupat tu jau "rij" ikdienā utml.
Respektīvi ir daudz lietu ko no pārstrādātas plastmasas neražo, un tam vajag jaunas - tīras izejvielas ... kādas pārstrādātā plastmasa nav.
Saprotams Latvijā arī šis ar lielu varbūtību ir pie kājas, bet tāda ir arī visa tā CO2 izmešu utml. brīnumu "jaunā kultūra" vai kā daži dēvē "komunisms".
P.S. Un ja atkritumus nededzina, tad tos krauj kaudzēs ...
Diskusijā par plastmasu nez kāpēc nepiemin kabeļu izolāciju. Lielākam vēja parkam vajag vairākus desmitus kilometru kabeļu. Tāpat visiem pieslēgumiem, kuri neiet pa gaisu, "jaunajām zaļajām jaudām", Tāpat pieslēgumiem uz EV uzlādes stacijām.
Otrkārt, nav jāaizmirst par siltināšanu ar putu poliuretānu. Kas ir plastmasa, un tiek izstādīts lielos apjomos meteoroloģisko apstākļu laipnībai.
Kopā "zaļā ekonomika" un enerģētika rada tādu plastmasu patēriņu un piesārņojumu, kāds daudzkārt pārsniedz to, ko var radīt nožēlojamās PET pudeles.
Tad vēl plastmasu piesārņojums no celtniecībā lietojamiem materiāliem.
Siltināšanas kilograms savā dzīves laikā ietaupa nesadedzinātas naftas tonnas!. Tas nu ir masīvs pārpīlējums. bet ne par to ir runa. Runa ir par to, no kā plastmasas taisa, bet taisa no fosilajām degvielām.
Otrkārt, vairums domā, ka plastmasu piesārņojumu rada pamatā PET pudeles, to korķi un briesmīgie plastmasas maisiņi. Kas tur vēl bija ? Kokteiļu salmiņi un vienreizējās lietošanas ēdiena iepakojums. Un, kad ar tiem tiks galā, tad nekāda plastmasu piesārņojuma vairs nebūs.
Par industriāla apjoma radīto piesārņojumu, kas aizvien pieaugs, nepiemin, jo bērnu dārzā un pamatskolā par to nestāsta.
Tas viss ir naftinieku un patērētāju ekonomikas izdomāts veids, kā degradēt ekoloģiju, enerģijas un resursu taupīšanu un nesamazināt nejēdzīgu patēriņu.
Degradēt argumentus un diskusiju vidi arī ir svarīgi.
raimondsm rakstīja: Tas viss ir naftinieku un patērētāju ekonomikas izdomāts veids, kā degradēt ekoloģiju, enerģijas un resursu taupīšanu un nesamazināt nejēdzīgu patēriņu.
Degradēt argumentus un diskusiju vidi arī ir svarīgi.
Paskat tik, kas nu to teiktu.
Tava tukšvāvuļošana ir argumentēta? Šie vāvuļojumi ir tikpat vareni kā apgalvošana, ka problēma X ir radusies reptiloīdu, žīdmasoņu, iluminātu un pederastu sazvērestības rezultātā.
Tava tukšdiršana degradē jebkuru tēmu, bet par diskusiju to nosaukt nekad nav iespējams. Iedirs garu spamu, pazūdi, iedirs nākamo u.t.t. Un tāds vēl stāstīs par diskusiju kultūru.
imzz rakstīja: Siltināšanas kilograms savā dzīves laikā ietaupa nesadedzinātas naftas tonnas!. Tas nu ir masīvs pārpīlējums. bet ne par to ir runa. Runa ir par to, no kā plastmasas taisa, bet taisa no fosilajām degvielām.
Otrkārt, vairums domā, ka plastmasu piesārņojumu rada pamatā PET pudeles, to korķi un briesmīgie plastmasas maisiņi. Kas tur vēl bija ? Kokteiļu salmiņi un vienreizējās lietošanas ēdiena iepakojums. Un, kad ar tiem tiks galā, tad nekāda plastmasu piesārņojuma vairs nebūs.
Par industriāla apjoma radīto piesārņojumu, kas aizvien pieaugs, nepiemin, jo bērnu dārzā un pamatskolā par to nestāsta.
Tas, ka tavi mīļie tiktokeri un citi masu mēdītāji to nepiemin, nenozīmē, ka par to nezina un par to nerūpējas.
No soctīkliem tikai dažreiz iegriežos reddit, kur no pāris vietnēm esmu izmests pūlim un moderatoriem neatbilstošu uzskatu dēļ.
"ka par to nezina un par to nerūpējas. -
Zin un rūpējas politiķi, un politiķi ir gudri ;) Bet politiķi taisa pakazuhu tieši pūlim, piemēram rada noteikumus dzērienu pudeles korķa "piesiešanai pie pudeles. Tagad gan daba ir glābta.
katra tonna, katrs litrs NEsadedzinātas naftas ir pluss, labums, ieguvums, dubultā un trīskārtīgi - Netiek maksāts "naftas baroniem" - arābiem vai krieviem, netiek pasliktināta valsts ārējās tirdzniecības bilance, netiek iepumpētas atmosfērā siltumnīcefekta gāzes, nafta paliek pāri citai nepieciešamai lietošanai, tām pašām plastmasām, smērvielām, ķīmiskai rūpniecībai!
Ir STULBI sadedzināt naftu - lai vienkārši pārvietot savu pakaļu no punkta A līdz punktam B. It īpaši, ja ir pieejama alternatīva.
Tā jautri sanāk - tu esi pavilcies uz ekofašismu, bet neesi sapratis ka ekofašisms ir par patēriņa palielināšanu, līdz ar to nav te ko murgot par patēriņa samazināšanu Ja naftu sadedzināt būtu stulbi, tad aizliegtu ražot pseidodžipus un dažādos veidos veicinātu mašīnu ar mazu degvielas patēriņu ražošanas pieaugumu. Elektriskās spēļu mašīnītes nav nekāda "alternatīva" - tās, tāpat kā jebkas cits pseidozaļš, sēž fosilo degvielu plecos.
Tikpat jautri pats esi pavilcies uz ekofašismu. Nav tādu vispārīgi definētu "mašīnu ar mazu degvielas patēriņu". Zem tava naida pret pseidodžipiem slēpjas skaudība pret pielietojumu. Tās mašīnas, kas tavā ieskatā ir ar mazu degvielas patēriņu, tērē vairāk pat par lielajiem SUViem, ja tiek izmantotas veidā, ko tu gribi aizliegt, jo visiem būtu jādzīvo tavu proletariāta dzīvi.
Tu drīksti par mani domāt ko vien tev ienāk prātā, tik neizliecies, ka tavus faktus nav iespējams apgāzt un/vai redzējumu palabot ...
Arābs vai krievs nopelnīs vienagla kā - ar naftu, gāzi utml. kritīsies patēriņš, pagriezīs ieguvi drusku mazāku, pacels cenas ... Efektivizējot ražošanu tu ražo Ķīnā un tālāk katru sūdu tu transportē pa pusi pasaules ... lai kā tu censtos piegāžu ķēžu patēriņu tu neatbrīvosi no piesaistes fosilajiem enerģijas veidiem .. stabili ne tuvākajos 20 gados. Individuāli - vari atļauties BEV, vai braukt ar velo - super ! Bet ja arī der BEV - tad atkal vai tev vispār ir vajadzība braukt ikdienā, lai "pakaļu ofisā atsēdētu" (bet nu nelolosim cerības ka tauta labprātīgi atteiksies no ērtībām) ???
CO2 nav vienīgā siltumnīcas efektu radošā gāze, un nebūt ne tā spēcīgākā, un tehniski resursus ir nepieciešams taupīt, nepiecūkot vidi utml., taču veicinot patēriņa eknomiku ( un BEV ir ideāli piemērots šādam pasākumam), diezin vai būs tā ka piecūkosim mazāk, jā varbūt CO2 izdosies samazināt ... tik jautājums uz kā rēķina ... man ļoti negribētos, ka uz saldūdens rēķina, jo tad tu pirksi "ieplastmasotu ūdeni" biezā slānī ... jo citas izejas nebūs ...
Un par to ka aizvietot 100% ICE ar BEV - nekādas enerģētikas attīstības nepietiks - es nemaz nesākšu izvērsties ... tas jau ir tāds kā "reliģisks jautājums" ... taču elektroenerģijas cenu kāpumi skaidri parāda tendenci un problēmas "dziļumu" ...
Ir pētījumi, ka atjaunojamo resursu pietiks un vēl pāri paliks, bet uzskatus, ka "nekādas enerģētikas attīstības nepietiks" dāsni sponsorē no Krievijas un arābu naftas peļņas
Apmaksāt ir iespējams jebkādus pētījumus. Bet par arābiem jau atkal nākas ķerties pie meliem: www.arabnews.com/node/2411686
Labāk padomā, kādēļ tieši naftas tirgotāji ir līderi "zaļo tehnoloģiju" ieviešanā un māca pārējiem, kā dzīvot "zaļi". Kadēļ visvairāk EV Eiropā ir Norvēģijā, kura nemaz nesatraucas par to, ka tu dedzini viņu naftu.
msh rakstīja: Tā jautri sanāk - tu esi pavilcies uz ekofašismu, bet neesi sapratis ka ekofašisms ir par patēriņa palielināšanu, līdz ar to nav te ko murgot par patēriņa samazināšanu Ja naftu sadedzināt būtu stulbi, tad aizliegtu ražot pseidodžipus un dažādos veidos veicinātu mašīnu ar mazu degvielas patēriņu ražošanas pieaugumu. Elektriskās spēļu mašīnītes nav nekāda "alternatīva" - tās, tāpat kā jebkas cits pseidozaļš, sēž fosilo degvielu plecos.
Patēriņš! Cik fosilo degvielu patērē viens, cik otrs?
Bradypus rakstīja: Ogles tak. Ne velti Vācija restartē jau slēgtās ogļu stacijas, lai EV pietiktu.
Piesedzoties ar rūpēm par vidi, ruslandferštēheri Vācijā atslēdza AES, sākot vairāk lietot krievu gāzi. Bet šeku -reku, gāzes nav, vai tā dārga! Tāpēc drusciņ vairāk ogles. Šobrīd.
Kārtējā puspatiesība ar ko piesegt melus. Jā, taisnība par atbalstu Krievijas gāzei, bet tā neatceļ patiesību, ka Vācijas elektrosistēmu satirsa ar zaļo enerģiju. Gāze ir vairāk apkures tēma - gan jau nevarēsi uzskaitīt jaunos gāzes TEC, kas apstiprinātu tavu puspatiesību.
Un beigās īsi un konkrēti meli par ogļu patēriņu. Jā - kopējo pasaules bilanci ogļu patēriņa pieaugumā pamatā dod Ķīnas EV industrija, kam ir pavisam citi motīvi, nekā Eiropas ekofašistiem, bet tā IR patiesā EV daba, par ko Ķīnieši vismaz nemelo.
Un to drausmīgo faktu, ka mūsdienu pasaulē neesam vispar spējuši nodrošināt elektrību gandrīz miljardam cilvēku, piedevām šis skaits kopš 2019. gada atkal PIEAUG, tu izdevīgi ignorē. Jo pavisam neērtā patiesība par to, kā vidi degradē nabadzība, tev nepatīk, pat tad, ja tīri cilveciski nerūp šo cilvēku liktenis.
Nevajag drist šķidru, un apelēt pie kaut kāda miljarda nabadziņu. Tam miljardam jau neviens neliedz, lai dedzina ko vēlas. Un vēl. Par spīti ķīnas ogļu stacijām atjaunojamo resursu īpatsvars pieaug, te nesen bija minēts, ka 30%, pirmo reizi pasaules industrijas vēsturē. Jo tajā pašā ķīnā saules un vēja parki kā arī Hesi arī pieaug.
Tieši tā - nevajag dirst šķidru. Nodrošināt tam miljardam normālus dzīves apstākļus būtu daudz lielāks ieguldījums piesārņošanas apturēšanā. Un tieši tāpat par "atjaunojamo resursu īpatsvaru" - jau tagad ir pakaļā izmaksas un tīkla stabilitāte - un paliks tikai sliktāk.
Ogles nav tikai enerģija. Neaizmirstiet par tērauda ražošanu. Globālie Dienvidi attīstās , tēraudu vajag. Viss tērauds nenāk no lūžņiem. Daļa joprojām no rūdas. Arī "zaļajai "enerģijai vajag tēraudu. No kā taisa vēja turbīnu mastus ?
Ogles Ķinas gadījumā ir tieši tas pats, kas mums malka un granulas. Tie nav tie tirākie enerģijas avoti, bet nodrošina neatkarību. Tāpēc ķinas plānā ir parsēdinat visus uz baterijām un palielināt ogļu ražošanu/ dedzināšanu. Ogles ir labas, jo tur Ķina var ieviest savas prasības importētajiem, kā tas notika ar Austrāliju un tagad viņi uzlikuši nodokli Krievijas, Mongolijas oglēm. + Baterijas ļaus izrauties auto būves augšgalā
Precīzi. Pieliec vēl klāt Ķīnas megapilsētas ar desmitiem miljonu iedzīvotāju un nepiecišamību iznest piesārņojumu ārpus pilsētām, nevis skaitīt CO2 un Ķīnas ogļu EV industijas motīvi būs pavisam skaidri. Tikai īstenie ticīgie tic svētajiem rakstiem, ka EV ir "zaļi".
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2