Gatis, 20.jūlijs 2021 17:09
Sveiki!
Gribētu pakonsultēties par CSN situāciju. Brauca aiz manis auto, pirmkārt, agresīvi apdzina manu vadīto auto krustojumā, kalniņā neko tajā brīdī pat neredzot kas priekšā notiek. Nākamais, iebraucot apdzīvotā vietā priekšā braucošais sabremzējās, ieņēma kreiso pozīciju ( tā kā griezties pa kreisi pat iebraucot tajā brīdī ar auto pretējā joslas daļā), savukārt es iekārtojos labajā pusē savā joslā apsteigšanai pa labi) . Pagriezienu priekšā braucošais pa labi (arī pa kreisi nepaspēja parādīt) nerādīja un strauji grieza stūri pa labi, kad jau biju ar auto priekšu jau tā blakussēdētāja līmenī, kā rezultātā ieskrēju priekšā braucošā priekšējās labajās durvīs, no trieciena noskrēju no ceļa un ielidoju turpat ceļa malā kokos. Sadursmes brīdis ir redzams videoreģistratora video ( tur gan man ātrums arī redzams, ka pārkāpts pa 16 km stundā). Jautājums. Kā izskatās no malas šajā gadījumā kurš vainīgs?
Ēriks Griģis:
1. Vispirms CSL.
51.pants (10.)punkts. Agresīva braukšana:
likumi.lv/ta/id/45467#p51
2. Tad CSN.
25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki.
!Attiecas uz abām negadījumā iesaistītajām pusēm!
100. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.
!Bremzēšana un apstāšanās ir šī punkta kvintesence. Attiecas uz abām iesaistītajām pusēm!
113. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, ja tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.
!Apdzīvotā vietā drīkst!
68. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi.
!Jūsu vadītais a/m bija pa labi!
78. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.
!Viņam transportlīdzeklis tuvojās no labās puses!
2. Kā es vērtētu situāciju (pēc Jūsu aprakstītā), ja tas būtu man jādara.
2.1. Salīdzinātu bojājumus uz abiem auto un noteiktu bojājumu saderību!
2.2. Pēc abu pušu paskaidrojumiem un notikuma vietas apskates noteiktu bojājumu atbilstību ceļu satiksmes negadījuma mehānismam.
2.3.Izvērtētu, ja redzētu video, vai ātruma pārsniegšana bija cēloniskā sakarībā ar notikušo ceļu satiksmes negadījumu.
3.Ja nebija, tad vainīgais ir atrasts!
4. Vispārpieņemts nosacījums OCTA atlīdzības regulēšanas procesā, kas var arī nenotikt, kā to aprakstu!
Izskatot apdrošināšanas gadījumu, ticami, ka apdrošinātājam svarīgi būs iegūt pierādījumus nevainīgā vadītāja līdzatbildības noteikšanai, lai samazinātu savas izmaksas. Teiksim, jāpievelk otram jebkādi pārkāpumi, nevērtējot to ietekmi uz notikušo!
Ja kļūst zināms, kam lielāki zaudējumi, tad tas lietu var ietekmēt citādi, kā to aprakstu!
Tad, ja kļūst zināms abu bušu OCTA apdrošinātājs, kas arī atlīdzības noteikšanas stratēģiju var ietekmēt!
!Šeit Jūsu +16 km/h var radīt abu pušu dalīto atbildību par negadījumā radītiem zaudējumiem!
!Un arī vēl tas, ka apsteidzāt priekšā braucošo pa labo pusi, ja tas nerādīja kreisā manevra signālu un abi braucāt pa vienu joslu!
5. Jums varētu palīdzēt advokāts, kas būtu lietpratējs divos dažādos procesos:
5.1. administratīvo pārkāpumu lietās ceļu satiksmē;
5.2. OCTA zaudējumu atlīdzības un dalītās atbildības noteikšanā.