Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds, 24.aprīlis 2014 10:29
Labdien, avārija notika 2007. gadā, policija mani atzina par vainīgu , jo uzbraucu uz galvenā ceļa, bet neizvētēja visu līdz galam, jo mašīna kurā iebraucu bija pretējā joslā, nebrauca pa savu joslu. Vai var ar lieciniekiem pierādīt, ka viņa brauca pa tretējo joslu. Savu vainu atzinun par 30%. pārējo sumu neatzīstu. Lūdzu , lai dod mani tiesā, bet viņi tik sūta vēstules. Vai viņiem obligāti jādod parādu piedziņas firmai, vai viņi paši var sniegt tiesā. Man ir darba piedāvājums ārzemēs uz 10. gadiem ASV, bet nevaru braukt , jo nezinu , kas būs ar šo lietu. Vai varu lūgt , lai dod tiesā ātrāk. Paldies.
Ēriks Griģis:

Jūs varat apdrošinātāju lēmumu pārsūdzēt:
1. LTAB, Lpmonosova ielā 9
www.ltab.lv/par-mums/kontakti/
2. Tiesā, cik ātri vēlaties.
LTAB viedokli apdrošinātājs var neņemt vērā, ja tas Jums būs par labu.
Toties, pozitīvu Jums LTAB viedokli var pievienot tiesas materiāliem.
P.S.
Ja apdrošinātājs jutīs, ka esat tiesas procesam pienācīgi sagatavojies, iespējams, pirms tiesas piedāvās (rakstiski apstiprinātu) citu variantu.
Mans viedoklis!
Vai tad ir regress, ja izbrauc uz galvenā ceļa nepārliecinājies...?
Visiem lasītājiem!
Vajadzēja pirms 2007. gada sākt ar mācībām pie manis! Ticami, ka puse no regresiem nebūtu!
Atkal Rabinovičs, 24.aprīlis 2014 2:25
Vai-vei! Reku laikam tālāk rakstīts:

(4) Transportlīdzekļa vadītājam, kuram ir tiesības vadīt B kategorijas transportlīdzekli, kurš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir nokārtojis transportlīdzekļa vadīšanas eksāmenu un kuram transportlīdzekļu vadītāja apliecībā par to izdarīta attiecīga atzīme, atļauts vadīt B kategorijas vilcēja savienojumu ar piekabi, kuras pilna masa pārsniedz 750 kilogramus, ja šā savienojuma pilna masa pārsniedz 3500 kilogramus.

Kods ir tā "attiecīga atzīme"? Vecais ebrejs pareizi saprata?
Ēriks Griģis:

Laikam tas ir vecums... Aplam saprati, uzstādot iepriekšējo jautājumu!
Moše Rabinovičs, 24.aprīlis 2014 2:20
Kāds vēl 96. kods?
Reku CSL pēdējā redakcija. Tur it nemaz nekas nav teikts par kaut kādiem "kodiem":

B — mehāniskie transportlīdzekļi, izņemot A kategorijas motociklus, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus un kuri ir konstruēti un paredzēti ne vairāk kā astoņu pasažieru pārvadāšanai, neskaitot vadītāju, kā arī šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kilogramus.

Ir atļauts arī šīs kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa pārsniedz 750 kilogramus, ja šā savienojuma pilna masa nepārsniedz 4250 kilogramus;
Ēriks Griģis:

Nevis 96, bet B96
Piezvani pa CSDD izziņas tālruni, tev paskaidros par CSL pēdējo redakciju.
vārds, 23.aprīlis 2014 8:25
Vai ar b kat.tiesiibaam driikst vilkt divasu piekabi,kuras pilna masa ir 1200 kg?
Ēriks Griģis:

1. Līdz sastāva 3500 PM kg drīkst ar B kategoriju, ja automobiļa izgatavotājs tādas piekabes vilkšanu ir paredzējis.
2. Ja sastāva PM ir robežās no 3500 kg līdz 4250 kg, lai vilktu 1200 PM kg piekabi, tad nepieciešams B96 kods.
viktors, 20.aprīlis 2014 9:18
Izmēģināju traktortehniku pēc remonta, īpašumā pa iebraukātām sliedēm apmēram 50m noceļa.CP reida laikā sastādīja protokolu par transporta līdzekļa izmantošanu satiksmē CSL 18.2 bez octa un TA uzliekot naudas sodu 90 eiro.Protokolā ierakstīja,ka brauca virzienā uz attiecīgo ceļu.Vai ir vērts šo lēmumu pārsūdzēt?
Ēriks Griģis:

Izklausās, ka ir vērts!
Otrdien vakarā piezvaniet, lūdzu, 29180099
Kursi, 19.aprīlis 2014 2:04
Vai 19.04. būs nodarbība? Paldies.
Ēriks Griģis:

Jā, 10:00
Svētkos, 18.aprīlis 2014 1:33
Priecīgas Lieldienas!
Ēriks Griģis:

Paldies!
Visiem šeit esošiem lai saulaini ir Lieldienu svētki!
Jānim, 17.aprīlis 2014 12:32
"Mājās atradu saskaņotā paziņojuma kopiju"
Kur tad saskaņotā riģināls?
Ja tiešām nav iesniegts, var strīdēties par regresa prasības apmēru.
Visu komunikāciju ar apdrošinātāju vajag veikt rakstiski, ierakstītās vēstulēs. Citādi, kā pierādīsi to, ka atteica iepazīstināt ar lietas materiāliem.
"Man atnāca baltikuma vēstule, ka 10 dienu laikā jāierodās pie eksperta, lai atrādītu mašīnu. " - vajadzēja atbildēt vēstulē, norādot iemeslus, kādēļ neapmierina piedāvātais atrādīšanas laiks. Savukārt pašam vajadzēja uzaicināt veikt transportlīdzekļa apskati sev izdevīgā laikā un vietā. Apdrošinātājam apskate jāveic piecu dienu laikā, bet auto uzrādīšana īpašniekam nav laikā ierobežota. Tātad apdrošinātājs būtu spiests braukt pie Tevis, jo viņam pirmajam beidzas termiņš.
Ēriks Griģis:

Šajā jautājumu un atbilžu sadaļā uz jautājumiem, kas uzdoti man, citi neatbild!
Ja gribi dot padomu lietā, ko pats nezini, tad, lūdzu, meklē sev vietu citur, kur kādam varēsi iestāstīt visu ko vēlies, vajag to vai nē!
Jānis, 15.aprīlis 2014 14:05
Labdien Ērik!
02.04.2014 saņēmu vēstuli no apdrošināšanas kompānijas "baltikums", par gadu vecu notikumu. Pagājušajā gadā 15. aprīlī maximas autostāvvietā nejauši aizķēru ford mondeo 1998.g. raž. un tai mašīnai parādījās neliels robiņš aizmugurējā bamperī, bet jāatzīst, ka tas fords bija šausmīgi norūsējis un nodauzīts visapkārt. Uzrakstījām saskaņoto paziņojumu, kurā minētie bojājumie tiešos vārdos ir "noskrāpēts bamperis". Man atnāca baltikuma vēstule, ka 10 dienu laikā jāierodās pie eksperta, lai atrādītu mašīnu. Piezvanīju, man pateica, ka eksperts jelgavā ir tikai trešdienās uz pāris stundām, es dēļ darba netiku. Un tā arī beigās noignorēju to visu, jo neziņā domāju, ka tā tikšanās ar ekspertu ir domāta tikai, lai varbūt man kaut ko sataisa. Nodomāju, ko tad man tur sataisīs, ja man ir octa pa 20ls. Man pašam no avārījas tikai neliels skrāpējums priekšējā bamperī un moldingā. Pēc gada atnāk man vēstule par regresu no baltikuma, sakarā ar to pantu, kurš norāda, ka neesmu iesniedzis saskaņoto. Regresa vēstulē norādīts, ka man 15 dienu laikā jāapmaksā 285 euro remonts. Es saprotu, ka mani neattaisno no atbildības nezināšana par līgumu. Bet tas ir mazliet šokējoši, ka par 98 gada sarūsējušas mašīnas par bampera salabošanu ir 285 euro. Tāpēc domāju vai ir jēga tiesāties? Aizgāju līdz baltikumam, viņi piedāvā sadalīt maksu uz 6 mēnešiem. Kad pieprasīju tāmi vai eksperta foto par otru automobīli, man atteica pasakot, ka pēc likuma viņiem tas nav jādara un teica, ka varam noskaidrot lietu tiesā. Mājās atradu saskaņotā paziņojuma kopiju uz, kura skaidri norādīts, ka esmu iebuktējis aizmugurējā bampera sānu.
Ēriks Griģis:

1.Pēc Jūsu rakstītā ieteiktu gatavoties tiesai.
2.Apdrošinātājam būtu Jums jādod iespēja iepazīties ar atlīdzības lietas materiāliem.
To var pieprasīt Jūsu pārstāvis - advokāts vai jurists pirms tiesas.
3.Par šo gadījumu prasiet paskaidrojumu LTAB, Lomonosova ielā 9. To var darīt Jūsu pārstāvis. Tā iegūsiet iespēju iepazīties ar materiāliem.
4. Par pieredzi strīdos ar Baltikumu varat uzzināt no juridiskā biroja, piezvanot pa tālruni 67270292.
Roadsoft, 11.aprīlis 2014 15:17
Griģa k-gs!
Vai esat dzirdējis kas ir "EULA"? Gatavs derēt, ka, uzmanīgi iepazīstoties ar to, mēs netradisim it ne varda par iespēju "dalīt" un tālāk izplatit aplikāciju. Programnodrošinājuma izstrādātājs (ja vien tas nav freeware, kas noteikti nav Jūsu pieminētais gadījums) nekad un nekur nav ieinteresēts. lai viņa produkts tiktu pavairots bez maksas kā "pateicība" par pie citas personas izietiem kursiem. Par tādam darbībam iestājas atbildība. Un atrunas par vadītaju nekompetenci nav un nevar būt arguments. Palasiet EUL-u.
Ēriks Griģis:

Paldies par info!
Zināšu, kā uzvesties, ja kāds mēģinās dalīt vai izplatīt manu aplikāciju!
Tad pieņemiet, ka esmu izstrādājis to, kas nav dalāms, autovadītājiem - savu kursu klausītājiem!
Roadsoft, 11.aprīlis 2014 8:49
Vai tad drīkst izplatīt programnodrošinājumu pa daļām, kā pateicību par "kursiem"? Diez`, ko par to sacītu izstradātāji?.. Ar uguni spēlējamies.
Ēriks Griģis:

Pats sev, kā šī moduļa līdzradītājam tieši autovadītājiem LV, neko neiebildīšu par programmas daļas izdali bez maksas, kas tādam mērķim ir radīta un paredzēta!
Modulis ir kā konsultants, kas grafiku veidā atbild uz autovadītāju jautājumiem, līdzīgiem, kā iepriekš uzstādītam.
Ar "uguni spēlējas" vadītāji, paši to nezinot! Ir daži gadījumi, kad iebraucot Vācijas teritorijā no Austrijas vai Šveices puses, vadītājam tiek noteikts darba un atpūtas laika pārkāpums. Ja pēc tam LV esot, tiek saņemta soda naudas kvīts par šādu pārkāpumu, tad programma vadītājam sniegs atbildi, par ko tā!
Pateicībā par diskusijām mācībās, konsultācijās un man uzstādītajiem jautājumiem, pirms trīspadsmit gadiem iAuto piedāvāju izveidot bezmaksas konsultatīvu sadaļu saviem audzēkņiem. Tad arī radās šis visiem pieejamais bezmaksas Forums!
Līdzīgi divus gadus konsultācijas sniedzu Vācijā.
Tikko tika registrēts domēns konsultācijām autovadītājiem krievu un latviešu valodās Šveicē un Itālijā strādājošiem. Plānoju ko līdzīgu arī autovadītājiem Austrijā un Spānijā.
Saprotams, ka tas ir papildus bonuss maniem apmacību kursiem! Ja patīk, sauc to par pateicību tiem, kam izdevās lekcijās piedalīties Latvijā!

Maskēti brīdinājuma izteikumi, divdomīgas rindiņas ar daudzpunktēm - kā pierasts no sendienām!
P.S.
Programmas moduli autovadītājiem esmu sagatavojis latviešu un krievu valodās!
Arnim, 10.aprīlis 2014 20:54
Programma datu apskatei var izmaksāt diezgan..
Ēriks Griģis:

Grūtākais būs autoskolai izpildīt Jūsu prasību nodrošināt mani par Jūsu pasniedzēju!
Katrs profesionālais autovadītājs, kas piedalīsies manu lasīto lekciju ciklā 95.koda iegūšanai, saņems šo programmas daļu - autovadītāja moduli bez maksas!
Arnis, 10.aprīlis 2014 16:51
Sveiks Ērik! Saki, vai es pats varu apskatīties sava digitālā tahogrāfa čipkartes datus? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja, vari!
Vajag iegādāties karšu lasītāju.
Programma darba un atpūtas laiku novērtēšanai autotransporta uzņēmumiem, ekspertiem, parvadājuma vadītājiem, loģistikas speciālistiem, maršruta plānotājiem un autovadītājiem datu nolasīšanai un saprotamai attēlošanai būs pieejama LV un RUS valodās.
Autovadītāji, kas pie manis noklausīsies lekcijas ciklu 95.koda iegūšanai, saņems šīs programmas autovadītājiem paredzēto moduli bez maksas!
karlis, 8.aprīlis 2014 22:02
ja sia 1 izire no sia 2 masinu ar soferi un ved sia1 kravas pie sia 3 ,vai sia 2 skaitas pasparvadajumu veicejs jeb joprojam konkurents citiem komercparvadatajiem?
paldies par atbildi...
Ēriks Griģis:

Ja ir auto nomas līgums un darba līgums ar vadītāju, tad sia2 nav ne pārvadātājs, ne konkurents!
Piecu dienu laikā ir jāveic pārreģistrācija CSDD un par pārvadātāju un turētāju kļūst sia1
Anete, 3.aprīlis 2014 15:21
Pārsūtu Jums informāciju par uzņēmumu iespēju pieteikties unikālam intensīvajam apmācību kursam “Kā strādāt ar personālu: Mazākas algas - augstāka motivācija!”
Vienas dienas semināra cena EUR 249,- Ir līdzfinansējums!
Ēriks Griģis:

Kas var būt labāka motivācija par atalgojumu, ar kuru var apmierināt savas vajadzības, atrast savu motivāciju un vēl var atlikt!
Satiku kolēģi, kas strādā par instruktoru Šveicē un par B kategorijas apmācības 45 minūšu stundu saņem 95 eiras. Pasniedzējam labā autoskolā mēnesī sanāk virs 4500 eirām (pārveidojot no CHF).
Austrijā profesionālo vadītāju 95. koda iegūšanas apmācībās pasniedzējs par viena moduļa - 7 stundu pasniegšanu saņem no 1200 līdz 2000 eirām.
Vācijā par vienas dienas 5 stundu semināru "Vadītāja darba un atpūtas laiku reģistrēšana", pasniedzējs saņem ap 1000 eirām.

Piekrītu, šiem pasniedzējiem un instruktoriem var samazināt algu kā darbiniekam, vietā sniedzot augstāku motivāciju, nemaz nepieminot dārdzību un dzīves izmaksas attiecīgajā valstī.
Savukārt, Latvijā autoskolas pasniedzējs ir pateicīgs par vienas grupas apmācību mēnesī saņemt algu no 120 līdz 250 eirām. Tad algas samazināšanu gan pasniedzējs uzskatīs par apzagšanu, ko nesegs nekāda motivācijas paaugstināšana!

Piezīme.
ES transporta komisijas pārstāvji uzskata, ka Eiropas valstīs pēckrīzes periodā ekonomiskā situācija ir izlīdzinājusies, tai skaitā apmaksa autoskolu pasniedzējiem un arī autovadītāju zināšanu un drošības līmenis ceļu satiksmē!
Nauda autoskolām par profesionālo vadītāju apmācību pirms pieciem gadiem tika izdalīta visām ES dalībvalstīm, neskatoties, ka dažas finansu ministrijas no šīs naudas atteicās. Nākošajam piecu gadu vadītāju apmācības posmam - tām valstīm, kas to pieprasīja! Līdz ar to apmācību līmenis un atbilstošs zināšanu līmenis autovadītājiem ES ir sasniegts!
Nākošais posms ir ES dalībvalstīs ieviest vienādus sodus vadītājiem un pārvadātajiem par darba un atpūtas laiku pārkāpumiem, kravas nepilnīgu vai vispār nenostiprinātu kravu pārvadājumos ceļu satiksmē.
Tas noteikti izmainīs APK noteikto sodu kārtību arī Latvijā, kad par nenostiprinātu kravu var nesodīt ne pārvadātāju, ne auto īpašnieku, pat ne iekrāvēju, kam nerūp ne kravas izvietojums, ne nostiprināšana, bet tikai un vienīgi soda autovadītāju ar 55 eiro lielu soda naudu. Pēc APK protokola par uzlikto sodu, vadītājs var turpināt ceļu, riskējot tikt otreiz sodītam!
Vēl vairāk - par kravas konteineru vai kokmateriālu pārvadāšanu ar transportlīdzekļiem, kas nav speciāli paredzēti šim nolūkam un nav attiecīgi reģistrēti, soda atkal tikai autovadītāju ar 55 eiro lielu sodu, kaut vadītājam mājās nav konteineru vai kokmateriālu vešanai rezervē sagatavoti vairāki autotransportlīdzekļi vai to piekabes un transportlīdzekļu reģistrāciju viņš neveic!
Jānis, 2.aprīlis 2014 14:28
Sveiks Ērik! Kādas ir Tavas domas par šo ? www.delfi.lv/aculiecinieks/news/...

Kurš no mums ir Tavās un pasniedzēja Priedes lekcijās gulējis, es vai CP darbinieki ? Var jau būt, ka kopš 2007. gada vasaras ir kaut kas mainījies.
Ēriks Griģis:

Sveiks!
CSN 170.2.p. skaidri nosaka un vēl paskaidro šo aizliegumu!
CP darbiniekus sertifikāta iegūšanai es vairs nemācu! Viņiem CSN un SD zināšanas netiek prasītas!
Ēriks , 28.marts 2014 10:18
Kad varētu kartot ieskaiti SD?
Paldies
Ēriks Griģis:

Sestdien, 05.04.2014. pirms nodarbību sākuma plkst. 9:15
vārds Roberts, 27.marts 2014 23:51
Kā uzzināt sava auto vērtību pirms satiksmes negadījuma ?
Ēriks Griģis:

Pie kāda no apdrošinātāju OCTA tehniskajiem ekspertiem.
Tādi strādā arī lielākajos remontservisos.
Edgars, 25.marts 2014 17:12
Vaitad maksāju apdrošināšanas kompānijai par velti ???
Ēriks Griģis:

Maksājot apdrošinātājam, mēs neiepērkamies veikalā!
Mēs maksājam par sapņiem!
Diemžēl, sapņi ne vienmēr piepildās!
Edgars, 25.marts 2014 9:57
Labdien.
Sanāca CSN(saskrāpēja bamperu)vainīgs esmu es.
Policija uzlika minimālu sodu,skāde mazs melns bumbulis no mana bampera priekšējā.Tagad ir pagājuši 3 mēneši un man atnāk no ERGO rēķins kuru jāsamaksā man.
Jautājums vai man ir jāmaksā no savas kabatas??
Ēriks Griģis:

Te varētu būt runa tikai par Jums, Jūsu zināšanām par OCTA, OCTA likumā noteikto prasību izpildi un apdrošinātāju, bet nevis par policiju!
1. Ticami, ka ERGO Jums piestādīja regresa prasību atmaksāt atlīdzinātos zaudējumus + administratīvos un ekspertīzes izdevumus.
2. Prasībā jābūt uzrādītam iemeslam, kāpēc tā ir sūtīta.
Visbiežāk prasībā norāda to, ko Jūs neesat vai esat izdarījis, pārkāpjot OCTA likumā noteikto!
2.1. Apdrošinātājs ir pārliecināts par savu prasību.
2.2. Ja viņš nav pārliecināts, tad grib pavingrināties un izbaudīt to, cik spējīgi Jūs pratīsiet viņam spirināties pretī.
3. Ja esat pārliecināts par apdrošinātāja prasības pamatotību, tad maksājiet. Kura kabata Jums tuvāka, tas ir Jūsu iespēju jautājums!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti