Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Jānis, 25.septembris 2013 14:58
Stāvot pie stoplīnijas un sarkanās gaismas aizmugurē piebrauc CP automašīna ar zilām ugunīm un skaņas signālu. Pa labi no manis trotuārs, pa kreisi apturēts tramvajs. Vai atļauts izkustēties no vietas un iebraukt krustojumā, lai izpildītu prasību CP auto ruporā "palaid garām"? Ko apdrošinātāji atzīs par vainīgu, ja šādā veidā iebraucot krustojumā man sānos iebrauks slavenais "melnais BMW", kas šoreiz šķērso krustojumu pie zaļās gaismas? Iesakiet kā pareizi rīkoties šādā gadījumā. Jo sods ir gan par braukšanu pie sarkanā signāla, gan policijas likumīgo prasību nepildīšanu.
Ēriks Griģis:

Jāpilda CP prasība!
No CSN:
"... 4. Transportlīdzekļa vadītāja pienākumi īpašos gadījumos
40. Ja tuvojas operatīvais transportlīdzeklis ar iedegtu mirgojošu zilu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, citiem ceļu satiksmes dalībniekiem jādod tam ceļš. ..."

Apdrošinātājs nevienu par vainīgu neatzīst un nedrīkst atzīt!
Ja kāds iebrauks sānos, Jums būs japierāda, kāpēc veicāt šādu manevu!
Marks, 25.septembris 2013 13:10
Sveiki! mani šodien apturēja Ceļu policija un meginaja uzlikt sodu 20.ls itka, ka es neesmu uzlicis jostu!
bet reāli, kad es viņam teicu kādi viņam ir pierādījumi, ka man tā josta tiešām nebija viņš atteica tikai ar to, ka viņš redzēja! Nav ne celu policijas video nekā..../

Kā apstridēt policijas lēmumu!

Es soda protokolu neparakstiju!

Kādas darbības vajaga tālāk darīt?
lai šo netaisnīgo lēmumu verētu novērst?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Būs jāraksta, lai apstrīdētu! Konsultācijai laiku sarunāsiet, piezvanot pa tālruni 29180099
Ģirts, 24.septembris 2013 13:08
Situācija: buss(B) velk 2-asīgo trali, tukšu, pa 4joslu ielu (protams, 2 katra virz.), pa pirmo joslu. Aiz busa, otrajā joslā, praktiski blakus piekabei, brauc vieglais auto (A). Priekšā ir krustojums ar luksoforu. Mirklī, kad buss ir apm. 5 metri no luksofora, tajā iedegas zaļais signāls. Ātrums ap 50km/h, (pilsēta). Abi minētie auto turpina kustību bez izmaiņām. Tajā mirklī no kreisās puses viens gudrinieks(C) "izdomāja, ka paspēs", un brauca pāri joslām, pa kurām brauca A un B. Rezultāts: buss saskrējās ar C(Ctaranēja busa kreiso priekšējo stūri ar savu labo stūri), trieciena dēļ piekabe sametās sāniski un uztriecās A. Busu vadīja tā īpašnieks, piekabe palienēta no cita.
CP (saskaņotais nederēja, jo vairāk kā 2 tr. līdz.), "noformējot" CSNeg., informēja, ka vainīgs ir C, kurš arī savu vainu nenoliedza.
Jautajums: Kura apdrošināšana-OCTA- (B, C vai piekabes) segs vieglajam auto A nodarītos zaudējumus?
Ēriks Griģis:

Pēc aprakstītā zaudējumus nodarījušā C automobiļa OCTA apdrošinātājs.
Agnese, 17.septembris 2013 10:04
Ar kādām tiesībām LTABs man un visiem apdrošinājuma ņēmējiem atņēma vienu bonus klasi 2010. gadā un vēl liek atstrādāt 2 klases VĒLREIZ par 2005. gada negadījumu???
Ēriks Griģis:

Jautājiet to LTAB:
www.ltab.lv/
Agnese, 17.septembris 2013 9:51
Labdien! Sakiet lūdzu kāda bonus klase man būs uz šī gada 15. septembri, ja 2009. gada 15. septembrī tā bija 13-tā pie nosacījuma, ka apdrošināšanā nav pārtraukuma un nav izraisīti CSN?
Ēriks Griģis:

Meklējiet savus datus šeit:
services.ltab.lv/lv/BonusMalus
kārlis, 11.septembris 2013 22:29
Labdien!
Gribēju uzzināt,kā tur pareizi ir ar nakts darbu starptautiskajos autopārvadājumos.Regulā (EK) Nr.561/2006 it kā nekā nav,bet tai pašā laikā tur 6panta 2daļā ir atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2002/15/EK - * (2002.gada 11.marts),kur 7 pantā ir noteikts-veicot nakts darbu, katras dienas darba laiks katrās 24 stundās nedrīkst pārsniegt desmit stundas.Arī ceļu satiksmes likuma 31.2 pantā rakstīts tas pats. Vai atrodoties ārpus LV man tas ir jāievēro?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Nakts darba noteiktais ierobežojums attiecībā uz kopējo darba laiku diennakts periodā Jums jāievēro, ja strādājat naktī ārzemēs no 01:00 līdz 05:00 pēc Latvijas tiesību aktiem.
vārds, 11.septembris 2013 19:16
Labdien,
Man ir radies jautājums, cik ilgā laikā apdrošināšanai ir jāapstrina tāme, ko ir nosūtījis konkrētais auto serviss?
Un, ja ir noteikts laika periods un tas nav ievērots vai var vērsties apdrošināšanā ar sūdzību?
Ēriks Griģis:

Nav noteikts.
Sūdzēties var, ja rodas aizdomas par nepamatotu vilcināšanos!
vārds, 11.septembris 2013 19:16
Labdien!
Kad septembrī notiks TI+A pasniedzēju apmācības?
Ēriks Griģis:

17.09. plkst.15:00 CSDD telpās Bauskas ielā 86.
vārds, 11.septembris 2013 19:16
Atbilde vēl nav
vārds, 11.septembris 2013 19:16
Atbilde vēl nav
vārds, 11.septembris 2013 19:14
Atbilde vēl nav
Dmitrijs, 9.septembris 2013 20:20
Labdien!
Rodas daži jautājumi.
1) Lai veiktu autotransportu pārvadājumus ES ir nepieciešams SPS sertifikāts.... Uz cik gadiem izdod šo sertifikātu?
1.1 Likumā teikts, ka ja ir kursi tad var atkartoti kārtot ministrijas eksamenu 6 mēnešu laikā: Tas ir domāts, ka ja parvadājumu vadītājs nenokārtos eksāmenu? Bet ja piemēram 6 mēneši ir pagājuši tad vajag atkal mācīties kursos?
2. Noteikumos teikts par labu reputāciju: pārvadātājs vai administrators 2 gadu laikā nav nopietni pākāpis spēka esošus normativos aktus, kas saistīti ar komercpārv. veikšanu. Kas var uzskatīt par nenopietniem pārkāpumiem, piemērām....? Un ja tomēr pārvadātājm bija piefiksēti kaut-kādi pārkapumi (piemēram pārsniegts tr. svars vai satiksmes drošības prasības), kas notiek ar sertifikatu, to var atņemt?
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām: 67686457

1) www.atd.lv/lat/kravuparvadajumi/...
2) likumi.lv/doc.php?id=231347
Skatīt 2. pielikumu.
Gundega, 9.septembris 2013 10:46
Labdien! Kādā termiņā man ir tiesības iesniegt prasību tiesā, ja es nepiekrītu apdrošinātāja pieņemtajam lēmumam neizmaksāt man apdrošināšanas atlīdzību saskaņā ar OCTA polisi? Paldies!
Ēriks Griģis:

OCTA likums to nenosaka.
No likuma "Par apdrošināšanas līgumu":
"... 3.pants. Strīdu izšķiršanas kārtība
(1) Ar apdrošināšanas līgumu saistītos strīdus izšķir likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (2) Pusēm vienojoties, strīdus var izšķirt šķīrējtiesa. (3) Apdrošinātāja pienākums ir pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas informēt apdrošinājuma ņēmēju — fizisko personu — par tādu sūdzību un strīdu izskatīšanas kārtību ārpustiesas ceļā, kuri izriet no apdrošināšanas līguma. ..."
Cits normatīvais akts, piemēram, ir Civillikums. Pāradresējiet savu jautājumu atbilstošam advokātam.
Edgars, 7.septembris 2013 11:32
Sveiks!
Bija noticis avārija kurā nebiju vainīgs, vai šajā gadījumā man nemainās padrošināšanas bonusa malas klase?

Paldies.
Ēriks Griģis:

Nemainās.
Dmitrijs, 4.septembris 2013 20:38
Labdien! Ļoti labu un vērtīgu informāciju var saņemt no jūsu komentāriem. Stūdēju transporta parvadājumu kooperāciju un rodas grūtības ar informacijas saņemšanu...
Interese sekojošie jautājumi: (informacija, noteikumi, presentācijas jēb informatīvie materiāli)
1. Pārvadājumu organizēšana autotransporta.
1.1. Vietējo pārvadājumu organizēšana autotransportā
1.2 Pašpārvadājumi
1.3. Atļauju sistēma
2. Autotransporta nozares normatīvie dokumenti un tehniskie standarti (kopumā kādi ir, ko regulē, kādas konvencijas - ja iespējams ar "vieglu" valodu, ka priekš studentiem)
2.1. Pieļaujamie transportlīdzekļu faktiska massa un ass slodze
P.S. Ceru uz Jums, speciālistu nav tik daudz kam pajautāt...
Ēriks Griģis:

Tad iesakiet mani par pasniedzēju!
Informāciju par Jūsu tēmu var atrast
www.atd.lv/lat/
Anna, 28.augusts 2013 9:30
Sakiet, lūdzu, kur notiks pasniedzēju/instruktoru apmācības 3.09. Paldies!
Ēriks Griģis:

No CSDD pārceļamies uz centru. Turpmākās mācības notiks Gogoļa ielā 11. Iebraukšana teritorijā ar mācību kartēm bez maksas!
Tehniskās informācijas pasniedzēju apmācības joprojām notiks CSDD, Bauskas ielā 86. Iebraukšana CSDD teritorijā atļauta tikai uzrādot mācību karti.
Pata AB, 25.augusts 2013 14:14
Kad tev beidzot apniks mācīt cilvēkus nepareizi stropēt automašīnas?
Ēriks Griģis:

Kas tad nu! Vai kādu kravu pārāk cieši nostiprināji? Vai vispār nav zināšanas, kā to darīt?
Centīšos palīdzēt! Konsultācijas kravu nostiprināšanā Juridiskā palīdzības birojā Čaka ielā 83/85 pēc iepriekšēja pieraksta.
Lūdzu paņem līdzi foto, kuros redzama pareizā un nepareizā kravas nostiprināšana.
Ne tikai mācu, bet arī aizrādu likumdēvējam valstī. Pareizi vai nepareizi, vērtējiet pats:
lvportals.lv/viedokli.php?id=256...
Aleksejs, 13.augusts 2013 14:29
L.dien. Vai pie Jums ir iespejams sanemt konsultaciju klatiene? Kur un kad varetu to dabut? Paldies.
Ēriks Griģis:

Otrdien, 20.08.2013. plkst.15:00 Rīgā, Čaka ielā 83/85 – 6.birojs 3.stāvā. Lūdzu apstipriniet savu ierašanos!
Arnolds, 12.augusts 2013 14:33
Paskaidrojiet, ludzu, kada ir atvalinajuma lapa vaditajam?
Ēriks Griģis:

Atvaļinājumu lapā no 14. līdz 19. punktam, katram punktam atbilst viens kvadrātiņš, kopā seši kvadrātiņi, kuros darba devējs izvēlas izvēlas un atzīmē to vienu darbību, ko vadītājs ir darījis pirms braukšanas uzsākšanas.
vārds Valerijs, 9.augusts 2013 21:55
Labdien!Kadreiz es macijos pie jums Credo autoskola c kategorija!Tagad stradaju par pasizgazeja vaditaju.Jautajums par saibam daudz reiz stridejos ar kolegiem es braucu visulaik ar kreslinu rezimu un kad es apstajos iekrausanas laika uz 10-15 min ka tas skaitas par laiku? tadas partraukumi darbadienas laika ir diezgan daudz vini summejas?
Ēriks Griģis:

Pašizgāzēja vadītājam iekraušanas/izkraušanas darbi ir citu darbu režīms.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti