Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Alvis, 27.maijs 2013 20:34
Sveiki, vēlējos pajautāt par c profesionālo braukšanas eksāmenu.
Kādi ir tie 3 jautājumi, ko prasa pirms eksāmena.
Ēriks Griģis:

Tēmas jautājumiem atradīsiet šeit:
likumi.lv/doc.php?id=205042

Jautājumus audzēkņi apgūst apmācībās pasniedzēja vadībā!
Patreiz gatavoju brīvdienu grupu valsts C profesionālajiem braukšanas eksāmeniem.
Antons, 27.maijs 2013 17:50
Vai var sastadīt saskaņoto paziņojumu ja CSN piedalījusies vieglais auto un vieglais auto ar piekabi? Piekabe taču ir kā trešais transportlīdzeklis vai nē? Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Automobilis (ar piekabi)+automobilis (ar otru piekabi) - var sastādīt SP, kaut abiem ir piekabes! Ja tikai sadursmē nav iesaistīta kāda no piekabēm!
2. Automobilis+piekabe vai piekabe+piekabe - ir jāziņo policijai par notikušo, jo iesaistītā piekabe ir trešais vai ceturtais transportlīdzeklis, un tālāk jārīkojas pēc policijas norādījumiem!
Andrejs, 27.maijs 2013 16:12
Labdien! Sakiet lūdzu, vai es drīkstu stumt mopēdu bez obligātās apdrošināšanas? Braukt nedrīkst, tas skaidrs. Nopirku, un viņš pagaidām nav ejošs.
Ēriks Griģis:

Par mopēda stumšanu OCTA likumā nekas nav teikts!
Albertiņš, 23.maijs 2013 0:14
Liels paldies!
Ēriks Griģis:

Lūdzu!
Man arī bija interesanti!
Albertiņš, 20.maijs 2013 20:41
Varbūt ziniet, kāds ir Volvo FH vilcēja (ar tukšu puspiekabi) pārnesumu eko-algoritms taisnā ceļa posmā?
Ēriks Griģis:

Atradu, ka šo algoritmu firma iestrādā čipā un iebūvē kravas automobilī degvielas ekonomijai līdz 15%. Protams, kāds ir šis algoritms, tas netiek atklāts pilnībā, bet maksā ap 2000,- euro. Algoritmi tiek izstrādāti atsevišķiem sistēmas elementiem degvielas taupīšanai. Piemēram, eko bremžu algoritms jaunākajos kravas automobiļos ir sastādīts tikai motora un retardera bremzēm, kas darbojas atkarībā (mainīgi) no saķeres apstākļiem, bet ne tieši no darba bremžu darbības! It kā šis algoritms ievērtē vienu nezināmo! Manuprāt, VOLVO algoritms ekonomiskai braukšanai var apstrādāt vairākus vadītājam nezināmus lielumus, kas paredzami ar GPS palīdzību, piem., sastrēgumus, ātruma ierobežojumus, luksofora darbību, ar CCAP saglabāt eco braukšanas režīmu arī mainīga ceļa garenprofīla un līkumainības apstākļos. Bez kravas (ar tukšu piekabi) ir vienkāršāks algoritms, jo braukšanā nav jāvērtē kravas dinamiskās slodzes izmaiņas ietekme uz degvielas patēriņu. Pirmā eco algoritma prezentācija notika 2010. gadā.
Kāds tas ir!? Degvielu taupošs un saudzējošs apkārtējai videi, ar dinamisku ieskriešanos un braukšanu maksimāli atļautā ātruma robežās, ekonomisku ātruma mazināšanu un drošu bremzēšanos. Internetā ir atrodami apraksti, pat algoritmu diagrammu piemēri.
Te divi no tiem!
No www.eltis.org/index.php
"The algorithm optimises driving styles according to some key eco-driving rules and calculates an EcoIndex that measures the drivers performance. The EcoIndex is independent from road, vehicle type and traffic conditions.
An algorithm modifies the diagram of the performed driving style by applying "ex-post" five basic eco-driving rules: 1) shift up as soon as possible to a higher gear when you reach 2000-2500 revolutions per minute (RPM) 2) drive at an appropriate constant speed 3) drive in the highest gear and low RPM 4) anticipate the road ahead and avoid useless accelerations and breakings 5) decelerate gradually, release the accelerator and leave the car in gear: the fuel supply is cut off completely.
The ideal eco-driving style takes into account the specific characteristics of the vehicle, measured optimal performance of the engine, characteristics of the roads and traffic conditions that affect speed, accelerations and decelerations as well as start and stop.
On average, especially at low speeds in urban roads, it is possible to reduce fuel consumption (and CO2) by 30% for diesel cars and 20% for gasoline ones. "

No "Blickpunkt_LKW_und_BUS_Ausgabe"_4_2012 attiecībā uz Scania:
Mit Ecolution bietet man bei Scania ein Gesamtpaket an, um den Betrieb der Fahrzeuge dauerhaft wirtschaftlich zu halten. Ecolution besteht aus Produkt- und Dienstleistungen, die individuell auf Unternehmensanforderungen zugeschnitten sind. Die Bausteine sind CO2-optimierte Fahrzeugspezifikation (inkl. erneuerbare Kraftstoffe wie Biodiesel, Biogas und Ethanol), Scania Fahrtraining, Scania Fahrtraining Kontrakt und Eco-Wartung. CO2-Reduzierung, steigende Kraftstoffwirtschaftlichkeit und mehr Profitabilität stehen hier im Fokus. Bei der optimierten Fahrzeugspezifikation nimmt man besonderen Bezug auf die Einsatzbedingungen und achtet bei der Ausstattung auf Bauteile wie Windabweiser oder auch Leichtbaukomponenten.
CCAP ist das Kürzel, über das man künftig nicht mehr hinwegsehen wird. Es steht für Scanias Cruise Control with Active Prediction – was soviel bedeutet wie „Geschwindigkeitsregelanlage mit aktiver Vorhersage“ des Streckenverlaufes. Mit Hilfe von GPS (von Navtec) wird nicht nur die Fahrzeugposition über den Communicator (C200) erfasst, sondern zusätzlich auch die Topografie der Strekke berücksichtigt. Die nötigen Kartendaten sind im Scania Communicator gespeichert. Das hört sich nicht nur abenteuerlich an, es fährt sich auch so. Einsteigen, anschnallen und los geht die Fahrt. Man setzt wie gewohnt einfach die gewünschte Marschgeschwindigkeit und das maximale Tempo für das Befahren von Gefällestrecken. Im Hauptinstrument werden diese Werte sofort angezeigt.
Piebilde!
Komunikatoru C200 sērijveidā Scania ieviesa š.g. maija mēnesī!
Egilam, 14.maijs 2013 14:33
Tie jautājumi atrodami MK noteikumos Nr.103 "Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība": www.likumi.lv/doc.php?id=205042
Ēriks Griģis:

Tēmas ir, bet jautājumu MK 103 noteikumos nav!
, 13.maijs 2013 20:35
Atbilde vēl nav
Egils, 13.maijs 2013 17:35
Sveiki!
drizuma jakarto CE(95) vadisanas eksamens bet nekur nevaru atrast informaciju par tiem pirmseksamena teoretiskajiem 3 jautajumiem. Kadi un par ko vini ir?
liels paldies ieprieks
Ēriks Griģis:

Apmācības C(95) iegūšanai notiek par samaksu.
Ēriks, 13.maijs 2013 14:50
Esmu iebraucis ostas teritorijā un gaidu prāmi.
Prāmja režīms ("pludiņš") tahogrāfā man jāievada PIRMS uzbraukšanas (tad, kad esmu nokļuvis ostā un apturējis agregātu) vai PĒC TAM, kad auto ir novietots prāmja kravas telpā? Paldies!
Ēriks Griģis:

Pēc tam!
Mr Victor, 9.maijs 2013 19:25
Piedodiet! Aizdomājos! Vairs Jūs ar naudas kredītiem neapgrūtināšu!
Ēriks Griģis:

Protams! Izlasiet iepriekšējos...
Zigfrids Jakobsons, 9.maijs 2013 17:34
Labdien, kas ir bezkonflikta un konflikta ceļu satiksmes regulēšana?
Ēriks Griģis:

Neprecizēšu un nedefinēšu atbildi!
Ar ceļu satiksmes regulēšanu nodarbojas satiksmes regulētāji un luksofori. Ja ir iespējams vai ir konflikts, tad par to raksta portālos, ja konflikta nav - tad, ticams, ka neraksta!

Jūsu nosauktais nav CSN vai CSL termins!
Mans viedoklis par bezkonflikta CS regulēšanu!
Izolēta kustība noteiktos virzienos! Droša satiksmes organizācija kādam satiksmes dalībnieku veidam vai grupai, kas vienlaicīgi neparedz apdraudējumu no citiem tās pašas sistēmas dalībniekiem.
Pretējo izdomājiet pats!
Zigurds Hāzenfuss, 8.maijs 2013 12:50
Labdien, Ērik!

Gribētos ar Jūsu palīdzību tikt skaidrībā sekojošos jautājumos.
Mācību iestāde ir iegādājusies jaunu 19-vietīgu pasažieru autobusu, kurš ir aprīkots ar digitālo tahogrāfu diviem vadītājiem. Nekādi komercpārvadājumi netiek veikti, tikai un vienīgi audzēkņu aktivitātes: mācību ekskursijas, sporta sacensības, teātri u.t.t. un kuras arī nav regulāras.
1.Vai vadītājiem jāformē digitālās kartes un jālieto tahogrāfs? Var gadīties, ka jābrauc ne tikai pa Latviju, bet arī kaut kur tālāk.
2.Vai vadītājiem ir nepieciešams 95.kods?

Jau iepriekš pateicos par atbildi.

Patiesā cieņā,
Zigurds Hāzenfuss
Ēriks Griģis:

1. Jā
2. Jā
Naudas dāvātāji, 7.maijs 2013 3:54
Piedodiet! No manas puses bija muļķīgi ar dažādiem vārdiem šeit piedāvāt apšaubāmus kredītus! Vairs tā nedarīšu!
Ēriks Griģis:

Turēšu pie vārda!
, 7.maijs 2013 3:53
Atbilde vēl nav
, 7.maijs 2013 3:45
Atbilde vēl nav
, 7.maijs 2013 3:45
Atbilde vēl nav
, 7.maijs 2013 3:44
Atbilde vēl nav
Krišjānis, 6.maijs 2013 18:52
Piedodiet! Vairāk aptaujas anketas Jūsu forumā neievietošu!
Ēriks Griģis:

Paldies par sapratni!
Alison Malcolm, 5.maijs 2013 21:50
Palldies! Vai 95. koda prasība attiecas uz visu Eiropu?
Ēriks Griģis:

Jā! Prasība obligāta visās ES dalībvalstīs!
Alison Malcolm, 5.maijs 2013 21:50
Un kad kods obligāts kravas auto vadītājiem?
Ēriks Griģis:

Sākot ar 10.09.2014.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti