Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds, 8.maijs 2011 8:27
Kādas garuma mervienības parasti izmanto riepu marķēšanā?
Ēriks Griģis:

Te būs:
www.laneks.lv/lat/informacija/te...
Kaspars, 7.maijs 2011 21:25
Labvakar!
Jautājums par kvadraciklu,ja tas nav reģistrēts CSDD pārvietojoties pa koplietošanas ceļiem mani aptur CP ar kādam sekām man jārēķinās!?Sods,punkti!?B kategorijas tiesības man ir.
Ēriks Griģis:

Te var izlasīt:
www.csdd.lv/documents/normativie...
Olegs, 6.maijs 2011 21:06
Labdien, sakarā ar autoinstruktoru un pasniedzēju kursiem man ir daži jautājumi. Tatad man ir augstāka izglitība loģistikas jomā, un man gribētos iegūt autoinstruktora (un varbūt ceļu satiksmes noteikūmu pasniedzēja kvalifikāciju), man B kategorijas vadišānas stažs būs 3 gadi 2 jūlija, kas man būtu jādara lai pieteiktos kursos un cik tas izmāksas? CSDD mājas lapā es redzēju ka autoinstruktoru kursu ilgums ir 1,5 menēši dienas grupā katru darba dienu no 9-16, bet Jūs rakstāt ka no jūnija līdz novembrim, tatad sanāk 6 menēši, tas man ir aktuāli, jo es dzīvoju Daugavpilī un man ir jāmēkle kaut kādu vietu kur dzīvot Rīgā. Es būšu Rīgā maija beigās, kur man var vērsties lai apspriestu visus sikumus? Līdz kuram datumām vajag apmāksat macību un vai būs kaut kādi mācibu materiali? Un ziņkarības pēc gribētos uzzināt- kā piemēram ir tas instruktoru sadalijums uz tiem kuri var macīt tikai B kategoriju un tiem kuri var arī citas kategorijas, lai piemēram macīt uz D kategoriju ir jākarto kaut kādus papildeksamēnus?
Ēriks Griģis:

1. Jāatsūta pieteikums uz e-pastu.
2. 6 mēneši tāpēc, lai nevajadzētu meklēt naktsmājas, izņemot divas nedēļas novembrī!
3. Datums nav noteikts, jo mācības uzsāksiet, kad būsiet samaksājis. Materiāli būs.
4. Jau kā instruktors varēsiet strādāt uz visām tām kategorijām, kuras Jums ir vismaz 3 gadus. Papildus nekas nav jākārto.
Edgars, 6.maijs 2011 19:28
Vai vieglās automašīnas piekabei ar pilno masu 650 kg ir vajadzīga atsevišķa OCTA, ja vieglajam automobilim tā ir.??
Ēriks Griģis:

Ja piekabi reģistrē CSDD, tad vajag!
Tehnoloģiskām iekārtām - piekabēm nav vajadzīga reģistrācija un OCTA.
Kristīne, 5.maijs 2011 21:27
Labdien! Man ir radies jautājums, kā novērtētāji izlemj, cik lielu summu piešķir kā kompensāciju par pilnībā norakstāmu (sasistu) mašīnu. Mēs saņēmām ziņojumu, kur mums kompensē neadekvāti zemu summu un mēs tagad domājam par lēmuma pārstrīdēšanu. (700 Ls par 1992. gada golf 3, ar jauno T/A, vizuālā, tehniskā kārtībā bija) Kā Jūs domājat, vai ir to vērts lēmumu pārstrīdēt, cik lielas izredzes ir saņemt lielāku summu un cik ilgi ies šis process? Ar cieņu - Kristiine
Ēriks Griģis:

Kas man ko domāt, ja par domāšanu nemaksā!
1. Jāuzzin pirmsavārijas vērtība.
2. Eksperts to var samazināt ne vairāk par 25%.
3. Kur paliek atliekas (sasistais automobilis)?
3.1. Ja atdodat tās apdrošinātājam, tad no pirmsavārijas vērtības atņem eksperta vērtības mazinājumu un atlīdzība Jums rokā.
3.2. Ja atliekas paturiet sev, tad eksperts nosaka atlieku vērtību, un atņem arī to no iepriekšējās atlīdzības, un no jauna noteiktā atlīdzība Jums tiek izmaksāta.
Aleksandrs, 5.maijs 2011 19:11
Vai būs autoinstruktoru kursi vasarā un kad? Paldies
Ēriks Griģis:

Būs otrā pusgada kursi pasniedzējiem un instruktoriem. Tie sāksies jūnijā tiem, kas būs samaksājuši. Kursi beigsies novembrī, valsts eksāmens - decembrī.
cietusī, 5.maijs 2011 17:35
Liels paldies par Jūsu sniegto atbildi!!!
Ēriks Griģis:

Priecājos, ka varēju būt noderīgs!
vārds Jānis Brīvulis, 5.maijs 2011 5:12
Vai latvijā pieļauta vieglo automobīļu eksplutācija ar labās puses vadību?
Ēriks Griģis:

Reģistrācija nav pieļauta!
cietusī, 4.maijs 2011 11:02
Labdien!!! Gribēju pakonsultēties, situācija sekojoša, braucu pa vienvirziena ceļu, tur ir divas joslas,laicīgi pirms krustojuma pārkārtojos kreisajā,jo tā bija brīva, lai varētu turpināt ceļu taisni, braucot pāri krustojumam labajā sānā sajutu sitienu, līdz ko varēju apstājos un secināju,ka otrās a/m vadītāja, krustojumā griezusi pa kreisi no labās malējās joslas, kas uz vienvirziena ceļa nav atļauts. Atbrauca policija un no mums tikai pieņēma paskaidrojumus, jo liecības nesakrīt, otrās a/m vadītāja uzskata, ka viņa ir cietusī, jo es krustojumā viņu esmu apdzinusi. vēl viņa apmelo mani, ka es esmu ieslēgusi labo pagriezienu, lai pārkārtotos pa labi, tas nekādi nevaŗēja notikt, jo ceļš man bija brīvs, lai brauktu taisni. vienkārši nesaprotu viņas loģiku, kā var citu apmelot,lai izspruktu no soda??? viņa laikam grib, lai uztaisa 50% uz 50%. Kā Jūs ieteiktu man rīkoties šajā situācijā???
Ēriks Griģis:

1. Pirms Jūs sākāt braukt, apmeklēt manus vadītos kursus satiksmes drošībā!
2. Balstoties uz zināšanām, ko iegūst manos kursos, aprakstīt protokolā notikušo tā, ka to spētu saprast pat policija!
3. Kad tas jau ir noticis, paskaidrot policijai notikušo, kā Jūs to man uzrakstījāt. Tikai atmetiet to, kur Jūs domājiet otrā vadītāja vietā par apmelošanu un 50$! Izceliet savas darbības, pamatojot tās ar CSN punktiem no grāmatiņas. Pierādiet, ka sitiens ir nodarīts Jūsu vadītajam auto, nevis otrādi!
4. Pārbaudiet, pirms parakstiet, vai policijas protokols ir sastādīts pareizi!

Lai Jums veicas!
Dainis, 2.maijs 2011 12:45
Sakiet ludzu,ka var parakstit auto,ja pats ipasnieks arzemes,nebraucot uz Latviju,varbut ir kada iespeja to izdarit.
Ēriks Griģis:

Ir iespējams ar notariāli apstiprinātu pilnvaru, kurai jābūt kādā no ES valodām. Pilnvarā jābūt uzrādītiem tās devēja un saņēmēja datiem, un kādām darbībām pilnvara paredzēta.
Eiropa, 1.maijs 2011 19:03
Lai strādātu, ar šodienu, 01.05. ES vairs nevajag darba atļauju!
Ēriks Griģis:

Tā gan! Bet vajag veselības apdrošināšanu, kas nav lēti un nebūs arī vienkārši iegūstama.
Janis, 30.aprīlis 2011 9:28
Sakiet, lūdzu, kad pēdējais laiks ņemt nost radžotās riepas?
Ēriks Griģis:

Šodien ir pēdējā diena, kad nomainīt radžotās riepas uz pārējās sezonas riepām!
No rītdienas, sākot ar 01.05. - ar radzēm riepās braukt aizliegts!
Gribu aizbraukt, 30.aprīlis 2011 9:10
Vai variet, l'udzu, raksturot v'acu valodas zin'a'sanu l'imeni, k'adam j'ab'ut, mekl'ejot 'sofera darbu V'acij'a?
Ēriks Griģis:

Šoferim jāiemācās saprast teiktais un atbildēt savam darba devējam pa mobīlo tālruni vācu valodā!
Pieprasījums, 24.aprīlis 2011 11:52
Piemērs!
Gesucht wird ein/e Kraftfahrer/in Kl. CE mit Gliederzug- und Wechselbrueckenerfahrung fuer den regionalen Nahverkehr und Fernverkehr.
Wenn Sie
1) mehrjaehrige Berufserfahrung
2) den Fuehrerschein Klasse CE (alt: Klasse 2)
3) einen ADR-Schein
4) eine gueltige Fahrerkarte
haben, sollten Sie sich bei uns bewerben.
Ēriks Griģis:

Jā gan, tāds sludinājums Vācijā un Austrijā sagaida darba meklētājus, kuri prot vācu valodu.
Gliederzug - par šādu transportlīdzekļu sastāvu lasu lekcijas profesionālā [95] koda iegūšanai.
Wechselbrueckenfahrzeuge - par šiem transportlīdzekļiem un darba drošību darbā ar tiem gatavoju lekcijas pretendentiem darbam Vācijā, kuras sākšu lasīt maija mēnesī kopā ar vācu valodas kursiem.
Lielā aizbraukšana, 24.aprīlis 2011 11:49
Sakiet, lūdzu, tieši uz kādiem kravas automobiļiem ir pieprasījums Vācijā pēc šoferiem?
Ēriks Griģis:

1. CE transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi.
2. CE transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi vai puspiekabi un noņemamu kravas furgonu, maināmu kravas virsbūvi vai platformu.
3. CE transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi.

P.S.
Prasības vadītājam - ADR apliecība, [95] kods ar manu parakstītu sertifikātu, vācu valodas prasmi, pieredzi darbā ar transportlīdzekļu sastāviem.
Apmācības paredzēts uzsākt 13.05. Rīgā.
Jānis, 24.aprīlis 2011 8:00
Jautājums gan nav par tēmu, bet tomēr - kāpēc dažas markas vieglajiem automobiļiem atpakaļgaitas lukturis (ja tas ir tikai viens) ir tieši labajā pusē un nevis kreisajā?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Lai vadītājam izgaismotu neredzamāko pusi braucot atpakaļgaitā.
to makanais2000, 23.aprīlis 2011 22:50
Pa lēto... ;))
Cik cenrādī noteikts, tik arī būs.
www.csdd.lv/?pageID=1096007743
Ēriks Griģis:

Šeit ir adrese uz cenrādi!
Peteris, 23.aprīlis 2011 22:10
sveiki man tads jaut kur es varetu pa leto uzlikt uzskaitee savu autinju nuu tagad savu bet pirku no cilvekiem un vini vinju nonema no uzskaites tagad velos uzlikt atpakal bet nezinu kas un kaa ??
Ēriks Griģis:

Valsts ir noteikusi vienotu samaksas sistēmu, kas publicēta CSDD mājas lapā. Lapas adresi skatīt augstāk.
vārds Svens, 21.aprīlis 2011 10:07
Neuzmanības dēļ DUS norāvu degvielas uzpildes pistoli. Izrādās, ka bija nozīmēts 15 min. tehniskais pārtraukums, par ko liecināja maza zīmīte uz veikala durvīm, kuras bija slēgtas.
Gaidīt nebija laika, un, neizņēmis pistoli no tvertnes, uzsāku kustību. Protams, ka tika izsaukta policija un sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols. Esmu vainīgs un savu vainu nenoliedzu, bet šajā sakarībā tomēr uzdošu Jums divus jautājumus: 1.Vai paziņojums par tehnisko pārtraukumu nebūtu jānovieto uz galvenās iebrauktuves DUS? 2. Kāds sods man draud par šo pārkāpumu? Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Kā jāizliek paziņojumi vai reklāmas DUS, to nosaka iekšējie kārtības noteikumi vai rīkojumi. Varētu būt vispārēji noteikumi, par DUS darbu organizēšanu!
2. Pēc sastādītā protokola sods ir redzams uz tā!
3. Sods no Jūsu OCTA apdrošinātāja būs gan prēmijas palielinājums par izraisītu CSNg,
4. gan regress par ļaunu nolūku, kas ir rupja neuzmanība un pielīdzināma ļaunprātīgai rīcībai, jo nav pierādījuma tam, ka piestoli labprātīgi gan ielikāt, bet kāds DUS darbinieks vai mazā zīmīte piespieda Jums to neizņemt un steidzīgi aizbraukt!
Aisis, 21.aprīlis 2011 9:00
Priecīgi sagaidīt un pavadīt Lieldienas! Man ir jautājums Tev par manu darba laiku un vai var sakārtot to tā, lai nesačakarētu savu čipu? Es strādāju maiņās pa 12 stundām-divas dienas maiņas - divas nakts maiņas un divas brīvdienas. Maiņas sākas 6-18 un 18-6, ja es braucu savā maiņā 4,5st.-45min atpūšos un atkal 4.5 st. Vai es nesabojāšu nedēļas grafiku?
Ēriks Griģis:

1. Tad ir jārēķina, ievērojot nedēļas 56 vadīšanas un kopējā darba 60 stundas, bet 16 nedēļās kopējā darba vidējās 48 stundas robežas!
2. Jāievēro nakts darbs, kopējais nedrīkst maiņā pārsniegt 10 stundas!
3. Pārējiem darbiem jāparādās pirms un pēc braukšanas maiņā!
4. Jābūt manuālajam ievadam par laiku starp maiņām, ja čipsu Tu ņem laukā no tahogrāfa!
5. Jāraksta Tev ir grafiks, lai ikdienas un iknedēļas atpūtas laiki netiktu saīsināti neatļauti!
6. Jaunnedēļ lasīšu lekcijas profesionāļiem [95] kodam pie Gunta Rožkalna autoskolā. Sazvanāmies, tiekamies lekcijās un tad paskatīšos izdrukas un pārrunāsim Tavās piezīmēs ierakstītos kopējos ikdienas un iknedēļas laikus, lai čips būtu " tīrs" un nedēļas darba un atpūtas laiki atbilstu noteiktajam!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti