Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
janis, 7.aprīlis 2011 15:04
labdien.
braukaju uz fuures.aizejot prom no firmas man neatdeva taho elektronisko kartiiti.paslaik tas firmas vairs nav.vai es varu dabuut jaunu?
Ēriks Griģis:

Tas ir ATD kompetencē. Ja ar Jūsu karti cits vadītājs izdarīts CSNg, kura rezultātā iestāsies kriminālatbildība, Jums par to var nākties atbildēt!
Karte Jums nekavējoties ir jāanulē!!!
Nav skaidrs, kā Jūsu īpašums, kam ir jāatrodas pie Jums, varēja nonākt kāda firmas darbinieka rokās Jūsu prombūtnē?
Ja to spēsiet paskaidrot, tad mans viedoklis ir jā!
vārds, 6.aprīlis 2011 13:12
Vai iziešu TA, ja uzlikšu papildus uz aizmugurējā stikla bremzes signālu ? A.m. VW passat variant (kuz. universal)
Ēriks Griģis:

No MK noteikumiem Nr. 466
"...
208.1.3.2. [S3] kategorijas papildu bremzēšanas signāllukturim jābūt uzstādītam (2.21.att.) uz transportlīdzekļa vidējās garenplaknes augstāk par galvenajiem bremzēšanas signāllukturiem, bet ne zemāk kā 850 mm attālumā no ceļa virsmas. Ja konstrukcijas īpatnību dēļ [S3] kategorijas papildu bremzēšanas signāllukturi nav iespējams novietot simetriski, atļauts uzstādīt vienu šādu signāllukturi ne tālāk kā 150 mm uz vienu vai uz otru pusi no automobiļa vidējās garenplaknes, vai divus šādus lukturus – pēc iespējas tuvu transportlīdzekļa vidējai garenplaknei un simetriski attiecībā pret to. [S1] vai [S2] kategorijas papildu bremzēšanas signāllukturiem jābūt uzstādītiem simetriski pret automobiļa vidējo garenplakni, augstāk par galvenajiem bremzēšanas signāllukturiem.
M2, M3, N2, N3, O3 un O4 kategoriju transportlīdzekļiem [S1] vai [S2] kategorijas papildu bremzēšanas signāllukturiem jābūt uzstādītiem simetriski pret automobiļa vidējo garenplakni, ne zemāk par galvenajiem bremzēšanas signāllukturiem.
208.2. Nospiežot bremžu pedāli vai jebkuru darba bremžu sviru, jāiedegas:
208.2.1. obligāti visiem pamata (izgatavotāja uzstādītajiem) bremzēšanas signāllukturiem;
208.2.2. obligāti [S3] bremzēšanas papildu signāllukturim, ja M1 kategorijas transportlīdzeklis izgatavots pēc 2001.gada 1.janvāra;
208.2.3. bremzēšanas papildu signāllukturu pāriem, ja tie uzstādīti.
Aizliegts uzstādīt bremzēšanas signāllukturus, kas darbojas pārtrauktā režīmā.
..."
www.csdd.lv/documents/normativie...
oskars, 5.aprīlis 2011 17:56
Sveiki , man jautājums vai vispār uz mitsubiši gdi motora var uzlikt gāzi , paldies
Ēriks Griģis:

Piezvani gāzes iekārtu uzstādītāja servisam t. 29345000 vai 67610052
Ervīns, 4.aprīlis 2011 10:12
Sveiki!

Kādu apdrošināšanu man ir jāiegādājas, ja esmu nolēmis pirkt auto Lielbritānijā, piemērma, auto ir tikko nopirkts un ir bez apdrošināšanas? Velos šo auto aizgādāt, paša spēkiem, līdz Latvijai un reģistrēt Latvijas satiksmē, kā man likumīgi pārvietoties pa ES satiksmi?
Ēriks Griģis:

1. Noteikti OCTA.
2. KASKO, ja Anglijā ir prasība arī pēc tās.
3. Tranzīta numurzīmi.
4. Iegādes dokumentus.
vārds, 3.aprīlis 2011 0:18
Sveiki, mani interesē viena lieta, ar cik lieliem virsbūves bojājumiem es varu pārvietoties ar savu transporta līdzekli,lai mani neaptur, ja teorētiski es neapdraudu apkārtējos, un visas valsts nummuru zīmes un uzlīmes ir vietā kur tām jābūt, un apgaismojuma ierīces ir kārtībā, un arī jautājums, par stikliem, ja nemaldos, tad priekšējais vējstikls ir itkā vissvarīgākais no stikliem transporta līdzeklī, sānu stikli man arī var nebūt, tad kā ir ar aizmugurējo stiklu?
Ēriks Griģis:

Tik, cik to pieļauj MK noteikumi Nr. 466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"
Māris, 2.aprīlis 2011 19:05
Labdien Ērik, mani moka šāds jautājums, vai es, dabūjot sertifikātu par 95 kodu Latvijā, varu officiāli strādāt Anglijas teritorijā par šoferi ar savām tiesībām, (strādāt pa tiešo uz angļiem), kur ir atzīmēts 95 kods, un kurš ir derīgs, kā arī zinu ka iespējams man palūgs lai pārreģistrēju Latvijas apliecību uz Anglijas, tas laikam ir 70 % gadījumu kad prasa lai būtu Anglijas tiesības, nu tad atkal jautājums, vai viņi ņems vērā to , ka esmu noklausījies to obligāto periodisko apmācību jau Latvijā, jau iepriekš pateicos.
Ēriks Griģis:

Jā!
Zvani un piesakies uz periodiskajām apmācībām [95] koda iegūšanai 29720001, nekavējies!
andrejs, 28.marts 2011 20:54
vai iegādājoties jaunu automašīnu man būs tā pati riska klase kas bija ar iepriekšējo auto,kuru piešķīra pēc avārijas izraisīšanas.
Ēriks Griģis:

Būtu jābūt, ja iegādājāties tādas pašas riska klases automobili.
to Monika, 23.marts 2011 17:44
Ja tarifi nav mainījušies, tad par evakuatora izmantošanu jāmaksā 70 santīmi par km (ceļš turp-atpakaļ), 8 lati diennaktī par uzglabāšanu stāvvietā, kā arī 10-20 lati par auto uzkraušanu/nokraušanu no evakuatora.
Detalizētāk var uzzināt, sazinoties ar "Nodrošinājuma valsts aģentūru", kuras glabāšanā auto nodots.
www.nva.iem.gov.lv/lat/administr...
Ēriks Griģis:

Cerēsim, ka izcenojumi tādi arī būs!
Monika, 23.marts 2011 11:24
Man CP konfiscēja auto,kaut gan pie auto stūres sēdēja mans vīrs un viņš bija alkohola reibumā.Tagad uzzināju,kad varu atgūt savu auto,bet nezinu cik maksāja evakuatora pakalpojums un cik izmaksā viena diennakts auto stāvlaukumā.Kā man to uzzināt?
Ēriks Griģis:

Jūsu gadījumā netiks pielietotas tirgus cenas, bet gan "īpašnieka apgrūtinošais pakalpojumu izcenojums".
Informāciju par šīm cenām Jums pateiks auto stāvvietā vai policijas nodaļā, kuras darbinieki izsauca evakuatoru un sastādīja protokolu.
Deivs, 21.marts 2011 11:46
Sveiki, Ērik! Situācija ir sekojoša- savu privāto auto patapinu pats savam uzņēmumam, bet lai to varētu darīt arī turpmāk, tad saskaņā ar jaunajiem likuma grozījumiem par dienesta auto nodokli,uzņēmumam ir jāreģistrējas kā tā maksātājam.
CSDD saņēmu informāciju, ka manā gadījumā ir jāmaina auto tehniskā pase, kurā jānorāda uzņēmums kā automašīnas TURĒTĀJS, kas arī tika izdarīts, uz manu jautājumu, vai nepieciešamas vēl kādas formalitātes saņēmu mutisku apliecinājumu, ka viss ir kārtībā. Divas nedēļas atpakaļ mani apturēja Ceļu policija un paziņoja, ka OCTA polises darbība esot beigusies brīdī, kad tikusi mainīta tehniskā pase un auto ticis pārrakstīts. Iebildu, ka joprojām esmu auto īpašnieks un nekavējoties sazinājos ar savu apdrošināšanas aģentu, kas pārbaudot informāciju www.ltab.lv (jo darba laiks bija beidzies) apstiprināja, ka polise ir aktīva. CP inspektors pamatojoties uz viņam pieejamo informāciju tomēr sastādīja pārkāpuma protokolu saskaņā ar 149.24.panta 2.daļa. Nākamajā dienā sazinājos ar BTA un saņēmu informāciju, ka manā gadījumā ir jāpārtrauc esošās polises darbība un TURĒTĀJAM ir jāiegādājas OCTA polise manam auto uzņēmuma vārdā, to arī izdarīju. Interesants likās fakts, ka dienā, kad veicu šīs aktivitātes, manam auto saskaņā ar www.ltab.lv datiem spēkā bija divas polises, no kurām it kā spēkā neesošajai bija mainījies derīguma termiņs (pamatojoties uz informāciju iesniegumā par darbības pārtraukšanu)! Tādējādi, secināju, ka uz mana vārda esošā polise ir bijusi derīga brīdī, kad mani apturēja CP. Uz jautājumu vai CSN gadījumā apdrošinātājs būtu uzskatījis to par derīgu, saņēmu tam pozitīvu- rakstisku apliecinājumu.Vēlos apstrīdēt administratīvā pārkāpuma protokolu protokolu, esmu konsultējies arī ar juristu, taču likumam par obligāto civiltiesisko apdrošināšanu esot daudz skaidrojumu un situācija ir sarežģīta, tāpēc nolēmu lūgt palīdzību cīņā par taisnību arī Jums.
PS. Par likuma skaidrojumiem, kurus izmantojot mūsu ceļu policisti minēja arī apdrošinātājs, un gadījumā, ja būtu savas iniciatīvas vadīts, pēc tehniskās pases nomaiņas konsultējies!
Tad būtu saņēmis rekomendējošu ieteikumu iegādāties jaunu polisi:)
Ēriks Griģis:

1. Turētājs pārņem īpašnieka saistības, t.sk. arī uz OCTA apdrošināšanu. Tātad, mainās OCTA apdrošinātā atbildība no īpašnieka uz turētāju.
2. Mainoties īpašnieka atbildības riskam, ir jāslēdz jauns OCTA līgums.
3. Ja vienlaicīgi ir noslēgti vairāki OCTA līgumi, tad spēkā ir pēdējais!

P.S. Neklausieties, ko Jums stāsta citi. Lielākoties viņi gribēs neierobežoti, nepārtraukti tikt (baroties) pie (no) Jūsu naudas.
Iegūstiet zināšanas un dzīvojiet, tās papildinot!
Aivo, 21.marts 2011 0:30
Interesē vai auto atdzītu no uk pārliekot stūri kreisajā pusē ir iespējams piereģistret lv?
Vai ir iespējams no uk uz lv atdzīt masīnu ar tranzīta nr. un cik ilgā laikā viņa pēc tam ir jāpiereģistrē csdd?
Ēriks Griģis:

1. Ir iespējams. Tehniskajā apskatē CSDD Jums būs jāuzrāda pārbūves sertifikāts. Meklējot servisu, kas pārbūvēs Jūsu auto, pārliecinieties par CSDD prasībām atbilstoša sertifikāta saņemšanu no pārbūves veicēja servisa.
2. Jāreģistrē CSDD 5 dienu laikā no LR robežas šķērsošanas dienas. Pēc reģistrācijas piecu dienu laikā automobilim ir jāveic tehniskā apskate CSDD.
Dace, 20.marts 2011 0:21
Kas notiek, ja nesamaksā ceļu policistu uzliktos sodus un no uzlikšanas brīža ir pagājis gads? Vai atņem tiesības? (TA mašīnai netiks ieta)
Ēriks Griģis:

No LAPK
"...
299.1 pants. Lēmuma par naudas soda uzlikšanu izpilde lietās par administratīvajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē Par administratīvo pārkāpumu ceļu satiksmē uzliktais naudas sods jāsamaksā ne vēlāk kā 30 dienu laikā no soda uzlikšanas dienas. Ja uzliktais naudas sods nav samaksāts noteiktā termiņā, līdz naudas soda samaksai aizliegts:
1) izsniegt pārkāpuma izdarītājam transportlīdzekļa vadītāja apliecību;
2) veikt pārkāpuma izdarītājam piederošo transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un reģistrēt tos transportlīdzekļu un transportlīdzekļu vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā;
3) veikt transportlīdzeklim, ar kuru izdarīts pārkāpums, valsts tehnisko apskati un reģistrēt to transportlīdzekļu un transportlīdzekļu vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā;
4) ar transportlīdzekli, ar kuru izdarīts pārkāpums un kurš reģistrēts ārvalstīs, izbraukt no Latvijas. Ja naudas sods nav samaksāts gada laikā no dienas, kad lēmums par naudas soda uzlikšanu stājies spēkā, stājas spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums un transportlīdzekļa vadītājam ir aizliegts vadīt transportlīdzekļus līdz naudas soda samaksai. Ja naudas sods nav samaksāts šā panta trešajā daļā noteiktajā termiņā, lēmumu par administratīvā soda uzlikšanu nodod piespiedu izpildei tiesu izpildītājam. Lēmuma piespiedu izpilde notiek normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
...
149.4 pants. Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, izņemot gadījumu, kad izmantošanas aizliegums piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros,— uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā.
..."

No MK noteikumiem Nr.103 "Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība"
"...
11. Aizliegts izsniegt jebkādu vadītāja apliecību un atļauju personai:
11.1. kurai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības (vai noteikts aizliegums tās iegūt);
...
11.3. kura uzlikto naudas sodu par administratīvo pārkāpumu ceļu satiksmē nav samaksājusi normatīvajos aktos noteiktajā termiņā;
..."
vārds Sergejs, 18.marts 2011 8:46
Uvažaemij k-din Grigis.ja zametil povreždenija na nižnej 4asti perednego bampera a/m vijdja iz magazina na a/stojanke.o 4em soobs4il v dorožnuju policiju.V BAN v vozmes4enii stahovki KASKO mne otkazali,motiviruja tem,4to povrezdenija polu4eni nahodjasj v dviženii,a nev stoja4em položenii.kak mne teperj postupaty?
Ēriks Griģis:

1. Jāprasa BAN, lai sniedz pierādījumus, kāpēc viņi lemj savādāk.
2. Prasiet, lai Jūs iepazīstina ar atlīdzības lietas materiāliem un rakstiski Jums izsniedz atteikuma pamatojumu.
3. Tad tiesā iesniegt prasību BAN atlīdzināt KASKO apdrošināto risku.
4. Pievienot iesniegumam tiesā autotehniskā eksperta slēdzienu, kas apstiprina iegūto bojājumu cēlonību.

Ja runa ir par apdrošināšanas sabiedrības patvaļu, iespējams, Jums nepieciešams jurista atbalsts.
girly, 17.marts 2011 22:11
Vai OCTA CSNg apdrošinātāju atlīdzības lietā kā atlīdzības pamatojums var būt tikai apdrošinātāja autoservisa sastādīta tāme kā zemākās cenas piedāvājums bez jebkāda sastādītāja paraksta? Vai apdrošinātājam atlīdzības noteikšanā nevajadzētu izmantot arī cietušās personas izvēlētā servisa sastādīto tāmi, ja cietusī persona ir iesniegusi iesniegumu apdrošinātājam ar lūgumu norīkot veikt remontdarbus savā izvēlētajā servisā, pievienojot arī autoservisa eksperta sastādīto tāmi ? Vai apdrošinātājs ir tiesīgs atlīdzības lēmumā norādīt, ka, ja cietusī persona veiks remontdarbus sevis izvēlētā autoservisā, no atlīdzības summas noņems PVN? Vai tomēr atlīdzības lietā izmaksājamā summa veidojas no eksperta zaudējumu aprēķina un atlīdzības lietā šādam aprēķinam jābūt?
Ēriks Griģis:

1. PVN noņem, ja atlīdzības saņēmējs nav PVN maksātājs-visbiežāk, privātpersona, kura atlīdzību pieprasa naudā. Tas attiektos arī uz servisu, ja minēto faktu var noteikt. Bet neattiecas uz jebkuru servisu, ja tomēr apdrošinātājs sava eksperta aprēķināto atlīdzību pārskaita servisam.
Ja automobili remontēs apdrošinātāja noteiktā remontservisā, tad eksperts remonta tāmi sastāda un salīdzina ar servisa sastādīto, ja ir jāpārliecinās par remonta ekonomisko pamatotību attiecībā uz servisa piestādītās tāmes atbilstību jeb ticamību (VII).
Citos gadījumos eksperts remonta tāmi nesastāda, bet pārbauda servisa atsūtīto (VIII).
No „Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika” www.ltab.lv/data/articles/415/34...
" ...
VII. Tehnisko ekspertīžu izmantošana zaudējumu novērtēšanā
...
36. Pirms transportlīdzekli remontē ar apdrošinātāju vai Biroju saskaņotā remontuzņēmumā, apdrošinātājam vai Birojam jāievēro šādi nosacījumi:
36.1. ja transportlīdzekļa paredzamā remonta izdevumu summa ir mazāka vai nepārsniedz par 15% tehniskajā ekspertīzē aprēķināto zaudējumu summu, tad remontuzņēmuma paredzamo remonta izdevumu tāme ir akceptējama;
36.2. ja transportlīdzekļa paredzamā remonta izdevumu summa pārsniedz par 15% tehniskajā ekspertīzē aprēķināto zaudējumu summu, tad tehniskajam ekspertam:
36.2.1. jāveic tehniskās ekspertīzes pārbaude;
36.2.2. jāveic remontuzņēmuma sagatavotajā tāmē paredzamo remonta izdevumu atbilstības apskates protokolā fiksētiem bojājumiem pārbaude.
...
VIII. Eksperta rīcība citos zaudējumu novērtēšanas gadījumos
38. Pirms transportlīdzekli remontē ar apdrošinātāju vai Biroju saskaņotā remontuzņēmumā, apdrošinātāja vai Biroja eksperts sagatavo eksperta atzinumu par remonta ekonomisko pamatotību. Apstiprinot transportlīdzekļa bojājumu novēršanai paredzamo izdevumu summu, eksperts vienlaicīgi apliecina, ka transportlīdzekļa remonts ir ekonomiski pamatots. Atzinumu sagatavo, izvērtējot:
38.1. bojātā transportlīdzekļa fotogrāfijas, kas noformētas atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
38.2. remontuzņēmuma sagatavoto transportlīdzekļa bojājumu novēršanas paredzamo izdevumu tāmi, kurā atspoguļoti apskates laikā konstatētie ceļu satiksmes negadījumā radušies transportlīdzekļa bojājumi.
..."

2. Eksperta remonta tāmi neprasa arī MK noteikumi Nr.251
" Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi". Tikai strīdīgos gadījumos ekspertam sava sastādītā remonta tāme ir jāiesniedz LTAB.
Ja cietušais pats izvēlās remonta servisu, tad tas ir jāsaskaņo ar apdrošinātāju un jāpamato kāpēc apdrošinātāja piedāvātais serviss viņam nav pieņemams. Pēdējais vārds servisa izvēlē (64.p.) pieder apdrošinātājam.
www.ltab.lv/lv/norm-akti/mk-note...
" ...
64. Ja transportlīdzekļa remonts ir ekonomiski pamatots un tehniski iespējams, transportlīdzekļa īpašnieks eksperta atzinumā norādīto zaudējuma atlīdzību var saņemt naudā vai pēc saskaņošanas ar apdrošinātāju vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju var izvēlēties remontuzņēmumu, kas labos ceļu satiksmes negadījumā bojāto transportlīdzekli.
64.1. Pirms transportlīdzekli remontē ar apdrošinātāju vai Trans­portlīdzekļu apdrošinātāju biroju saskaņotā remontuzņēmumā, apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja eksperts izvērtē fotogrāfijas un remontuzņēmuma tāmi, kurā atspoguļoti apskates laikā konstatētie ceļu satiksmes negadījumā radušies transportlīdzekļa bojājumi. Ja apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja eksperts konstatē, ka transportlīdzekļa bojājumu novēršanas izdevumi atbilst ceļu satiksmes negadījumā iegūtajiem transportlīdzekļa bojājumiem, sagatavo atzinumu par remonta ekonomisko pamatotību.
..."

3. Strīdus gadījuma izskatīšanā tiesā Jūsu izvēlētā servisa tāmei būs nozīme, ja Jūsu serviss būs autorizēts atbilstoši automobiļa markai, tāmi būs sastādījis servisa apdrošināšanas eksperts-mehāniķis ar atbilstošu kvalifikāciju un tāmē būs ievēroti ekspertīzes principi, kurus Jums uzrakstīju abu tiesību aktu interneta adresēs un prasībai tiesā būs atbilstība OCTA likumam vai civillikumam, tā būs pamatota ar likumu par apdrošināšanas līgumu.
Kā pareizi griezt stūri?, 16.marts 2011 14:34
Sakiet, lūdzu, kā pareizi griezt stūri?
Ēriks Griģis:

1. Braucot taisnā virzienā ir pareizi jātur stūre (kreisā roka uz plkst.10:00, labā uz 14:00), lai ar abām rokām veiktu stūres rata pagriešanu kursa ieturēšanai, apbraukšanai, apsteigšanai, apdzīšanai.
2. Veicot pagrieziena manevru, izšķir divus stūres griešanas paņēmienus.
2.1. Vilkšana un padošana.
Veicot manevru un griežot stūres ratu brauciena laikā, kad vienlaicīgi ar abām rokām to sagriezt ir nepietiekami, stūre ir jāvelk,ar attiecīgo roku griešanas virzienā, nevis jāgrūž (jāstumj)! Vadītājs nedrīkst ar vienu roku grūst stūri pāri augšējam stūres rata ass viduspunktam. Stūre ir jāvelk atbilstoši tās griešanas virzienam ar kreiso vai labo roku no augšas uz leju.
Piemērs.
Kreisais pagrieziena manevrs krustojumā.
Vispirms stūre jāgriež rokas neatraujot no stūres rata. Ja tā nav iespējams pietiekoši sagriezt automobili, tad, griežot vairāk stūri pa kreisi, vadītājs pārņem kreiso roku stūres augšdaļā un velk to uz leju. Ja nepieciešams pagriezt vēl vairāk, tad pieļaujams ar labo roku padot stūres ratu kreisajai rokai līdz stūres augšdaļai un tālāk vilkt to ar kreiso roku uz leju. Atceramies, ka jaunajiem vieglo automobiļu modeļiem pilns stūres pagrieziena leņķis no vidusstāvokļa uz sāniem līdz galam būs kādi 1,2-1,5 apgriezieni.
Stūres rata griešanu ar labo roku kreisajā pagriezienā tā, ka roka šķērso augšējo stūres loka viduspunktu (labajā pagriezienā - otrādi), sauc par stūres stumšanu un tas ceļu satiksmē citās valstīs ir aizliegts, izņemot Latviju.
Attiecīgi pareizi arī jārīkojas vadītājam, veicot labo pagriezienu. Domāju, ka apdrošinātāji gan Latvijā pratīs novērtēt vadītāja pareizu stūres griešanu ar regresa prasību pret CSNg zaudējumus nodarījušo vadītāju.
2.2. Roku pārņemšana krustiski.
Braucot stāvvietā, lēni izbraucot no tās, veicot manevrus ar nelielu rādiusu, kad nenostrādās drošības spilveni, rokas drīkst pārņemt, mainot tās krustiski vienu virs otras.
Aizliegts rokas krustot, vadot automobili ceļu satiksmē!
Administratīvais process, 12.marts 2011 7:00
Sakiet, lūdzu, kā varu zināt, ka apdrošinātāju eksperts ir tiesīgs pārstāvēt apdrošinātāju CSNg, kurā iekļuvu ar savu auto un/vai mana auto remonta tāmes sastādīšanā?
Ēriks Griģis:

Pēc noslēgtā līguma ar apdrošināšanas sabiedrību. Prasiet līguma kopiju vai apdrošinātāju izziņu, ka pamatojoties uz līgumu nr. ... no datuma ... konkrētais eksperts, vārds, uzvārds, personas kods, veic apdrošināšanas sabiedrības ... pasūtījumus, piemēram, CSNg analīzē, vadītāju atbildības pakāpes noteikšanā, remonta tāmes sastādīšanā, u.c..
smukais, 11.marts 2011 23:42
Sveiki! Man tāds jautājums. Vai Itālijā ir pieejami tranzīta nummuri un ko maksā? Ja nav - tad ja auto reģistrēts uz mana vārda(ar IT numuriem), kas jādara lai aizbrauktu uz LV saviem spēkiem?
Ēriks Griģis:

Šis process Jums jānoskaidro Itālijā uz vietas. Svarīgi, lai izbraucot Jums būtu OCTA apdrošināšanas Zaļā karte, kas derīga visās tranzīta valstīs līdz Latvijai un arī Latvijā.
vārdsSarmite, 10.marts 2011 22:12
sods par brauksanu bez tiesibam atkartoti gada laIKA
Ēriks Griģis:

Te būs no LAPK:
"... Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, izņemot gadījumu, kad izmantošanas aizliegums piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros,— uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā.
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja:
1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas);
2) ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, kas piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz trīssimt latiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu atkārtoti gada laikā, ja:
1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas);
2) ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, kas piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros, — transportlīdzekļa vadītājam piemēro administratīvo arestu no piecām līdz piecpadsmit diennaktīm un uzliek naudas sodu četrsimt latu apmērā.
..."
Aleks, 10.marts 2011 18:30
Cik ilgi ir atlauts Latvija uztureties ar Anglija registretu auto??
Ēriks Griģis:

Lai Jums atbildētu, ir vēl kas no Jums jāuzzin. Jums to pajautās, ja piezvanīsiet pa informatīvo tālruni 67025777.
vārds Aleks, 9.marts 2011 23:26
Vai Anglija iegutu vaditaja apliecibu var latvija apmainit pret LV vaditaja apliecibu?
Ēriks Griģis:

Jā, var!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti